LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verplicht telefonisch contact opnemen? Vesting Finance

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
missyangel
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 okt 2006 15:14

Verplicht telefonisch contact opnemen? Vesting Finance

Ongelezen bericht door missyangel »

Na een heel jaar ellende met de Nederlandse Energie Maatschappij over een verkeerde jaarafrekening en vervolgens een niet verwerkte verhuizing, werd mijn dossier overgedragen aan Vesting Finance. In de hoop dat hier wat intelligenter volk zat dan bij de NEM heb ik hen mijn volledige bewijslast toegezonden in de verwachting dat (in ieder geval een deel van) de claim zou worden afgewezen. Helaas heeft Vesting Finance geen enkele moeite genomen mijn bezwaar door te lezen, noch de bijgeleverde bewijzen. Ik kreeg als antwoord dat het antwoord op mijn bezwaar bij de NEM toch meer dan duidelijk was geweest en dat ik binnen drie werkdagen moest betalen.
Ik heb hen toen geantwoord dat ik zeer teleurgesteld was in de kwaliteit van hun "dienstverlening" en dat ik niet binnen drie dagen kon betalen. Ik zit namelijk in de ziektewet en heb dientengevolge niet eens geld om mijn rekeningen te betalen, laat staan aanmaningen die niet eens terecht zijn. Dit was half november en ik heb in die mail ook aangegeven dat ik als ik dan toch tegen de muur moest oplopen, wel gewoon zou betalen, maar op mijn manier. Dat houdt in, een tientje per maand. Meteen aangegeven dat hierover geen onderhandeling mogelijk was, omdat er van deze kale kip gewoon niet meer te plukken valt. Ik ontving hierop geen antwoord en heb vervolgens netjes mijn eerste betaling gedaan. Ook hierop kreeg ik geen reactie, tot enkele dagen geleden.
Ik kreeg een voicemail waarop ik gesommeerd werd met spoed naar Vesting Finance te bellen. Helaas, mijn telefoon is afgesloten dus ik KAN niet bellen. Daarbij WIL ik ook niet bellen omdat ik de ervaring heb dat afspraken die ik telefonisch of persoonlijk maak door bedrijven niet worden nagekomen, dus ik heb hen netjes gemaild dat ik niet de mogelijkheid heb om te bellen. Aangegeven dat ik via mail te bereiken ben, maar dat ze zich de moeite konden besparen als het over mijn aflossingsbedrag ging, omdat er niets meer te halen valt.
Gisteren ontving ik een dreigbrief dat ik niet gereageerd had op hun poging een minnelijke schikking te treffen en dat ik vóór 28-12-2011, 17:00 TELEFONISCH contact moet hebben gezocht anders gaan ze ervan uit dat ik hun laatste aanbod op het treffen van een passende oplossing afwijs. Hierop zullen ze dan verder gaan met de incassoprocedure blablabla...
Ik heb hem hierop wederom gemaild dat ik wel degelijk contact had opgenomen, dat ik niet in staat ben te telefoneren en dat ik dit ook niet WIL uit voornoemde overwegingen. En dat ik niet nogmaals iets ging uitleggen over mijn financiële status, maar dat ik zoals ik benoemd heb zal door blijven gaan met het storten van het door mij genoemde bedrag. Hierop uiteraard wederom geen reactie.
Ik denk er nu serieus over om de hele claim uiteindelijk toch voor de rechter te laten komen al gaat het maar om een pietluttig bedrag (absoluut gezien dan, ik kan het iig voorlopig niet betalen).
Maar ik vraag me af, kan een incassobureau mij nou werkelijk verplichten om telefonisch contact op te nemen?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Verplicht telefonisch contact opnemen? Vesting Finance

Ongelezen bericht door Jolijn »

Antwoord op het laatste: Nee.
Dat hebben ze wellicht liever, maar jij niet.
Dat jij een minimum inkomen hebt doet er niet toe als de vordering niet terecht is. Betalen, ook al is het een tientje per maand, wekt de indruk dat jij het eens bent met de vordering.
Laatst gewijzigd door Jolijn op 24 dec 2011 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Verplicht telefonisch contact opnemen? Vesting Finance

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ missy,

Je kan altijd via een vriend/kennis met mail of fax een bericht verzenden dat je, ivm diverse problemen, niet de beschikken over een telefoon hebt, en je dus genoodzaakt bent alleen schriftelijk te communiceren.

Maar, gezien je verhaal, en de mogelijke onjuistheden in deze claim, zou ik zo snel mogelijk contact opnemen met het juridisch loket.

Vesting Finance heeft een beroerde reputatie, en neemt wel vaker een loopje met "hoe het zou moeten" :)

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Verplicht telefonisch contact opnemen? Vesting Finance

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik denk er nu serieus over om de hele claim uiteindelijk toch voor de rechter te laten komen al gaat het maar om een pietluttig bedrag (absoluut gezien dan, ik kan het iig voorlopig niet betalen).
Als jij 100% zeker weet dat je in je recht staat en daar de bewijzen voor hebt, laat dan maar voorkomen ja, mits het zover komt.
Het dreigen met, wil nog niet zeggen dat VF ook daadwerkelijk over gaat tot dagvaarden.

missyangel
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 okt 2006 15:14

Re: Verplicht telefonisch contact opnemen? Vesting Finance

Ongelezen bericht door missyangel »

@ Guardian, zelf heb ik al gemaild, dat kan ik namelijk wel hahaha. Ik communiceer al tijden met ze via de mail, daarom vind ik die eis van telefonisch contact ook zo belachelijk.

@Jolijn, ik heb iig de bewijzen dat een deel van de vordering niet terecht is. Over de rest kun je discussieren....
Ik had alleen gezien mijn gezondheid geen zin om die discussie nog een keer aan te gaan na al een jaar met de NEM bezig geweest te zijn. denk dan maar een tientje per maand dan ben ik er van af... maar nee, Vesting Finance meent nog ff door te moeten treiteren.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Verplicht telefonisch contact opnemen? Vesting Finance

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als je idd je twijfels hebt over een deel van de vordering, kan ik me voorstellen dat je betaalt. Mocht VF zo ver gaan en je dagvaarden, is dat in je voordeel.

Denhaag1
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2012 00:15

Re: Verplicht telefonisch contact opnemen? Vesting Finance

Ongelezen bericht door Denhaag1 »

Het treffen van een betalingsregeling met Vesting Finance is nogal lastig. Dikwijls gaat Vesting Finance niet akkoord met een (verlenging van een ) betalingsregeling. Voor veel mensen is er sprake van betalingsonmacht.

Betreffende mijn situatie

Inzake een eindafrekening van mijn energieleverancier ben ik, met zeer veel moeite, met Vesting Finance de navolgende betalingsregeling overeengekomen:

Het openstaande bedrag wordt in zes termijnen voldaan, waarvan de laatste termijn, de helft van het openstaande bedrag. Mijn inkomsten bestaan uit studiefinanciering en voorheen had ik een bijbaan. Helaas verkeert mijn werkgever in staat van faillissement, ik genereer momenteel geen inkomsten uit een bijbaan. Momenteel ben ik druk doende naar het zoeken van een bijbaan. Vanwege de economische crisis is dit vrij lastig, maar niet onmogelijk. Ik heb de ontstane situatie uitgelegd aan Vesting Finance, door middel van de site "Incassostatus". Helaas ontving ik geen reactie. Vervolgens heb ik telefonisch contact gezocht met Vesting Finance met het verzoek of ik het resterende openstaand bedrag ad. 320 euro in termijnen kan voldoen. Ik werd zeer onvriendelijk te woord gestaan, dit was niet de afspraak en de betalingsregeling komt hiermee te vervallen. Mij werd verzocht om het openstaande bedrag binnen drie dagen te voldoen, anders kan er een dagvaarding volgen.

Het is betreurenswaardig dat er geen rekening wordt gehouden met betalingsonmacht, zeker in tijden van crisis.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Verplicht telefonisch contact opnemen? Vesting Finance

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Bel desnoods 1 keer met verborgen nummer, en zeg dat je geen telefoon bezit en alleen per brief/mail/fax kunt communiseren.

Als je telefoon nummer bekend is wordt je dagelijks gestalkt door dat soort gasten en toezeggingen waar ze de volgende keer niets meer van weten.
Waarschijnlijk werken er alzheimer, leesblind en oostindisch doof figuren daar.

Gesloten