LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Even een middag naar de film....

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Madeleine

Even een middag naar de film....

Ongelezen bericht door Madeleine »

In plaats van rapportgeld heb ik de kinderen van een vriendin uitgenodigd voor de Harry Potterfilm. Getrakteerd op een ijsje: bekertje van 106 ml voor 2,60 euri's!!! is dus even in "oud" geld HFL 5,73!!! Hier word ik dus echt niet goed van. Maar er staat geen prijs bij de producten en bij de kassa betaal je het maar. Dit is niet normaal meer. Gelukkig ga ik maar 1x per 5 jaar naar de bios en ik hoop dat in de toekomst de prijzen zijn genormaliseerd. Leuke ervan was dat iedereen zijn eigen drinken en eten bij zich had (ervaren bioscoopbezoekers). Nog even, en behalve NIET ROKEN EN GSM'S UIT er de volgende keer ook de mededeling staat:

VERBODEN MEEGEBRACHTE ETENSWAREN MEE TE NEMEN!! :evil:

Gast

Re: Even een middag naar de film....

Ongelezen bericht door Gast »

Gewoon lekker naar de bios gaan en in de stad bij een goedkope tent een lekker ijsje uitzoeken. Vanmorgen nog voor € 0,80 geweldig goed en veel softijs gegeten.

Zolang iedereen 2,60 blijft betalen zullen ze de prijzen echt niet verlagen.

Madeleine

Re: Even een middag naar de film....

Ongelezen bericht door Madeleine »

Dit overkomt mij geen tweede keer meer, dat is duidelijk. En de horeca maar klagen. Ik trap er nog steeds in (dom, dom, dom); ik blijf de neiging houden om € te zien naar guldens. :oops: Maar er stond een rij om af te rekenen en de kinderen waren inmiddels van het ijs aan het eten. Een flesje spa kost daar dus ook 2,50 (= hfl 5,50). 3 jaar geleden was dit fl. 2,50. Dus toch gewoon omprijzen? Was trouwens Palthé bij het Feijenoordstadion. Zoveel leuks heb je daar niet in de buurt.

rhodi
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 dec 2003 21:05

Re: Even een middag naar de film....

Ongelezen bericht door rhodi »

in duitsland kunnen ze er ook wat van. ik kocht langs de snelweg een broodje ham en een cola van 0.5 l , kostte maarliefst €5,60 (hfl 12,34).weet ik ook wel dat het langs de snelweg duur is , maar als je de hele dag in de auto gezeten hebt lus je wel een keer wat. een geluk, na de prijs gehoord te hebben hoef je geen tweede broodje meer dus dat scheelt weer!

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: Even een middag naar de film....

Ongelezen bericht door berendjan »

een nuttige tip voor iedereen die over de Duitse Autobahn rijdt en zin krijgt in eten of drinken. Stop niet bij de Raststatte direct aan de Autobahn, maar ga naar een Autohof. Daarvoor moet je wel even van de autoweg af (meestel niet veel meer dan een paar honderd meters, wellicht een kilometertje, maar daar kun je nog relatief goedkoop eten en drinken. Eigenlijk is de Autohof bedoeld voor truckers, maar die zijn verzot op goed eten en drinken voor niet al te veel geld. Hoe meer vrachtwagens er staan, hoe beter de Autohof is.

Gast

Re: Even een middag naar de film....

Ongelezen bericht door Gast »

Ga naar Venetie...8 euri voor een biertje...of 4 euri voor een glas water. Dat klotedorp verzuipt bijna in het water.

Gast

Re: Even een middag naar de film....

Ongelezen bericht door Gast »

Ga helemaal nergens heen. Blijf lekker thuis en maak je eigen ijs en bier. Dan ben je 't goedkoopst uit!

Gast

Re: Even een middag naar de film....

Ongelezen bericht door Gast »

IJs bij de twee duitse prijsvechters € 1,59 dan heb je 2,5 liter lekker ijs.
Trouwens zolang je onze EURO het liefkozend naampje van euri blijft geven dan is de nood nog niet zo hoog, blijkt het gewoon meehuilen met de wolven in het bos.

Madeleine

Re: Even een middag naar de film....

Ongelezen bericht door Madeleine »

Sorry dat ik de naam Euri gebruik. Gewoonte van een kennis en overgenomen door ons. Wij gebruiken de uitdrukking als je weer eens ongelooflijk genaaid bent, Dus inderdaad, voor een bekertje ijs van 106 ml (weet je wel hoe weinig dit is!!) voor 2,60 euri's genaaid. Deze spreekwijze hou ik er graag in, weet ik in iedergeval waar ik over praat. En trouwens, leuk alternatief hoor ijs bij de Aldi en Lidl. Is prima en koop ik ook regelmatig. Neem jij zo'n bak ook mee als het buiten 28 graden is naar de film? Het gaat niet om een bak ijs! Het gaat erom dat je ijsjes uit een diepvriezer haalt, je nog 50m moet lopen naar een kassa en de kinderen inmiddels al zijn gaan eten. Als dat niet het geval was geweest, had ik de dame achter de kassa vriendelijk meegedeeld dat zij haar ijsjes mocht houden. Ook geen prijs bij het ijs! Je weet dus niet waar je aan toe bent.

Bedankt voor de tips Duitsland. Mijn zus woont in Zwitserland en wij rijden zeer regelmatig langs dfe 61 en 1. 3x stoppen en een hapje langs de grote weg in een raststatte kost inderdaad een vermogen, inclusief het duitse plasje.

marco275

Re: Even een middag naar de film....

Ongelezen bericht door marco275 »

Iedereen klaagt maar over die euro, maar als ik zie hoe druk het is bij die horecagelegenheden denk ik, houd dan je mond, en doe echt iets wat help ipv klagen.
Dus niets meer bij die zaken halen. Als consument heb je het zelf in de hand, maar alleen bereik je niks.
Maar wat wil je in een land waar zelfs de regering je het vel over de oren trekt!!!

Lucifer

Re: Even een middag naar de film....

Ongelezen bericht door Lucifer »

PLEURO'S!

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Even een middag naar de film....

Ongelezen bericht door Sonja »

naar pretparken , strand of films,
ik neem mijn eigen eten , snoep en drinken mee.

Ik koop niets van die zakkenvullers. en dan nog
half uur in de rij staan en de portemonee gejat.
van mij worden ze niet rijker.
en dat ijsje, andere keer dan maar.

Lucifer

Re: Even een middag naar de film....

Ongelezen bericht door Lucifer »

Heel goed Sonja geef het door!

Gast

Re: Even een middag naar de film....

Ongelezen bericht door Gast »

Dus inderdaad, voor een bekertje ijs van 106 ml (weet je wel hoe weinig dit is!!) voor 2,60 euri's genaaid.
Dit is precies één hap en dan vindt ik dat bedrag van 2,60 wel erg hoog.

Gast

Re: Even een middag naar de film....

Ongelezen bericht door Gast »

dat is ook hoog maar die pathé keten slaat er echt een slaatje uit. mijn kinderen mogen nog wel naar de film maar niet in een pathétheater. had een kinderfeestje, mocht niet eens pakjes limonade of zakjes chips mee naar binnen nemen. nee daar kopen. tel uit je winst!
Mijdt Pathé! In elke stad!

Gast

Re: Even een middag naar de film....

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ga altijd naar de Pathe bioscoop in Utrecht, en dan neem ik mijn eigen eten mee. Alweer een tijdje terug ben ik op zaterdagochtend naar "De Kameleon" geweest. Het grootste deel van de bezoekers waren groepen kinderen met 1 of 2 volwassenen. In de pauze trok iedereen z'n tas open voor de chipszakjes. Geen problemen gezien.

Zelf loop ik in de pauze altijd even de bios uit. Je zit midden op de Oudegracht. Overal lekkerd en goedkoper eten te vinden in de buurt van de bios.

Gewoon dus lekker bij Pathe blijven komen.

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Even een middag naar de film....

Ongelezen bericht door Sonja »

En eet je dat dan op in de bios?? :wink: :lol:

Gast

Re: Even een middag naar de film....

Ongelezen bericht door Gast »

Net terug uit Tsjechië:

Bij McD hadden ze een actie: 2 softijs voor omgerekend € 1

Het smaakte naar meer.......

Ervaring Duitse autobaan klopt.
Direct aan de weg: chagerijnige smoelen bij het personeel, smoezelig interieur en idiote prijzen (busje Pringles € 3,25 !!!!, we hebben het bij koffie en fris gelaten...)
Eindje van de snelweg af: vriendelijk personeel, net interieur en schappelijke prijzen.

Gast

Re: Even een middag naar de film....

Ongelezen bericht door Gast »

Nee Sonja, want tegen de tijd dat ik weer terug ben bij de bios is het ijs al op.

Maar chips en zo neem ik gewoon zelf mee, kan ik tijdens de film ook lekker knagen.

Mutsje
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 sep 2004 23:21

Re: Even een middag naar de film....

Ongelezen bericht door Mutsje »

Klopt naar de bios gaan is niet leuk meer, ze hebben nou zelfs speciale kortingscouponnen die je kan kopen ( tenminste bij de bioscoop bij mij in de buurt ) echt lekker is dat. Drinken is ook duur en het snoep ook. Daarom ben ik slim en ga ik eerst naar de Supermarkt om ff wat lekkere dingetjes en drinken te halen en dan relaxed in de bioscoop zitten.

Gesloten