LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kappers BTW verhoging

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
siebje
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2003 19:38

Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door siebje »

BTW voor kappers gaat weer van het lage, naar het hoge btw tarief.

Nog niet zo lang geleden toen het hoge tarief naar het lage ging........ is geen 1 kapper met zijn prijs gezakt, dat hebben ze tot vandaag aan de dag lekker in de zak gestoken.

Maar nu gaat het btw tarief weer omhoog en nu hoor je ze klagen dat de prijzen ook weer omhoog moeten binnenkort.

KAPPERS waar bleven jullie toen de btw verlaging van (19 naar 6%) werd ingevoerd :( :evil:
hebben wij als klant niet aan de prijs kunnen merken :x [/b]

meermin

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door meermin »

Nu je het toch even over de kapper hebt! Ik ga zo 1x in de 2 maanden naar de kapper. Ik begrijp ook helemaal niks van die prijzen. Ik laat altijd ff mijn haar knippen en een kleurtje erin. De ene keer betaal ik hier €43 voor, de ander keer €50 en laatst weer €55. Dan vraag ik altijd om een bonnetje en zie dat ze de ene keer wel het drogen erbij rekenen of de extra creme rekenen en de andere keer niet!

Maw. ik krijg er geen hoogte van. Ik denk ook nog weleens dat het eraan ligt wie of je helpt. Maar ik vind het iedere keer weer een verrassing wat ik moet betalen. Schrikbarend duur dus! Maargoed, het is niet anders.
8)

Gast

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door Gast »

Nu weet iedereen waarom de kapperszaken als paddenstoelen uit de grond schieten,het is makkelijk om snel rijk te worden op deze manier,en de zielige kappers maar klagen dat ze het zo slecht hebben,laat me niet lachen !!!!

De belasting moet gewoon alle btw van de laatste jaren terugvorderen. :twisted:

Peter112

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door Peter112 »

Ik heb meestal een zgn roestborstel kapseltje, dus ff flink met de tondeuse erover en klaar. Dit koste 1 jaar terug ineens bij bijna alle kappers 14,30 euro :twisted:

Mijn vrouw heeft nu zelf een tondeuse gekocht en "mishandeld" mij hiermee. Dat ding in aanschaf iets van 33 euro. Na 1 jaartje hebben we al mooi bespaard 6weken kapper, of 6 weken thuis = 155 euro - 33 Euro.

Dus iedereen die van een kort snel kapsel houdt maar ff naar de shop voor een tondeuse.

Peter

Gast

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door Gast »

Ik bespaar nog meer heb een kale kop dus toch een voordeeltje.

s kramer

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door s kramer »

Vermoedelijk gaat de verhoging niet door . :P

Gast

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb lekker iemand die het nog lekker zwart doet,voor de helft van die uitbuiters van kapperszaken. :lol:

!!!!

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door !!!! »

Jongens, verdiep je er eens in voordat je er een oordeel over geeft.
Een kapsalon verdient bijvoorbeeld aan een permanent van pakweg € 75,- misschien net € 2,-.
Dat is alles wat ervan overblijft wanneer de kosten eraf zijn.
Kapsalons schieten, zoals 1tje hier zei, als paddestoelen uit de grond.
Weet je hoe het werkelijk zit?
Van iedere nieuwe kapsalon die er bij komt gaan er 3 failliet.
Zou dit misschien komen omdat het zo'n goude handel is?
Dacht het niet.

En met de BTW-verlaging hoefde de kappers de prijzen niet te verlagen.
Ze mochten de prijzen alleen niet verhogen.
Doordat een aantal dit wel gedaan hebben wilden ze inderdaad het hoge BTW-tarief weer in gaan voeren.
De rede waarom kapsalons toch de prijzen gingen verhogen was omdat de huren en de inkoopprijzen van de producten wel gewoon omhoog gingen.
Ik denk dat jullie allemaal zouden schrikken wanneer je wist hoe hoog de kosten in de kapsalons zouden liggen en opeens begrip zouden hebben voor de prijzen die gevraagd worden (niet bij iedere kapsalon, maar toch)

Meermin, nog even voor jou.
Het is inderdaad vreemd dat je de ene keer wel voor bepaalde dingen moet betalen en de andere keer niet.
Vraag het de kapper/ ster voordat ze iets gaan doen.
De klant heeft namelijk het recht om zelf te bepalen wat ze wel gedaan wil hebben en wat niet.
En ook heb jezelf het recht om te bepalen of je er een bepaald bedrag voor wil betalen of niet.
Dus gewoon van te voren ff vragen...

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Wordt je niet alleen geknipt maar ook nog genaaid voor het zelfde geld,niet slecht toch? KAPPERS DENK AAN UW REPUTATIE!

!!!!

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door !!!! »

Wat kappers denk aan uw reputatie???
Wanneer je niet weet waar je het over hebt, zeg dan liever niks.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Mijn kreet den aan uw reputatie richt zich op het feit dat heel veel mensen kappers verschrikkelijk duur vinden,het gedrag van deze kappers tijdens de invoering van de euro en het wijzigen van de btw versterkt dit duidelijk.Wie dit niet snapt is DOM.Ik weet dus wel waar over ik het heb.

!!!!

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door !!!! »

Ik denk dat jij de enige bent die blijkbaar dom is.
Weet jij hoeveel kappers aan Netto-winst maken???
Denk het niet, anders zou je namelijk niet zo praten.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Na het verlagen van de btw verlaagde een groot deel van de kappers de prijzen niet.Dit betekende sowieso al een verhoging van meer dan 10%.De enkele kapper die dit niet deed of mocht zit nu inderdaad met een probleem.Maar meer dan 20euro(fl45,-)os toch echt aso. :evil:

!!!!

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door !!!! »

Tja, en jij kenty dus de kosten die een kapsalon heeft?
Nee dus, anders zou je niet zo dom lullen.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Natuurlijk ken ik de kosten van het hebben van een kapsalon...Denk je dat ik zomaar reageer? Er zijn gewoon te veel kappers die misbruik maken van de situatie! Begrijp me niet verkeerd,er zijn er ook een hele boel die het goed doen ,maar die lijden door de slechte naam die collega's veroorzaken door het rekenen van exorbitant hoge prijzen.Kijk maar eens naar Kassa en Radar.Need I say more?

!!!!

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door !!!! »

Jij beweert nu dus dat jij de kosten van een bedrijf kent, omdat je naar kassa en radar kijkt????
Beetje erge kromme beredenering.... :roll:
Dat is het zelfde als zeggen dat in iedere kapsalon de kosten gelijk zijn.
Helaas werkt het zo niet hè.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ik heb nooit beweerd dat ik weet wat ik weet door het kijken naar kassa e.d. Zou het misschien aan mijn eigen beroep kunnen liggen? Hoe dom ben je jelf eigenlijk...(reageer maar niet,je reacties zijn te triest voor woorden...).

!!!!

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door !!!! »

Hahahaha, dombo.
Ik kom zelf in die wereld en weet wat er speelt.
Kan je van jou niet zeggen.
Jij denkt ergens verstand van te hebben, maar wanneer iemand je er op wijst dat je er naast zit, ga je kassa en radar erbij halen.
Hoe zielig kan je zijn.

Reageer inderdaad maar niet meer, tenzij je je gelijk kan bewijzen.
Echter is het duidelijk dat je dat niet kan, dus lijkt het me verstandig voor je om niks meer te zeggen.

arie.o

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door arie.o »

Natuurlijk is het zuur voor een kapper als hij een perperdure kapsalon heeft op een toplokatie en de klanten blijven weg.

Maar denk nou eens aan de klant. Ik wil gewoon GOEDKOOP en GOED
gekapt worden. Vroeger toen in Rotterdam woonde gng ik naar een uitstekende herenkapper voor hfl 30,-. Echter in ALMERE (buiten) kost een kapbeurt 60 (euro) in het winkelcentrum. Vind je het dan gek dan je kapsalon leeg blijft.
Ik ga tegenwoordig gewoon tijdens de vakantie naar de kapper. Een buitenlande kapper kost gemiddeld 16 euro (frankrijk,italie) en ze zijn kwalitatief minimaal even goed.

Conclusie: Veel kappers zijn gewoon veel te duur, vaak omdat ze op een erg dure lokatie zitten in een veel te duur ingerichte winkel.
Als consument wil ik daaraan niet meebetalen!!

!!!!

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door !!!! »

Dat is je goed recht.
Echter moet hij zijn prijzen wel behoorlijk opschroeven om zijn kosten terug te kunnen verdienen.
Alleen zien de meeste consumenten dat niet.
Die denken dat kappers slapend rijk worden en dat is gewoon een hele kromme gedachtengang.

Gesloten