LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flanderijn & Van ECK te ROTTERDAM

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
yeimi78
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 jul 2010 12:31

Flanderijn & Van ECK te ROTTERDAM

Ongelezen bericht door yeimi78 »

Ik heb de volgende ervaring meegemaakt.

Van Flanderijn en VAN ECK te ROTTERDAM, heb ik 2 x een schrijven mogen ontvangen inzake 2 vergeten premies zorgverzekering. Op beide schrijvens heb ik keurig geantwoord, maar krijg van FLANDERIJN & VAN ECK te ROTTERDAM geen enkele respons. Behoudens dat men net doet alsof ik niet reageer op hun brieven.

In mijn laatste brief, en wederom geen reactie, heb ik aangegeven dat de premies inderdaad vergeten waren door mij ( stom natuurlijk) en dat vanwege het uitblijven van reactie van FLANDERIJN & VAN ECK te ROTTERDAM, ik de premies heb overgemaakt naar de zorgverzekeraar, inclusief de vertragingsrente.

Van de zorgverzekeraar heb ik inmiddels een schriftelijk bevestiging ontvangen, dat zij de betaling binnen hebben en ook verwerkt. Dit antwoord heb ik tot 2 x aan toe doorgezonden aan FLANDERIJN & VAN ECK te ROTTERDAM.

Maar wederom geen enkele reactie!!!!

Straks staat er zeker een deurwaarder van FLANDERIJN & VAN ECK te ROTTERDAM op de stoep met dagvaarding? Want ik heb de indruk dat men bewust doet alsof ik niet zou reageren op hun brieven. Immers zijn antwoorden namelijk nergens op.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Flanderijn & Van ECK te ROTTERDAM

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.

yeimi78
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 jul 2010 12:31

Re: Flanderijn & Van ECK te ROTTERDAM

Ongelezen bericht door yeimi78 »

Hierbij een update, heb hedenochtend een antwoord van FLANDERIJN en VAN ECK te ROTTERDAM ontvangen.

Men gaat het voorleggen aan hun cliente en trekken vooralsnog de geplande zitting niet terug.

Geplande zitting??? Heb van FLANDERIJN en VAN ECK te ROTTERDAM helemaal geen dagvaarding ontvangen, niet in persoon en niet achtergelaten in mijn brievenbus!!

Men reageert een hele week nergens op, maar stellen nu ineens dat er een geplande zitting is. Men noemt ook geen datum o.i.d.
Het lijkt mij dat ik mij maar eens ga wenden tot de Kamer van Gerechtdeurwaarders, laat mij namelijk niet onder druk zetten in deze poging tot oplichting!

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Flanderijn & Van ECK te ROTTERDAM

Ongelezen bericht door sacredfour »

Als de vorderingen betaald zijn, valt er weinig te eisen. Opdrachtgever geeft aan dat het voldaan is, dan is voor hun de kous af.
Nee dus, Flanderijn wil zijn incassokosten!
Goed zo!! Geef ze aan, :mrgreen: ze zijn buiten hun boekje gegaan.

Flynnie
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2012 21:30

Re: Flanderijn & Van ECK te ROTTERDAM

Ongelezen bericht door Flynnie »

Ook wij hebben problemen met flanderijn en van Eck. Het is niet goed om een aantal zorgpremies niet te betalen. Dus begrijpelijk dat er een incassobureau wordt ingehuurd. En "voila"daar komt Flanderijn en Van Eck om het hoekje kijken. Dan volgen er verhogingen. In de laatste brief was het opgelopen tot ruim 700 euro. Als we niet zouden betalen zou er een rechtzaak volgen. Dus heb ik, drie dagen te laat, het volledige bedrag betaald en vervolgens is er naar door mijn dochter (het was haar rekening) Flanderijn gebeld om te vragen of het nu in orde was. En het was inderdaad in orde. Niet dus...bleek later.
Op 4 januari 2012 volgde er een rechtszaak waar wij geen weet van hadden. Wij ontvingen omstreeks de 24 januari 2012 een rekening van ruim 600 euro aan proceskosten. Huh???
Flanderijn via email aangeschreven om te vragen over welke proceskosten we het eigenlijk hebben. Uitgelegd dat we het bedrag volledig betaald hebben.
Maar dat bleek volgens hen niet zo te zijn. Men beweert bij hoog en bij laag een dagvaarding in de brievenbus te hebben gestopt. Dat is hoogst vreemd want wij waren die hele dag gewoon thuis. Dit heb ik uiteraard in mijn administratie geverifieerd. Die dag was ik vrij en heb ik geen boodschappen gedaan. En het is, ja echt, toevallig de dag geweest dat ik het bedrag volledig betaald had.
Aan flanderijn ook gevraagd waarom wij geen verstekvonnis hebben ontvangen van de rechtszaak van 4 januari 2012. Die kregen we in februari 2012, netjes hoor, samen met de dagvaarding als kopie alsnog in onze mailbox. Mosterd na de maaltijd dus. Hele vreemde gang van zaken waar niets van klopt.
Inmiddels zijn wij na vele dreigmails van hun zijde en tegen mails van onze zijde maar akkoord gegaan met een betalingsregeling, al is nog altijd niet duidelijk om welk bedrag het nu eigenlijk gaat. Tot slot; een vergissing is menselijk, maar ook een bedrijf als Flanderijn kan fouten maken. Erkenden zij deze maar.
Ik overweeg alsnog, indien mogelijk, een bezwaarschrift bij de rechter indienen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Flanderijn & Van ECK te ROTTERDAM

Ongelezen bericht door Jolijn »

En/of een klacht bij de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders! !

Heb ook de ervaring dat F & v E niet correct correspondeert.

Als je ruim €700 hebt betaald, zijn de kosten die je nu nog zou moeten betalen: kosten exploot (dagvaarding) griffiekosten, salaris gemachtigde ... vergeet ik nog iets?
De kosten staan in het vonnis neem ik aan.

Juridisch loket zou er naar kunnen kijken.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Flanderijn & Van ECK te ROTTERDAM

Ongelezen bericht door renegade66 »

Aan flanderijn ook gevraagd waarom wij geen verstekvonnis hebben ontvangen van de rechtszaak van 4 januari 2012. Die kregen we in februari 2012, netjes hoor, samen met de dagvaarding als kopie alsnog in onze mailbox
pardon???? via de mail????
een vonnis behoort persoonlijk door een deurwaarder (het woord zegt het al) betekent te worden. vandaar dus betekeningskosten.

als je een dagvaarding gekregen zou hebben heb je sowieso tot 1 dag voor de zitting de kans te betalen.
ik neem aan dat je dus ruim voor de rechtszaak hebt betaald.

wanneer zou je de dagvaarding ontvangen moeten hebben?

ik zou zeker een klacht tegen ze indienen.

wat een prutsers zeg.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Flanderijn & Van ECK te ROTTERDAM

Ongelezen bericht door Jolijn »

Een vonnis via de mail lijkt me niet zo'n probleem. Geen dagvaarding: dat is ........ laat de Kamer daar maar iets voor bedenken.

Als een vonnis betekend wordt, brengt dat weer kosten met zich mee.
Een exacte kopie via brief of mail sturen kan toch ook voldoen?

Flynnie
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2012 21:30

Re: Flanderijn & Van ECK te ROTTERDAM

Ongelezen bericht door Flynnie »

Goedemorgen,

Vervolg Flanderijn en Van der Eck.
Uiteindelijk trekken we aan het kortste eind. Een afgedwongen betaalregeling door intimidatie van dit incasso/deurwaarderskantoor.
Ook wij dachten dat een dagvaarding en een verstekvonnis betekend moest worden. Dit schijnt niet meer zo te zijn. Slechte zaak, omdat je als burger bij fouten van incassobureaus/deurwaarderskantoren niets meer te bewijzen hebt.
Zij zeggen dat de dagvaarding is bezorgd op 8 december 2011. Die dag waren we thuis. Ik was roostervrij en ik heb die dag geen boodschappen gedaan. Ik ben ook nergens geweest. (Ik loop wegens een voetoperatie niet zo lekker, dus daarom weet ik het zeker.)
Ik vind het schandalig dat wij moesten gaan zeuren om een kopie te krijgen van zowel de dagvaarding als het verstekvonnis. :(

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Flanderijn & Van ECK te ROTTERDAM

Ongelezen bericht door Jolijn »

Een dagvaarding mag idd hoogstpersoonlijk door de deurwaarder, als hij zich ervan verzekerd heeft dat hij aan het juiste adres is, door de bus gedaan worden.
Dus die zul je dan op z'n blauwe ogen en de eed die hij afgelegd heeft, moeten geloven . . . .
Normaal gesproken moet je in dit soort zaken zoveel mogelijk bewijs hebben, brieven aangetekend versturen om bewijs van verzending te hebben, maar bij een dagvaarding is dat dan dus niet zo.
Als je er 100% zeker van bent dat je destijds geen dagvaarding op de mat gekregen hebt, zou ik een fikse klacht indienen bij de Kamer van Gerechtsdeurwaarders. Stel F en vE daarvan dan ook op de hoogte.
En ook al is er een vonnis, ik zou toch ook de kosten eens kritisch (laten) bekijken.

yeimi78
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 jul 2010 12:31

Re: Flanderijn & Van ECK te ROTTERDAM

Ongelezen bericht door yeimi78 »

Ik zou me wenden tot de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders te Amsterdam.
Flanderijn & Van ECK hebben namelijk wel vaker de gewoonte om dagvaardiging niet uit te reiken. Bij mij is overigens de zaak destijds van de rol gehaald. Flanderijn en Van ECK kozen dus eireren voor hun geld toen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Flanderijn & Van ECK te ROTTERDAM

Ongelezen bericht door Jolijn »

Jolijn schreef:En/of een klacht bij de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders! !

Heb ook de ervaring dat F & v E niet correct correspondeert.

Als je ruim €700 hebt betaald, zijn de kosten die je nu nog zou moeten betalen: kosten exploot (dagvaarding) griffiekosten, salaris gemachtigde ... vergeet ik nog iets?
De kosten staan in het vonnis neem ik aan.

Juridisch loket zou er naar kunnen kijken.
Je hebt een kopie vh vonnis gekregen.
Hoe ziet de specificatie (ruim €600) er uit?

Nu je kennis hebt genomen van het vonnis ( de datum van bekendheid - dus van het ontvangen vd mail - is van belang) kun je hiertegen in verzet gaan. Houd dan de termijn hiervoor in de gaten.
Laat er eens goed naar kijken en betaal niet zomaar zonder te weten of het correct is.

Gesloten