LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fa Lindorff incasso bureau

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Sacred -

wow!

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door frenkievee »

Klein aanvullend adviesje volgend op de schitterende brief van Sacred:
Zet je handtekening DOOR je naam of het woord hoogachtend.
Ik beweer niet dat Lindorff er misbruik van maakt, maar je zult echt niet de eerste zijn, waarvan de handtekening gelift wordt en op een "contract" geplakt wordt.......

miloub
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2011 13:58

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door miloub »

Ik word ook helemaal gek!

Ik krijg al bijna 2 jaar brieven voor de eerdere bewoners van mijn huurwoning. Heb al meerdere malen gebeld, brieven retour gestuurd en gemaild. Kreeg daarna zelfs naar aanleiding van mijn klachtmail de vorderingen digitaal aangeleverd op mijn mailadres! Wie verzint dat?! Dan worden mijn gegevens gewoon genoteerd zonder dat ik het weet en gebruikt voor verkeerde doeleinden! Net weer gebeld en er wordt wederom gemeld dat er actie wordt ondernomen. Dit stond al wel in het systeem. Doe er dan wat mee! Teveel geld en tijd aan besteed!

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door sacredfour »

@miloub
Stuur ze de brief!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door Guardian72 »

miloub schreef:Ik word ook helemaal gek!

Ik krijg al bijna 2 jaar brieven voor de eerdere bewoners van mijn huurwoning. Heb al meerdere malen gebeld, brieven retour gestuurd en gemaild. Kreeg daarna zelfs naar aanleiding van mijn klachtmail de vorderingen digitaal aangeleverd op mijn mailadres! Wie verzint dat?! Dan worden mijn gegevens gewoon genoteerd zonder dat ik het weet en gebruikt voor verkeerde doeleinden! Net weer gebeld en er wordt wederom gemeld dat er actie wordt ondernomen. Dit stond al wel in het systeem. Doe er dan wat mee! Teveel geld en tijd aan besteed!
Kan je nog aantonen dat je contact hebt opgenomen?

De digitale zaken - aanmelden als Spam, bij OPTA en via Spamcop.net

Verder zou je kunnen overwegen een melding te doen van stalking, en/of bedreiging (als ze je op zoveel manieren onterecht blijven benaderen zelfs op een prive adres (mail) kan dat zeer bedreigend overkomen).

Daarnaast, men stuurt Persoon B dus prive/gevoelige financiele informatie over Persoon A (de vorige bewoner) - waardoor ze dus behoorlijk met de privacy van persoon A lopen te knoeien - berichtje naar het College Bescherming Persoonsgegevens zou ook handig zijn.

Maar, jij hebt voldoende actie ondernomen - dus zou je kunnen overwegen gewoon alles weg te gooien (of in een dossier te doen, voor het geval men je klacht stalking/bedreiging verder onderbouwd wil zien)

Ivanhoe
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2011 09:13

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door Ivanhoe »

Mijn werkgever heeft in april jl een boek ter waarde van €17,-- voor mij besteld bij studielink. Blijkbaar heeft mijn werkgever niet betaald, want ineens kreeg ik op mijn priveadres een brief van Lindorff. Ik heb gelijk gebeld dat ze niet bij moeten zijn, maar bij mijn werkgever. Ze blijven volharden in het feit dat ik moet betalen met uiteraard de bijkomende kosten.

Ik heb meerdere mails gestuurd, maar ik krijg gewoon geen antwoord. Ze zijn aangesloten bij het NVI waar ook een geschillenregeling is....heeft iemand hier ervaringen mee?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ivanhoe schreef:Mijn werkgever heeft in april jl een boek ter waarde van €17,-- voor mij besteld bij studielink. Blijkbaar heeft mijn werkgever niet betaald, want ineens kreeg ik op mijn priveadres een brief van Lindorff. Ik heb gelijk gebeld dat ze niet bij moeten zijn, maar bij mijn werkgever. Ze blijven volharden in het feit dat ik moet betalen met uiteraard de bijkomende kosten.

Ik heb meerdere mails gestuurd, maar ik krijg gewoon geen antwoord. Ze zijn aangesloten bij het NVI waar ook een geschillenregeling is....heeft iemand hier ervaringen mee?

Werkgever hiervoor aanspreken. Hij besteld - dus zou moeten betalen, tenzij jullie andere afspraken hebben hierover.

NVI is, getuige ervaringen van anderen, zinloos - kost jou geld, en men stelt de incassoburo`s in het gelijk.

steke00
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2011 09:20

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door steke00 »

Ik zie dat de problemen met Lindorff Purchase BV oplopen.

Uit ervaring weet mijn echtgenote als geen ander dat Lindorff Purchase een Bange muis is.

Mijn echtgenote heeft een abonnement gehad bij T-Mobile maar deze heeft haar vordering verkocht aan Lindorff Purchase BV en heeft het vermoeden dat zij met T-mobile handje klap heeft gedaan en dit zo heeft aangedragen bij het incassobureau dan wel de Gerechtsdeurwaarder. HOEZO BANGE MUIS!!!!!
Echtgenote heeft gevraagd aan Lindorff of T-Mobile een contact/overeenkomst kon overleggen maar dit gebeurt echter NIET door LINDORFF. Dit wijst op fraude in de ruimste zin van het woord. Dit spel speel zich al van af 2006. Ik wil iedereen oproepen om goed naar zijn zaak te kijken en als mensen gedagvaard worden altijd naar de rechtbank te gaan of middels een schriftelijke reactie te geven aan de rechtbank met een krachtig verweer. Laat deze desnoods controleren door een raadsheer of advocaat. Kom je er niet uit en je hebt een rechtsbijstandverzekering, neem dan contact op met hen.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door sacredfour »

Het is bekent dat Lindorff werkt met cessie (opkopen van vorderingen)
Stuur ze de brief (zie vorige pagina van dit topic). Door niet te reageren zetten ze zichzelf buiten spel. Sturen ze weer een sommatie, stuur ze dan een andere brief.
Het is misschien interessant om wat verder in te gaan op wat “sommatie” hier nu werkelijk betekend.
In tegenstelling tot de sommatie-exploot uitgegeven door een deurwaarder heeft de term hier geen andere betekenis dan “dringend verzoek”. Incassobureaus gebruiken deze term graag omdat dit bij de meeste mensen het idee wekt dat het hier om iets wettelijks zou gaan.

Vervolg brief:
Tot mijn ontsteltenis ontving ik vandaag weer een schrijven van u waarin u mij sommeert tot betaling.
Mag ik u hierbij nogmaals op wijzen dat het niet reageren op mijn eerdere correspondentie een tekortkoming is van uw kant, ik denk dan ook dat het verstandig is dat u de juristen in u organisatie raadpleegt voordat u overgaat tot dagvaarden.
Wilt u deze zaak in rechte uitvechten dan zie ik de dagvaarding met vertouwen tegemoet.

steke00
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2011 09:20

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door steke00 »

In deze zaak heeft dit geen zin meer omdat dit al onder de hamer is geweest bij de rechtbank, waar mevrouw veroordeeld is in de hoofdsom en de rente c.q. kosten.

Zij zal een regeling moeten treffen met de gerechtsdeurwaarder.

Juce
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:32

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door Juce »

Consumenten,

:shock: Pas op voor onbetrouwbare webshops!!!
Onlangs ontving ik een brief van incassobureau Lindorff waarin ze aangeeft dat ik een bedrag van € 164,90 verschuldigd zou zijn aan Afterpay.nl die betreft een gekocht product via de website (Twish/Sjopze/Hebbedeal.nl, bedrijven die bij Post.nl horen).Op 3 juli bestelde ik via de website Sjopze/Hebbedeal.nl een trolleyset 2-delig-Leonardo, maar op 04 juli probeerde ik die bestelling te annuleren, wegens de lange leveringstijd en onze spoed vertrek datum (mijn moeder lag in het ziekenhuis en haar been moest geamputeerd worden).
Ik stuurde een e-mail bericht naar [email protected] en ze zeiden dat het helaas niet meer mogelijk was te annuleren. Wel gaven ze zelf aan dat familieleden/huisgenoten de bestelling niet moeten aannemen als de Post.nl deze aan de deur aanbiedt. We vonden het geen probleem als dit de mogelijke oplossing was, volgens hen. We zullen wel echter ongeveer één maand lang niet thuis zijn. Toen we weer terug waren van buitenland, zagen we een openstaand bedrag mbt een trolleyset die we nooit gezien hebben. De volgende dag stuurde ik een mailtje naar [email protected], waarin ik uitlegde dat we het product niet hebben ontvangen, omdat we niet thuis waren, maar we kregen helemaal geen reactie op ons email. Twee dagen daarna belde het incassobureau (onbetrouwbare Lindorff, die heel "goed" bekend is van het tv-programma Tros-Radar en Vara) ons op. Ik legde alles uit over het probleem met deze bestelling. En ze vraagden me om de bewijsstukken naar hun incassobureau toe te sturen. Op 12 augustus stuurde ik de bewijsstukken. Drie dagen daarna ontvingen we nog een keer een vorderingbrief, waarin stond dat we binnen 5 dagen moeten reageren, anders zetten ze de incassoprocedure voort. Op 17 augustus stuurde ik nog een keer een aangetekende post met de bewijsstukken. De bewijsstukken bestaan uit de Detailpagina Zending van Tracktrace-TPP Post.nl nr. XXXXXXXXXXXXX (waarin vermeld staat de data van de 2 gemiste bezorgingen, wanneer het product op de afhaallocatie binnen is gekomen en ten slotte wanneer het product teruggestuurde naar de afzender (Twish) is en een kopie van email die we van ze ontvangen hebben. Vandaag ontving ik nog een keer een aanmaning, ze zeiden dat de vordering in behandeling is genomen. Ze dient dat ik dit bedrag tot 30 september moet betalen.
Dit is een groot misverstand en hoort bij de slechte communicatie tussen Sjopze.nl en zijn partners (Twish.nl, Hebbedeal.nl, Afterpay.nl). Het is een absurd dat deze bedrijven een initiatief van Post.nl is.
Ik heb ook contact via email met Post.nl gehad. Ze zeiden dat ik contact met [email protected] moet opnemen en dat ze het probleem moet oplossen.
Ik probeerde heel vaak met deze bedrijven contact via email opnemen, maar het lukt niet, ze blokkeerde mijn email adres. Ik probeerde nog telefonische contact op te nemen, maar heb ik alleen geld kwijt geraakt, elke keer (0,15 euro/min)
En helaas hebben ze geen postadres voor klachten, als je een klacht wil indienen, moet via email doen, die niet “goed” werkt.
Ik ben van mening dat deze vordering niet correct is. Ik meen dat de houding van deze bedrijven zeer twijfelachtig is. Waarom hebben ze in eerste instantie gezegd, dat ik de bestelling aan de deur weiger moet en dan beweren ze dat ik dit verkeerde verschuldigde bedrag moet betalen?
En ik wil graag niet betalen voor iets die ik niet ontvangen heb. Wat moet ik doen?

Met vriendelijk groet,
Juce

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Juce schreef: Ik ben van mening dat deze vordering niet correct is. Ik meen dat de houding van deze bedrijven zeer twijfelachtig is. Waarom hebben ze in eerste instantie gezegd, dat ik de bestelling aan de deur weiger moet en dan beweren ze dat ik dit verkeerde verschuldigde bedrag moet betalen?
En ik wil graag niet betalen voor iets die ik niet ontvangen heb. Wat moet ik doen?

Met vriendelijk groet,
Juce
Lijkt me simpel - er is niet geleverd.
Aan Lindorff zaak om te bewijzen dat er daadwerkelijk geleverd is (Kunnen ze niet).
Zo niet - kan er geen sprake van een vordering zijn.

Mogelijk dat Twish iets van verzendkosten kan rekenen - da`s eventueel nog een optie - maar verder - hoe kunnen ze je laten betalen voor iets wat je niet ontvangen hebt?

Bijnen
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2011 11:30

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door Bijnen »

Ik heb totaal geen enkel idee waarom ze mij zouden moeten bellen maar heb het zelfde geval als hier eerder is beschreven. Word gebeld door nummer 038-4268616, wat van Lindorff Incasso blijkt te zijn, bij het opnemen krijg ik niets te horen en word de verbinding na enkele seconden verbroken.

Heb het nummers reeds in de geblokkeerde lijst geplaatst en zal bij Vodafone een klacht wegens telefonisch overlast neerleggen.

Monachus
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2012 14:33

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door Monachus »

Ik ben blij jullie reactie over dit walgelijke incasso bureau te lezen, ook ik kreeg een brief of ik, ff afgerond, 4000€ wou betalen, terwijl ik nergens van wist, bleek het om een oude rekening te gaan van de DSB, uit 2006!!!, terwijl ik volgens hun ook al diverse aanmaningen had gehad, pff, ik heb HELEMAAL NIETS GEHAD. En via de GKB te Den Haag was het al op 28 augustus 2007 AFGEKOCHT, dan kunne ze toch niet alsnog met een bedrag komen, blij te lezen dat het dus oplichters zijn, ik overweeg dan ook een schadevergoeding bij HUN in te dienen, voor de geleden zeer! emotionele schade en de pillen die ik daar voor heb moeten slikken, + een schade vergoeding voor deze ONTERECHTE claim. Iemand nog suggesties in deze kwestie, ik hou mij gaarne aanbevolen.

met vriendelijke groet,
Monachus

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Monachus schreef:Ik ben blij jullie reactie over dit walgelijke incasso bureau te lezen, ook ik kreeg een brief of ik, ff afgerond, 4000€ wou betalen, terwijl ik nergens van wist, bleek het om een oude rekening te gaan van de DSB, uit 2006!!!, terwijl ik volgens hun ook al diverse aanmaningen had gehad, pff, ik heb HELEMAAL NIETS GEHAD. En via de GKB te Den Haag was het al op 28 augustus 2007 AFGEKOCHT, dan kunne ze toch niet alsnog met een bedrag komen, blij te lezen dat het dus oplichters zijn, ik overweeg dan ook een schadevergoeding bij HUN in te dienen, voor de geleden zeer! emotionele schade en de pillen die ik daar voor heb moeten slikken, + een schade vergoeding voor deze ONTERECHTE claim. Iemand nog suggesties in deze kwestie, ik hou mij gaarne aanbevolen.

met vriendelijke groet,
Monachus
Als je kan aantonen dat alles al lang en breed is afgekocht/betaald/geregeld - waardoor er geen bedragen meer openstaan - dan zou je aangifte kunnen overwegen.
Daarnaast vind ik het zeer vreemd dat deze club meent te kunnen optreden namens DSB - gezien het feit dat DSB (in faillisement) dergelijke zaken meestal zelf regelt (blafbrief als je 3 dagen te laat bent, met direct dreigement van rechtszaken en BKR meldingen).

Zoek al je papieren erbij (ik neem aan dat je die gewoon bewaard hebt) en ga desnoods met het hele verhaal langs het juridisch loket voor advies.

Als je verder leest in de diverse topics zul je lezen dat Lindorff niet altijd netjes volgens de wet werkt, en rustig fouten bij hunzelf op anderen proberen af te wentelen, en zelfs rustig ten onrechte de rechter inschakelen (die ze dan wel ongelijk geeft, maar toch)

Gesloten