Vesting Finance onterechte benadering en schending
Geplaatst: 23 dec 2011 14:26
Ik word bestookt met brieven van Vesting Finance waarin gesommeerd wordt openstaande vorderingen van KPN en van T-Mobile te betalen terwijl ik nooit een overeenkomst bij beide bedrijven heb gehad. Nadat ik de eerste incassobrief had ontvangen heb ik direct met hen contact opgenomen om te informeren waar dit over ging omdat ik nooit een overeenkomst met KPN had gehad én dus ook nooit de factureren waarnaar verwezen werd had ontvangen.
De medewerker vroeg naar mijn geboortedatum en achternaam. Deze heb ik gegeven en hij zei dat deze overeenkwam met de gegevens die hij had. Toen ik vroeg welke woonplaats etc. werd heel wat anders gezegd. Ik heb hem toen aangegeven dat hij goed uit moest zoeken omdat er mischien wel meer mensen met dezelfde geboortedatum en achternaam in Nederland wonen. Hij zou dit doen en mij diezelfde dag terug bellen, niets meer gehoord.
Een week later werd ik gebeld door Vesting Finance met de dreigementen dat ik de openstaande vorderingen van T-Mobile moest betalen anders zouden er rechtsmaatregelingen worden getroffen. Dit was weer een ander dossier. Ik heb die medewerkster uitgelegd wat ik de vorige keer aan haar collega had verteld, maar nee ik was zeker de schuldenaar volgens haar. Zij hadden volgens haar al mijn gegevens en zelfs een kopie van het contract en mijn paspoort. Ik heb haar gezegd dat als dat zo was ik deze dan graag zelf zou willen zien, omdat ik er zeker van was dat ik niet de schuldenaar ben en ik dan aangifte kon doen.
De mevrouw zei toen dat zij eerst zelf na ging kijken, maar ik moest wel betalen want het was zeker. Ook al was er sprake van een ander woonadres etc.
Twee weken later kreeg ik een brief thuis met de sommatie te betalen anders zouden de rechtsmaatregelingen worden genomen. Bij de brief zat een kopie van een T-mobile overeenkomst, een kopie paspoort en een kopie van bankpassen van een mevrouw met dezelfde achternaam als ik maar totaal andere woonplaats, voorletters enz.
Ik heb contact opgenomen met Vesting Finance en aangegeven dat zij in strijd zijn met de wet bescherming persoonsgegevens. Ik heb alle gevevens van die mevrouw en als dat in verkeerde handen terecht was gekomen dan kon er heel erg veel misbruik van worden gemaakt. De vrouw die ik nu aan de telefoon had was verbaast dat ik die stukken had gekregen en vroeg mij de originele brief te retourneren.
Ik ben dit niet van plan omdat ik dit een erg grove fout vind.
Inmiddels heb ik weer een betalingsverzoek ontvangen. Ik word er ontzettend moedeloos van. De manier waarop je benaderd wordt is ontzettend brutaal en dreigend.
Hoeveel tijd dit alles wel niet kost terwijl hun administratie gewoon een grote rommel is.
Hoe kunnen zij zo met persoonsgegevens van anderen omgaan?
Het is gewoon een verschrikkelijk bureau die onschuldige mensen lastig gaan vallen.
De medewerker vroeg naar mijn geboortedatum en achternaam. Deze heb ik gegeven en hij zei dat deze overeenkwam met de gegevens die hij had. Toen ik vroeg welke woonplaats etc. werd heel wat anders gezegd. Ik heb hem toen aangegeven dat hij goed uit moest zoeken omdat er mischien wel meer mensen met dezelfde geboortedatum en achternaam in Nederland wonen. Hij zou dit doen en mij diezelfde dag terug bellen, niets meer gehoord.
Een week later werd ik gebeld door Vesting Finance met de dreigementen dat ik de openstaande vorderingen van T-Mobile moest betalen anders zouden er rechtsmaatregelingen worden getroffen. Dit was weer een ander dossier. Ik heb die medewerkster uitgelegd wat ik de vorige keer aan haar collega had verteld, maar nee ik was zeker de schuldenaar volgens haar. Zij hadden volgens haar al mijn gegevens en zelfs een kopie van het contract en mijn paspoort. Ik heb haar gezegd dat als dat zo was ik deze dan graag zelf zou willen zien, omdat ik er zeker van was dat ik niet de schuldenaar ben en ik dan aangifte kon doen.
De mevrouw zei toen dat zij eerst zelf na ging kijken, maar ik moest wel betalen want het was zeker. Ook al was er sprake van een ander woonadres etc.
Twee weken later kreeg ik een brief thuis met de sommatie te betalen anders zouden de rechtsmaatregelingen worden genomen. Bij de brief zat een kopie van een T-mobile overeenkomst, een kopie paspoort en een kopie van bankpassen van een mevrouw met dezelfde achternaam als ik maar totaal andere woonplaats, voorletters enz.
Ik heb contact opgenomen met Vesting Finance en aangegeven dat zij in strijd zijn met de wet bescherming persoonsgegevens. Ik heb alle gevevens van die mevrouw en als dat in verkeerde handen terecht was gekomen dan kon er heel erg veel misbruik van worden gemaakt. De vrouw die ik nu aan de telefoon had was verbaast dat ik die stukken had gekregen en vroeg mij de originele brief te retourneren.
Ik ben dit niet van plan omdat ik dit een erg grove fout vind.
Inmiddels heb ik weer een betalingsverzoek ontvangen. Ik word er ontzettend moedeloos van. De manier waarop je benaderd wordt is ontzettend brutaal en dreigend.
Hoeveel tijd dit alles wel niet kost terwijl hun administratie gewoon een grote rommel is.
Hoe kunnen zij zo met persoonsgegevens van anderen omgaan?
Het is gewoon een verschrikkelijk bureau die onschuldige mensen lastig gaan vallen.