LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beslag inboedel

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
bloempje1987
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2011 13:09

beslag inboedel

Ongelezen bericht door bloempje1987 »

goedendag

ik zit met een vraag.
mijn vriend had een regeling bij een deurwaarder, heeft in augustus om verlaging gevraagd en kreeg daar pas een maand later bericht over. hij kwam toen zonder werk te zitten en kon dus niet betalen. nu heeft hij van de week een brief binnen gekregen dat ze de 22ste beslag willen komen leggen.
nou heb ik ze gemaild voor mijn vriend en heeft dat duerwaarderskantoor me vriend opgebeld dat volgens hun al 4 maand niet betaald was. in juli is de laatste betaling gedaan. augustus niet omdat ik hun een mail had geschreven voor verlaging daar kregen we dus pas september antwoord op dus echter is er 2 maand niet betaald september en oktober. maar nu heeft mijn vriend aangegeven volgende week te willen betalen wat we als regeling hadden. maar ze willen als nog beslag komen leggen. echter wonen wij pas sinds maart samen. en heb ik alle spullen aangeschraft die in huis staan en ook nog eens ver voor wij samen gingen wonen. ik heb overal bonnen van. maar wat van mij is en ik met de bon kan aantonen mogen hun toch niet aankomen of wel?: we zijn niet getrouwd ofzo. en als je gewoon betaald zoals ik heb nu 20 euro overgemaakt mogen ze dan wel beslag komen leggen? want je laat toch zien dat je wilt betalen. en als hun maar geld krijgen toch?

mvg jennefer

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bloempje1987 schreef:... augustus niet omdat ik hun een mail had geschreven voor verlaging daar kregen we dus pas september antwoord op dus echter is er 2 maand niet betaald september en oktober.
dat zijn dat toch al 3 maanden ? augustus, september en oktober..
bloempje1987 schreef: echter wonen wij pas sinds maart samen. en heb ik alle spullen aangeschraft die in huis staan en ook nog eens ver voor wij samen gingen wonen. ik heb overal bonnen van. maar wat van mij is en ik met de bon kan aantonen mogen hun toch niet aankomen of wel?:
Heeft u een samenlevingsovereenkomst opgesteld bij de notaris ? Dat zou het handigst zijn geweest. Ik weet even niet zeker of het aantonen met aankoopbonnen voldoende is. Het is in ieder geval wel aanleiding voor discussie. In principe gaan ze er van uit dat alles wat zich in 1 woning bevindt gezamenlijk bezit is en dus zou er beslag op gelegd kunnen worden.

U kunt eens advies inwinnen bij juridisch loket. Eerste advies is doorgaans gratis.

bloempje1987
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2011 13:09

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door bloempje1987 »

ja begin augustus had ik ze gemaild voor verlaging, en we hebben op dat antwoord gewacht die we echter in september kregen. ze ging daarmee akkoord en de eerste betaling meosten we 26 september doen. dus daarom reken ik september en oktober.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

bloempje1987 schreef:ja begin augustus had ik ze gemaild voor verlaging, en we hebben op dat antwoord gewacht die we echter in september kregen. ze ging daarmee akkoord en de eerste betaling meosten we 26 september doen. dus daarom reken ik september en oktober.
Dat betekent dat je in augustus nog het volledige bedrag moest betalen en dat de nieuwe betalingsregeling pas in september van kracht zou worden.
en als je gewoon betaald zoals ik heb nu 20 euro overgemaakt mogen ze dan wel beslag komen leggen? want je laat toch zien dat je wilt betalen. en als hun maar geld krijgen toch?
Zo ligt het niet helemaal. Je dient de betalingsregeling stipt na te komen anders wordt het totale bedrag ineens opeisbaar.Een willekeurig bedrag van 20 euro betalen is echt niet voldoende
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 15 nov 2011 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.

bloempje1987
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2011 13:09

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door bloempje1987 »

ja maar je mailt niet voor niks voor verlaging. omdat je dat andere bedrag niet kan betalen. sommige deurwaarders denken er niet bij na dat je ook eten moet.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Als je het wilt verlagen zoals waar jullie om hebben gevraagd ben
je gewoon verplicht tot het antwoord gewoon het afgesproken
bedrag te betalen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

bloempje1987 schreef:ja maar je mailt niet voor niks voor verlaging. omdat je dat andere bedrag niet kan betalen. sommige deurwaarders denken er niet bij na dat je ook eten moet.
Het is inderdaad niet de verantwoordelijkheid van de deurwaarder om te zorgen dat jij eten kan kopen. Dat is je eigen verantwoordelijkheid, en je dient dit te bereiken door een verantwoord budgetbeheer.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door Jolijn »

bloempje1987 schreef:ja maar je mailt niet voor niks voor verlaging. omdat je dat andere bedrag niet kan betalen. sommige deurwaarders denken er niet bij na dat je ook eten moet.
Sommige deurwaarders denken misschien aan hun cliënt in wiens opdracht ze handelen ? Die cliënt die zonder jouw betaling niet kan eten? ?

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Gelezen op Kassa:
bloempje1987 dinsdag 15 nov 2011, 16:12
het is allemaal al opgelost.bedankt in ieder geval voor jullie reacties.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gerda1956 schreef:Gelezen op Kassa:
bloempje1987 dinsdag 15 nov 2011, 16:12
het is allemaal al opgelost.bedankt in ieder geval voor jullie reacties.
Oh je moet dus op 2 forums kijken wil je verdere reacties kunnen volgen van
een TS. :shock:

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door sacredfour »

Er is maar een manier om er zeker van te zijn dat de deurwaarder geen beslag op je spullen legt: haal alles wat waarde heeft weg voordat de deurwaarder komt. :mrgreen:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door Emmy75 »

sacredfour schreef:Er is maar een manier om er zeker van te zijn dat de deurwaarder geen beslag op je spullen legt: haal alles wat waarde heeft weg voordat de deurwaarder komt. :mrgreen:
Een klein probleempje.. dat mag niet zomaar.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door renegade66 »

en waar staat dat dit niet mag?

zolang de deurwaarder nog niet is geweest en nog geen rapport heeft opgemaakt waarin de spullen beschreven staan, heb jij het recht je spullen ergens anders neer te zetten of te verkopen.

wie weet er namelijk op dit moment wat je in huis hebt?
je kunt wel in armoede leven toch?

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Als je weet dat iemand schulden heeft, moet je sowieso de meubels op naam laten zetten en dat met een handtekening van een notaris.
Dat is wet geldig en de deurwaarders mogen dan sowieso geen meubels afpakken indien deze op jouw naam staan.

Maar ik las dus al dat het reeds opgelost is. Fijn dat dat ook hier vermeld wordt.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@ renegade66,
Een schuldenaar mag in dit stadium geen handelingen verrichten met het doel de schuldeisers te benadelen, bijvoorbeeld de auto verkopen aan een bekende voor 1,-.

Misschien heeft de deurwaarder wel al in een onbewaakt moment foto's gemaakt van de boedel wat zo van buitenaf zichtbaar is.

Onder andere de artikelen 45-48 BW3 gaan over dit onderwerp (de algemene pauliana). Voor faillissementen zijn daar ook artikelen voor nl. 42-51 van de Faillissementswet, de zgn faillissementspauliana.
Daan_1978 schreef: Fijn dat dat ook hier vermeld wordt.
Inderdaad, misschien wel veelzeggend voor de instelling en houding van TS.

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door jolanda77 »

zonder aankondiging mag een deurwaarden dat niet doen doet hij dit wel dan is dit huisvredebreuk als hij zonder aankondeging langs komt ik bedoel dus zonder een brief te sturen dan zet deze persoon zijn amt op het spel en het is ieder vrij zo lang een deurwaader nog geen beskag heeft gelegt om zijn spullen weg te halen

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door puma73 »

jolanda77 schreef:zonder aankondiging mag een deurwaarden dat niet doen doet hij dit wel dan is dit huisvredebreuk als hij zonder aankondeging langs komt ik bedoel dus zonder een brief te sturen dan zet deze persoon zijn amt op het spel en het is ieder vrij zo lang een deurwaader nog geen beskag heeft gelegt om zijn spullen weg te halen
uit openingsbericht van TS
nu heeft hij van de week een brief binnen gekregen dat ze de 22ste beslag willen komen leggen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@jolanda77,
Deze kan toch ook vanaf de straat hebben gefotografeerd zonder binnen te zijn geweest ?

Als de aankondiging van het beslag al is geweest, mogen niet zomaar spullen verkocht worden en verdwijnen. De schuldeiser kan dan rechtshandelingen laten vernietigen.

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door jolanda77 »

wij hebben het nu over als ie nog niet is geweest
das is mijn vrij om de spullen wegtehalen

Gesloten