LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opnieuw val van de euro en spaargeld

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@pbbrosman

link is grappig...

@nicky

is ook zo,maar vergeet niet dat het voor sommige mensen wel duurder kan worden,boodschappen worden ook weer duurder,denk aan de non food artikelen die heb je toch nodig en als je maar ?weet ik veel?20 euro pw hebt...ja dan is elke eurocent veel..

kreeg ook mails van vodafone btw gaat omhoog,ja?dus?kan er niks aan veranderen...
in heel veel landen is de btw al 21%...

ja mijn man zat me ook aan te kijken,btw omhoog zo :evil: joh..man dus ook voorgerekend...oh..
op grote bedragen scheelt het natuurlijk wel,maar ja,na mnd weet je niet beter...

we kunenn zeggen wat we willen,maar sinds de euro er is ,is alles echt wel duurder geworden...
ze hebben het zelfs toegeven...
ik kocht van de week een kaartje...2.75...5.50+20% is..6.60..vroeger kocht ik geen kaartje van 6,60 ...maar ja we zijn inmiddels ook 10 jr verder...
pakje roompate hier in koelkast 2,05...bijna 5 gulden... :shock: maar ja?

idd zwitserland heeft het ook heel moeilijk!

terug draaien is niet meer te doen,gaat nog veel meer kosten en wat jij zegt brosman ,het breng ook wel veel!
idd verschillende valuta's voor bedrijven kost een hoop geld,het bedrijf van mijn man is er alleen maar beter van geworden...

dus alles heeft zijn voor en nadelen..

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door bprosman »

pakje roompate hier in koelkast 2,05...bijna 5 gulden... maar ja?
Tja daar komt mijn moeder ook wel ééns mee, maar "vroeger" kostte de bloemkool een "dubbeltje" en konden ze m niet betalen, als ie nu 5 Euro kost kan ze m nog steeds kopen, net als je roompate.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door sjohie »

bprosman schreef:
pakje roompate hier in koelkast 2,05...bijna 5 gulden... maar ja?
Tja daar komt mijn moeder ook wel ééns mee, maar "vroeger" kostte de bloemkool een "dubbeltje" en konden ze m niet betalen, als ie nu 5 Euro kost kan ze m nog steeds kopen, net als je roompate.
Aan de andere kant, de meeste salarissen zijn ook verdubbeld sinds de invoering van de euro, tenminste voor de mensen die zich op een normale manier hebben ontwikkeld in hun functie dan. Dus dat heft elkaar wel grotendeels op..

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

sommige beroeps takken wel..maar zijn ook mensen die ziek zijn en die hebben dus veel minder en dat is dus echt niet verdubbeld,

maar goed daar gaat het niet om...

ja je hebt gelijk brosman,vroeger vroeger vroeger,toch doe je het nog wel eens automatisch al weet je dat het niet reeel is om te doen...
maar ja..soms sluipt het er even in hoor,en ja de pate laat ik toch niet leggen heb er trek in? :oops: en bloemkool moet...
vitamine... :wink:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door tenormin »

Als je geld hebt hoef je je toch te laten opjutten door Wilders en de toekomstige Minister-President Roemers. Die hebben een grote pollepel en blijven de boel lekker roeren. Je leeft nu en naar ik begrijp heb je geen last van de recessie; ik zou zeggen: blijf ervan genieten. En ook zou ik met nadruk willen zeggen: heb je geen verstand van beleggen, doe het dan ook niet; daar zijn meer mensen inmiddels achtergekomen (cynisch bedoelt). Zijn er tonnen, verdeel die dan over de banken: ben je ze ook niet kwijt als er (weer) een omvalt. En verder: carpe diem.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door bprosman »

Als je geld hebt
toekomstige Minister-President Roemers
Als je NU geld HEBT en we krijgen een MP Roemer dan lost hij dat wel voor je op :mrgreen:

Nivelleren maar!
Het hoogste belastingtarief gaat van 52 naar 55 procent. Wie meer verdient dan 56.000 euro, draagt van iedere extra euro die hij verdient 55 cent af aan de schatkist. Boven dit tarief komt een nieuw belastingtarief van 65 procent voor topverdieners. Dat gaat gelden voor een jaarinkomen boven de 150.000 euro.

http://www.z24.nl/analyse/artikel_25716 ... oemer.html

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Tenormin goed gezegd...
Tja roemer...dat is toch ook geen visiteplaatje voor je land..nou wilders al helemaal niet om te zien :oops:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door bprosman »

Roemer als MP, "Then we sit with the baked pears" :?

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door angel1978 »

met de wetenschap van nu ( dat kan over een half jaar zomaar anders zijn):

Steek je geld in zonnepanelen.

Energie heb je altijd nodig en met een beetje investeren kun je zomaar 200 euro per jaar uitsparen / verdienen.
Dat kan je dus per jaar zo'n kleine 2000 euro opleveren waardoor je in 8 jaar tijd je investering er al uit hebt en daarna zelfs gaat verdienen ( zelfs met de huidige energieprijzen en de verwachting is dat die alleen maar zullen stijgen ).

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door tenormin »

rozemarijntje schreef:Tenormin goed gezegd...
Tja roemer...dat is toch ook geen visiteplaatje voor je land..nou wilders al helemaal niet om te zien :oops:
nou, hoe een MP er uit ziet zal mij worst zijn; wat hij zegt en doet is wat we nodig hebben, dus dat word voor ons allemaal goed nadenken voordat we het stemhokje ingaan, terug naar het oude, rode potlood (niet aan likken, dat hebben anderen voor u ook al gedaan, yak)!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door sjohie »

angel1978 schreef:met de wetenschap van nu ( dat kan over een half jaar zomaar anders zijn):

Steek je geld in zonnepanelen.

Energie heb je altijd nodig en met een beetje investeren kun je zomaar 200 euro per jaar uitsparen / verdienen.
Dat kan je dus per jaar zo'n kleine 2000 euro opleveren waardoor je in 8 jaar tijd je investering er al uit hebt en daarna zelfs gaat verdienen ( zelfs met de huidige energieprijzen en de verwachting is dat die alleen maar zullen stijgen ).
Zou ik mee uitkijken, veel van de Chinese fabrikanten, die het gros van de panelen leveren wereldwijd, staan op omvallen door slechte investeringen en overheidsbemoeienis. En zonnepanelen moeten toch 15+ jaar meegaan, dan zou ik toch wel een betrouwbaar (Europees) bedrijf kiezen.. :wink:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door bprosman »

wat hij zegt en doet is wat we nodig hebben
Inderdaad, de mensen die het geld verdienen voor NL moeten we als "dank" gewoon meer (belasting) laten betalen :wink:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door tenormin »

sjohie schreef:
angel1978 schreef:met de wetenschap van nu ( dat kan over een half jaar zomaar anders zijn):

Steek je geld in zonnepanelen.

Energie heb je altijd nodig en met een beetje investeren kun je zomaar 200 euro per jaar uitsparen / verdienen.
Dat kan je dus per jaar zo'n kleine 2000 euro opleveren waardoor je in 8 jaar tijd je investering er al uit hebt en daarna zelfs gaat verdienen ( zelfs met de huidige energieprijzen en de verwachting is dat die alleen maar zullen stijgen ).
Zou ik mee uitkijken, veel van de Chinese fabrikanten, die het gros van de panelen leveren wereldwijd, staan op omvallen door slechte investeringen en overheidsbemoeienis. En zonnepanelen moeten toch 15+ jaar meegaan, dan zou ik toch wel een betrouwbaar (Europees) bedrijf kiezen.. :wink:
Geld in zonnepanelen beleggen, of GROENE PROJECTEN, werd toevallig heel erg afgeraden in de krant. Was wel het financieële katern van de Telegraaf (voor de Telegraaf haters) maar toch...dat lijkt het in de toekomst ook niet te worden, net als de windmolens (Don Quichot) :lol:

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door angel1978 »

Geld in zonnepanelen beleggen
wie heeft het over beleggen ?

Steek het NIET in bedrijven die doen in zonnepanelen, maar in het verlagen van je eigen kosten.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door Nicky_The »

rozemarijntje schreef:@pbbrosman

link is grappig...

@nicky

is ook zo,maar vergeet niet dat het voor sommige mensen wel duurder kan worden,boodschappen worden ook weer duurder,denk aan de non food artikelen die heb je toch nodig en als je maar ?weet ik veel?20 euro pw hebt...ja dan is elke eurocent veel..

kreeg ook mails van vodafone btw gaat omhoog,ja?dus?kan er niks aan veranderen...
in heel veel landen is de btw al 21%...

ja mijn man zat me ook aan te kijken,btw omhoog zo :evil: joh..man dus ook voorgerekend...oh..
op grote bedragen scheelt het natuurlijk wel,maar ja,na mnd weet je niet beter...

we kunenn zeggen wat we willen,maar sinds de euro er is ,is alles echt wel duurder geworden...
ze hebben het zelfs toegeven...
ik kocht van de week een kaartje...2.75...5.50+20% is..6.60..vroeger kocht ik geen kaartje van 6,60 ...maar ja we zijn inmiddels ook 10 jr verder...
pakje roompate hier in koelkast 2,05...bijna 5 gulden... :shock: maar ja?

idd zwitserland heeft het ook heel moeilijk!

terug draaien is niet meer te doen,gaat nog veel meer kosten en wat jij zegt brosman ,het breng ook wel veel!
idd verschillende valuta's voor bedrijven kost een hoop geld,het bedrijf van mijn man is er alleen maar beter van geworden...

dus alles heeft zijn voor en nadelen..
Mensen met 20 euro per week kan niet eens meer in NL ;) Als je ziek wordt ga je in de zw en daarna in de wia. Als je een handicap hebt ga je in de wajong etc...

Als ik om me heen kijk naar mensen die roepen dat ze niet rond kunnen komen of net aan rond kunnen komen en ik kijk naar mijn eigen inkomen en hun inkomen, dan snap ik niet dat ze (bijna) niet rond kunnen komen. Dan kijk ik nog even wat beter: waar geven ze hun geld aan uit? Juist ja, daar ligt het probleem..

Het is gewoon een kwestie van goed omgaan met geld.. Waar een wil is, is een weg ;)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou nicky

Er zijn toch echt wel mensen die heel weinig hebben,die in de sanering zitten.etc etc

Ben het zeker met je eens dat er ook mensen zijn die het zelf doen,absoluut.
Maa er is wel degelijk een groep mensen die er niets aan kunnen doen..

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door Nicky_The »

rozemarijntje schreef:Nou nicky

Er zijn toch echt wel mensen die heel weinig hebben,die in de sanering zitten.etc etc

Ben het zeker met je eens dat er ook mensen zijn die het zelf doen,absoluut.
Maa er is wel degelijk een groep mensen die er niets aan kunnen doen..
Ik ken ook mensen die in de sanering zitten, maar ook die zitten daar door eigen toedoen (te laks om papieren in te vullen en om betalingen te verrichten of door simpel weg niet met geld om te kunnen gaan etc)..

Natuurlijk ken ik niet alle gevallen, maar wel 5 die in de sanering zitten.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja die doen het zelf...simpel..toch?
Ga ook maar vb...je hebt allerlei scenario.s waardoor het mis kan gaan of de ouderen..

En dat tja ...dat wordt wel erger voedselbank is er niet voor niks...

Maar ik ga off topic :wink:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door bprosman »

En dat tja ...dat wordt wel erger voedselbank is er niet voor niks...
Nee en ben je er dan eindelijk kun je nog niet eens fatsoenlijk parkeren, schande !!!

http://www.cda.nl/Tiel/Actueel/Nieuws/2 ... lbank.aspx

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: opnieuw val van de euro en spaargeld

Ongelezen bericht door tenormin »

bprosman schreef:En dat tja ...dat wordt wel erger voedselbank is er niet voor niks...
Nee en ben je er dan eindelijk kun je nog niet eens fatsoenlijk parkeren, schande !!!

http://www.cda.nl/Tiel/Actueel/Nieuws/2 ... lbank.aspx
Hij is goed :roll: maar ja, als je zo'n eind moet fietsen met een doos voeding voor een week is ook weer zo wat. Zie zo'n auto dan liever bij de voedselbank dan voor UVW kantoor, toch?

Gesloten