LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EURO-boycot !

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb ook helemaal geen wereld-inkomen, maar ik kan het prima redden.

Ik snap er helemaal niets van. Ik heb collega's die hebben thuis een dubbel inkomen, wonen in een gemiddeld huurhuis, en komen niet uit met hun geld. Waar zij hun salaris allemaal aan uitgeven?

Kinderen zijn duur, maar die collega's hebben helemaal geen kinderen.

Wat ze wel hebben: allebei een dure auto, want ze moeten zich toch vrij kunnen bewegen. Ze roken zich te pletter, want ze mogen toch zeker zelf wel uitmaken wat ze met hun gezondheid doen.

Nou. Hier heb ik al twee grote kostenposten opgenoemd, waar hun geld heen gaat. Ik rook niet, drink met mate, en heb geen rijbewijs. Ik heb dus geen dure autoverzekering nodig. Ja, ik ga weleens met de trein, en dan ben ik afhankelijk van de dienstregeling, en moet me daaraan aanpassen. Nou en, de keren dat ik ergens heen moet met de trein, accepteer ik dat wel. Ja, de trein heeft ook weleens vertraging. Jammer dan, maar daar staat tegenover dat er ook vaak oponthoud is op de autowegen.

Kortom, de discussie gaat over de euroboycot: kijk zelf eens wat je kunt doen om je geld op een zinvolle manier te besteden, en je komt een heel eind. Kijk niet naar de auto van je buren, kijk niet naar waar zij op vakantie gaan. Wie weet, doen ze dat wel met geleend geld........

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door karr-2 »

Heel netjes, maar waarschijnlijk heb je toch meer moeten laten hiervoor dan die driekwart van Nederland.
En had je met de gulden nog in de knip net die paar extra leuke dingen kunnen doen die je nu moet laten.
Nope ik heb er niets voor hoeven te laten en kan nog steeds alle dingen doen die ik leuk vind, wanneer ik ze wil doen ook.

Ik hoef dus geen leuke dingen te laten en hoef dus ook niets extra's te doen omdat ik nies mis.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door JH »

Wat een zielig gezwets over een euro-boycot. Daar bereik je dus niets mee. Die euro is er nu eenmaal sinds 2001 en je zult er verder mee moeten. Gewoon zelf een kasboekje bijhouden en maandelijks of wekelijks bezien waar je grote uitgaven liggen en of dit verantwoord zo niet noodzakelijk is. Dit behoorde men ook bij de vroegere gulden te doen overigens.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door karr-2 »

Inderdaad JH en het werkt nog steeds. Mensen geven de euro uit alsof het een gulden is en ja dan ben je er snel doorheen.

Fac ut vivas !!!
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:29

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Fac ut vivas !!! »

Ik heb ook dit jaar weer vele euro's bespaard door niet te hoeven wisselen op vakantie.

Ik word echt zoooo moe van dat geplas van die zijkers over de euro.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door b.olsen »

als je daar zo moe van wordt dan ga je toch lekker naar een ander forum, laat ieder in zijn waarde en laat ieder zijn mening geven zoals zij dat willen. wat je wel zou kunnen doen is er mischien begrip voor op kunnen brengen dat er ook mensen zijn die zich kapotwerken voor een hongerloontje , zich geen luxe kunnen veroorloven en dan net niet genoeg hebben om rond te komen , dat is pas frustrerend, die mensen hebben recht tot klagen want zij hebben hier ook niet om gevraagd.leef je eens in , in hun situatie kijken of jij dat zo leuk gevonden had.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Jan1 »

Al dat geklaag heeft meer met het verkeert uitgeven te maken dan met inkomen, anders neem je een andere baan die beter betaalt. Er is altijd vraag naar goede krachten, de beloning is daar ook naar. Elke werkgever is zuinig op goede krachten, de minder goede kan hij over het algemeen missen als kiespijn, maar ontslagen mag in de meeste gevallen niet. Daarom betaalt hij de minder goede ook niet overmatig, meestal in de stille hoop, dat die zeurder zelf vertrekt, dan kan hij een betere aannemen.
Ja ik weet wel dat dit niet in goede aarde valt, er zullen vast mensen bij zijn die zich aangesproken voelen, omdat ze van zichzelf weten dat ze vaak uitblinken in het "de kantjes eraf lopen"

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door karr-2 »

Mensen die zich kapotwerken voor een hongerloontje, dat bestaat echt niet meer in dit land hoor. Zoiets zou redelijk naar slavernij gaan en dat is bij mijn weten verboden. Iedereen verdient minimaal het minimum loon en dat is meer dan voldoende om rond te komen, als je maar denkt over waar je je geld aan uitgeeft.

Richard39
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 aug 2005 14:42

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Richard39 »

Nope ik heb er niets voor hoeven te laten en kan nog steeds alle dingen doen die ik leuk vind, wanneer ik ze wil doen ook.

Ik hoef dus geen leuke dingen te laten en hoef dus ook niets extra's te doen omdat ik nies mis.
karr-2.
Je bent hiermee duidelijk een van de weinigen in nederland.
Je bent toevallig toch niet minister Zalm incognito of een van zijn medewerkers ?

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door karr-2 »

Nee ik zou willen dat het waar was, maar ik ben gewoon een normale Nederlandse jongen die een normale baan heeft voor 36 uur per week en daarmee een normaal modaal salaris verdient.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door S. »

Get a live, schreef:Ik heb ook dit jaar weer vele euro's bespaard door niet te hoeven wisselen op vakantie.
Ach, en dat vind ik nou weer jammer. Vond het altijd wel wat hebben, al die rare muntjes in je portemonnix.
Ik mis de pfennigen, drachmen en lire's dan toch wel weer. :D

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door b.olsen »

werken voor een hongerloontje , bestaat niet meer. laat me niet lachen , ik ken er genoeg die in zo,n situatie zitten en dat komt wel degelijk door de euro . en een vakman die beter werk kan krijgen . met deze economie is het zelfs voor mijn partner moeilijk om een andere werkgever te vinden, en hij is een vakman . heb je geen beter antwoord karr?

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik heb geen beter antwoord nodig zolang je niet met concrete voorbeelden komt. Het is makkelijk om de euro de schuld te geven van je eigen gebrek aan inzicht betreffende geld.

Werken voor een hongerloontje bestaat niet meer in dit land, absoluut uitgesloten. Vandaag nog in de krant een heel stuk over vacatures die niet eens opgevuld kunnen worden omdat mensen allerlei bizarre eisen gaan stellen. Ze moeten een keer een gat in de grond graven en dat is meteen "vies werk" en dus doen ze het niet. Of ze willen alleen werken van 8 tot 5 of maar 2 dagen in de week.

Er is geen keuzevrijheid meer, werken kan iedereen als je maar wilt. Uitgezonderd natuurlijk de zieken, invaliden etc. maar das een ander verhaal.

Richard39
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 aug 2005 14:42

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Richard39 »

Je houd wel van tegen de keer ingaan he karr-2 ?
Ook op andere forums heb je dezelfde houding.
Als een zeer ruime meerderheid een andere mening heeft dan jou, vraag je je zelf dan niet af of je hetzelf wel bij het rechte eind hebt ?
Als je denkt dat je tot een minderheid behoort die alle wijsheid in pacht heeft en dat de rest allemaal ongelijk heeft, dan is dit toch een tamelijk arrogante houding.
Ook je inlevingsvermogen in andermans situatie is blijkbaar zeer minimaal.
Laar iedereen in zijn waarde en voor een discussie op gelijkwaardig niveau.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door karr-2 »

Jij vind het arrogant, een ander vind het realistisch. Zolang ik maar weet dat ik gelijk heb, daar gaat het om.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door b.olsen »

nou karr , dat heb je deze keer dus niet. die van mij is voorman dakdekker. is nog steeds een van de zwaarste beroepen in de bouw. komt bijna iedere dag gitzwart thuis. maakt dagen van 12 tot 13 uur. zorgt voor de materialen , moet tekening lezen , heeft de volledige verantwoording voor de jongens die hij meeneemt, zorgt ervoor dat deze jongens opgehaald worden en weer thuisgebracht. is verantwoordelijk voor alles wat er op het dak gebeurt. moet rapporten schrijven, klachten behandelen enz. heeft vocht in zijn knieen , moet een kilometeradministratie bijhouden, heeft pijn in zijn onderrug, nek en schouders , en iedere dag gaat hij naar zijn werk, omdat wij moeten eten en de vaste lasten moeten betalen, en tussendoor solliciteert hij nog. krijgt soms te horen tja de economie he. hij is een vakman eerste klas, heeft alle papieren die je als dakdekker kunt behalen, heeft met zijn collega bijna het hele dijkzicht ziekenhuis gemaakt. dat eerst wordt beoordeeld door een commissie. dus dat gebeurt niet zomaar. en wat verdient hij, een hongerloontje . net genoeg om van te kunnen leven. een vriend van ons zit op de vuilniswagen, wil je dat ook nog horen ?en mijn moeder heeft meer dan 25 jaar in de verpleging gezeten waar ze nu zeer zwaar gestraft voor wordt met dat schamele pensioentje, heeft ze wel jarenlang voor getild , stront opgeruimd, van volwassenen, klappen gehad van dementen, medicijnen gegeven en eten, puisten , abcessen en open wonden verzorgd , sterfgevallen begeleid, en wat verdiende zij, juist ja,

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door karr-2 »

Noem eens bedragen, wat vind jij een hongerloontje?

normaal
Berichten: 66
Lid geworden op: 27 aug 2005 19:08

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door normaal »

Wat een onzin Olsen je doet het of je doet het niet. Niet zwetsen met je hongerloontje. Als ik niet tevreden ben over mijn salaris dan doe ik dat werk niet.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door karr-2 »

Dank u meneer of mevrouw normaal, dat probeer ik ook al de hele tijd te zeggen. Werken voor een hongerloontje bestaat niet meer in deze wereld en anders is het je eigen keuze geweest.

Son of god
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 aug 2004 16:17

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Son of god »

Als een zeer ruime meerderheid een andere mening heeft dan jou, vraag je je zelf dan niet af of je hetzelf wel bij het rechte eind hebt ?
Je vergeet hierbij te melden dat die ruime meerderheid niet een dwarsdoorsnede van de bevolking is. Dit forum wordt vooral bevolkt door klagers en is dus niet representatief.

Verder wil ik ook wel eens weten wat een hongerloontje is. Ik ben het met Karr en normaal eens dat dit niet meer voorkomt in nederland. Er zijn vacatures zat dus als het je niet bevalt ga je toch iets anders doen.

b.olsen als je man zo'n goede vakman is waarom start hij dan niet zijn eigen bedrijf. Als je de tarieven ziet van loodgieters/timmermannen (een dakdekker zal wel niet heel veel anders zijn) kun je toch moeilijk van een hongerloontje spreken.

Gesloten