LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beslaglegging vorige bewoner

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
waanzin_01
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2012 18:19

Beslaglegging vorige bewoner

Ongelezen bericht door waanzin_01 »

Hoi Allen,
Ik ben 1,5 jaar terug een nieuwe woning betrokken. Ik heb mezelf keurig in laten schrijven op het betreffende adres en nadrukkelijk kenbaar gemaakt dat er niemand anders op dat adres ingeschreven dient te staan.
Nu blijkt dat er diverse vorige bewoners nogal wat incasso buro's achter zich aan hebben zitten, erg jammer natuurlijk.

Nu is het volgende het geval:
Ondanks dat ik diverse incasso buro's al meerdere keren kenbaar heb gemaakt dat de betreffende bewoner er allang niet meer woont, blijven er incasso buro's brieven sturen en aan de deur komen om mij te vertellen dat ze beslag komen leggen op mijn spullen.

Tot op heden heb ik Centraal justitieel incasso buro 3x voor de deur gehad en nu ook de klerk en vis.
Ik heb ongeveer 5 andere via post, email en telefoon na diverse pogingen kunnen overtuigen van het feit dat ik de enige bewoner ben,.. maar ligt de bewijslast in dit verhaal niet andersom? (onschuldig tot het tegendeel bewezen is)
Alles leuk maar dit is waanzin, zijn ze niet verplicht alvorens mij te dreigen met justitie en slotenmakers eerst eens het kadaster te controleren?

Ik durf niet eens meer op vakantie gezien als ik die gasten moet geloven,.. bij thuiskomst grote kans bestaat dat mijn woning is leeggehaald.

Kan ik in de gevallen waarbij ik bedreigt wordt met slotenmakers, justitie en beslagleging aangifte doen van laster en/of bedreiging?

Alvast bedankt

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Beslaglegging vorige bewoner

Ongelezen bericht door ciske »

Ik durf niet eens meer op vakantie gezien als ik die gasten moet geloven,.. bij thuiskomst grote kans bestaat dat mijn woning is leeggehaald.
Dit zou diefstal zijn, denk en hoop voor je dat het zo'n vaart niet zal lopen.

hun moeten trouwens bewijzen dat jij het bent, zou toch te gek worden als jij dat moet doen?

Je zou aangifte kunnen doen ja, van bedreiging.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Beslaglegging vorige bewoner

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik durf niet eens meer op vakantie gezien als ik die gasten moet geloven,.. bij thuiskomst grote kans bestaat dat mijn woning is leeggehaald.

Die moet je dus ook niet geloven.
Zoek 's op dit forum en/of op Google op de termen: incassobureau, deurwaarder, beslaglegging enz.

Zoals gezegd, zeker kun je aangifte doen!

++antonh
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 okt 2011 22:06

Re: Beslaglegging vorige bewoner

Ongelezen bericht door ++antonh »

Wij krijgen nu onderhand al 9,5 jaar brieven van Intrum Justitia.
En krijg ze het niet aan hun verstand gebracht dat het de vorige bewoners zijn.
De andere bureaus was geen probleem om hun te overtuigen.
Een deurwaarder verontschuldigde zich bij het aanbellen.
Hij had ons naam plaatje gezien en dat was anders.
Maar op de gemeente had de vrouw van de vorige bewoners niet uitlaten schrijven.
Er is een notitie bij ons adres geplaatst dat de vorige bewoner er niet meer woont maar niet uitgeschreven was.
Alleen Intrum Justitia snapt zo iets niet.

waanzin_01
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2012 18:19

Re: Beslaglegging vorige bewoner

Ongelezen bericht door waanzin_01 »

Ik vind het echt heel onbeschoft wat er gebeurt, echt ben zelf ook geen heilig boontje hoor maar dit gaat zelfs mij te ver. Ik heb na 3x iemand voor de deur te hebben gehad, bewijs van inschrijving te laten zien,.. en diverse mails en telefoontjes geen last meer gehad met Centraal Justieel incasso, werkelijk waanzin aan wie kan ik in deze zaak mijn gewerkte uren factureren?

Nu dus de volgende, heb ze net de eerste mail gestuurd. Volgende keer doe ik gelijk aangifte, ben er klaar mee.

Bedankt voor jullie reacties.

mama1981
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 nov 2011 22:34

Re: Beslaglegging vorige bewoner

Ongelezen bericht door mama1981 »

Ik maak hetzelfde mee. De vorige bewoonster is met de horizon vertrokken en ik heb voor ruim € 35.000 aan rekeningen van haar liggen, er is nooit ene rekening betaald, div telefoonabonnementen, zorgverzekering, huur, fraude met SoZaWe etc.. Van de gemeente heb ik een bewijs gekregen dat zij hier niet staat ingeschreven (omdat gemeentebelastingen ook aan de deur is geweest voor beslaglegging, zij konden in de gemeentelijke basisadministratie nml niet zien dat zij hier niet staat ingeschreven!!???) Nog steeds blijven de rekeningen komen. Ik heb inmiddels iedereen al aangeschreven dat zij hier niet woont en dat ze de gemeente maar moeten checken. Ik maak ook alle post open om te kijken wanneer er weer iemand langskomt. Laatst ben ik zelfs op mijn mobiel gebeld door een overijverige medewerker van een incassobureau! Ik vind het ook erg vervelend allemaal maar ik kan niet meer doen dan blijven mailen. Mijn buren zijn ook allemaal op de hoogte (zijn blij dat zij hier niet meer woont) en hebben allemaal mijn nr voor het geval ze toch naar binnen gaan. De gemeente gaf echter aan dat ze niet naar binnen mogen omdat ze vooraf e.e.a. moeten checken bij de gemeente en daar is ook alles bekend.Wat ik dan niet snap is dat een deurwaarder van gemeentebelastingen wel speciaal langskomt om 16 dwangbevelen in mijn bus te gooien..... Het is wel zo dat ik van sommige bedrijven niks meer ontvang sinds ik ze heb gebeld maar sommige geven ook aan dat het automatisch gaat. Heel vervelend allemaal. Ik weet iig dat ze niet zomaar naar binnen mogen gaan maar toch....

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Beslaglegging vorige bewoner

Ongelezen bericht door Jolijn »

Wat ik dan niet snap is dat een deurwaarder van gemeentebelastingen wel speciaal langskomt om 16 dwangbevelen in mijn bus te gooien.....

Dat moet je ook niet willen snappen. ;-)

mama1981
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 nov 2011 22:34

Re: Beslaglegging vorige bewoner

Ongelezen bericht door mama1981 »

gemeentebelastingen snapte het zelf ook niet en vond het ook zonde van de tijd en zonde van het 'gemeenschaps'geld......

Renske81
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 dec 2011 22:18

Re: Beslaglegging vorige bewoner

Ongelezen bericht door Renske81 »

Ik heb het één keer meegemaakt, toen ik in een studentenhuis woonde ( met eigen deur) De deurwaarder maakte er melding van en ik heb hem nooit meer gezien!

Raar dat de ene het wel kan en de ander niet! Nu snap je ook waarom het zoveel extra geld moet kosten!!! Wat een "minder slimme" mensen!

Ze moesten eens leren van elkaar!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Beslaglegging vorige bewoner

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als mensen vertrekken en (bewust) nalaten zich elders in te schrijven - kan het best lastig zijn om 'john doe' van je eigen adres verwijderd te krijgen.

In principe zou alle post retour afzender met "geaddresseerde verhuisd, nieuw adres onbekend" voldoende moeten zijn.
Stug volhouden - desnoods eens een handvol labels printen op de computer en die over het adres heenplakken.

Met incassocowboys als IJ werkt kennelijk alleen aangifte wegens bedreiging (met inbraak/diefstal) - aangezien de menselijke maat (getuige de vele nagenoeg identieke berichten op dit forum) daar niet aanwezig is.

++antonh
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 okt 2011 22:06

Re: Beslaglegging vorige bewoner

Ongelezen bericht door ++antonh »

@Guardian72,
volgens mij ben jij niet van deze wereld.
Die incasso hengsten hebben overal sch**t aan!!
Je kunt doen wat je wilt.
Terug sturen met vermelding helpt absoluut niet.
En de persoon waar de post niet voor is zou volgens jou stickers moeten printen?
En als de ontvanger nu eens oud is en geen computer heeft.
Oudere mensen worden bang van die oorlogs terreur.
En daar zijn ze gewoon op uit om toch maar een paar centen te krijgen.

Guardian72 schreef:Als mensen vertrekken en (bewust) nalaten zich elders in te schrijven - kan het best lastig zijn om 'john doe' van je eigen adres verwijderd te krijgen.

In principe zou alle post retour afzender met "geaddresseerde verhuisd, nieuw adres onbekend" voldoende moeten zijn.
Stug volhouden - desnoods eens een handvol labels printen op de computer en die over het adres heenplakken.

Met incassocowboys als IJ werkt kennelijk alleen aangifte wegens bedreiging (met inbraak/diefstal) - aangezien de menselijke maat (getuige de vele nagenoeg identieke berichten op dit forum) daar niet aanwezig is.

Aangifte doen helpt echt niet.
Zowel bij de gemeente als politie.
In de bejaarden huizen waar mensen zitten die niet meer weten wat 2 minuten geleden gebeurt is krijgen deze **** nog.
Ze begrijpen het niet en doen er dus ook niets mee.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Beslaglegging vorige bewoner

Ongelezen bericht door Guardian72 »

En bedankt anton..

het gaat erom dat je jezelf indekt - voor als zo`n (piep) daadwerkelijk een onschuldige voor de rechter sleept.

Als jij dan alle moeite doet om het ze duidelijk te maken dat meneer pietersen toch echt niet meneer jansen is - en zij gaan toch door, kan je bij de rechter klagen dat ze het bewust doen.

Enneh, een label printen is een suggestie (ik heb zelf een Egyptisch handschrift) en is 'gewoon makkelijk'

Als ze in een bejaardenhuis zitten - kunnen ze eventueel een vrijwilliger vragen.
(ik zou in elk geval wel helpen - zou niet de eerste keer zijn)

Maar ja - die (piep) van de incassoburo`s zullen wel denken - aan de bejaarde mensjes hebben we makkelijke slachtoffers.

Aangifte helpt wel - je moet alleen zelf volhouden. Iedere brief opnieuw bij de aangifte laten bijvoegen.

Bottom line is wel ; jij moet, als onschuldige, veel werk verzetten (of dit laten doen) om alles op orde te krijgen.

Zoals ik elders al eerder stelde - het word tijd voor (dwingende) wetgeving voor die incassoboefjes.

++antonh
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 okt 2011 22:06

Re: Beslaglegging vorige bewoner

Ongelezen bericht door ++antonh »

@Guardian72,
wat je schrijft klopt wel.
Maar na 9,5 jaar nog terugsturen?
Het eerste jaar doe je dat.
2e jaar twijfel je en het 3e jaar de versnipperaar.
Of blijft jij terug sturen?

Sage.
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 dec 2011 17:00
Locatie: Amsterdam

Re: Beslaglegging vorige bewoner

Ongelezen bericht door Sage. »

Als zo'n iemand nog staat ingeschreven op jouw adres terwijl deze persoon er niet meer woonachtig is is het eigenlijk heel simpel...

Een onderzoek bij de gemeente instellen. De gemeente onderneemt dan ongeveer 3 acties (kan meer zijn, of minder), 2 brieven en een huisbezoek. Als de brieven worden teruggestuurd en men bij het huisbezoek verklaart dat de persoon niet meer woonachtig is dan wordt die persoon uitgeschreven.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Beslaglegging vorige bewoner

Ongelezen bericht door kuklos »

waanzin_01 schreef:Volgende keer doe ik gelijk aangifte, ben er klaar mee.
Waarvan ga je aangifte doen? Welke wet wordt er overtreden?


Wat ik in jouw verhaal niet gelezen heb is of jij gecontroleerd hebt of er nog mensen op jouw adres ingeschreven staan. Ga dat eerst eens doen. En dan bedoel ik niet "ik heb aangegeven dat er geen andere mensen op dit adres ingeschreven mogen staan", nee, ga echt controleren of er nog mensen op jouw adres ingeschreven staan.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Beslaglegging vorige bewoner

Ongelezen bericht door Guardian72 »

++antonh schreef:@Guardian72,
wat je schrijft klopt wel.
Maar na 9,5 jaar nog terugsturen?
Het eerste jaar doe je dat.
2e jaar twijfel je en het 3e jaar de versnipperaar.
Of blijft jij terug sturen?
9.5 jaar is (m.i.) stalking.
En terugsturen - ach, ik heb nog genoeg oude stoeptegels die ik kwijt wil.
Misschien is dat een optie - om dergelijke zaken 'retour afzender' met een baksteen of 2 te doen - kosten voor de stalker.

Toch eens vragen bij ons bejaardenhuis of er mensen door incasso**** lastig gevallen worden - zou een hoop opruimen :)

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Beslaglegging vorige bewoner

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Bij veel gemeentes kun je een zgn adresonderzoek laten doen

Bv Gemeente groningen
Staat er iemand op uw adres ingeschreven die er niet meer woont? Dan kunt u de gemeente vragen een adresonderzoek te doen. De gemeente doet dan onderzoek naar het nieuwe adres van deze persoon.

Na hetet adresonderzoek volgt een wettelijk verplichte procedure en deze duurt gemiddeld drie maanden. Het resultaat is dat de betreffende persoon wordt overgeschreven naar een nieuw adres of wordt uitgeschreven, of dat het onderzoek wordt beëindigd.

Ze geven dan bv door hoeveel personen er op uw adres staan ingeschreven.

mama1981
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 nov 2011 22:34

Re: Beslaglegging vorige bewoner

Ongelezen bericht door mama1981 »

Bij mij is er een onderzoek geweest. Zij stond eerst als 'ongewenst'. Ik kreeg van de gemeente een brief waarin stond dat er 3 mensen stonden ingeschreven waarvan 1 ongewenst (de andere 2 ik en mijn zoontje) De gemeente gaf aan dat ik deze brief moest tonen als ze aan de deur zouden komen samen met mijn legitimatiebewijs, meer kunnen ze ook niet doen. Heb nu wel ook een brief gekregen dat zij is uitgeschreven. Helaas blijven de brieven en aankondigingen komen, nu weer 2 van gemeentebelastingen op 2 cafe's uit rotterdam west.... pfffff ik zie ze wel weer verschijnen, bellen helpt niet meer, ze blijven toch versturen.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Beslaglegging vorige bewoner

Ongelezen bericht door ruud_a »

probeer het eens bij de ombudsman?
dit kan niet waar zijn zou ook wel eens kunnen helpen
zeker dat gedoe bij de gemeente

elnuar
Berichten: 126
Lid geworden op: 20 jan 2012 14:00

Re: Beslaglegging vorige bewoner

Ongelezen bericht door elnuar »

stug blijven met retour afzender... En onderzoek via gemeente zou het moeten oplossen...

Ik denk wel dat ik die 9,5 jaar niet eens gehaald gaat worden... zou zeggen max 1,5 jaar, dan onderzoek (laten) starten. En als vorige bewoner dan het oude adres lijkt te blijven gebruiken, ja dan kan je wat met stalking...

Gesloten