LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Michel03
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2011 22:18

Intrum justitia

Ongelezen bericht door Michel03 »

Beste mensen..

Ik heb al aardig wat gelezen over "intrum justitia" maar wil jullie toch even mijn verhaal voorleggen en ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

In 2008 wou ik samen met m'n toemalige vriendin een huis kopen dus waren we naar de bank geweest voor een hypotheek. De bank vertelde mij dat het niet mogelijk was voor mij omdat ik een BKR notering heb.
Ik was mij van geen kwaad bewust dus ik een uitreksel aangevraagd en ik kwam er achter dat ik een bedrag had openstaan bij vodafone.

Ik had daar mijn abbo opgezegd. En was verhuisd en zodoende was het resterende bedrag van mijn abbonement mijn ontgaan en dus niet betaald. Ik schrok hier nu van dus vodafone gebeld en het geld direct overgemaakt naar hun. Eind goed al goed.. Toch?

Maar nu kreeg ik in mei dit jaar ineens een brief van intrum justitia of ik even 1422,09 euro wou betalen voor een openstaande rekening.(hoofdsom van 789,65. rente tot op heden 222,37. Proces en incassokosten 385,07. En tot slot nog executiekosten van 25 euro.)
Ik wou dit gaan betalen tot ik me opeens bedacht dat ik dit al had gedaan. Dus mijn oude afschriften opgezocht en bingo! Augustus 2008: 789,65 euro betaald aan vodafone.

Ik heb dit laten weten aan intrum en dat ik niet van plan ben om rente en incasso kosten te betalen tot dit jaar.
Nu heb ik een nieuwe brief gehad dat ik 632,44 euro moet betalen aan rentes en kosten.

Nu wil ik graag weten hoe ik in mijn recht sta. En wat ik hier het beste aan kan doen..
In mijn ogen kunnen ze me niet verplichten om te betalen voor hun nalatigheid?!

M.v.g. Michel.

mzuri
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 sep 2011 18:24

Re: Intrum justitia

Ongelezen bericht door mzuri »

Proceskosten?
Er is een rechtszaak geweest?? Met vonnis?
Dat je dus nooit heeft bereikt?
En waar niemand zich in 3 jaar druk om heeft gemaakt?
Lijkt me een beetje ongeloofwaardig.
Wellicht heeft Vodafone de (alsnog betaalde) vordering verkocht en breit IJ er wat bij aan?

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Intrum justitia

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Vraag IJ eerst maar eens om het vonnis inclusief de dagvaarding.
Controleer dan of de dagvaarding destijds betekend is aan het correcte adres, het adres als destijds bij de gemeente bekend. Wanneer dit zo is, en de dagvaarding dateert van voor uw betaling, heeft u weinig andere keuze dan te betalen.
Wanneer dit niet zo is, laat het dan even weten.

Michel03
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2011 22:18

Re: Intrum justitia

Ongelezen bericht door Michel03 »

Bedankt voor jullie reactie!

Ik zal ze meteen een brief schrijven Waarin ik vraag om het vonnis incl. de dagvaarding.

Misschien erbij vermelden dat ik dit aangtekend en binnen 10 dagen wens te ontvangen??

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Intrum justitia

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Een termijn er op zetten is zeer zeker handig. Aangetekend kan, hoeft niet zo nodig.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Intrum justitia

Ongelezen bericht door Guardian72 »

adSolvendum schreef:Een termijn er op zetten is zeer zeker handig. Aangetekend kan, hoeft niet zo nodig.
Indien je met IJ te maken hebt, zou ik wel aantekenen.

Kennelijk ligt er in de bosjes voor de brievenbus een medewerker die niet aangetekende post uit handen van de postbode rukt en verbrand - want te vaak 'komt het niet aan'...

Ja, het kost je (iets) extra - maar je hebt in elk geval zekerheid dat het bezorgd is.(en bewijs via T&T code)

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Intrum justitia

Ongelezen bericht door Royalflush »

Guardian72 schreef:
adSolvendum schreef:Een termijn er op zetten is zeer zeker handig. Aangetekend kan, hoeft niet zo nodig.
Indien je met IJ te maken hebt, zou ik wel aantekenen.

Kennelijk ligt er in de bosjes voor de brievenbus een medewerker die niet aangetekende post uit handen van de postbode rukt en verbrand - want te vaak 'komt het niet aan'...

Ja, het kost je (iets) extra - maar je hebt in elk geval zekerheid dat het bezorgd is.(en bewijs via T&T code)
Hoe durf jij vraagtekens te zetten bij de professionaliteit van het Intrum Justitia, de parel onder de incassobureaus? Ga je schamen. :wink:

Wat voor de meeste rechters voldoende is, dat is om de brief onaangetekend te versturen, maar ook een kopie per e-mail te verzenden. Verwijs in de brief naar de e-mail en in de e-mail naar de brief. Dat één van beide niet zou aankomen is nog te billijken, maar beide, daar zullen weinig rechters intrappen. Stuur evt. een dag later nog een kopie per mail.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Intrum justitia

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Royal,

Die van de email is inderdaad een goedkopere oplossing.

Helaas, gezien de diverse uitspraken bij justitie over ICT gerelateerde zaken heb ik niet veel vertrouwen in een rechter te treffen die de muis niet op het beeldscherm zet om het te bewegen..

Gesloten