LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huizenmarkt.nl beweert dat ik een account heb

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
RupertGraaf
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jun 2018 14:29

Huizenmarkt.nl beweert dat ik een account heb

Ongelezen bericht door RupertGraaf »

Hoi Iedereen,

Ik ervaar op dit moment enorm veel irritatie door een incassobureau en vroeg me af wat jullie advies zou zijn, het verhaal gaat als volgt:

2 maanden geleden kreeg ik plots een email binnen dat ik vergeten wat te betalen voor een account dat aangemaakt is op huizenmarkt.nl.
Ik heb zelf nooit een account aangemaakt dus heb meteen naar huizenmarkt ge emailed met de vraag: wat is hier aan de hand?
Volgens de helpdesk moest ik deze mail negeren als ik geen account had aangemaakt, dus heb ik dit gedaan.

1 maand later krijg ik dezelfde email, hetzelfde gesprek weer gehad.

2 weken geleden krijg ik een mail van een incassobureau, dat ik een schuld heb uitstaan bij huizenmarkt en of ik deze 60euro per direct wil overmaken.

Ik e-mail met het incassobureau dat ze toch echt een ander moeten hebben en dat ik deze website nog nooit gebruikt heb. Nu is er dus een account gemaakt, deze is voor de eerste maand betaald en is gebruikt (berichtjes verstuurd en alles). Dus ik wilde graag weten welke naam er wordt gebruikt bij de verstuurde berichten enz. Hier reageerde ze alleen dat er genoeg bewijs was dat het account gebruikt was en dat de naam overeenkwam met de naam van de bankrekening en dat dit om een "haar" zou gaan. Toen ik hierop reageerde dat ik geen haar ben en zeker weet dat mijn bankrekening er niet voor is gebruikt om deze " overeenkomst" aan te gaan werd ik toch verzocht om de rekening maar te betalen.

Ik heb geprobeerd om informatie te winnen maar deze willen ze mij niet versturen. Dit terwijl ze zeggen mij voldoende te hebben geinformeerd.

Wat kan ik hier nou tegen doen?

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huizenmarkt.nl beweert dat ik een account heb

Ongelezen bericht door kuklos »

Schriftelijk ze nog eenmaal contacten. Email erachteraan.
Betwist de vordering en eis dat zij bewijs leveren dat de vordering terecht is. Tot die tijd betaal jij niet en zie je eventuele gerechtelijke stappen met vertrouwen tegemoet.

stofzuigertje

Re: Huizenmarkt.nl beweert dat ik een account heb

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als zij geen bewijs van enige overeenkomst hebben niets doen en vooral niets betalen.

Wie eist bewijst en dat kunnen ze niet.
Als ze jou bank nummer hebben, even controleren of er niets onbekends word afgeschreven.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Huizenmarkt.nl beweert dat ik een account heb

Ongelezen bericht door yan »

Eenmaal vragen om bewijs van overeenkomst binnen 14 dagen en aangeven dat u anders geen berichten meer wenst te ontvangen.


Papafreek
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2018 08:27

Re: Huizenmarkt.nl beweert dat ik een account heb

Ongelezen bericht door Papafreek »

Vreemd verhaal hoor...de enige manier om te betalen die ik zie is via Ideal.

Dus iemand anders zou jouw rekening hebben gebruikt, een Ideal betaling gedaan en op woningen hebben gereageerd...niet erg aannemelijk.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Huizenmarkt.nl beweert dat ik een account heb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bob Schurkjens schreef:https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/h ... 4c56cd159a
U bent niet de enige.
Van de 19 klachten (over de laatste 12 maanden) is er geen een die vergelijkbaar is, dus tot op heden is TS wel de enige waarbij "iemand" zijn e-mail adres en bankrekening nummer heeft gebruikt om zich in te schrijven. Je moet geen appels met peren vergelijken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huizenmarkt.nl beweert dat ik een account heb

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Waarom zou zijn bankrekeningnummer zijn gebruikt? Lijkt me een aanname die niet op feiten is gebaseerd.

Lorenzo27
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2018 07:18

Re: Huizenmarkt.nl beweert dat ik een account heb

Ongelezen bericht door Lorenzo27 »

Misschien heeft uw partner een account aangemaakt of iemand anders met toegang tot uw bankrekening die een ideal betaling kon doen?

...Of misschien is dit een broodje aap verhaal..

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Huizenmarkt.nl beweert dat ik een account heb

Ongelezen bericht door alfatrion »

RupertGraaf schreef:Wat kan ik hier nou tegen doen?
Schrijf een brief of e-mail met daarin:
1. Dat er geen overeenkomst is. Vragen om bewijs wekt de indruk dat er wel een overeenkomst is en je er onderuit probeert te komen.

2. Hoor de ander uit over het bewijs dat ze hebben. Je kan best aangeven dat je jouw standpunt wilt heroverwegen als ze hun verhaal kunnen onderbouwen.

RupertGraaf
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jun 2018 14:29

Re: Huizenmarkt.nl beweert dat ik een account heb

Ongelezen bericht door RupertGraaf »

Bedankt voor de reacties iedereen.
Even voor de duidelijkheid, mijn bankrekening is hier niet voor gebruikt en mijn vriendin ook niet.
Omdat ik zelf altijd heel bang ben voor dit soort websites, heb het een keer meegemaakt met kamernet.nl, heb ik mn vriendin zelfs afgeraden
de website te gebruiken. (staat op hun website dat ze geen verantwoordelijkheid nemen voor de juistheid van informatie op de website zelf) dat is voor mij al een rode vlag om hem niet te gaan gebruiken.

De bankrekening die gebruikt is, samen met de berichten die geschreven zijn komen beide van een onbekende vrouw.

HansieZant

Re: Huizenmarkt.nl beweert dat ik een account heb

Ongelezen bericht door HansieZant »

RupertGraaf schreef:Bedankt voor de reacties iedereen.
Even voor de duidelijkheid, mijn bankrekening is hier niet voor gebruikt en mijn vriendin ook niet.
Omdat ik zelf altijd heel bang ben voor dit soort websites, heb het een keer meegemaakt met kamernet.nl, heb ik mn vriendin zelfs afgeraden
de website te gebruiken. (staat op hun website dat ze geen verantwoordelijkheid nemen voor de juistheid van informatie op de website zelf) dat is voor mij al een rode vlag om hem niet te gaan gebruiken.

De bankrekening die gebruikt is, samen met de berichten die geschreven zijn komen beide van een onbekende vrouw.
Maar ze hebben dus wel uw emailadres gebruikt? Zo ja, dan zou ik ook even uw wachtwoord aanpassen als ik u was.

RupertGraaf
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jun 2018 14:29

Re: Huizenmarkt.nl beweert dat ik een account heb

Ongelezen bericht door RupertGraaf »

Mijn vermoeden is dat ze het email adres uiteindelijk hebben aangepast naar die van mij. Ik heb het account verwijdert door de wachtwoord vergeten functie te gebruiken

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Huizenmarkt.nl beweert dat ik een account heb

Ongelezen bericht door Icasheb »

Kon je de naam zien van het account en de adres gegevens en betaal gegevens? Ik neem aan dat je toch zoveel mogelijk screen shots hebt genomen. Schrijf een brief of email en stuur de screen shots mee.

RupertGraaf
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jun 2018 14:29

Re: Huizenmarkt.nl beweert dat ik een account heb

Ongelezen bericht door RupertGraaf »

Er was niks te vinden van gegevens op het account. Alleen mijn gegevens waren ingevuld. Deze konden aangepast worden zonder dat er een bevestigingsmail wordt gestuurd.

stofzuigertje

Re: Huizenmarkt.nl beweert dat ik een account heb

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Alles aanpassen en maak eerst even een mail adres voor Halbe Zijlstra of zo..... en dan aanpassen en laat ze het dan maar uitzoeken.
Zodra jou gegevens weg zijn......

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huizenmarkt.nl beweert dat ik een account heb

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Niet betalen, ook niet wanneer ze gaan intimideren met aanmaningen en verhogingen. Poot stijfhouden. Ze moeten dan naar de kantonrechter. Mocht het zo ver komen, dan krijg je een dagvaarding en kun je alsnog je verhaal doen. Maar zo ver zullen ze niet gaan. Dit soort malafide bedrijven als Huizenmarkt.nl leeft van bluf en intimidatie.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Huizenmarkt.nl beweert dat ik een account heb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef:Alles aanpassen en maak eerst even een mail adres voor Halbe Zijlstra of zo..... en dan aanpassen en laat ze het dan maar uitzoeken.
Zodra jou gegevens weg zijn......
Domste advies ooit (zijn we wel gewend van je).

Als je inlogt op het account ben je er aan verbonden (IP adres). Als je dan ook nog eens het adres wijzigt na de ontvangen aanmaning dan sta je minder sterk bij een eventuele procedure. Je moet compleet niet inloggen, je hebt een account of niet. Indien niet dan moet je er ook niet op gaan inloggen, want zodra je inlogt heb je dus wel een account.

Huizenmarkt.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2018 10:46

Re: Huizenmarkt.nl beweert dat ik een account heb

Ongelezen bericht door Huizenmarkt.nl »

Goedendag,

Mijn naam is Femke en ik werk bij Huizenmarkt, bij deze wil ik graag een en ander verduidelijken over de werkwijze van Huizenmarkt en een advies geven aan de topicstarter.

Klanten geven bij Huizenmarkt.nl een expliciete machtiging af en betalen de eerste termijn via Ideal. Hierbij is de identiteit van de gebruiker dus in alle gevallen vastgesteld.

Topicstarter geeft aan dat een derde persoon buiten zijn weten en zonder zijn toestemming om de accountgegevens/betaalgegevens heeft gewijzigd en zijn persoonsgegevens heeft ingevoerd.
Ditgene wat topicstarter beschrijft valt onder (identiteits)fraude en is iets waar wij graag actie tegen ondernemen.
Aangezien bij de eerste betaling de identiteit van de klant is vastgesteld kan hier zeer waarschijnlijk ook tegen worden opgetreden.

Ik verzoek topicstarter dan ook om aangifte te doen van identiteitsfraude en een kopie van de aangifte aan het incassobureau door te sturen.
Wij zullen onze volledige medewerking verlenen aan een eventueel strafrechtelijk onderzoek.

met vriendelijke groet,
Femke
Huizenmarkt.nl

Egbert12345
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mar 2017 13:08

Re: Huizenmarkt.nl beweert dat ik een account heb

Ongelezen bericht door Egbert12345 »

vraag een handtekening; zonder hebben ze geen poot om te staan. dat zou Radar toch weten weten. Elke idioot van een "incassobureau" kan een bankrekeningnummer achterhalen en zo iemand plunderen.

Gesloten