LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] instrum justitia / oxxio

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste gezin,

We hebben nog geen e-mail van u mogen ontvangen. Wilt u deze sturen naar [email protected]?

Met uw goedkeuring plaatsen we onze conclusie hier in deze topic.

Met vriendelijke groet,

Michael
De Oxxiomedewerker

aardjee
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 apr 2011 21:18

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door aardjee »

Als alles betaald is krijg je geen incassobureau op je dak. In zoverre vind ik het verhaal vreemd. Dus u geeft aan dat alles betaald is maar toch wordt afgesloten in mijn ogen kan dat niet kloppen. het zou best kunnen dat Oxxio een fout maakt, maar dan bent u daar al eerder van op de hoogte geweest. In plaats van de schuld bij bedrijven neer te leggen is het soms zinvol eerst zelf nog eens te kijken of je alles wel daadwerkelijk betaald hebt, voordat je het op een openbaar forum plaats waar een ieder zijn of haar mening mag plaatsen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als alles betaald is krijg je geen incassobureau op je dak.
Je grossiert in aannames. Beperk je voortaan liever tot de feiten. Mensen krijgen Intrum Justitia op hun dak als ze wel alles betaald hebben, maar de pech hebben Oxxio als leverancier te hebben. Al in 2004 deed Oxxio dit samen met Intrum Justitia. Ik heb het zelf meegemaakt.

aardjee
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 apr 2011 21:18

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door aardjee »

Dan laat je het toch voorkomen, lijkt me een uitgemaakte zaak en niet een probleem, sterker die win je dus altijd en kost hen geld. Oh ja aannames, laat mij maar zien dat mensen incassobureaus achter zich aan krijgen als ze al een tijd klant zijn en alles betaald hebben. ik ken ze niet, maar los daarvan TS geeft volgens mij aan dat er een achterstand was, dus ik begrijp jouw verontwaardiging en die van TS niet.(Zie onderstaand stuk uit het eerste bericht)

"Kortom we hadden een regeling van 28.14 pm ( die hun hebben voorgesteld) daarna weer ingetrokken , betalingsregeling van 34.50 p.m en nu moeten we weer 60 euro pm gaan betalen. Het ergste is dat we niet eens weten of we dit bedrag wat we moeten betalen gebruikt hebben."

gezin
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2012 20:25

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door gezin »

aardje @

je kan gewoon weg niet goed lezen volgens mij, er staat duidelijk dat we iedere mnd een voorschot betalen een vast bedrag voor stroom en gas. duidelijk dus geen achterstand. maar net voor de winter kregen we een brief voor een voorschot toen ik belde waar dit van was zeiden ze dat dit een bedrag is die berekend is wat mensen in de winter extra gebruiken die moest je dus vooruit betalen, heeft u dat niet gebruikt krijgt u aan het einde van het jaar weer een bedrag terug.

vorige jaar hebben we dit helemaal niet gehad, en mensen die ik spreek hebben er ook niet van gehoord.

"Kortom we hadden een regeling van 28.14 pm ( die hun hebben voorgesteld) daarna weer ingetrokken , betalingsregeling van 34.50 p.m en nu moeten we weer 60 euro pm gaan betalen. Het ergste is dat we niet eens weten of we dit bedrag wat we moeten betalen gebruikt hebben."

er staat toch duidelijk dat hun eerst kwamen met een betalingregeling VOOR DAT VOORSCHOT van 28.14 wij betalen en trekken ze het weer terug daarna 34.50 wij betalen en weer trekken ze het terug en willen ze 60 euro hebben pm.

maar goed ik ben blij dat er mensen reageren die willen helpen.
waarschijnlijk heb jij het gewoon geweldig voor elkaar en en nooit een probleem gehad bij oxxio/ IJ

misschien werkzaam bij IJ ?

maar goed ik ga niet meer op jou reageren. ik ben blij dat er mensen die reageren die meedenken. ik zit in deze situatie niet te wachten op jou negatief schrijven. ik heb alles betaald dat weet ik ( op het gekke voorschot na) en meer zeg ik er niet meer over.

gezin
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2012 20:25

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door gezin »

oxxio @ medewerker

ik heb een heel pakwerk aan papieren gestuurd aan oxxio.
incl alle mails van instrum en alle betalingsbewijzen.
ook hebben we ons juridisch laten voor lichten.

dus we wachten vanuit daar en van oxxio op een antwoord .

gezin
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2012 20:25

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door gezin »

bob @

we kunnen niet inloggen op oxxio. we kunnen er niet in ....
ik ga morgen achter die andere gegevens aan wat u vroeg....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Inmiddels van het web verwijderd, de site http://www.onze-stem.nl
Over de gekmakende avonturen vanaf 2006 met Oxxio en Intrum Justitia van een voormalig Oxxio klant. Het houdt écht nooit op.

Pagina uit het archief laden duurt even (circa 15 seconden): http://web.archive.org/web/200812241531 ... xio06.html

Oxxio klachten anno 2012, o.a.:
http://www.energieleveranciers.nl/oxxio/beoordelingen

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het komt op mij over dat Oxxio lijkt te denken dat @gezin een te laag maandvoorschot betaalt. Om te voorkomen dat (na een strenge winter) de jaarafrekening erg hoog uitvalt, eisen ze nu extra bijbetaling per maand?
@gezin zou dmv eindafrekeningen en maandbedragen van voorgaande jaren kunnen aantonen dat het huidige voorschot voldoende is (de juiste meterstanden zijn bij Oxio bekend?)

gezin
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2012 20:25

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door gezin »

jolijn @ is het idd ... maar het geval is dat we vorige jaar ookal geld terug kregen en nu hebben we hem zelfs per maand hoger staan.
plus dit jaar ben ik nog meer zuiniger gaan doen.
zodoende kwamen ze het een hoog bedrag eerst betalen en dan na het jaar zien we wel of u het terug krijgt.

gezin
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2012 20:25

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door gezin »

alleen ze eisen hem niet per maand meer maar in een keer a 400 euro.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste gezin,

Ik kan u, en anderen, niet beter informeren als wij uw gegevens niet ontvangen.

We vermoeden, op basis van uw berichtgeving hier, dat u een jaarafrekening heeft ontvangen. Mogelijk dat deze hoger is uitgevallen door een eventueel hoger verbruik.

We kunnen ons voorstellen dat u eerst een betalingsregeling met Oxxio heeft getroffen van € 28,14 per maand. Indien een betalingsregeling bij Oxxio niet wordt nagekomen, wordt de vordering overgedragen aan ons incassobureau.

Als u het op prijs stelt, willen we nog steeds de situatie voor u ophelderen. U kunt altijd alsnog uw gegevens e-mailen naar [email protected].

Mocht u hier geen gebruik van willen maken dan zijn wij er van overtuigd dat alles correct zal worden verwerkt.

Met vriendelijke groet,

Michaël
De Oxxiomedewerker
Laatst gewijzigd door deoxxiomedewerker op 03 feb 2012 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

gezin
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2012 20:25

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door gezin »

oxxio medewerker @

zoals ik aangeef zijn de papieren al onderweg naar oxxio.
het is GEEN jaarafrekening, maar een voorlopig voorschot berekening.

lezen is ook een vak, ik had een betalingafspraak bij instrum. want jullie wilde 400 in 3 keer hebben wat wij niet konden.

maar goed ik ga u niet mailen, ten eerste weet ik niet waar het terecht ten 2de heb ik al contact met oxxio en de papieren zijn al verzonden.

dus wacht een reactie van oxxio en instrum af.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik zou maar wel mailen met de Oxxio medewerker die hier aanwezig is. Ik heb zelf ook problemen gehad met Oxxio (wie niet) en dankzij de webcare-medewerker is het toen eindelijk goed en snel opgelost.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het klopt inderdaad dat stukken per post naar Oxxio sturen, zinloos is. Zelfs aangetekende stukken worden door Oxxio geheel genegeerd:

http://www.klacht.nl/2012/01/weer-een-j ... met-oxxio/

Je maakt alleen een kans je problemen met Oxxio op te lossen, als je je klacht openbaar maakt zoals op dit forum. Om reputatieschade voor Oxxio te beperken (eigenbelang Oxxio), gaat de Oxxiomedewerker je dan helpen (of niet). Voor verder uitleg verwijs ik naar

http://www.geldenrecht.nl/artikel/2008- ... -bij-oxxio

(van vier jaar geleden; er is niets veranderd bij Oxxio)

aardjee
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 apr 2011 21:18

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door aardjee »

Hoe is het afgelopen?

gezin
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2012 20:25

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door gezin »

hahahaha ...nu krijgen we een hoop geld terug van oxxio... want we hebben veeeel minder gebruikt dan de voorschotten.... echt te ziek voor woorden hoe ze eerst je in de kosen willen jagen wat compleet onjuist is ... en nu doodleuk zeggen u heeft meer stroom/gas ingekocht dan verbruikt.....
en wat blijkt bij de eindafrekening wat ik altijd al zei..... niet gebruikt.....

gezin
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2012 20:25

Re: instrum justitia / oxxio

Ongelezen bericht door gezin »

nu vraag ik me wel af die betalingregelingen die we betaald hebben ... krijgen we ons geld nog terug ? want het is altijd al een onjuiste rekening geweest...
dus nu maar weer eens daar achter aan .... toch bijna 100 euro ( maar die heeft instrum)

Gesloten