LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso naar willekeurig adres

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
j.welts
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2012 20:38

incasso naar willekeurig adres

Ongelezen bericht door j.welts »

lindorff incasso is inderdaad erg onbeschoft het stuurt aanmaningen naar adressen waar de geadresseerde niet woont. ook na tel. overleg en brieven sturen zijn ze niet erg sportief om fatsoenlijk te reageren en sturen ze weer aanmaningen maar ja ze werken voor t-mobile die zijn hetzelfde.
wie heeft er dezelfde ervaring'
mvrgr j.welts

Tvddd
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2012 21:53

Re: incasso naar willekeurig adres

Ongelezen bericht door Tvddd »

Het is jammer dat u daar slechte ervaringen mee heeft, maar over het algemeen zijn incassobureau's redelijk vasthoudend. Bedenk immers dat zij niet weten dat u daadwerkelijk niet degene bent die u bent. Zij vermoeden waarschijnlijk dat op uw adres nog steeds degene woont die iemand geld schuldig is.

Hoe dan ook: geen nood. Voor een beslaglegging is een gang naar de rechter nodig voor een executoriale titel. Het gaat dus nooit gebeuren dat uw spullen in beslag worden genomen. Rustig brieven laten sturen en de haard mee aanmaken dus.

j.welts
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2012 20:38

Re: incasso naar willekeurig adres

Ongelezen bericht door j.welts »

volgens mijn info zijn ze verplicht om info in te winnen bij de gemeente.
inmiddels hebben ze laten weten dat er iets mis was en hun excuses aangeboden. heb ik aanvaard had wel een telefoontje verwacht. ik heb ook de moeite genomen om met hun te bellen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: incasso naar willekeurig adres

Ongelezen bericht door Jolijn »

Een incassobureau is niet verplicht info bij de gemeente (GBA) in te winnen, die mogen dat niet eens. Mogen ze wel proberen natuurlijk, maar krijgen ze niet.
Een deurwaarder mag dat wel en zal dat ook doen, om er zeker van te zijn dat bijv. een dagvaarding op de juiste plek komt.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: incasso naar willekeurig adres

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.

TK Dw RMH
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:03

Re: incasso naar willekeurig adres

Ongelezen bericht door TK Dw RMH »

Een dw mag ook alleen maar de gba raadplegen indien er een ambtshandeling verricht moet worden. Een adres check voor enkel het versturen van een aanmaning is niet toegestaan.
Overigens als je met iemand zaken doet of hebt gedaan en er kan nog een rekening komen dan moet je natuurlijk zelf zorgen voor een adreswijziging.. Maar dit terzijde..

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: incasso naar willekeurig adres

Ongelezen bericht door renegade66 »

@ TK Dw RMH

ik heb een aanmaning gekregen van Flanderijn, gaat om een klein bedrag, maar ze hebben hier ook informatiekosten bij gerekend.

uit jou bericht begrijp ik dat dit alleen kan bij een ambtshandeling. hoe weet ik of dit ook het geval is of niet?

of kun je bij voorbaat al zeggen dat ze fout zijn.

en hoe kan ik weten of ze als incassobureau of als deurwaarder optreden?

TK Dw RMH
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:03

Re: incasso naar willekeurig adres

Ongelezen bericht door TK Dw RMH »

Het kan zijn dat ze je wilde dagvaarden maar dat er een nieuw adres verkregen is. Alsdan is het gebruikelijk alsnog eerst een aanmaning te sturen zodat niet rauwelijks gedagvaard wordt..

Wat flanderijn met informatiekosten bedoelt weet ik niet, maar je hebt het recht dat te vragen natuurlijk.

Een deurwaarderskantoor moet heel duidelijk stellen in de correspondentie dat het een "deurwaarderskantoor is".
Dat zal dus bovenaan de brief moetn staan.
Anderzijds mag een incassobureau niet de intentie wekken dat zij een deurwaarderskantoor zijn.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: incasso naar willekeurig adres

Ongelezen bericht door Jolijn »

renegade66 schreef:@ TK Dw RMH
ik heb een aanmaning gekregen van Flanderijn, gaat om een klein bedrag, maar ze hebben hier ook informatiekosten bij gerekend.
uit jou bericht begrijp ik dat dit alleen kan bij een ambtshandeling. hoe weet ik of dit ook het geval is of niet?
Als die informatiekosten zijn voor het opvragen van het/de GBA staat dat er toch bij? €8, nog wat, zoiets is dat bedrag meen ik.

TK Dw RMH
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:03

Re: incasso naar willekeurig adres

Ongelezen bericht door TK Dw RMH »

Ja maar op zich is dat vreemd, want
Voor de dagvaarding zijn gbakosten proceskosten, daarna- verschotten.

geelen9014
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 feb 2012 14:28

Re: incasso naar willekeurig adres

Ongelezen bericht door geelen9014 »

@J.welts

Ik ken je probleem heb nu ook gezeik met Intrum Justitia via T-Mobile. Lees maar mijn berichtje als je wilt. Die heb ik vandaag erop gezet.

Gesloten