LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spookfactuur van IMG (Inter Media Group)

Voor alle kwesties op het gebied van werk & inkomen die specifiek zijn voor zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers).
Holodoc01
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2017 12:54

Spookfactuur van IMG (Inter Media Group)

Ongelezen bericht door Holodoc01 »

Begin deze maand ontving mijn vrouw (ZZP-er) een factuur voor het plaatsen van een advertentie in het Kindermagazine Gezondheidszorg. Omdat wij zeker weten dat we geen opdracht tot het plaatsen van een advertentie hebben gegeven (wij adverteren niet in bladen en magazines), de doelgroep niet aansluit bij ons bedrijf en de omschrijving wel erg vaag is, hebben we toch maar even gegoogled.
Ook omdat er een "afgesproken codenummer" in de brief staat, toevallig de verjaardagsdatum van mijn vrouw, e.e.a. verkeerd gespeld is en de postcode niet klopt.

IMG (zoek daar maar eens op in Google :lol: ) blijkt voor Inter Media Group te staan, gevestigd in Groningen. Een check bij de KvK levert op dat het bedrijf ook onder De Goese Meren bekend staat.
Googlen op "Inter Media Group", "Uitgeverij Goese Meren" en "Kindermagazine Gezondheidszorg" levert opvallend veel hits van Radar en de Fraudehelpdesk op. Weliswaar geen recente dossiers, maar wie weet is een slapende vulkaan wakker geworden....

Gisteren kwam de herinnering binnen. Op een eerdere vraag van ons om met bewijs te komen, is geen reactie gekomen. Vandaag maar een aangetekende brief versturen met de mededeling dat we pas gaan betalen als zij met wettig en overtuigend bewijs over de brug komen.

Wordt ongetwijfeld vervolgd...

Anduril.tr
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 mei 2015 12:35

Re: Spookfactuur van IMG (Inter Media Group)

Ongelezen bericht door Anduril.tr »

Zonde van de aangetekende brief. Zonder bewijs heeft die tent geen poot om op te staan. Laat ze maar in hun eigen vet gaar koken.

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Spookfactuur van IMG (Inter Media Group)

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Een eventueel vervolg (wat ik niet hoop voor u) kunt u plaatsen op higherlever.nl, speciaal voor ondernemers. Dit is een consumentenforum.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Spookfactuur van IMG (Inter Media Group)

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Uw Jurist schreef:Een eventueel vervolg (wat ik niet hoop voor u) kunt u plaatsen op higherlever.nl, speciaal voor ondernemers. Dit is een consumentenforum.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
De grens tussen consument en ZZP er is soms niet altijd helder.
Zowiezo goed om te weten voor aanstaande ondernemers...

stofzuigertje

Re: Spookfactuur van IMG (Inter Media Group)

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Door te reageren zoals een dure aangetekende brief zullen ze vaak doorgaan omdat bange mensen eerder betalen voor deze onzin.

Rest niet meer reageren.

hmensink
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2017 14:04

Re: Spookfactuur van IMG (Inter Media Group)

Ongelezen bericht door hmensink »

Juni 2016 laatste keer bericht gehad dat ik uit bestand verwijderd werd.
Nu 15-feb 2017 weer een brief als ik voor de 22e niet betaal wordt het uithanden geven.
Wel ook ik heb niets getekend of akkoord gegeven. dus kom maar op.
Misschien een optie voor al dit werk img is een factuur te sturen.

leiseuren
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2017 16:38

Re: Spookfactuur van IMG (Inter Media Group)

Ongelezen bericht door leiseuren »

de laatste weken diverse aanmaningen gekregen van IMG. Vandaag de 4e en de deurwaarder is door hun ingeschakeld. Wachten totdat hij komt.....

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Spookfactuur van IMG (Inter Media Group)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

leiseuren schreef:de laatste weken diverse aanmaningen gekregen van IMG. Vandaag de 4e en de deurwaarder is door hun ingeschakeld. Wachten totdat hij komt.....
Dan wachten wij op het moment dat ondernemers er achter komen dat ze op een consumentenforum zitten.

stofzuigertje

Re: Spookfactuur van IMG (Inter Media Group)

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zal ik alle 500.000 werklozen oproepen daar te soliciteren?

Er is daar blijkbaar een vacature Deurwaarder.....

Gewoon negeren, vooral geen brief sturen en dus ook niet aangetekend.
Misschien E mail.

Maar als ze geen bewijs leveren gewoon laten zitten, na enkele brieven en geen reactie stoppen ze.
Als je wel reageerde word je serieus genomen en gaan ze juist door.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Spookfactuur van IMG (Inter Media Group)

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:Dan wachten wij op het moment dat ondernemers er achter komen dat ze op een consumentenforum zitten.
ZZPers zijn ook welkom op het forum, er is zelfs een aparte categorie voor:
viewforum.php?f=145

Rick71
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2018 22:12

Re: Spookfactuur van IMG (Inter Media Group)

Ongelezen bericht door Rick71 »

En ja hoor hier ook een brief Factuur gehad van het zogenaamde IMG met hetzelfde verhaal.
gaan hier dus niet mee akkoord heb ze gemaild maar tot op heden nog niet gereageerd
staan ook nergens geregisterd KVK klopt niet en als je zoekt op spookfactuur dan komen deze [ongefundeerde bewering verwijderd eruit
Laatst gewijzigd door Radar op 21 mar 2018 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

Tuxido
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2018 18:09

Re: Spookfactuur van IMG (Inter Media Group)

Ongelezen bericht door Tuxido »

Hoe is dit afgelopen? Ik heb namelijk ook zo'n spookfactuur ontvangen... :roll:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Spookfactuur van IMG (Inter Media Group)

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Tuxido schreef:Hoe is dit afgelopen? Ik heb namelijk ook zo'n spookfactuur ontvangen... :roll:
Als de ontvanger van deze "factuur" per mail / fax een formeel verzoek tot onderbouwing indient - en men niet reageert - dan is er verder niets gebeurt.

Maar - bewaar wel alles.
Dus - hun post, print je verzonden mail / fax uit - de bevestigingen en eventuele foutmeldingen (bijv. als mailadres toch niet klopt) - en bij aangetekende verzending ook de verzend en ontvangstbewijzen.

Verder - zie fraudehelpdesk

stofzuigertje

Re: Spookfactuur van IMG (Inter Media Group)

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik kreeg deze enkele maanden terug nogmaals...

De vorige nooit betaald en nu een factuur gestuurd voor Uitzoekkosten en dat was €35,- Ex BTW,
Dit was voor onterechte factuur en graag binnen 14 dagen betalen op NL43INGB.....

Deze wanbetalers hebben nog niet gereageerd maar hun een tegen factuur sturen wegens onterechte factuur voor de uitzoek kosten is ook mogelijk.
Daar zullen ze niet blij mee zijn.

Maar nietsdoen mag ook, ze proberen het alleen maar en als je personeel hebt die alle facturen gewoon betaalde kan het per ongeluk iets voor hun opleveren!

Mijn Factuur was wel terecht wegens uitzoek werk of er werkelijk een opdracht was gegeven...
Maar ook ik had dit niet mogen doen, mijn firma bestaat al enkele jaren niet meer!

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Spookfactuur van IMG (Inter Media Group)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wederom een raar fenomeen: Tuxido, Rick71, Leiseuren, Hmensink, en Holodoc01. In korte termijn allemaal dit forum gevonden en nagenoeg allemaal hetzelfde op hetzelfde moment meegemaakt. En allemaal niet weten dat ze op een consumentenforum zitten???

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Spookfactuur van IMG (Inter Media Group)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zzp'ers kunnen toch ook op het forum terecht? Als een advertentieboef een bulkzending spookfacturen verstuurt, is het niet zo vreemd dat er ineens diverse meldingen komen.
Wat mij meer verbaasd is dat mensen er (a) nog steeds in vliegen of (b) zich er zorgen om maken.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Spookfactuur van IMG (Inter Media Group)

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Erthanax schreef: Wat mij meer verbaasd is dat mensen er (a) nog steeds in vliegen of (b) zich er zorgen om maken.
Als je net nieuw bent met ondernemen / nog aan het opstarten bent - komt er zoveel op je af dat je niet altijd meer weet hoe/wat.
Dus - dat mensen zich er zorgen over maken - kan ik begrijpen. Daarom is het goed dat mensen zich melden - want als je als (bijna) ondernemer start - en via google zoekt op deze verzender van facturen, snap je ineens dat je belazerd word.

Dat mensen er nog intrappen - grotere bedrijven, die veel facturen krijgen, zullen niet altijd alles 100% controleren. De oplichters rekenen erop.
10 minuten werk - 10 euro investeren in porto - en een factor veel 'winst' door controle die faalt.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Spookfactuur van IMG (Inter Media Group)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik ben het niet met u eens. Ik weet maar al te goed dat je als (startende) ondernemer van alles over je heen krijgt. Als je een spookfactuur niet als zodanig herkent en je ook nog zorgen gaat maken om een beetje ongefundeerde spierballentaal, vraag ik me af of je wel geschikt bent om een onderneming te starten of te leiden.

Ondernemingen die veel facturen krijgen, controleren vaak wel alles nauwkeurig. Er moet een getekende inkoopopdracht zijn, of de naam van de medewerker die opdracht heeft gegeven moet op de factuur staan. En dat wordt dan goed bewaakt door de afdeling financiële administratie.

Het zijn juist de kleine bedrijfjes die de fout in gaan. De "baas" is er even niet of niet goed bereikbaar, en dan "zal het wel kloppen". Vooral niet de kleine lettertjes lezen dat het niet gaat om een factuur maar om een anbieding voor een driejarig advertentiecontract, of iets dergelijks.

Spookfacturen worden betaald uit angst of door onachtzaamheid; slechte eigenschappen voor een ondernemer, zo denk ik erover.

Melden is altijd een goed idee, bv bij Fraudehelpdesk. Daar zijn meer en sneller voorbeelden te vinden dan op dit (hoofdzakelijk consumenten)forum.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Spookfactuur van IMG (Inter Media Group)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:Ik ben het niet met u eens. Ik weet maar al te goed dat je als (startende) ondernemer van alles over je heen krijgt. Als je een spookfactuur niet als zodanig herkent en je ook nog zorgen gaat maken om een beetje ongefundeerde spierballentaal, vraag ik me af of je wel geschikt bent om een onderneming te starten of te leiden.
In theorie heb je gelijk. De praktijk is echter genuanceerder. Je kunt een hele goeie kapper zijn, om maar wat te noemen, maar dat maakt niet automatisch dat je ook op alle andere ondernemersfacetten sterk bent.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Spookfactuur van IMG (Inter Media Group)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Daar heb je volkomen gelijk in. Maar dan moet je zo slim zijn dat te erkennen en je laten bijstaan door iemand die wel verstand heeft van bv boekhouding. Of gewoon in loondienst blijven bij een goede werkgever. Of een goede zakelijke partner zoeken.

Gesloten