LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fa Lindorff incasso bureau

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Scheveningen
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2011 18:44

Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door Scheveningen »

Wie heeft er ook te maken met valse aanmaningen van de Fa lindorff.
Volgens mijn zijn het legale oplichters, die gewoon uit het telefoonboek adressen halen en er een naam bij verzinnen en dan een aanmaning sturen in dit geval was het Wehkamp. ter wijl de geadresseerd niet bij Wehkamp geregistreerd staan.
Teven is er met de Fa Lindorff geen contact te krijgen of uitleg.
Dus wordt het niet tijd dat deze "LEGALE Oplichter"wordt aangepakt.
Als er meer mensen zijn die ervaring hebben met Lindorff meldt je misschien kan radar hun aan de kaak stellen of justitie een onderzoek laten doen

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door Jolijn »

Gebruik de zoekfunctie van dit forum (op kijk bij de topics op dit subforum 'incasso') en je vindt mede gedupeerden.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Om je even een handje te helpen - alleen al in dit topic (Incasso):

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 36&t=98538
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&t=101964
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 36&t=64506
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 36&t=78237
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 36&t=98386
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 36&t=95360
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 36&t=93754

Het is heel simpel - als zij eisen, dienen ze aan te tonen dat er een vordering is.
Is die er niet (en dat weet je zelf het beste) is het een onterechte vordering - en kan je ze uitnodigen een dagvaarding te sturen.
Of, je doet aangifte wegens (poging tot) oplichting (valse vordering) en (poging tot) afpersing (dreigen met rechtsgang om je tot betalen te dwingen)

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Geachte heer/mevrouw Scheveningen,

Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: [email protected]

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door Guardian72 »

fritspieters schreef:Geachte heer/mevrouw Scheveningen,

Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: [email protected]
@ Frits,

men heeft geen klantnummer (edit) of is bekend bij Wehkamp - getuige:
Scheveningen schreef: ter wijl de geadresseerd niet bij Wehkamp geregistreerd staan.
Waarom doen jullie trouwens zaken met Lindorff ?
Of ze belazeren de boel, of jullie - in dit geval - niet echt netjes, wie er dan ook voor verantwoordelijk is.
Laatst gewijzigd door Guardian72 op 17 aug 2011 07:52, 1 keer totaal gewijzigd.

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door jolanda77 »

je zou bijna gaan zeggen dat lindorff een onderdeel is van wehkamp
hoe moet iemand nou contact opnemen als ie geen klantnummer heeft wat een giller

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Guardian72 schreef:
fritspieters schreef:( klantnummer of naam en adresgegevens )
@ Frits,

men heeft geen klantnummer (edit) of is bekend bij Wehkamp - getuige:
Scheveningen schreef: ter wijl de geadresseerd niet bij Wehkamp geregistreerd staan.
Er staat toch duidelijk klantnummer OF naam en adresgegevens?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ad Verkaad schreef:
Guardian72 schreef:
fritspieters schreef:( klantnummer of naam en adresgegevens )
@ Frits,

men heeft geen klantnummer (edit) of is bekend bij Wehkamp - getuige:
Scheveningen schreef: ter wijl de geadresseerd niet bij Wehkamp geregistreerd staan.
Er staat toch duidelijk klantnummer OF naam en adresgegevens?
@ Ad,

en wat als, zoals in geval TS aangeeft, men niet bij Wehkamp bekend is?
Dan kan er geen connectie tussen de persoon en een mogelijk openstaande rekening gemaakt worden.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Guardian72 schreef:@ Ad,

en wat als, zoals in geval TS aangeeft, men niet bij Wehkamp bekend is?
Dan kan er geen connectie tussen de persoon en een mogelijk openstaande rekening gemaakt worden.
Dan zal Frits Pieters dat wel ontdekken, en Lindorff kunnen instrueren om zich verder koest te houden...

Walter R
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 aug 2011 21:21

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door Walter R »

Goede dag,

Hier even een vraag van een van de lezers beantwoorden. Inderdaad: volgens mijn opgevraagde gegevens zijn Lindorff en wehkamp met elkaar verbonden. Hoewel wehkamp niets met mijn klacht te maken heeft heb ik hier op dit forum ook een bericht over lindorff geplaatst over telefonisch lastig vallen inzake een onterechte vordering. Wellicht ook interessant voor anderen om eens te lezen. Overigens: na dat ik hulp had ingeroepen van de plaatselijke politie heb ik tot op heden geen telefoon van Lindorff meer ontvangen. Wel de dag na dien wederom een verzoek om betaling. Er is inmiddels op 16-08 een aangetekend schrijven gestuurd door mij (na juridische raadpleging) naar Lindorff waarin ik nogmaals aangeef dat ik geen enkele blaam tref maar dat er een administratieve fout is gemaakt. Blijven zij de zaak betwisten dan maar een juridische procedure welke ik met vol vetrouwen tegemoet zal zien. Zoals al vaak genoeg door mij is gezegd telkens er telefonisch kontakt was. Afwachten dus. Maar ik verwacht nu eindelijk redelijkheid van de zijde van Lindorff en/of Canal Digitaal.


Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag Walter R,

In uw topic heb ik aangeboden om uw klacht in behandeling te nemen. Helaas heeft u hierop niet gereageerd.

Indien u contact met mij opneemt door een e-mailbericht te sturen aan [email protected], dan zal ik uw klacht inhoudelijk in behandeling nemen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag Scheveningen,

U heeft een klacht geplaatst op dit forum.

Graag zou ik met u in contact komen om de klacht inhoudelijk in behandeling te nemen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om een e-mailbericht te sturen aan [email protected]?

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en wacht uw reactie af.

Met vriendelijke groet,

Mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.

Walter R
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 aug 2011 21:21

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door Walter R »

Goede dag,

Mevr. M. Bosch van Lindorff schrijft hier in dit forum op 19 aug. om 09.54 uur dat zij aangeboden heeft om mijn gedane klacht in behandeling te nemen. Ik zou niet hebben gereageerd. ???? Even voor de oplettende lezer: In dit forum schrijf ik in reactie op een mede forumschrijver dat ik op 16 aug. een brief heb gestuurd. Jawel mensen; natuurlijk AANGETEKEND. Mail sturen naar Lindorff cq Mevr. Bosch? Een ervaring rijker, met stalkende telefoontjes van de zijde van Lindorff over onterechte vordering inzake opzegging abonnement Canal Digitaal, lijkt mij een aangetekende brief verstandiger. Indien iemand zich geroepen voelt om hier op te reageren dan lees ik graag een reactie.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door Jolijn »

Dan heb je met dat aangetekend schrijven genoeg kosten gemaakt aan Lindorff.
Mevr. Bosch weet waarschinlijk niet aan welke aangetekende brief over Canal Digitaal van ene hr. W.R. ze moet koppelen aan je forumbericht.
Maar dat zou niet uit moeten maken, een brief/mail/telefoonreactie van een aangeschreven 'schuldenaar' dient gewoon altijd inhoudelijk behandeld te worden.

corinco
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2010 14:05

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door corinco »

Ik volg het forum over Lindorff aandachtig en kom tot de conclusie dat ik niet de enige ben die met ze in de clinch lag.
Ze pakken elk dossier aan of het klopt of niet.
Op brieven wordt niet gereageerd, wel regelmatig word je gestalkt door een medewerker, die niet weet waar het over gaat.
En ze blijven dreigen met de kantonrechter.
Hun enige doel Commissie binnenhalen.

Nog z'n afpers buro is Intrum Justitia.
Je hebt een dagtaak om ze telefonisch te bereiken, dan krijg je een bandje, vragen je nummer in te spreken, want ze gaan je terug bellen ?? Nooit dus.
Heb je iemand aan de lijn dan weten ze niet eens waar het over gaat.
Doel COMMISSIE binnenhalen.
Praat dan nog maar niet over het stalken wat ze doen met een ingesproken bandje op de meest Asociale tijden.
Wordt tijd dat het ook onder het BEL ME NIET register valt.

Herinner nog die Docu-serie op de TV, waar medewerkers Lachen, gieren brullen en als ze omzet gehaald hebben een groot feest aangeboden krijgen.

Het wordt tijd dat deze bureaus eens aangepakt worden.

munga
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 nov 2007 15:55

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door munga »

ik lig al 2 jaar in de clinche met lindorrf over t-moblie over een onterechte vordering die ik aan kan tonen. ze dreigen continue mij te dagvaarden of een deurwaarder te sturen maar dat doen ze niet
lindorff is een muis die brult
ook wordt ik veelvuldig lastig gevallen door de telefoon nummers:
038-4268616 038-4268615 038-4268614 038-4268613
ze bellen maar zeggen niks of hangen op. pure telefoon terreur wat door de rechter meegewogen kan worden als er toch een proces komt.
ook krijg ik geen enkel behoorlijk antwoord op mijn verweer
als je zeker weet dat je in je recht staat moet je ze blijven uitnodigen je te dagvaarden.
dat doen ze namelijk niet.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door Guardian72 »

munga schreef:ik lig al 2 jaar in de clinche met lindorrf over t-moblie over een onterechte vordering die ik aan kan tonen. ze dreigen continue mij te dagvaarden of een deurwaarder te sturen maar dat doen ze niet
Als je kan aantonen dat het onterecht is - doe dan aangifte.
- Bedreiging
- Oplichting
- Stalking (het steeds weer bellen).

Je zou kunnen overwegen om nog eenmaal een (aangetekende, anders 'komt ie niet aan') brief te zenden aan zowel t-mobile (als kennelijke opdrachtgever) en lindorff, waarin je kort nogmaals je zaak weergeeft - en meld dat je ook daadwerkelijk kan aantonen dat de vordering een administratieve fout moet zijn.
Geef dan ook aan dat indien men niet binnen 14 dagen schriftelijk bevestigd dat de incassozaak ingetrokken word, je ook daadwerkelijk aangifte zult doen - omdat het stalken per telefoon totaal zonder enige grond is, en dit bedreigend op je overkomt - waardoor het grenst aan afpersing (mensen door bedreiging proberen tot betalen te dwingen).
Daarnaast is het oplichting, daar er geen grond voor de vordering bestaat - dus dat zal ook aangifte worden.

Houd een dossier bij, en een lijst met welk nummer je wanneer belt - en overweeg bij je (mobiele) provider een 'telefonische overlast melding' te doen tegen deze nummers.

En als laatste, zorg voor een lange adem. Lindorff gaat vrolijk naar de rechter terwijl een vordering niet juist is - dus houd ook een lijstje bij met tijd, kosten etc. voor de tegenvordering.

Succes.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door snepke »

Guardian72 schreef:
En als laatste, zorg voor een lange adem. Lindorff gaat vrolijk naar de rechter terwijl een vordering niet juist is - dus houd ook een lijstje bij met tijd, kosten etc. voor de tegenvordering.

Succes.
Klopt als een bus

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Fa Lindorff incasso bureau

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ik heb een standaard brief gemaakt voor Lindorff. Volg deze op met een ingebrekestelling na 2 weken als ze niet inhoudelijk reageren, wat heel onwaarschijnlijk is!


Lindorff
Betreft <>
Geachte <>
Dit is geen klacht of verzoek voor een rekeningsoverzicht.

Er zijn een aantal zaken besproken met <> waarvan u geen kennis schijnt te hebben.
Het is o.a. daarom dat ik uw bevoegdheid in deze zaak betwist

Ik verzoek u om mij in deze zaak uitsluitend schriftelijk mededelingen te doen. Ik geef uw organisatie geen toestemming om mij per telefoon te benaderen, mocht u ondanks deze waarschuwing dit verzaken, dan kan ik niks anders dan dit zien als bedreiging en intimidatie, met de bedoeling mij psychisch nadeel toe te brengen, en in dat geval zal ik stappen moeten ondernemen om u strafrechtelijk te laten vervolgen. Art.285b, en een procedure starten voor schadevergoeding. (art 6:106 BW )

In het geval dat er een vordering is die ik wettelijk schuldig ben, dan zou ik deze graag willen voldoen zodra er duidelijkheid is hierover en zodra ik de volgende document(en) van u ontvangen heb:

Ik wens de volgende stuk(ken) van u te ontvangen:

1 Een kopie van een wettelijk bindend contract van u en <> hierna te noemen eiseres, n.l. de authentieke - of onderhandse acte waaruit onomstotelijk blijkt dat eiseres deze vordering heeft verpand (openbare- of stille cessie) art 3:94 lid 4 BW.
Art. 6:38 BW geeft recht op opschorting van betaling als er hier geen duidelijkheid is.

2 Is hier geen sprake van cessie maar van bevoegdheid, dan doe ik hierbij een verzoek voor bewijs van deze, (kopie contract met handtekeningen van beide partijen) zodat ik zonder enige twijfel kan vaststellen dat u gemachtigd ben om voor eiseres te handelen, dit om in een geval van conflict een beroep op art. 3:61 lid 2 BW (gerechtvaardigd vertrouwen) te kunnen doen. (Hoge Raad het arrest ING/Bera Holding (LJN: BK7671))

Mocht ik binnen 14 dagen niks van u vernemen dan houdt dat in dat u akkoord gaat (stilzwijgende aanvaarding) met de bepalingen die het volgende inhouden:

Dat er geen vordering is

Of

Dat u niet bevoegd bent om in deze zaak op te treden.


Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning,

Ik verzoek u om van bovengaande goed kennis te nemen.

Hoogachtend,

Gesloten