LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door witte angora »

wat is nou 50 cent?
De helft van 1 euro?
Een kwart van 2 euro?
Het pseudoniem van de Amerikaanse hiphopartiest Curtis James Jackson III?

arie-gustaaf
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2007 19:59

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door arie-gustaaf »

Dames en Heren,

Leuk de discussie over geld en het al dan niet aanemen. Wat ik mis is dat men hoort te weten dat de heren die dit mogelijk maken of toestaan door ons gekozen zijn .Dus gewoon helder verstand gebruiken en nadenken eer je stemt.
Graag wil ik ook nog eens uitleggen hoe geld werkt.Een bedrag van 111.12
betaald men met 1 X briefje 100,1 X briefje 10 ,1 X 10 cent ,1 X 2 cent.Op zich mag de winkelier alle anderen mogelijkheden weigeren.Wel mag men betalen dat het bedrag hoger is bv. 120 euro te geven , waarna men de teveel betaalde munten terug krijgt.In de praktijk valt dit wel mee.Dat grotere biljetten niet zo gaarne ontvangen worden heeft met veiligheid te maken , althans dat exuus geeft men.Wat het niet accepteren van kleingeld aangaat is het gewoon de onvanger, cassiere die te lui is om als ze uitgewerkt is de munten te tellen .Ja ik noem de koe maar eens bij naam.De goeden daar gelaten is de klantvriendelijkheid in Nederland ver te zoeken, ook kennis van de artikelen die ze verkopen is beschamend laag.

Groet, Arie-Gustaaf.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door alfatrion »

venantius schreef:kassa-bedragen onder een minimumbedrag, wel altijd naar boven afronden.
Helaas deze voorwaarde is onredelijk bezwarend omdat het evenwicht tussen klant en consument in het aanzienlijk nadeel van de consument wordt aangetast en kan dus niet worden ingevoerd.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

arie-gustaaf schreef:Dames en Heren,

Leuk de discussie over geld en het al dan niet aanemen. Wat ik mis is dat men hoort te weten dat de heren die dit mogelijk maken of toestaan door ons gekozen zijn .Dus gewoon helder verstand gebruiken en nadenken eer je stemt.
Graag wil ik ook nog eens uitleggen hoe geld werkt.Een bedrag van 111.12
betaald men met 1 X briefje 100,1 X briefje 10 ,1 X 10 cent ,1 X 2 cent.
Op zich mag de winkelier alle anderen mogelijkheden weigeren.Wel mag men betalen dat het bedrag hoger is bv. 120 euro te geven , waarna men de teveel betaalde munten terug krijgt.In de praktijk valt dit wel mee.Dat grotere biljetten niet zo gaarne ontvangen worden heeft met veiligheid te maken , althans dat exuus geeft men.Wat het niet accepteren van kleingeld aangaat is het gewoon de onvanger, cassiere die te lui is om als ze uitgewerkt is de munten te tellen .Ja ik noem de koe maar eens bij naam.De goeden daar gelaten is de klantvriendelijkheid in Nederland ver te zoeken, ook kennis van de artikelen die ze verkopen is beschamend laag.

Groet, Arie-Gustaaf.
Cool dus die 1 euro mogen we laten zitten? hehehehe :wink:

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Wel is het leuk te bedenken dat als 100 miljoen transacties a 1 cent op je rekening gestort zouden worden, tja ben je wel even miljoenair.
Maar het is eigenlijk een spelletje waarbij de burger een verlies heeft wanneer deze niet pint.
De actie klein bedrag pinnen mag moet ervoor zorgen dat mensen meer gaan pinnen, hierdoor vervalt de discussie wat betreft de centen, omdat op de bank dan wel daadwerkelijk 1 cent wordt af/bijgeschreven.

Rema
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 feb 2007 22:13

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door Rema »

Bij onze buurtsuper doen ze ook altijd moeilijk over muntjes van één en twee cent, die ik regelmatig terugkrijg als wisselgeld in Duitsland.
Juist omdat ze zo vervelend doen bewaar ik alle één en twee cent muntjes speciaal voor die supermarkt en bij voorkeur besteed ik ze op zaterdag, dan hebben ze het te druk om te zeuren. :lol:

diny69
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 apr 2010 15:45

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door diny69 »

1 en 2 centjes zijn een wettig betaalmiddel, wij in onze kleine bakkerij nemen ze aan....maar als we door de 5 centjes heen zijn geven we ze ook wel eens terug...moet je de mensen dan horen, gelukkig proberen we dat te voorkomen.

Dan de 100 en hoger briefjes, 100 willen we(soms) wel aannemen liever niet hoger zeer zeker niet....staat ook aangegeven.
Waarom niet???
Simpel
1. we hebben geen grote start kassa, dus als iemand met 100 betaalt of meer betaaldt kunnen we geen andere klanten meer teruggeven tenzij men wilt wachten tot genoeg mensen gepast betalen.......en onze kassa weer volloopt.
2. veiligheid, wij staan in een kleine bakkerij....s'middags alleen, s'morgens alleen...ter veiligheid van werknemers als de klant ziet dat we geen hoge geldbedragen aanemen ziet een dief of overvaller dat ook en kan men dus weten dat er minder te halen is.....en zal dus hopenlijk doorlopen.

vandaar ook de grote actie...klein bedrag pinnen mag!!

Ik lees 3 pagina's over het geheel en nergens zie ik de veiligheid van winkelpersoneel aan de orde komen.....
Bij een supermarkt zie je toch ook alles vanaf de 50 verdwijnen in een box onder de kassa.....daar kan je niet meer bij waarom??? Veiligheid voor personeel, echt niet dat men niet wil terug betalen van 100, men kan het niet omdat geld veilig opgeborgen moet worden en men dus minder in kas heeft......
Ik ben blij geen groot geld aan te nemen, dan valt er ook weinig te halen, hier dankt veel personeel hun leven aan.....

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door Schorpioen »

Nederlandse winkeliers zijn boos op de Finse Eurocommissaris Olli Rehn van Economische en monetaire zaken. Rehn wil dat Nederlandse winkeliers alle geldbiljetten accepteren als wettig betaalmiddel. Tot nu tot weigeren winkeliers grote briefjes van 200 en 500 euro, maar als het aan de commissaris is dat binnenkort over en moeten die net als in de rest van Europa geaccepteerd worden.

In Nederlandse winkels is het een bekend fenomeen: een bordje met een foto van een biljet van 200 of 500 euro met de tekst: "Hier hebben wij niet van terug". Eurobiljetten met grote bedragen kunnen in de meeste winkels niet gewisseld worden. En dat moet zo blijven zegt Henk Kok van het Platform Nederlandse Detailhandel: "Grote coupures brengen enorme hoeveelheden wisselgeld met zich mee. Zeker als betaald wordt voor kleinere aankopen. Veel contant geld leidt tot extra onveiligheid en meer diefstal."

Achterhoede gevecht
Volgens Kok voert de Eurocommissaris een achterhoede gevecht. "Het is een achterhaalde situatie. Er wordt in Nederland heel veel met pin betaald en er komen al helemaal geen grote biljetten via de pinautomaten in omloop. Ik snap dat dat buiten Nederland anders is; men is daar vaak gewend om contant of met een creditcard te betalen. Daar komen vaak wel grote biljetten uit de automaat. Dat is een heel andere situatie."

Wettig betaalmiddel
Anton Weenink, secretaris en jurist van de Vereniging van Consument en Geldzaken geeft Rehn groot gelijk: "Iedereen moet contant kunnen betalen, iemand die weinig op de bank heeft staan maar wel een paar biljetten van 200 euro in zijn portemonee heeft, moet daarmee kunnen betalen. Het is immers een wettig betaalmiddel. Het kan toch niet zo zijn dat iemand die in het buitenland gewend is met grote biljetten te betalen voor het eerst in zijn leven geconfronteerd wordt met een winkelier die een groot biljet weigert in ontvangst te nemen."

Weigeren
Middenstanders en winkeliers mogen grote biljetten weigeren zegt een woordvoerder van De Nederlandse Bank in Amsterdam: "Als het maar duidelijk kenbaar is voor de klant. Waar het om gaat is dat de klant en de winkelier zelf tot een overeenstemming komen over de wijze van betalen en hoe de transactie tot stand komt. Als een winkelier duidelijk maakt dat grote biljetten niet ingenomen worden en de klant daarmee akkoord gaat dan is er niets aan de hand. Het goed functioneren van het betalingsverkeer mag alleen niet in het geding komen. Stel dat winkeliers briefjes van tien of twintig euro zouden weigeren ontstaat er een probleem."

Dwingen
Volgens Henk Kok van het Platform Nederlandse Detailhandel kan de Eurocommissaris Nederlandse winkeliers niet dwingen grote biljetten in ontvangst te nemen: "Je kunt een krantenverkoper niet verwachten dat hij wisselgeld teruggeeft van een briefje van 500." Ook de Nederlandse Bank denkt niet dat het zo'n vaart zal lopen aldus de woordvoerder: "We hebben in Europa de vrijheid om het betaalverkeer tot op zekere hoogte zelf in te vullen. Zo is in Nederland afgesproken dat we de centen niet meer voeren. Andere landen doen dat wel. Op die manier zijn er ook afspraken gemaakt hoe we omgaan met grote biljetten. Ik zie niet zo gauw hoe Europa een ander beleid kan afdwingen."
Een biljet van €200,00 of €500,00 mag in principe niet geweigerd worden als er een groot bedrag afgerekend moet worden.
Verhalen van winkeliers als "we hebben geen wisselgeld" gaan niet op.
Wat maakt het uit als ik € 150,00 moet afrekenen of ik met 2x € 100,00 of 1x € 200,00 betaal?
Het mag wel geweigerd worden als ik iets koop van € 50,00 en ik wil betalen met € 200,00 of € 500,00
Het moet evenredig blijven.
Een knappe winkelier die mij belet te betalen met een "groot" biljet.
Graag of helemaal niet.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door tennis »

diny69 schreef:1 en 2 centjes zijn een wettig betaalmiddel, wij in onze kleine bakkerij nemen ze aan....maar als we door de 5 centjes heen zijn geven we ze ook wel eens terug...moet je de mensen dan horen, gelukkig proberen we dat te voorkomen.

Dan de 100 en hoger briefjes, 100 willen we(soms) wel aannemen liever niet hoger zeer zeker niet....staat ook aangegeven.
Waarom niet???
Simpel
1. we hebben geen grote start kassa, dus als iemand met 100 betaalt of meer betaaldt kunnen we geen andere klanten meer teruggeven tenzij men wilt wachten tot genoeg mensen gepast betalen.......en onze kassa weer volloopt.
2. veiligheid, wij staan in een kleine bakkerij....s'middags alleen, s'morgens alleen...ter veiligheid van werknemers als de klant ziet dat we geen hoge geldbedragen aanemen ziet een dief of overvaller dat ook en kan men dus weten dat er minder te halen is.....en zal dus hopenlijk doorlopen.

vandaar ook de grote actie...klein bedrag pinnen mag!!

Ik lees 3 pagina's over het geheel en nergens zie ik de veiligheid van winkelpersoneel aan de orde komen.....
Bij een supermarkt zie je toch ook alles vanaf de 50 verdwijnen in een box onder de kassa.....daar kan je niet meer bij waarom??? Veiligheid voor personeel, echt niet dat men niet wil terug betalen van 100, men kan het niet omdat geld veilig opgeborgen moet worden en men dus minder in kas heeft......
Ik ben blij geen groot geld aan te nemen, dan valt er ook weinig te halen, hier dankt veel personeel hun leven aan.....
Jullie vergeten een belangrijk aspect.
Als de winkelier bv. een vals briefje van 100 of hoger in de kassa heeft, moet hij het afstaan, zonder een vergoeding te krijgen .
Dat is voor mij de belangrijkste reden.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door seconds-out »

tennis schreef: Jullie vergeten een belangrijk aspect.
Als de winkelier bv. een vals briefje van 100 of hoger in de kassa heeft, moet hij het afstaan, zonder een vergoeding te krijgen .
Dat is voor mij de belangrijkste reden.
Niemand krijgt een vergoeding voor vals geld.
Elke winkelier heeft een scanner voor de biljetten.
Er is geen enkele reden te bedenken waarom de 100 of hoger biljetten hiermee ook niet gescand zouden kunnen worden, behalve dat de meeste winkeliers lui en gemakzuchtig zijn en er gewoon geen zin in hebben.

Dit soort flauwekul argumenten kan je morgen beter aan je klanten verkopen tennis.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door tennis »

seconds-out schreef: Elke winkelier heeft een scanner voor de biljetten.
Flauwekul argumenten kan je morgen beter aan je klanten verkopen tennis.
Ik denk niet, dat elke winkelier een scanner heeft, maar je weet het zeker beter.
Wat mijn flauwekul argumenten betreft, ik zou er morgen aan denken.
Doe de groetjes aan je vrienden!

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door seconds-out »

tennis schreef:
seconds-out schreef: Elke winkelier heeft een scanner voor de biljetten.
Flauwekul argumenten kan je morgen beter aan je klanten verkopen tennis.
Ik denk niet, dat elke winkelier een scanner heeft, maar je weet het zeker beter.
Wat mijn flauwekul argumenten betreft, ik zou er morgen aan denken.
Doe de groetjes aan je vrienden!
Elke winkelier met een greintje verstand heeft een scanner anders zouden ze heus wel klagen over vals geld.
Behalve tennis natuurlijk.
Met de vijftig euro biljetten vertrouwd die wel zijn klanten op zijn mooie blauwe ogen maar met 100 euro en hoger niet.
Die kunnen wel eens vals zijn..


Jij de groetjes aan je arme klantjes die je smoesjes voor zoete koek slikken!

RedWiz
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2010 22:19

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door RedWiz »

GezondVerstand10 schreef:het rare is dan wel weer dat alle landen om ons heen wel werken met 1 en 2 euro cent. In Belgie kon ik bij de bakker zelfs EUR 15 afrekenen met EUR 500, geen probleem. Voor honderden miljoenen mensen is het wel goed, hier in kruideniersland weer niet.
Zo vind ik het ook gek dat je in Nederland een vulpistool van een benzine pomp niet op automatisch kunt zetten, terwijl dat overal in Europa wel kan, maar goed.... :wink:
EEUUH nou een gezonde winkelier zegt dat je gek bent als je een briefje van 500 geeft voor maar aan 15 euro aan boodschappen dat is gewoon zielig.
:cry:
En het pompstation weet ik niet mischien door die ongevallen in america te voorkomen: mensen doen pomp op auto mensen gaan weer in auto zitten, lopen daarna naar de pomp raken de pomp aan en er komt een shock vrij.
dampen van benzine kan daardoor onder perfecte omstandigheden vlam vatten.

En over de scanners:
Je bent een domme winkelier als je geen scanner in je bezit hebt :P

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door seconds-out »

RedWiz schreef: EEUUH nou een gezonde winkelier zegt dat je gek bent als je een briefje van 500 geeft voor maar 15 euro boodschappen dat is gewoon zielig.
Een gezonde winkelier zegt niks en accepteert de 500 euro of merkt op dat hij niet genoeg wisselgeld heeft.
Nergens staat in de wet dat je gepast moet betalen alhoewel de meeste consumenten dat toch wel doen.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door elmo43 »

Denk dat je niet bij elke winkelier kan verwachten dat je met 200 of 500 kunt betalen.
Wat te denken van 1 manszaken, die kunnen absoluut niet terug geven van 200 of 500 euro.
Dat je als je ik noem maar wat, 475 euro moet betalen je dan wel met 500 kunt betalen. En dan met name bij grote bedrijven of supermarkten, maar niet bij 1 manszaken.
Maar dat gebeurd zelden of nooit, de meeste mensen kopen iets voor ik noem maar wat, 2,95 en willen dan betalen met 100,200 of 500, ja en dan kan je verwachten dat dat geld geweigerd word.
En dat lijkt mij ook logisch iets, en wil jij dan op die manier geen zaken doen met die winkel omdat hij het niet kan wisselen, dan vind ik dat heel zielig.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door seconds-out »

elmo43 schreef:Denk dat je niet bij elke winkelier kan verwachten dat je met 200 of 500 kunt betalen.
Wat te denken van 1 manszaken, die kunnen absoluut niet terug geven van 200 of 500 euro.
Dat je als je ik noem maar wat, 475 euro moet betalen je dan wel met 500 kunt betalen. En dan met name bij grote bedrijven of supermarkten, maar niet bij 1 manszaken.
Maar dat gebeurd zelden of nooit, de meeste mensen kopen iets voor ik noem maar wat, 2,95 en willen dan betalen met 100,200 of 500, ja en dan kan je verwachten dat dat geld geweigerd word.
En dat lijkt mij ook logisch iets, en wil jij dan op die manier geen zaken doen met die winkel omdat hij het niet kan wisselen, dan vind ik dat heel zielig.
Jij bent zelf een beetje zielig met je voorbarige conclusies!

Ik schrijf alleen dat een winkelier twee opties kent.
Niemand heeft beweerd dat er geen zaken worden gedaan omdat de winkelier niet kan of mag wisselen.
Ook werd er al gemeld dat de meeste consumenten heus wel gepast betalen maar soms heb je niet anders.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door seconds-out »

elmo43 schreef:Denk dat je niet bij elke winkelier kan verwachten dat je met 200 of 500 kunt betalen.
Wat te denken van 1 manszaken, die kunnen absoluut niet terug geven van 200 of 500 euro.
Dat je als je ik noem maar wat, 475 euro moet betalen je dan wel met 500 kunt betalen. En dan met name bij grote bedrijven of supermarkten, maar niet bij 1 manszaken.
Maar dat gebeurd zelden of nooit, de meeste mensen kopen iets voor ik noem maar wat, 2,95 en willen dan betalen met 100,200 of 500, ja en dan kan je verwachten dat dat geld geweigerd word.
En dat lijkt mij ook logisch iets, en wil jij dan op die manier geen zaken doen met die winkel omdat hij het niet kan wisselen, dan vind ik dat heel zielig.
Jij bent zelf een beetje zielig met je voorbarige conclusies!

Ik schrijf alleen dat een goede winkelier twee opties kent.
Niemand heeft beweerd dat er geen zaken worden gedaan omdat de winkelier niet kan of mag wisselen.
Ongetwijfeld zullen aankopen niet doorgaan omdat winkeliers niet kunnen of willen wisselen maar dat doet nu niet terzake.

Ook werd er al gemeld dat de meeste consumenten heus wel gepast betalen maar soms heb je niet anders.
Maar zelfs met gepast geld kan je niks kopen: een koffiezetapparaat wat 100 euro kost kan in Nederland NIET met een 100 euro biljet betaald worden.
Soms ook wil een consument met 100 euro een kleine aankoop doen van 2.95.
In andere landen is dat geen enkel probleem alleen in Nederland kan dat ook weer niet.

Luie detaillisten willen van het cash geld af zodat iedereen gaat pinnen, daarom worden allelei nonsens verhalen verzonnen..bv dat hele legers consumenten met 100 eurobiljetten en hoger willen betalen voor relatief kleine aankopen.
De hele campagne wat betreft pinnen is ook gebaseerd op het ontmoedigen van cash-geld, waarbij de consument haast een schuldgevoel aangepraat wordt als hij nu nog contant cash wilt betalen.
.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door elmo43 »

Soms ook wil een consument met 100 euro een kleine aankoop doen van 2.95.
In andere landen is dat geen enkel probleem alleen in Nederland kan dat ook weer niet.
Wellicht hebben zij meer geld in hun kassa zitten.
Als iemand bij mij 's morgens iets van € 2,95 af komt rekenen met € 100,00, is daarna mijn kassa leeg. ( er zit bij ons standaard € 100,00 wisselgeld in de kassa)
Dus zo raar is het niet als dit soort biljetten worden geweigerd.
En of de buurlanden dit dan wel doen, daar heb ik niks mee te maken.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door seconds-out »

elmo43 schreef: Wellicht hebben zij meer geld in hun kassa zitten.
Als iemand bij mij 's morgens iets van € 2,95 af komt rekenen met € 100,00, is daarna mijn kassa leeg. ( er zit bij ons standaard € 100,00 wisselgeld in de kassa)
Dus zo raar is het niet als dit soort biljetten worden geweigerd.
En of de buurlanden dit dan wel doen, daar heb ik niks mee te maken.
Nu gaan we er weer vanuit dat vervelende consumenten net na de opening met 100 of hoger biljetten willen betalen.
Hetzelfde probleem heb je dus ook als TWEE klanten betalen met 50 euro voor een kleine aankoop.

Altijd dezelfde smoesjes die consumenten moet overtuigen dat dat echt niet kan.
Heb al eerder vermeld dat wisselen of betalen met groot geld niet altijd mogelijk is.
Blijkbaar lees jij slecht en selectief en van klantvriendelijkheid heb je ook nog nooit gehoord.
In het buitenland hebben ze meer geld in de kassa omdat daar de consument wel met groot geld (100 euro of meer) kan betalen.
Elmo werkt dus voor een baas die structueel te weinig wisselgeld in de kassa heeft en daar heb ik (de consument) ook niks mee te maken.


Hier in Nederland hebben luie en gemakzuchtige winkeliers bijna geen wisselgeld met de smoes dat het voor onze eigen veiligheid is.
Alsof er alleen in Nederland criminaliteit is...
Pure leugens zijn het..de detailhandel wilt je ontmoedigen om niet meer cash te betalen maar voortaan te pinnen.
Zo hebben ze minder rompslomp met kassa s tellen en daar gaat het ze om.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten

Ongelezen bericht door elmo43 »

Hetzelfde probleem heb je dus ook als TWEE klanten betalen met 50 euro voor een kleine aankoop.
Dan verzoek ik die klanten het even te gaan wisselen, of ik doe het zelf.
Maar ik heb geen baas, als je goed had gelezen staat er ons.
Maar teveel geld in de kassa is in onze branche niet echt veilig, daar ik ook nog eens met de kassa zo over straat moet. En dan heeft het dus wel met veiligheid te maken.

Ik snap dat als je een grote aankoop doet, je dit met groot geld af moet kunnen rekenen.
Maar ik vind het raar dat mensen die met € 100,00 een bedrag van bv € 2,95 willen afrekenen.
Je hebt ook de keuze om 2 maal € 50,00 of 4 maal € 20,00 te pinnen.

Ik heb 1 keer een vals briefje van € 50,00 gehad, en idd werd er iets voor € 2,95 gekocht. En dit was ook nog eens op het einde v.d dag, waar dat soort gasten op zit te wachten om hun slag te slaan.
Als ik hem later tegen was gekomen had ik hem mijn auto klem gereden, en de politie gebeld, maar helaas nergens meer te vinden.

En ik ben echt niet de enige die dit heeft meegemaakt, en daarom de weigering van biljetten groter dan € 100,00 bij de meeste winkeliers.

Jij vind dat misschien idioot, maar blijkbaar werk jij niet in deze branche, anders oordeel je anders.
Je bekijkt het nu als consument, en dan oordeel je anders. :wink:

Gesloten