Vast aan abonnement Puzzelgroep.com na telefonische verkoop

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Johanna1969

Vast aan abonnement Puzzelgroep.com na telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Johanna1969 » 20 jun 2018 00:40

In april ben ik benaderd Door een verkoper van puzzelgroep.Com, ik ben (heel stom) akkoord gegaan met een gratis proefabonnement, niet wetende dat ik hieraan vast zat. Eerlijk gezegd wist ik ook niet echt waar het om ging, nu ben ik gebeld Door AT finance en blijkt het om een puzzelaccount te gaan die ik natuurlijk nog nooit heb gebruikt maar waar ik wel 39,95 per maand voor moet betalen, en het is alleen per kwartaal op te zeggen, van het eerste telefoongesprek is een bandopname, zit ik hier nu echt aan vast? Ik heb nooit een bevestiging mail gehad en nooit iets getekend.
Groetjes Ans

Moiseule58

Re: Vast aan abonnement Puzzelgroep.com na telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Moiseule58 » 20 jun 2018 11:57

Edit.
Laatst gewijzigd door Moiseule58 op 30 jun 2018 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 20 jun 2018 13:38

Is er gemeld dat je na de gratis proefmaand dit bedrag moest betalen ?
En is er verteld dat erna per kwartaal ging dus €120,- kwijt bent als je te laat opzegt?

En heb je mail adres gegeven en iets ontvangen, en ook in spambox gekeken?
Als ze alleen bandje en telefoon nummer hebben zou ik niets betalen, zonder adres is het lastig opzeggen.
Vooral omdat een Puzzle groep ook mogelijk is....
Nooit meer op telefoon verkoop in gaan en volg enige goede advies van Mark Rutte, roep gewoon ; Pleur Op!

Margaretha72

Ongelezen bericht door Margaretha72 » 20 jun 2018 15:01

Mijn man het zelfde gebeurt..11 mei gebeld en blijkt nu vast te zitten aan een puzzelaccount. Mijn man puzzeld niet eens.
Nu ben ik eergisteren benaderd door iemand van de administratie met vaag verhaal eerst. Na hem een paar keer duidelijk gevraagd te hebben waar dit allemaal over ging..toen vertelde hij pas over die puzzelgroep.
Ik wist hier niets vanaf omdat ik zelf op vakantie was 11 mei.. Dus lieten ze mij het bandje horen dat mijn man ja heeft gezegd.
Mijn man vertelde dat ze erg onduidelijk waren geweest waar het precies overging.
Ik ben boos uitgevallen naar de persoon aan de telefoon en gezegd dat ze het maar via de gewone post versturen als er een rekening open staat.
Ik ben alle mails gaan na kijken blijkt het in de spam mail te zitten.
Eigenlijk wil ik niet betalen want in de mail staat na eenmalig betaling geef je toestemming dat ze het geld maandelijks mogen incasseren...
Vandaag weer gebeld door hun heb ze niet te woord gestaan.
Heb hun eergisteren een mail gestuurd dus laten ze daar netjes een antwoord op geven.
Tja best een duren puzzel site...een boekje in de winkel is goedkoper.
Maar wat gebeurt er als ik niet betalen ga.

Johanna1969

Ongelezen bericht door Johanna1969 » 20 jun 2018 15:31

Bij de bandopname is het niet duidelijk te horen maar in de email die ik dus nooit gezien heb staat het wel en ja ik heb wel mn email gegeven.

arvandongen

Ongelezen bericht door arvandongen » 20 jun 2018 15:36

Johanna1969 schreef:Bij de bandopname is het niet duidelijk te horen maar in de email die ik dus nooit gezien heb staat het wel en ja ik heb wel mn email gegeven.
Maar je hebt gelukkig niet een schriftelijk akkoord gegeven. Daardoor is er geen overeenkomst ontstaan. Daardoor is er geen reden waarom je zou moeten betalen. (Zie ook de post van Moiseule58 hierboven)

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 20 jun 2018 16:08

En anders roep je dat er uitsluitend een overeenkomst tot ontvangst van het gratis proefabonnement tot stand is gekomen en wanneer zij naar algemene voorwaarden verwijzen, dan roep je dat er sprake is van een misleidende handelspraktijk. De prijs moet duidelijk worden gecommuniceerd in het gesprek.

Johanna1969

Ongelezen bericht door Johanna1969 » 21 jun 2018 21:25

Margaretha72 schreef:Mijn man het zelfde gebeurt..11 mei gebeld en blijkt nu vast te zitten aan een puzzelaccount. Mijn man puzzeld niet eens.
Nu ben ik eergisteren benaderd door iemand van de administratie met vaag verhaal eerst. Na hem een paar keer duidelijk gevraagd te hebben waar dit allemaal over ging..toen vertelde hij pas over die puzzelgroep.
Ik wist hier niets vanaf omdat ik zelf op vakantie was 11 mei.. Dus lieten ze mij het bandje horen dat mijn man ja heeft gezegd.
Mijn man vertelde dat ze erg onduidelijk waren geweest waar het precies overging.
Ik ben boos uitgevallen naar de persoon aan de telefoon en gezegd dat ze het maar via de gewone post versturen als er een rekening open staat.
Ik ben alle mails gaan na kijken blijkt het in de spam mail te zitten.
Eigenlijk wil ik niet betalen want in de mail staat na eenmalig betaling geef je toestemming dat ze het geld maandelijks mogen incasseren...
Vandaag weer gebeld door hun heb ze niet te woord gestaan.
Heb hun eergisteren een mail gestuurd dus laten ze daar netjes een antwoord op geven.
Tja best een duren puzzel site...een boekje in de winkel is goedkoper.
Maar wat gebeurt er als ik niet betalen ga.
Dit is exact hetzelfde verhaal als van mij, bizar, ik ga niet betalen.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour » 22 jun 2018 08:01

Als je via de website een abonnement probeert af te sluiten moet je na het invullen van je gegevens het vakje akkoord alg. voorwaarden aanvinken. Er is echter nergens een verwijzing naar die voorwaarden! Dit is een oneerlijke handelspraktijk en maakt de overeenkomst mogelijk nietig.
Het is mogelijk dat de puzzelgroep dit ondertussen heeft aangepast.
Ben je een mondelinge overeenkomst aangegaan dat moet je hiervan een schriftelijke bevestiging ontvangen. Deze moet in grote lijnen aangeven wat er mondeling is afgesproken.
Je hebt het recht de bandopname op te vragen. Deze moet compleet zijn, dus het hele gesprek. Dan pas kan worden vastgesteld dat er geen misleiding heeft plaatsgevonden in de telefonische overeenkomst.
Ben je het niet eens met de manier waarop bij jouw de overeenkomst tot stand is gekomen, maak dan gebruik van het bovenvermelde.

Bv:

Dossier:

Betreft: Ingebrekestelling onder voorwaarde

Geachte heer, mevrouw,

Graag zou van u willen ontvangen de (volledige) bandopname die bevestigd dat ik een overeenkomst ben aangegaan met uw bedrijf.

Een kopie van de schriftelijke bevestiging van deze vermeende mondelinge overeenkomst.

De vermelding van de naam van de persoon waar ik nu mee correspondeer en de persoon in de bandopname met daarbij een verklaring van een van de bestuurder(s) van Puzzelgroep dat u en de persoon uit de bandopname gemachtigd zijn handelingen te verrichten die gericht zijn op rechtsgevolg.

In het geval dat u weigert deze gegevens te verstrekken ga ik er vanuit dat er geen wettige overeenkomst is. Ik verzoek u dan de automatische incasso’s stop te zetten en mijn privacy gegevens uit uw systeem te verwijderen.

Ik ga er dan vanuit dat u akkoord gaat de zaak te laten rusten.

Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning,

teken ik,

Margaretha72

Ongelezen bericht door Margaretha72 » 22 jun 2018 09:25

Bij deze wil ik toch even melden dat mijn man gisteren een positief gesprek heeft gehad met debiteuren van puzzlegroep.
Na zijn verhaal te hebben verteld over hoe het ging tijden de telefonische verkoop. Ze hebben onze abonnement beeindigd en kost ons verder niets.
Dit wil ik toch even gezegd hebben. Dus advies om contact met ze oo te nemen en uitleg geven.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour » 22 jun 2018 11:59

Als je het zo kunt oplossen dan heeft dat natuurlijk de voorkeur.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 22 jun 2018 12:14

sacredfour schreef:Als je via de website een abonnement probeert af te sluiten moet je na het invullen van je gegevens het vakje akkoord alg. voorwaarden aanvinken. Er is echter nergens een verwijzing naar die voorwaarden! Dit is een oneerlijke handelspraktijk (...)
Nee, er is geen redelijke mogelijkheid geboden om van de voorwaarden kennis te nemen, dus kun je de voorwaarden vernietigen. Zie art. 6:233 BW e.v.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour » 22 jun 2018 16:15

Duidelijk! Het zou natuurlijk kunnen dat zonder de alg. voorwaarden andere dingen zijn afgesproken, in de overeenkomst zelf en dat de alg. voorwaarden weinig invloed hebben op de overeenkomst.
Verder kan vernietiging van de voorwaarden verenigbaarheid van de overeenkomst met zich mee brengen.

alfatron, Ik zat aan oneerlijke handelspraktijk te denken omdat de voorwaarden opzettelijk weggelaten zijn op de website ( moet natuurlijk wel bewezen worden), maar ik heb hier verder geen ervaring mee.

Artikel 193d Boek 6

1.
Een handelspraktijk is bovendien misleidend indien er sprake is van een misleidende omissie.

2.
Een misleidende omissie is iedere handelspraktijk waarbij essentiële informatie welke de gemiddelde consument nodig heeft om een geïnformeerd besluit over een transactie te nemen, wordt weggelaten, waardoor de gemiddelde consument een besluit over een overeenkomst neemt of kan nemen, dat hij anders niet had genomen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 22 jun 2018 17:51

Dit is geen voorbeeld van een misleidende omissie. De voorwaarden zijn niet van toepassing, als er geen redelijke mogelijkheid wordt geboden om daar kennis van te nemen. De bewijslast ligt bij de verkoper, omdat deze zich beroept op de voorwaarden. De eis van subdiariteit brengt ook met zich mee dat de overeenkosmst in stand wordt gelaten.
sacredfour schreef:Verder kan vernietiging van de voorwaarden verenigbaarheid van de overeenkomst met zich mee brengen.
Nee, dat zie ik niet. Als het aanbod voldoende bepaald is dan staat de overeenkomst vast.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 23 jun 2018 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Moiseule58

Ongelezen bericht door Moiseule58 » 22 jun 2018 19:39

Edit
Laatst gewijzigd door Moiseule58 op 30 jun 2018 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Johanna1969

Ongelezen bericht door Johanna1969 » 22 jun 2018 21:53

Ik wilde ook even laten weten dat ik ondertussen een goed gesprek heb gehad en geen betaling hoef te doen en het abonnement nietig is verklaard.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour » 23 jun 2018 07:31

alfatrion, dat is dan duidelijk.
Ik denk echter wel dat een partij die niet kan rekenen op de alg. voorwaarde blij is als de andere partij de overeenkomst wil vernietigen.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 23 jun 2018 07:56

Als vele de mails van deze firma als Spam melden komt het ook in mijn Gmail spambox.

Die elke twee weken even online kijken en weg klikken is wel zo veilig.
Een Spambox is service, geen garantie op foutloos werken en ik doe het meestal elke zondag, spamdag en dat is 3 of 4x pagina lezen en weg klikken!

Zeker na aangaan telefonische contract en niets krijgen even kijken of het er tussen zit.
Dat nu opgelost is prima, maar ik vermoed dat ze ervaring hebben van tekort bewijs!

Ze Puzzelen blijkbaar zelf hoe ze kanten ongevraagd veel geld afhandig kunnen maken zonder rechtszaak en dreigen er alleen maar mee!

bjmsteevensz

Ongelezen bericht door bjmsteevensz » 11 jul 2018 13:07

Hallo,

Nou ik ben er ook ingetuind met puzzelgroep, je krijgt een telefoontje of je van puzzelen houd en ze sturen je wat toe met bedenktijd die je uiteraard vergeet. Vervolgens krijg je iemand die je zegt dat je betalen moet want je hebt toestemming gegeven omdat je niet binnen 2 weken hebt opgezegd??
Eigenlijk vind je jezelf dom hoe heb ik dat nu kunnen vergeten en tja ik zit eraan vast. Dan hoor je het bedrag van 39,95 per maand en wordt je toch een beetje wit om de neus...pff best wel veel geld om te puzzelen.

Dus ik kijk op de site naar de puzzels, nou het gaat allemaal op tijd, daar wordt je al nerveus van, ik puzzel toch om te ontspannen? Vervolgens krijg je dan punten uitgekeerd 1 tot 4. De prijzen gaan vanaf 139 punt dus je moet aardig puzzelen. Op de computer want alles moet via het toetsenbord dus vele uren achter de pc doorbrengen. Dit is absoluut niet mijn definitie van puzzelen. Dat doe ik met een bakje thee op mijn gemak in de tuin, vakantie op de bank etc.. en gewoon met pen en papier.

Nu doe ik een mail naar puzzelgroep om op te zeggen naar het kwartaal want ik denk werkelijk dat ik hier aan vast zit omdat ik niet op tijd heb gereageerd. Krijg ik een berichtje terug dat ik pas naar het kwartaal kan opzeggen en niet eerder..dus ze hopen erop dat ik het naar een kwartaal vergeet en er dus weer een kwartaal aan vast zit.

Dit antwoord bevalt me helemaal niet en dus dat mail ik ze terug, tevens dat ik per direct wil opzeggen en geen maand meer wil betalen. Antwoord is of ik mijn telefoonnummer wil geven dan word ik door een medewerker teruggebeld om dat als goed mens te communiceren. Dus geef mijn nummer.

Word ik teruggebeld door een medewerker en die zegt dat hij wel mijn opzegging in het systeem kan zetten dat het naar een kwartaal is opgezegd want ik ben zelf akkoord gegaan met het abonnement dus eerder opzeggen kan niet.
Ook op mijn argument dat ik nergens iets heb ondertekend of aangevinkt maakt niet uit ik heb niet binnen 2 weken opgezegd dus eigen schuld.

Nou hiervoor had ik niet gebeld hoeven worden, stoom komt inmiddels uit mijn oren, daar hadden ze ook meteen via de mail mee akkoord kunnen gaan.

Ik vraag me af in hoeverre ze in hun recht staan. Er is geen bandje afgespeeld die ik ken van energiebedrijven dat ze alles nog een keer met je doornemen en dat je dan akkoord of ja moet zeggen zodat het rechtsgeldig is en je het ook nog een keer schriftelijk thuis krijgt. Hier wordt je gebeld met de vraag of je van puzzelen houd en kijk maar of het wat voor je is en vervolgens heb je het in je mail die je niet genoeg inkijkt.

Groetjes Belinda

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 11 jul 2018 15:55

Maar dat bandje alleen van energiebedrijven is dus ook niet rechtsgeldig. Die sturen u een contract wat u moet retourneren, voordat u eraan vastzit.

Neem over uw kwestie contact op met Consuwijzer, die maker u wijzer.

Plaats reactie