LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onvriendelijkheid incassobureau's.
Onvriendelijkheid incassobureau's.
Nu heb ik eens een keer een vraagje.
Waarom zijn de contactpersonen bij de diverse incassobureau's altijd zo chagrijnig, bot, onvriendelijk enz.
Een fatsoenlijk gesprek is dan bijna niet mogelijk.
Doen ze hun werk met tegenzin?
Waarom zijn de contactpersonen bij de diverse incassobureau's altijd zo chagrijnig, bot, onvriendelijk enz.
Een fatsoenlijk gesprek is dan bijna niet mogelijk.
Doen ze hun werk met tegenzin?
Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.
Neen als ze vriendelijk doen dan betalen de klanten niet dus gaan ze op de harde manier te keer.
Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.
Vanwaar de vraag eigenlijk ?
Ik zou het me best kunnen voorstellen, ik zou er ook niet willen werken. Altijd boze mensen aan de lijn waarom ze het niet eens zijn met de hoge extra kosten en dag in en dag uit, jaar in jaar uit dezelfde kwalitatief uitermate teleurstellende smoezen te moeten aanhoren waarom ze nu weer eens niet betaald hebben om vervolgens de leukste bedreigingen te mogen incasseren.
Ik zou het me best kunnen voorstellen, ik zou er ook niet willen werken. Altijd boze mensen aan de lijn waarom ze het niet eens zijn met de hoge extra kosten en dag in en dag uit, jaar in jaar uit dezelfde kwalitatief uitermate teleurstellende smoezen te moeten aanhoren waarom ze nu weer eens niet betaald hebben om vervolgens de leukste bedreigingen te mogen incasseren.
Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.
Je zult maar een medewerker zijn bij zo'n bureau! Dan heb je echt geen leven! Altijd maar chagrijnig moeten zijn.guldenweg schreef:Neen als ze vriendelijk doen dan betalen de klanten niet dus gaan ze op de harde manier te keer.
Probeer dan als "klant" maar eens vriendelijk te zijn tegen die gasten, terwijl ze storm staan te razen.
Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.
Ga er idd zelf eens aan de telefoon zitten, die mensen die daar aan de telefoon zitten zouden een flinke toeslag op hun loon moeten krijgen voor vuil en zwaar werk.
Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.
En misschien ook wel een heel klein beetje weten dat ze zelf niet helemaal zuiver handelen? Dat ze niet altijd 100% achter datgene staan dat ze (moeten) zeggen?
Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.
De aanleiding was het topic nib incasso vraagEmmy75 schreef:Vanwaar de vraag eigenlijk ?
Waarin jocelyn900 stelt:
ik had contact opgenomen met NIB (waar ik een niet al te vriendelijke telefoniste aan de lijn kreeg)
Vandaar.
Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.
Ah helder.BBCS schreef:...Vandaar.
Zou best eens een dagje willen meeluisteren maar zou het voor geen goud willen doen.JDII schreef:Ga er idd zelf eens aan de telefoon zitten, die mensen die daar aan de telefoon zitten zouden een flinke toeslag op hun loon moeten krijgen voor vuil en zwaar werk.
-
- Berichten: 1779
- Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54
Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.
Ze hijgen vnml in het weekend en in pbtjes.seconds-out schreef:Niet gaan klagen morgen (voor altijd eigenlijk) dat er morgen weer een trol in je nek staat te hijgen.Jolijn schreef:Zij ontvangen mij.guldenweg schreef:Dan zoek je toch een andere baan zo iets als wat Jolijn doet. Aardige meneren ontvangen en misschien ook wel dames
En soms maken ze een excuustopic aan......dat na 3 tellen weer verdwenen is.
Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.
Het is ook mijn persoonlijke ervaring.
Bij sommige bureau's kun je heel goed praten, behandelt de gesprekspartner je met respect.
Persoonlijk ben ik van mening dat als ik rustig en op een normale manier met iemand bel, dat zij mij fatsoenlijk te woord staan en niet brutaal, kort en chagrijnig mij antwoorden. Dat duld ik dan van die gasten niet.
Ik behandel ze met respect en verwacht ook respect terug.
Of we nu met elkaar eens zijn of niet, dat doet er niet toe.
Bij sommige bureau's kun je heel goed praten, behandelt de gesprekspartner je met respect.
Persoonlijk ben ik van mening dat als ik rustig en op een normale manier met iemand bel, dat zij mij fatsoenlijk te woord staan en niet brutaal, kort en chagrijnig mij antwoorden. Dat duld ik dan van die gasten niet.
Ik behandel ze met respect en verwacht ook respect terug.
Of we nu met elkaar eens zijn of niet, dat doet er niet toe.
Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.
Hihi, mij ook.Jolijn schreef:Zij ontvangen mij.guldenweg schreef:Dan zoek je toch een andere baan zo iets als wat Jolijn doet. Aardige meneren ontvangen en misschien ook wel dames
Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.
Hé! Stop eens met dat geouwehoer!guldenweg schreef:Jammer hé dat je een ouwe hoer bent geworden...vraag me af wat voor klanten nog bij jou komen in Overvecht
Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.
Ga 's kijken of er wat leuks is op tv of kijk eens wat rond op het wereldwijde web.
En had je niet nog een boek liggen, dat nodig terug moet naar de bieb?
Als je te laat terug brengt (of helemaal niet ) krijg je een boete. Betaal je die niet, kun je uiteindelijk ook met een incassobureau te maken krijgen. Maar misschien is de contactpersoon daarvan net zo vriendelijk als de dames van de bieb.
En had je niet nog een boek liggen, dat nodig terug moet naar de bieb?
Als je te laat terug brengt (of helemaal niet ) krijg je een boete. Betaal je die niet, kun je uiteindelijk ook met een incassobureau te maken krijgen. Maar misschien is de contactpersoon daarvan net zo vriendelijk als de dames van de bieb.
Laatst gewijzigd door Jolijn op 30 nov 2011 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.
Begrijp ik ook wel. Maar als ik dan op een respectvolle rustige manier bel, moeten ze niet tegen mij gaan blaffen.JDII schreef:Ga er idd zelf eens aan de telefoon zitten, die mensen die daar aan de telefoon zitten zouden een flinke toeslag op hun loon moeten krijgen voor vuil en zwaar werk.
Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.
Ik hoef niet eens een wedje aan te gaan dat wij NIET hetzelfde beroep hebben.BBCS schreef:Hihi, mij ook.Jolijn schreef:Zij ontvangen mij.guldenweg schreef:Dan zoek je toch een andere baan zo iets als wat Jolijn doet. Aardige meneren ontvangen en misschien ook wel dames
Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.
Hoeft ook niet!
-
- Berichten: 1779
- Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54
Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.
Dat ben ik ook helemaal met u eens. Maarja kan best begrijpen dat ze na een halve dag blaffen niet anders meer kunnen. Vraag me af of deze mensen in staat zijn ma t/m vrijdag op zaterdag thuis te laten.BBCS schreef:Begrijp ik ook wel. Maar als ik dan op een respectvolle rustige manier bel, moeten ze niet tegen mij gaan blaffen.JDII schreef:Ga er idd zelf eens aan de telefoon zitten, die mensen die daar aan de telefoon zitten zouden een flinke toeslag op hun loon moeten krijgen voor vuil en zwaar werk.
Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.
Dan hoeven ze van mij ook niet te verwachten dat ik vriendelijk doe?seconds-out schreef:Nee, ze hoeven niet vriendelijk te doen, omdat je toch moet betalen.BBCS schreef: Waarom zijn de contactpersonen bij de diverse incassobureau's altijd zo chagrijnig, bot, onvriendelijk enz.
Een fatsoenlijk gesprek is dan bijna niet mogelijk.
Doen ze hun werk met tegenzin?
Ik ben altijd vriendelijk aan de telefoon, maar als zij grof gaan doen, kan ik het ook!
Dan moeten zij niet gaan klagen dat klanten grof doen.