LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte brieven Intrum / Lindorff

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
delversp
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2018 18:23

Onterechte brieven Intrum / Lindorff

Ongelezen bericht door delversp »

vandaag kreeg ik 3 brieven van jullie onder de naam intrum(intrum en lindorff zijn samen gevoegd). weer gaat het om oude vorderingen die door jullie niet afgesloten zijn.
terwijl ik vorig jaar nog contact heb gezocht met jullie ivm vorderingen die in het bkr staan en niet afgesloten waren. na veel heen en weer schrijven is na eindelijk 5 maanden deze vorderingen afgesloten met de afsluitcode.

nu zijn we een jaar verder en weer kunnen we opnieuw beginnen bij jullie. nu heb ik me even ingelogd op de pagina van intrum en kwam de volgende vorderingen tegen:

- Lindorff B.V. inzake KPN B.V. bedrag € 3 051,23
- Lindorff B.V. inzake KPN B.V. bedrag € 541,00
- lindorff inzake Fbto bedrag € 709,00


voor alle 3 de dossiers geld dat deze allang hadden moeten worden afgesloten. ik heb van 15 september 2012 tot en met 15 september 2015 in de wsnp gezeten. ik ben al sinds 15 september 2015 uit de wsnp en dit is ook bekend. ik heb geregeld het vonnis naar jullie toe gestuurd en ook heeft de toenmalige bewindvoerder jullie aangeschreven of de desbetreffende bedrijf waar de schuld was.

vandaag kreeg ik na 3 mailtjes terug gestuurd te hebben na alle emailadress van lindorff/intrum. de reactie vind ik ronduit belachelijk. de reactie was als volgt:

"geachte heer/mevrouw,

Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen en reageren hierbij.

U geeft aan dat alle dossiers gesloten moeten zijn, vanwege schone lei na beeïndiging van uw WSNP.

Echter betreft deze vordering van december 2017. Tevens zijn de dossiers die u aangeeft bij Lindorff.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en verblijven in afwachting van uw betaling.

Met vriendelijke groet,

Intrum
Postbus 84096, 2508 AB Den Haag
Bezoekadres: Johan de Wittlaan 5, 2517 JR Den Haag"


het vreemde is ik heb zowel fbto als kpn gelijk gebeld om navraag te doen betreft openstaande vorderingen en daar krijg ik te horen via de telefoon meneer we kunnen totaal geen openstaande vorderingen vinden of achterstanden. wilt u aub morgen nogmaals bellen dan krijgt u een speciale afdeling en die kunnen nog verder kijken in u gegevens. mochten dit echt oude dossiers zijn dan moet lindorff deze afsluiten en niet meer innen, want dit mogen ze niet. mocht dit zijn zullen we dit ook schriftelijk bevestigen naar u via mail en post. wij doen al jaren geen zaken meer met lindorff wegens wanprestatie en niet goed afhandelen van dossiers die afgehandeld zijn.

wat kan ik nog meer doen om dit eens en voor altijd vanaf te zijn?

door deze omstandigheden krijg ik verschillende zaken totaal niet voor elkaar zoals overstappen van zorg verzekering of abbo afsluiten wegens deze negatieve dossiers. ook gaat hier zoveel tijd en energie inzitten en raak ik behoorlijk gestrest ervan. ik dacht eindelijk na 1 jaar schuldhulp en 3 jaar wsnp dat ik nu eindelijk eens schuldvrij zou zijn.

Speedy123
Berichten: 1158
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Onterechte brieven Intrum / Lindorff

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Het verwarrende aan dit soort situaties is dat Lindorff is ook een schuldopkoper. Ze kopen oninbare vorderingen op. KPN en FBTO hebben dan geen vordering meer op u. Als de vorderingen ouder zijn dan de datum waarop de schone lei werd verleend, kan Lindorff ze niet meer innen via de juridische weg. Echter ze kunnen u wel aanschrijven om te kijken of u ze vrijwillig wil betalen.

stofzuigertje

Re: Onterechte brieven Intrum / Lindorff

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zij hanteren blijkbaar een opkoop datum in 2017 en niet de oorspronkelijke schuld ontstaan datum.

Gewoon negeren en laat ze maar deurwaarders sturen en kosten maken en bij rechtszaak wegens deze 3 claims zullen ze verliezen.
Ik denk dat ze proberen de aankoop terug te verdienen en ze willen U een afbetaal regeling aanbieden maar dat mag je weigeren.

Als ze de stukken niet op orde hebben is niet jou probleem, vraag 1x waarvoor deze vordering is + alle bewijs stukken en je ziet dat ze vervallen zijn.
Als je dan meld dat ze vervallen zijn en als U het er niet mee eens bent, tot ziens bij de Rechtbank.

Laat ze het maar lekker uitzoeken en na deze stappen niet meer reageren tot je eventueel voor de rechtszaak word uitgenodigd....
Met WSNP bewijs en de aangeleverde bewijzen door hun verliezen ze deze dure zitting die hun geld kost...

Niet vergeten een tegen claim van jou kosten in te dienen, dat is reiskosten en als je werkt de snipperdag omdat je nu een dag tekort hebt en voor die opname nu vrij op eigen rekening moet nemen.....

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onterechte brieven Intrum / Lindorff

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Natuurlijk kunt u wel overstappen van zorgverzekering want bij het BKR moet de aantekening ivm de schone lei verklaring staan.

stofzuigertje

Re: Onterechte brieven Intrum / Lindorff

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als er een onterechte BKR notering staat die ze niet kunnen bewijzen kun je hiervoor een schadeclaim indienen.

Als ze geen bewijs van open schulden hebben moeten ze dit weer intrekken en alle kosten die U hiervoor maakte vergoeden.
Als je hierdoor bij duurdere verzekeraar zit voor 1 jaar moeten zij ook dit verschil wegens niet kunnen overstappen door hun fout vergoeden!

Gewoon doen wat hun specialiteit is, claim alle ondervonden schade.
Mobieltje prepaid duurder maar dan kun je ook die kosten mits aantoonbaar ook claimen!

delversp
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2018 18:23

Re: Onterechte brieven Intrum / Lindorff

Ongelezen bericht door delversp »

Vandaag maar eens gebeld met ze.meneer we gaan het uitzoeken. Word in wacht gezet. Na 5 min komen ze terug oh meneer we hebben u een brief gestuurd op 16 mei dat het elkaar gekruist heeft.wel beetje vreemd zeg ik heb tot heden niets ontvangen. Ja meneer we gaan de dossiers sluiten.kan wel even duren. Dossiers zijn van 2007 dus moeten gesloten worden.dit duurt even. Ge zegt wel vreemd na bijna 3 jaar nog niet gesloten. Dankzij jullie blijf ik negatief staan en kan ik niet overstappen of wat dan ook. Oh meneer ja sorry maar duurt ongeveer 1 maand. Gezegt geef jullie dit anders ga ik rekeningen sturen.

Gesloten