LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

Overal waar jij op het forum komt loop je te klagen en te zeuren over hoe slecht je het wel niet hebt, b.olsen.
De ene keer wordt je gediscrimineerd, dan weer heb je weer geen stuiver om je reet mee te krabben.
Is het het ene niet, dan is het wel het andere.
Wil je nu echt alleen maar medelijden van iedereen krijgen?
Wanneer je met zo'n instelling in het leven staat zal het echt nooit iets worden met je.

ps: je verwart mij denk ik met jezelf.
Ik hb namelijk een kein schattig neusje en geen grote gok, zoals jij gewend bent.

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

Nog even voor Olsen? Ooit van de kringloopwinkel gehoord? Daar gaan wij regelmatig een neuzen. Daar vind je best nette kleding vanaf bijv. 2,50. Dat het niet volgens de laatste mode is oke. Maar bespaard je enorm veel geld.

Wat die verjaardagen betreft ; ben je verplicht om met kado's aan te komen? In jouw situatie kun je gerust uitleggen dat er geen geld is voor kado's. Wees creatief en maak zelf een leuke kaart met een persoonlijk gedichtje erop ofzo.
Brood koop je voor 50 cent al bij de Aldi, dus dat zijn de kosten niet en waarom zou je elke dag warm moeten eten? Boterham met gebakken eitje is ook lekker!

Koop een fles ranja i.p.v dure frisdrank..Lest de dorst ook!

succes

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 19 Feb 2005 22:56 door b.olsen


--------------------------------------------------------------------------------
ten eerste zijn wij niet allemaal bang voor mensen zoals yusuf ,die trouwens schijnt te vergeten dat er nog altijd meer nederlanders zijn in dit land , en alles is wel degelijk duurder geworden , vb. moet je naar een broodjeszaak gaan daar hebben ze het lef om 6 euro voor een broodje ham met kruidenkaas en komkommer te vragen ,wij kochten er twee, dat is dan 12 euro , hoeveel zei ik, 12 euro zei ze , zit er soms goud tussen vraag ik , nee zegt ze , ze zijn gewoon duur, hou ze dan maar zei ik want ik ga geen 12 euro betalen voor twee broodjes. dat is 26,44 in guldens , we zijn thuis maar gaan eten.

B. Olsen spreekt zichzelf tegen!
Mensen met maar 5,71 per dag halen het niet in d'r bol om broodjes van 6,00 te kopen!
Dag mevrouw B.Olsen U bent de zwakste schakel!

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

Ook ik vond nog een mooie :P :P
Geplaatst op 07 Mrt 2005 20:21 door b.olsen


--------------------------------------------------------------------------------

is ook belachelijk, ik wil wel ruilen hoor, de abn mijn banksaldo , en ik die van hun. niet omdat wij zo nodig duur moeten doen hoor, maar dan kunnen we tenminste op een normale manier de rekeningen betalen, zonder te hoeven kijken of we vandaag bloemkool kunnen eten of niet , omdat dat voor ons te duur is , echt belachelijk
.

Ik dacht dat je elke dag bij je ouders at? :?:

anne182

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door anne182 »

Ik weet niet waarom er mensen zijn die zeggen dat een kasboek bijhouden niet werkt aangezien ze al niet met de vaste lasten rond komen. Dan vraag ik me toch af waarom het op zaterdag dan zo druk is bij een groot warenhuis voor meubels ed.
Voor deze mensen is een kasboek bijhouden juist zo goed. Vaste lasten zo hoog hebben kan ook komen als je te veel luxe hebt/koopt/gebruikt.
Denk maar aan het doen van dure boodschaapen/merkproducten.
Of de verwarming op 22 graden zetten, terwijl je het met een goede trui en de verwrming op 19 het ook best behagelijk heb. Hiermee is ook veel te besparen
Nee ik vind het echt te gek dat er mensen zijn die denken niks over te houden als de vaste lasten zijn betaalt. Er is dan echt iets niet in orde. Kasboek bij houden dus.

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

b.olsen zegt wel vaker wat, die moet je echt niet serieus nemen.
schrijft dat ze enkele dagen weg is geweest! ( misschien bij moeders eten,slapen enz, dat scheelt weer wat douchebeurten en boterhammetjes) maar is in die tijd wel gewoon hier op het forum, ingelogt en wel!
en dan blijft ze nog bij hoog en laag beweren dat ZIJ dat niet is geweest :roll:

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

En nog zoiets, eerst zegt ze naar de bioscoop geweest te zijn, later heeeft ze haar bericht bewerkt.
Wel gaat ze naar concerten van rammstein, kaartjes betaald haar moeder wederom, maar de treinreis? Versnaperingen? Potverdikkeme, ik had ook graag naar rammstein gegaan, maar heb de centen niet.
Ben ook van b.Olsen d'r leeftijd, als mijn moeder nog zou leven zou ze zeggen, meid dop je eigen boontjes, hier heb je 10 euro, ga maar spruitjes en bloemkool kopen.

B.Olsen, ondanks je handicap ben je een Looser :!: :!: :!: :!:

Gert K.

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gert K. »

Met grote belangstelling lees ik de discussie (gast en Olsen) en moet constateren, dat het “gast” nog redelijk goed gaat.
Ik werk ook (nog) 38 uur per week en heb dus INKOMSTEN, maar ja als de huur € 425,00 is, de energienota, gas licht en water, rond de € 298,00, ziektekosten € 125,00, gemeentelijke belastingen € 50,00, telefoon en internet € 79,00, reiskosten schoolgaande kinderen € 150,00 dit alles per maand. Ik verdien nu rond de € 1345,00 per maand, dit min de huidige vaste lasten (1127), hou ik gelukkig € 218,00 over voor de boodschappen en daar kunnen wij met 4 personen makkelijk een maand van eten (brood met een eitje). Ik heb gelukkig geen auto anders zou ik misschien dan ook tekort komen. En wat betreft het inhoudelijke van ‘gast’ er zijn ook mensen die een uitkering ontvangen en veel te bang zijn om te klagen, heb jij 'echt' wel een baan gast?.

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

Met die 10 euro bedoel ik, misschien 10 euro per week, om verse groenten voor mijn kinderen te kopen.
Niet zozeer voor mijzelf, maar de kinderen die ik toch hun verse dingen wil geven!
Natuurlijk is het leven duurder als in de guldentijd. Maar dan laat je gewoon wat extra's. Is dat nu zo erg?

p.s. de 15 euro die ik gewonnen heb met de staatsloterij (1 maal per jaar koop ik 1 lot) heb ik direkt overgemaakt naar Azie!
Die mensen hebben zelfs geen dak meer boven hun hoofd!

Gert K.

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gert K. »

Oh was ik even vergeten, 60% van de inwoners in mijn woonplaats zitten onder het bestaansminimum.
Wachtijden om voor schuldsanering in aanmerking te komen lopen fors op.
Steeds meer mensen moeten hun koopwoning gaan verkopen.
Het rood staan op de bank neemt nog enorm toe.
Nee hoor de euro heeft ons land, maar ook onze positie binnen Europa bijzonder verbeterd.

:oops:

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

misschien Gert K moet je je een beetje verschaffen in olsen haar levenstijl, en verschillende berichten :roll: :lol:

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

Ooit iemand gehoord van overwerken? Mijn situatie ongeveer gelijk aan onderstaande gast, maar er wordt op zaterdagmorgen overgewerkt, 3 avonden in de week overgewerkt, en ipv huurhuis een koopwoning met dus ook hogere woonlasten!

Kwestie van tering naar de nering zetten, en er valt genoeg bij te verdienen.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door b.olsen »

kunnen jullie niet lezen? er staat namelijk onderaan het bericht van de broodjes dat wij thuis zijn gaan eten . en natuurlijk kijk ik naar de prijzen in de supermarkt, zodat wij ook thuis kunnen eten. en nee ,ik vind mezelf absoluut niet zielig , en jullie medelijden hoef ik al helemaal niet. ik geef net zoals vele anderen mijn mening ,dat ik het niet eens ben met de euro , en omdat wij minder te besteden hebben , mogen wij daarom soms niks zeggen? ik geloof dat wij dat zelf wel uit kunnen maken .

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

Dat mag ook B.Olsen.
Als je het over de duvel hebt trouwens....

Maar moet de rest van nederland keer op keer aanhoren hoe erg JOUW situatie is?
Mens gooi die sherryfles het raam uit. Dan bespaar je weer wat! Muts :?

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door b.olsen »

ten eerste drink ik geen alcohol , he, maar ik rook wel! ten tweedde als men er moeite mee heeft om op een normale manier een discussie te voeren , denk dan eerst eens na voordat je iets zegt , want ik hoef mij inderdaad niet zo te laten kwetsen . ondanks dat sta ik iedere morgen met een lach op , en ga iedere avond met een lach naar bed . en ook ik klaag , jazeker , net als vele anderen , maar eigenlijk hebben wij niets te klagen , wie wel? nou , de babytjes , peuters, kleuters, en tieners die op dit moment in het ziekenhuis liggen met de wetenschap ,dat ze het niet zullen redden , of hun leven lang ziek blijven , daar zijn onze geldzorgen niets bij .

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

Ach, gooi je het over een andere boeg? Sta je toch nog open voor al het andere leed op de wereld?
Goed zo Olsen, je gaat de goede weg op!

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door b.olsen »

nr.155, kun jij nog een voorbeeld aan nemen. :lol:

Gert K.

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gert K. »

misschien Gert K moet je je een beetje verschaffen in olsen haar levenstijl, en verschillende berichten
@beste gast

Ik kan mij misschien gaan verdiepen in de verhalen van Olsen, maar de discussie "na de invoering euro is alles er niet beter opgeworden", is een stelling waar ik het volledig mee ééns ben.
Sprookjesverhalen, om dan maar meer te gaan overwerken e.d. zijn alleen maar wensen van werkgevers en dit zal echt niet bijdragen om het financieel beter te krijgen (de lasten worden alleen maar hoger).
Ze geven je een euro met de rechter hand en met de linker worden je weer 2 euro afgepakt.
En die, die "zeggen" dat ze zich nog goed kunnen redden, zit te liegen dat het gedrukt staat, of hebben 'wel' een goed inkomen en kun je makkelijk praten.
Onderzoeken van o.a. ook het Centraal Planbureau, hebben duidelijk uitgewezen, dat inkomens tot € 35.000,00 onder grote financiële druk zijn komen te staan, dit door o.a. de euro- invoering met alle gevolgen.
Net als bij andere grote problemen in ons kleine landje, staan wij als Nederlanders lekker naïef ja te knikken en elkaar af te matten en alles draait lekker door, inkomenverschillen worden groter, voorzieningen foetsie, armoede (materieel en mentaal), nee lekker net doen of je neus bloedt.

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb inderdaad een redelijk goeie baan, al verdien ik een stuk minder dan jij.
Ik heb ook gewoon de kosten van mijn huis, mijn auto, verzekeringen e.d.
Ook ik eet iedere dag een paar keer en ja, ik hou iedere maand nog genoeg over om leuke dingen te doen.
Hoe dat kan?
Misschien dat ik de waarde van het geld iets beter in kan schatten dan jullie...
Misschien dat ik iets beter met mijn geld om ga dan jullie...
Wie zal het zeggen.

1 ding weet ik wel, ik ga morgen lekker (voor de tweede keer dit jaar) op wintersport...
Waar doet ze dat toch van?? 8)

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

dan heb jij zeker een kasboek?

Gesloten