LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso Result speelt het hoog op!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
danmarc
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mar 2008 22:31

Incasso Result speelt het hoog op!

Ongelezen bericht door danmarc »

Dit Incasso Buro in Meerkerk speelt de zaak hoog op.

Ik heb parttime een eigen administratiekantoor gedraaid naast mijn werk. Dit liep echter na 3 jaar niet en ik trok de stekker eruit. Nu ben ik als bedrijf verschillende verplichtingen aangegaan m.b.t. software/uitgevers ed. Omdat ik geen inkomsten meer heb uit mijn eigen bedrijf probeer alle diensten/abonnementen stop te zetten. Voor de lopende contracten zoek ik een betalingsregeling. Zo ook m.b.t. een vordering van de firma Reeds Business i.v.m. software van hun.

De vordering is uit handen gegeven aan Incasso Result in Meerkerk. Sinds september 2011 probeer ik een betalingsregeling te treffen. Maar ik stuit keer op keer op een nee van de zijde van Incasso Result. Dit terwijl ik al veel verder ben gegaan in mijn aanbod dan ik daadwerkelijk kan. Wat betekend dat ik nieuwe schulden bij anderen maak om aan die van hun te kunnen voldoen. Dit blijkt echter niet voldoende.

Na mijn melding dat ik in een schuldsaneringstraject van de Gemeente stap, hebben zij aangegeven hier nooit, maar dan ook nooit mee in te stemmen. Vervolgens zijn ze direct naar de rechter gestapt. Die natuurlijk de vordering toewees. Gevolg een rekening van 690,- euro werd ineens 1.800,-.

Opnieuw heb ik een voorstel gedaan, die direct van de tafel werd geveegd. Hierop heb ik een klacht geplaatst op klachten.nl wat Incasso Result mij niet in dank af nam. Aangezien ze nu een executietraject in gaan.

Dit alles lijdt echter tot torenhoge extra kosten terwijl ik er niets aan kan doen. Ik ben niet in staat dergelijke bedragen te betalen. Toch blijft dit Incassoburo doorgaan.

Wat kan ik doen tegen dergelijke praktijken? Het is immers niet mijn onwil, maar mijn onmogelijkheid om de betaling in 1 maal te voldoen. Mijn aanbod was al ver over de top. Bij een beslagvrije voet zal ik nimmer aan mijn aanbod komen. Aanbieding was 250,- euro per maand ... alleen december en januari 2011 50,- i.v.m. afspraken met de belastingdienst (ook schuldeiser) en de overige schuldeisers welke wel met een acceptabele regeling akkoord gingen.

Kunnen Incassoburo's ongelimiteerd de kosten zo uit de klauwen laten lopen. Nu van 690,- naar 1.800,-? Ik neem aan dat bij een executie traject er weer meer kosten bij komen.

Wie heeft hier ervaring mee?

Dit loopt sinds begin september 2011!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Incasso Result speelt het hoog op!

Ongelezen bericht door crazyme »

Administratiekantoor ?

Je had hier en daar een paar belastingaangiften kunnen invullen en zo die 700 kunnen betalen.

Weet je zeker dat je niet gewoon slim probeerde te zijn in de hoop van "dat doen ze toch niet voor 700 euro" ?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Incasso Result speelt het hoog op!

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Kunnen Incassoburo's ongelimiteerd de kosten zo uit de klauwen laten lopen. Nu van 690,- naar 1.800,-? Ik neem aan dat bij een executie traject er weer meer kosten bij komen
Er ligt nu een vonnis van het kantongerecht, wat er op neer komt dat ze je legaal kunnen kaal plukken.
Dit betreft niet alleen mogelijk loonbeslag maar ook executie verkoop van auto's en/of inboedel.

Een betalingsregeling is een gunst en geen recht.

Kun je geen PL nemen om dit te betalen. kost je rente en aflossing, maar de kosten bij executieverkoop etc kunnen weleens veel hoger liggen

danmarc
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mar 2008 22:31

Re: Incasso Result speelt het hoog op!

Ongelezen bericht door danmarc »

crazyme schreef:Administratiekantoor ?

Je had hier en daar een paar belastingaangiften kunnen invullen en zo die 700 kunnen betalen.

Weet je zeker dat je niet gewoon slim probeerde te zijn in de hoop van "dat doen ze toch niet voor 700 euro" ?

Ik vind dit een nogal vreemde reactie. Een erg kortzichtig en een makkelijk antwoord, dat zelfs iets beweerd wat onjuist is! Het is immers niet dat ik niet wil betalen, maar dat ik momenteel niet kan betalen.

Met de meeste schuldeisers is gewoon een normale betalingsregeling te treffen. Dit is de enige die zo belachelijk doet. Aangezien ik gewoon openheid van zaken geef. De inkomsten versus de schulden en uitgaven. Kan men nagaan of in onzin uit kraam toch?

De paar belastingaangiften waar jij naar verwijst komen pas in maart 2012. Bovendien weet ik niet welke bedragen jij in je gedachten hebt, maar bij mij is een belastingaangifte goed voor 25 euro. Dus je praat nog altijd over 28 belastingaangiftes beste man.

danmarc
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mar 2008 22:31

Re: Incasso Result speelt het hoog op!

Ongelezen bericht door danmarc »

Leo The Emperor schreef:
Kunnen Incassoburo's ongelimiteerd de kosten zo uit de klauwen laten lopen. Nu van 690,- naar 1.800,-? Ik neem aan dat bij een executie traject er weer meer kosten bij komen
Er ligt nu een vonnis van het kantongerecht, wat er op neer komt dat ze je legaal kunnen kaal plukken.
Dit betreft niet alleen mogelijk loonbeslag maar ook executie verkoop van auto's en/of inboedel.

Een betalingsregeling is een gunst en geen recht.

Kun je geen PL nemen om dit te betalen. kost je rente en aflossing, maar de kosten bij executieverkoop etc kunnen weleens veel hoger liggen
EEn PL nemen? Ik zit tot mijn nek in de schulden. Er is geen bank die mij uberhaupt iets wil lenen. Sterker nog, ik sta zelfs vermeld bij de BKR! Bovendien de gedachte dat ik al niet alles in het werk gesteld zou hebben om dit probleem op te lossen geeft aan dat jij net als je voorganger blijkbaar van de mening zijn toegedaan dat mij iets te verwijten is. Ik zou graag willen weten wat dan?

Ik heb geprobeerd wat voor mezelf te beginnen. Het is mislukt en nu probeer ik het op te lossen.

Bovendien is het niet dat ik niet wil betalen. Of is dat iets dat snel wordt vergeten? Mijn aanbod was volledige betaling van dat bedrag voor 1 juni 2012. Dat is in 7 maanden tijd! 250,- per maand vanaf februari 2012 tot die tijd 50,- euro. Leek mij toch geen slecht aanbod, aangezien dit alle perken al te buiten gaat en ik inmiddels voor mijn eten op anderen ben aangewezen.

Of een regeling dus een gunst is of niet, het hoort wel binnen het normale te blijven lijkt mij. Dat het geen recht is begrijp ik. We leven immers ook niet in een rechtstaat maar in een bananenrepubliek waar blijkbaar het recht van de sterkste geldt. Erg bemoedigend.

Zijn er nog mensen die iets constructiefs kunnen schrijven?

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Incasso Result speelt het hoog op!

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Ben je naar de rechtzaak gegaan ?of heb je verweer ingediend bij de rechtbank?
Heb je toen aangegeven aan de rechter dat je diverse betalingsregelingen hebt voorgesteld, maar dat ze nergens mee akkoord gaan, en zelfz bezig bent met schuldsanering???

Vreemd dat de rechter dan zonder pardon jou toch veroordeeld, wellicht kan je nog bezwaar aantekenen??

Als je geen verweer hebt gevoerd, Tja dan is dat erg jammer ( en niet slim) dan zul je de kosten moeten betalen en zullen ze beslag leggen op je loon of andere middelen

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Incasso Result speelt het hoog op!

Ongelezen bericht door BBCS »

Het is toch van de zotte dat iemand die in problemen komt, door lijkenpikkers nog meer de ellende wordt ingejaagd!

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Incasso Result speelt het hoog op!

Ongelezen bericht door ArneLH »

danmarc schreef:Kunnen Incassoburo's ongelimiteerd de kosten zo uit de klauwen laten lopen. Nu van 690,- naar 1.800,-? Ik neem aan dat bij een executie traject er weer meer kosten bij komen.
De kosten zijn wel degelijk gelimiteerd maar betekenen en opstellen van de dagvaarding is niet gratis, daarnaast nog de griffierechten en buitengerechtelijke kosten. Na het vonnis wordt dit vaak aan de gedaagde betekend door de deurwaarder, maar eerst aangetekend toesturen komt ook voor (dit laatste is voor alle partijen immers €60 goedkoper). Beslagleggingen zullen minimaal, afhankelijk van of het inkomen, 1 of meerdere bankrekeningen of bezittingen betreft, enkele honderden euro's kosten.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Incasso Result speelt het hoog op!

Ongelezen bericht door crazyme »

BBCS schreef:Het is toch van de zotte dat iemand die in problemen komt, door lijkenpikkers nog meer de ellende wordt ingejaagd!
Je kunt het ook anders zien. Waarom zou ts niet hoeven te betalen wanneer anderen dat wel moeten?
Een invorderingstraject kost nu eenmaal geld.

Aan de andere kant heeft ts een betalingsregeling voorgesteld en het is vreemd dat de crediteur daar niet over wil praten. Dat lijkt onredelijk maar hoeft het niet te zijn. De rechter had ook die betalingsregeling kunnen opleggen maar heeft daar niet voor gekozen.

@ts
25,00 per aangifte ?
Ik snap waarom je bent gestopt. Voor zo'n fooi pakt mijn accountant de telefoon nog niet eens op.

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: Incasso Result speelt het hoog op!

Ongelezen bericht door JDII »

crazyme schreef:[@ts
25,00 per aangifte ?
Ik snap waarom je bent gestopt. Voor zo'n fooi pakt mijn accountant de telefoon nog niet eens op.
Gezien het feit dat ts zo in de problemen is gekomen als administatiekantoor zou het zo maar kunnen zijn dat de kwaliteit van die aangiftes zodanig is dat 25 euro nog dik betaald is :D

TK Dw RMH
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:03

Re: Incasso Result speelt het hoog op!

Ongelezen bericht door TK Dw RMH »

crazyme schreef: Aan de andere kant heeft ts een betalingsregeling voorgesteld en het is vreemd dat de crediteur daar niet over wil praten. Dat lijkt onredelijk maar hoeft het niet te zijn. De rechter had ook die betalingsregeling kunnen opleggen maar heeft daar niet voor gekozen.
De rechter kan niet op eigen houtje een betalingsregeling opnemen in een vonnis. De rechter kijkt of de ingestelde vordering in de dagvaarding niet onrechtmatig of ongegrond is en zal dan indien de gedaagde niet is verschenen tegen gedaagde verstek verlenen en (zo in dit geval) de vordering toewijzen.

Het loont mi (als je niet ineens kan betalen) om te reageren in een conclusie van antwoord en laten zien dat je tot een schikking wilt komen of iig een betalingsregeling wil. Als de rechter het dan nodig vindt zal hij een comparitie van partijen (na antwoord) gelasten. Hier zal de rechter beproeven of een schikking tussen partijen mogelijk is. Wat aldaar besproken en afgesproken wordt, zal in een vaststellingsovereenkomst (procesverbaal) worden opgenomen en heeft executoriale kracht!

Dus als je ook maar iets zinnigs te verweren hebt dan altijd reageren op de dagvaarding (er staat precies in hoe).

danmarc
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mar 2008 22:31

Re: Incasso Result speelt het hoog op!

Ongelezen bericht door danmarc »

JDII schreef:
danmarc schreef:[EEn PL nemen? Ik zit tot mijn nek in de schulden. Er is geen bank die mij uberhaupt iets wil lenen.
En dat runde dan een administratiekantoor :D


Voordat je dat soort uitspraken doet moet je je eerst eens in de materie verdiepen beste man!

Als je als bedrijf bepaalde producten afneemt heb je ook te maken met abonnementen. Hieraan wordt je gehouden op het moment dat je geen inkomsten meer genereerd. Dat is de reden van de schulden, welke allemaal binnen een termijn van een jaar zijn af te betalen mits je een normale betalingsregeling krijgt.

Dus voordat je dit soort uitspraken doet. Denk eens na!

danmarc
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mar 2008 22:31

Re: Incasso Result speelt het hoog op!

Ongelezen bericht door danmarc »

Leojes30 schreef:Ben je naar de rechtzaak gegaan ?of heb je verweer ingediend bij de rechtbank?
Heb je toen aangegeven aan de rechter dat je diverse betalingsregelingen hebt voorgesteld, maar dat ze nergens mee akkoord gaan, en zelfz bezig bent met schuldsanering???

Vreemd dat de rechter dan zonder pardon jou toch veroordeeld, wellicht kan je nog bezwaar aantekenen??

Als je geen verweer hebt gevoerd, Tja dan is dat erg jammer ( en niet slim) dan zul je de kosten moeten betalen en zullen ze beslag leggen op je loon of andere middelen

Ik ben bij de rechter geweest, heb mijn verweer ingediend. Maar alles m.b.t. het regelen van betalingsregelingen lopen niet via de rechter. Die verwijst dan weer naar het betreffende incassoburo.

Tijdens de tweede maal dat het voorkwam, kon ik helaas niet. Mijn werkgeven kon mij niet vrij maken. Dan is het kiezen tussen salaris behoud of naar de rechter. Ik ben blij dat ik werk heb en er dus inkomsten binnenkomen. Op die manier kan ik immers mijn schulden aflossen.

Een uitkering krijg je immers ook slechts op het minimum!

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Incasso Result speelt het hoog op!

Ongelezen bericht door ArneLH »

danmarc schreef:Tijdens de tweede maal dat het voorkwam, kon ik helaas niet. Mijn werkgeven kon mij niet vrij maken.
Vergeten dat je een verweer uitstekend schriftelijk kunt voeren? Dat staat overigens ook in de dagvaarding...

danmarc
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mar 2008 22:31

Re: Incasso Result speelt het hoog op!

Ongelezen bericht door danmarc »

TK Dw RMH schreef:
crazyme schreef: Aan de andere kant heeft ts een betalingsregeling voorgesteld en het is vreemd dat de crediteur daar niet over wil praten. Dat lijkt onredelijk maar hoeft het niet te zijn. De rechter had ook die betalingsregeling kunnen opleggen maar heeft daar niet voor gekozen.
De rechter kan niet op eigen houtje een betalingsregeling opnemen in een vonnis. De rechter kijkt of de ingestelde vordering in de dagvaarding niet onrechtmatig of ongegrond is en zal dan indien de gedaagde niet is verschenen tegen gedaagde verstek verlenen en (zo in dit geval) de vordering toewijzen.

Het loont mi (als je niet ineens kan betalen) om te reageren in een conclusie van antwoord en laten zien dat je tot een schikking wilt komen of iig een betalingsregeling wil. Als de rechter het dan nodig vindt zal hij een comparitie van partijen (na antwoord) gelasten. Hier zal de rechter beproeven of een schikking tussen partijen mogelijk is. Wat aldaar besproken en afgesproken wordt, zal in een vaststellingsovereenkomst (procesverbaal) worden opgenomen en heeft executoriale kracht!

Dus als je ook maar iets zinnigs te verweren hebt dan altijd reageren op de dagvaarding (er staat precies in hoe).
Ik ga daar nog eens goed naar kijken. Het is de eerste keer dat ik hiermee te maken heb gehad! Bedankt voor het advies.

Maandag zal ik direct een bezoek brengen aan het buro rechtshulp voor mogelijke openstaande rechtsmiddelen.
Laatst gewijzigd door danmarc op 16 dec 2011 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

danmarc
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mar 2008 22:31

Re: Incasso Result speelt het hoog op!

Ongelezen bericht door danmarc »

ArneLH schreef:
danmarc schreef:Tijdens de tweede maal dat het voorkwam, kon ik helaas niet. Mijn werkgeven kon mij niet vrij maken.
Vergeten dat je een verweer uitstekend schriftelijk kunt voeren? Dat staat overigens ook in de dagvaarding...

Zoals eerder gezegd, is het niet dat ik hier dagelijks mee te maken heb. Sterker nog het is de eerste maal.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Incasso Result speelt het hoog op!

Ongelezen bericht door ArneLH »

Dat merkt de kantonrechter ook dagelijks hoor. Als je maar begrijpelijk je standpunt overbrengt.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Incasso Result speelt het hoog op!

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

EEn PL nemen? Ik zit tot mijn nek in de schulden. Er is geen bank die mij uberhaupt iets wil lenen. Sterker nog, ik sta zelfs vermeld bij de BKR! Bovendien de gedachte dat ik al niet alles in het werk gesteld zou hebben om dit probleem op te lossen geeft aan dat jij net als je voorganger blijkbaar van de mening zijn toegedaan dat mij iets te verwijten is. Ik zou graag willen weten wat dan?
Je leest wel heel erg selectief. Ik heb je niks verweten, maar geef slechts aan hoe de feiten nu liggen.

Ik attendeerde je erop dat bij een beslag en verkoop je verder van huis bent, en dat de kosten hiervan niet in verhouding staan tot de opbrengsten, en dat je nu niet in de positie bent om ook maar iets bij de schuldeiser af te dwingen.

Misschien kun je wat van familieleden lenen ? Het is tenslotte geen wereldbedrag

Als je tot je nek in de schulden zit, en er uberhaupt niet meer uit kunt komen kun je het beste een WSNP opstarten cq vervolgen.

danmarc
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mar 2008 22:31

Re: Incasso Result speelt het hoog op!

Ongelezen bericht door danmarc »

Leo The Emperor schreef:
EEn PL nemen? Ik zit tot mijn nek in de schulden. Er is geen bank die mij uberhaupt iets wil lenen. Sterker nog, ik sta zelfs vermeld bij de BKR! Bovendien de gedachte dat ik al niet alles in het werk gesteld zou hebben om dit probleem op te lossen geeft aan dat jij net als je voorganger blijkbaar van de mening zijn toegedaan dat mij iets te verwijten is. Ik zou graag willen weten wat dan?
Misschien kun je wat van familieleden lenen ? Het is tenslotte geen wereldbedrag
Het mag misschien geen wereldbedrag zijn. Voor mijn omgeving incl. ik zelf is het een te groot bedrag. Enig idee waar je anders een dergelijk bedrag kunt lenen met de afspraak maandelijks 250,- euro te betalen met een normale rente?

Het is wel grappig te moeten constateren dat je erg makkelijk denkt over 1.800,- euro. Bij een gezinsinkomen van 1.750,- kan je misschien maandelijks 200,- euro missen als je de broekriem flink aanhaalt. Zal trouwens het bedrag ongeveer zijn bij een loonbeslag (volgens geraadpleegde websites). Dan was mijn voorstel toch niet zo slecht.

Maar misschien kom ik uit een EI?
Leo The Emperor schreef:Als je tot je nek in de schulden zit, en er uberhaupt niet meer uit kunt komen kun je het beste een WSNP opstarten cq vervolgen.
Ik zit heb schulden ja. Erg vervelend maar de meeste worden middels een betalingsregeling al enige maanden netjes afbetaald. Er is slechts 1 schudeiser Incassa Result die consequent weigert met een betalingsregeling akkoord te gaan. Sterker nog, de mensen aldaar hebben gezegd op geen enkele wijze mee te werken aan een schuldsanering. De letterlijke woorden. Wij zullen NOOIT meewerken aan een dergelijk traject.

Maandag zal ik de gang naar de sociaal raadslieden maken om te zien wat er nog valt te doen. Vooralsnog lijkt het dat ik vogelvrij ben in deze.

De schulden zijn dus niet onoverkomelijk. Slechts tijdelijk en alles is voor 1 juni 2012 af te betalen. Mits ik medewerking heb.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Incasso Result speelt het hoog op!

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Bij een gezinsinkomen van 1.750,- kan je misschien maandelijks 200,- euro missen als je de broekriem flink aanhaalt. Zal trouwens het bedrag ongeveer zijn bij een loonbeslag (volgens geraadpleegde websites). Dan was mijn voorstel toch niet zo slecht.
De kosten van loonbeslag zijn ongeveer 150-200 euro (+ rente over de schuld) , dus de eerste maand betaal je alleen de extra kosten van het beslag.

Het is correct dat als je niemand kan vinden die je deze 1800 euro wil lenen dat dit dan een van de weinige overgebleven mogelijkheden is.

( overigens mag de schuldeiser ook een andere methode mag aanwenden, en is zij niet verplicht tot loonbeslag. Als je bijvoorbeeld een auto hebt die 5.000 euro waard is kunnen ze ook hierop beslag leggen en deze verkopen)

Gesloten