LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beleid Incasso Bureau Lindorff

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Beleid Incasso Bureau Lindorff

Ongelezen bericht door adSolvendum »

@Linda_fermont
U kunt even afwachten of er reactie komt op uw schrijven. Blijft reactie uit, kunt u alsnog een briefje op poten versturen.

Wat u bent overeengekomen betreft de aankoop welke u heeft gedaan. U bent met de verkoper overeengekomen een product geleverd te krijgen en hiervoor te betalen. Hieraan kunnen voorwaarden hebben gezeten als een fatale betalingstermijn, wat dan weer invloed heeft op welk moment rente berekend mag worden en of u in gebreke gesteld moet worden om in verzuim te geraken. Dit is alles echter niet relevant, u heeft immers betaald.

Wat hard maken betreft, zoals gezegd, het zal aan Lindorff zijn aan te tonen dat u een mededeling heeft ontvangen waaruit blijkt dat u voor u aan Afterpay betaalde had kunnen weten dat er wat aan kosten bij was gekomen (wat overigens volgens de gebruikelijke rechtspraak 37 euro, inclusief de door Afterpay berekende kosten, zou moeten zijn).
U hoeft en kunt niet bewijzen dat u iets niet hebt ontvangen.

Nogmaals, ik zou me er niet druk over maken, en mocht Lindorff denken toch wel sterk genoeg te staan u te dagen en de rechter om een oordeel te vragen dan is een conclusie van antwoord zo in elkaar gesleuteld.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Beleid Incasso Bureau Lindorff

Ongelezen bericht door Jolijn »

Lindorff kan het bedrag van 62,41 niet verklaren door middel van een specificatie. Dus ik vraag dan wat voor kosten het zijn? En waarom dat niet eerder gemeld is. Zij zeggen dat er eerdere aanmaningen zijn verstuurd maar ik heb niks ontvangen.

Klinkt als Lindorff. 8)

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Beleid Incasso Bureau Lindorff

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Jolijn schreef:Lindorff kan het bedrag van 62,41 niet verklaren door middel van een specificatie. Dus ik vraag dan wat voor kosten het zijn? En waarom dat niet eerder gemeld is. Zij zeggen dat er eerdere aanmaningen zijn verstuurd maar ik heb niks ontvangen.

Klinkt als Lindorff. 8)
Yep.
Dus klink je als klant maar als 'broken record' - en vraag om onderbouwing, bewijs dat er 'herinneringen' ook ontvangen zijn etc.

Lindorff heeft, zoals je hier op het forum in vele topics kunt lezen, er een handje van om vorderingen tot het gaatje te laten gaan - zelfs indien deze aantoonbaar onjuist zijn.

Het is daarom voor 'slachtoffers' zaak om te beginnen met alles documenteren.
Maak voor jezelf kopieen van betalingsbewijzen, houd eventueel een log bij als je belt (wie je gesproken hebt, welke datum, hoe laat, gemaakte afspraak - en bevestig dit aan lindorff per mail)

Daarnaast zou je kunnen overwegen 'afterpay' te vragen hoe het komt dat ze een bedrag dat in juni betaald is (betalingskenmerk, bedrag, bestelnummer) ergens eind augustus bij een incassoburo komt , en nog een met bedenkelijke reputatie. Geef aan Afterpay aan dat zij verantwoordelijk zijn voor correcte administratie - en ze ook - gezien betaald is - de opdracht per direct dienen in te trekken.

(Meld het ook bij de webwinkel - kost hun ook hun reputatie)

Linda_fermont
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 okt 2011 17:50

Re: Beleid Incasso Bureau Lindorff

Ongelezen bericht door Linda_fermont »

Bedankt allemaal voor de tips en goede adviezen. Ik heb vanzelfsprekend de bewijsstukken bewaard, e-mail, brief, en betalingsbewijs. Ook de gegevens van de bestelling bij Afterpay heb ik allemaal nog. Ik heb nog niks van ze gehoord en ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, ik hou jullie op de hoogte :)

dorsman
Berichten: 52
Lid geworden op: 03 mei 2007 14:27

Re: Beleid Incasso Bureau Lindorff

Ongelezen bericht door dorsman »

Nog een kleine reactie mijnerzijds :

- het niet betwiste deel van de vordering tijdig betalen ( is hier dus gedaan aan Afterpay )
- niet in discussie gaan met incassoburo, dat wordt toch een welles-nietes spel
- alles netjes op volgorde in een map bijeen ( dossier ) zodat de kantonrechter desgewenst na een dagvaarding daarvan kan kennis nemen
- anders dan sommige andere forumleden geloof ik wel in de rechterlijke macht.

Met name kantonrechters zijn niet gecharmeerd van eisers, die er een potje van maken.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Beleid Incasso Bureau Lindorff

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Dorsman,

maar, indien je het incassoburo wel op de hoogte stelt "Uw vordering is onterecht" en men gaat door, is de gecharmeerdheid bij de rechter nog lager.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Beleid Incasso Bureau Lindorff

Ongelezen bericht door Jolijn »

Linda_fermont schreef:Bedankt allemaal voor de tips en goede adviezen. Ik heb vanzelfsprekend de bewijsstukken bewaard, e-mail, brief, en betalingsbewijs. Ook de gegevens van de bestelling bij Afterpay heb ik allemaal nog. Ik heb nog niks van ze gehoord en ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, ik hou jullie op de hoogte :)
Graag! :) Ook al duurt het weken, maanden.....verder ga ik niet 8) .
Dat houdt de moed er een beetje in bij het reageren op 'noodkreten'.
:wink:

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Beleid Incasso Bureau Lindorff

Ongelezen bericht door adSolvendum »

dorsman schreef:niet in discussie gaan met incassoburo, dat wordt toch een welles-nietes spel
Een enkele brief kan moeilijk worden gezien als discussie, en kan zoveel opleveren, althans voorkomen, in een eventueel later stadium.
dorsman schreef:anders dan sommige andere forumleden geloof ik wel in de rechterlijke macht.
Ik ga er maar van uit dat u (onder meer) mij met 'andere forumleden' bedoelt. Het is een simpel feit dat zaken aangepakt op de door u eerder gepropageerde wijze van 'kop in het zand, nergens op reageren, en wachten op de dagvaarding' wel eens mis willen lopen, ook al staat de debiteur in zijn recht. Waar mensen werken maken mensen immers fouten, en ook rechters zijn mensen. Blind geloof is wat anders dan realisme, het realisme kost een postzegel, blind geloof kan veel meer kosten.

@Linda_fermont
Succes, en we horen hier graag van u bij nieuws.

Linda_fermont
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 okt 2011 17:50

Re: Beleid Incasso Bureau Lindorff

Ongelezen bericht door Linda_fermont »

[persoonsgegevens verwijderd door de moderator]



Geachte heer, mevrouw

Hierbij reageren wij op uw e-mail van 3 oktober 2011, waarin u bezwaar
aantekent tegen de vordering van Lindorff B.V. Inzake Afterpay B.V.

Tijdens het aangaan van uw bestelling gaat u automatisch akkoord met de
algemene voorwaarden. Conform deze voorwaarden dient u zorg te dragen voor
tijdige betaling. Afterpay B.V. heeft na herhaaldelijke herinneringen en
aanmaningen de vordering uiteindelijk overgedragen aan ons incassobureau.
Na overdracht wordt de vordering vermeerderd met buitengerechtelijke kosten
en wettelijke rente. Deze kosten worden berekend conform Rapport Voorwerk
II. De Kantonrechters in Nederland hebben een aanbevelingstarief opgesteld
onder de noemer Rapport Voorwerk II. In deze staffel is een aanbeveling
gedaan over de hoogte van incassokosten. Het minimumtarief is € 37,00,
exclusief BTW. De staffel wordt algemeen aanvaard door de rechterlijke
macht. Conform de richtlijnen van de NVI (Nederlandse Vereniging van
Incasso-ondernemingen) zijn wij gerechtigd om € 25,00 registratiekosten in
rekening te brengen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar onze website
http://www.eenvoudigbetalen.nl en onze informatiegids welke wij u bij onze eerste
aanmaning hebben gestuurd. De vordering blijft gehandhaafd.

Op dit moment bedraagt het openstaande saldo € 62,61 inclusief eventuele
rente en buitengerechtelijke kosten. Dit bedrag dient voor 12 oktober 2011
te zijn bijgeschreven op ons rekeningnummer 4590.10.085 onder vermelding
van het vorderingnummer.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Deze mail heb ik vandaag ontvangen:

What to do???


Hoogachtend,


[persoonsgegevens verwijderd door de moderator]



Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Beleid Incasso Bureau Lindorff

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Off topic
Haal svp de persoonlijke info weg zoals volledige naam en adres

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Beleid Incasso Bureau Lindorff

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Dit is een standaard mail-merge tekstje.
Dit kunt u naast u neer leggen (wel bewaren).
Als u eventjes contact met me opneemt via PB, en mij de letterlijke tekst van uw mailtje waar dit mailtje op beoogt te antwoorden stuurt (u kunt persoonlijke informatie achterwege laten), voorzie ik u morgen of overmorgen van een wederbriefje.
Ik ga er daarbij wel van uit dat wat u hier heeft verteld waar is.

A propos persoonlijke informatie, zoals Guusje aangeeft, eventjes weghalen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Beleid Incasso Bureau Lindorff

Ongelezen bericht door Jolijn »

(zoals ik al via PB heb vraagd heb, haal je persoonlijke gegevens weg)
Lindorff gaat alleen maar in op de specificatie vh bedrag en niet op jouw betaling binnen termijn?!

Je bezwaar nog 's doornemen en checken of alles wat van belang is er in staat.
- Bewijs van betaling dd ..-..-....
- Binnen de door Afterpay gestelde termijn dd ..-..-....
- Met administratiekosten en
- Voor de eerste brief dd van Lindorrf ..-..-....
- Overdracht door Afterpay aan Lindorff was niet nodig
- De richtlijnen van de NVI (extra administratiekosten) worden doorgaans niet door de rechterlijke macht algemeen aanvaard

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Beleid Incasso Bureau Lindorff

Ongelezen bericht door sacredfour »

@Linda_fermont
Wat een sukkels zeg! :lol:
Ik neem aan dat je hebt aangegeven dat er al betaling heeft plaatsgevonden met kopie betalingsbewijs.
Was je brief opgesteld zoals adSolvendum dat aangaf dan hoef je niet meer te reageren.
m.a.w. gaan ze niet akkoord (dat er geen vordering is)dan zie je de rechtszaak met vertouwen tegemoet.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Beleid Incasso Bureau Lindorff

Ongelezen bericht door Jolijn »

Guardian72 schreef:Daarnaast zou je kunnen overwegen 'afterpay' te vragen hoe het komt dat ze een bedrag dat in juni betaald is (betalingskenmerk, bedrag, bestelnummer) ergens eind augustus bij een incassoburo komt , en nog een met bedenkelijke reputatie. Geef aan Afterpay aan dat zij verantwoordelijk zijn voor correcte administratie - en ze ook - gezien betaald is - de opdracht per direct dienen in te trekken.
(Meld het ook bij de webwinkel - kost hun ook hun reputatie)
Goeie tip.
Zou het kunnen dat de webwinkel de betaling niet van Afterpay heeft ontvangen?

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Beleid Incasso Bureau Lindorff

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag Linda_fermont,

Onlangs heeft u een kopie van een e-mailbericht geplaatst op dit forum.

Graag zou ik hierover met u in contact komen, zodat ik eventueel aanvullende en onderbouwende informatie kan overleggen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om een e-mailbericht te sturen naar [email protected] zodat ik uw vorderinggegevens kan opvragen?

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en zie uw reactie graag tegemoet.


Met vriendelijke groet,

Mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.
[email protected]

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Beleid Incasso Bureau Lindorff

Ongelezen bericht door jolanda77 »

Geachte heer/mevrouw

In het verleden bent u reeds meerdere keren door Lindorff aangeschreven betreffende deze vordering.

Tot op heden hebben wij nog geen betaling ontvangen en willen u nogmaals verzoeken het bovenstaand bedrag per omgaande te betalen. Dit bedrag dient binnen 7 werkdagen te worden bijgeschreven op rekeningnummer 45.90.10.085. Als u via iDEAL wenst te betalen kunt u terecht op onze website www.eenvoudigbetalen.nl

Eénmalige unieke aanbieding !
Wij hebben u reeds een aanbod gedaan voor 10% korting en willen u nogmaals in de gelegenheid stellen om hiervan gebruik te maken. Deze aanbieding betekent in uw geval: het volledige bedrag minus 10% korting. Let op: deze aanbieding geldt alleen als het volledige bedrag voor bovengenoemde vervaldatum wordt betaald. Na deze datum kunt u geen aanspraak meer maken op deze aanbieding. Betaal daarom direct om gebruik te maken van deze unieke aanbieding.

Indien betaling ineens niet mogelijk is, kunt u telefonisch contact (038 426 8629) met ons opnemen om een betalingsregeling te treffen. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.30-21.00 uur en op zaterdag van 09.00-13.00 uur.

Hoogachtend,

Lindorff B.V.
Debt Surveillance


Meteen aan Lindorff betalen?


wat moet ik hier mee ik ken die persoon geen eens dit krijg ik in mijn mail

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Beleid Incasso Bureau Lindorff

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Melden als spam.

Zeker als het niet voor jou is, en je zeker weet geen openstaande rekeningen te hebben :|

Ik vraag me af of mail wel rechtsgeldig is voor dit soort dingen - daar aflevering nog steeds niet 100% gegarandeerd kan worden.

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Beleid Incasso Bureau Lindorff

Ongelezen bericht door jolanda77 »

ik weet totaal niet wie die persoon is en ik heb geen schulden

Linda_fermont
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 okt 2011 17:50

Re: Beleid Incasso Bureau Lindorff

Ongelezen bericht door Linda_fermont »

@adsolvendum

Zie het commentaar van mevr. Bosch moet ik hun een mail sturen? EN ik weet nie thoe ik mijn persoonsgegevens hier op mijn berichten moet weghalen ik kom er niet meer in?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beleid Incasso Bureau Lindorff

Ongelezen bericht door snepke »

Linda_fermont schreef:@adsolvendum

Zie het commentaar van mevr. Bosch moet ik hun een mail sturen? EN ik weet nie thoe ik mijn persoonsgegevens hier op mijn berichten moet weghalen ik kom er niet meer in?
Er staat wijzig boven je berichten,vandaar uit kan je,je gegevens verwijderen

Gesloten