LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EDR Incasso wat een firma.....

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Rafc1972
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 apr 2012 18:33

EDR Incasso wat een firma.....

Ongelezen bericht door Rafc1972 »

Nou daar gaan we dan, lekker ff van mij afschrijven....

Ik word sinds kort lastig gevallen door EDR Incasso, maar wat zij kunnen dat kan ik uiteraard ook. Zij mij het leven zuur maken, ik hen. Mijn fantastische verhaal...

Ik ben in 2002 verhuisd naar Belgie, waar ik tot vorig jaar gewoond heb, dit ging een jaar goed. Ik vroeg bij Scarlet internet een abonnement aan, echter deze werd geweigerd wegens negatief advies van EDR credit services. Nooit van die club gehoord, ik dacht jullie willen mij niet als klant, ik vind het prima er zijn nog zat andere clubs, ik wou eigenlijk Scarlet nemen om te zien hoe onze concurrent ermee omgaat, werk tenslotte zelf bij KPN, waar ik nu ook mijn dienst uiteraard afneem, alleen een jaartje vroeger dan gepland.

Maar goed, toen begon de ellende, ineens werd ik op mijn privé nummer gebeld en Scarlet was de enige instantie die dat nummer had en wat vrienden en mijn werk in Belgie, voor de rest nergens dat nummer achtergelaten.... Ik vroeg aan EDR hoe ze eraan kwamen, ik wist het wel, maar wou ze even laten kronkelen. Natuurlijk constant was die gast mijn vraag aan het ontwijken.

Toen kwamen op onderwerp van gesprek uit, hij zei dat ik een schuld had open staan van de zorgverzekering, ik dacht ja dat kan kloppen twee maanden niet kunnen betalen omdat de gemeente Rotterdam een fout had gemaakt met inschrijven, waardoor ik drie maanden zonder inkomsten zat, want ik zweefde ergens in de wereld, maar dan krijg je geen uitkering, zorgtoeslag of huurtoeslag. Dus ik dacht dat moet toch betaald worden en sprak een bedrag per maand met hem af.

Maar toen kwam ineens de regeling en daarin stond dat het om OZ verzekering ging, van 2002....Maar daar had ik geen regeling voor getroffen, sterker nog ik heb nog nooit bij OZ verzekeringen gezeten. Dus ik zei stuur jullie eerst maar bewijzen. Nou dat zouden ze doen. Dat is ongeveer nu twee maanden geleden. Nog steeds niks ontvangen natuurlijk, maar nu begint het vervelend te worden, zolang ik niet hoef te betalen lig ik er niet wakker van. Maar als ik dingen wil aanvragen en ik krijg het niet omdat zij negatief advies geven, dan wordt het heel vervelend.

Ik ben dezelfde club nog maar eens gaan bellen, die bleven maar hameren dat ik een betaalafspraak heb, ik zeg ook dat moet wel zwart op wit staan vriend en wel bij het juiste dossier en niet van een schuld van 10 jaar geleden. Ze gingen het nogmaals opsturen.....nou volgens mij gaat het eerst via jupiter, voordat het bij bezorgd gaat worden.

Dan word ik ineens gebeld, en dat ik moet betalen. Ik zeg ik betaal niks. Zegt die grapjas (hij is leuker dan Theo Maassen) dat ze anders loonbeslag zouden leggen, ze wisten waar ik werkte. jaaaaaaaaa een incassobureau dat loonbeslag kan leggen, hilarisch.....ik wenste hem ook veel succes daarmee.

Gisteren nog maar eens bellen met die club, ik wil het tenslotte toch opgelost hebben, want ik wil gewoon zonder problemen iets kunnen aanvragen. Het was al na 17 uur, die gast deed een beetje erg bijdehand, ik moest gewoon betalen en niet zeuren. Ik zei in het gesprek een keer JIJ ipv u, zegt ie jodokus, dat ik hem met U moest aanspreken??? En dat we het gesprek opnieuw gingen doen, ik moest opnieuw goededag zeggen en mezelf voorstellen anders ging ie me niet helpen! Ja, ik weigerde dat natuurlijk, hij werd boos en ging door me heen roepen, ik hem ook mijn stem opgezet, zegt ie dat ik niet boos moet doen en dat ik met mijn kop tegen een muur aan moest bonken om mijn agressie kwijt te raken. Dat pikte ik niet, ik zei als je echt zo'n toffe jongen ben doe je het in mijn gezicht en niet op veilige afstand...hij verbrak uiteraard de verbinding.

Ik drie keer terugbellen, drie keer hem aan de lijn, hij kon niet de discussie winnen en wilde de regie van het gesprek in handen krijgen, dus hij begon wat om zich heen te slaan en tot wanhoop verbrak hij steeds de verbinding.

Uiteindelijk kreeg ik iemand anders aan de lijn, waar ik aan vroeg de leidinggevende te krijgen...hij zei dat ben ik. Ik ben zelf leidinggevende, ik zit in iedergeval niet aan de telefoon. Dus ik vond dat wel verdacht, ook deze kon de discussie niet winnen en ik vroeg om zijn naam. Hij twijfelde en toen moest ik mijn naam zeggen, anders gaf hij de zijne niet. Ik heb toen maar een fictieve naam opgeven, ook hij verbrak wanhopig de verbinding. Ik weer terugbellen, krijg ik zijn collega en ik vroeg weer om leidinggevende. Hij zegt die zijn allemaal naar huis, ik zei: Tien seconde geleden had ik er nog een aan de lijn, hij stil., ik gaf hem de naam waarop hij zei: Maar die is geen leidinggevende haha....en toen was de toko dicht.

Vandaag eerst met OZ verzekeringen gebeld, nu CZ, we zijn uren bezig geweest, we hebben overal op gezocht, bsn nummer, oude postcodes, naam, geboortedatum etc etc etc. Nergens terug te vinden, was er nooit klant geweest.

Ik weer met goede moed naar EDR bellen om ze dat ook te vertellen, weer heel wat vervelende gesprekken, ik kwam een keer niet uit mijn woorden en toen zei die gast, dat ik niet hoefde te stotteren, ook hem heb ik duidelijk gemaakt dat het leuker is om zulke opmerkingen in mijn gezicht te doen. Even voor de duidelijkheid, ik ben geen agressief persoon, heb nooit gevochten en geen strafblad, maar ik haat dit soort laffe dingen....

Enfin, deze persoon schijnt wel een leidinggevende te zijn.. Maar goed, ze kwamen er niet uit en zijn wanhopig, en adviseren mij iemand te nemen die mijn belangen behartig omdat ik niet weet waar ik over praat...

Het leukste komt nog, het begon me zo te vervelen, dat ik wel een keer een face to face gesprek wou, ik zeg ik wil een afspraak maken, dat kon uiteraard niet en ze gingen advies geven mij niet binnen te laten. En als ik van alle ellende af wou, kon ik twee dingen doen of afwachten of de schuld betalen... bedankt voor het fijne advies. Ik gaf hem een tegenadvies, binnen een week oplossen of ik span een zaak aan. Ik was niet in de positie om eisen te stellen. Nee zei hebben het alleenrecht.

Toen ik zei dat het gesprek opgenomen werd, had het in begin van het gesprek ook gezegd, toen zei ie Oke, nu zei ie dat hij er geen toestemming voor had gegeven, en dat het strafbaar was. Nou ik zei: Met jouw Oke, zit ik wel goed.

Er ging ineens een deurtje open, ik werd doorverbonden naar de klachtendienst. Jawel, eindelijk iemand die wel normaal een gesprek mee te voeren was. Hij ging het uitzoeken, maar had nog wel een voorstel voor me, door allebei schuld te bekennen en kon het voor de helft afkopen. Ik ben principeel dus ik betaal niks, ik zei tegen hem al is het 0.01 cent, dan betaal ik nog niet. Dus daar kwamen we dus niet in uit, hij zei de facturen op te sturen. Maar helaas bij polisen, abonnementen, verzekeringen etc is een factuur niet voldoende, daar moet ook een handtekening bij zijn, zonder dat kunnen ze niets. Maar hij wist me te verzekeren dat ze deze wel hadden....nou ik ben benieuwd. Want zijn andere collega zei dat ze niet hadden en opgevraagd diende te worden, ik zei bij OZ hebben ze het niet, de een zei dat ze niet bij OZ hoefde te wezen en deze man van de klachten weer wel...

Wat ie er ook aan toevoegde, ook al kunnen ze het bewijzen en ik betaal niet, ze gaan er geen rechtzaak van maken????? Apart. Dus ze laten het jaren aanlopen desnoods, zoals ze nu al doen. Ik heb hem wel even op het hart gedrukt, dat ik anders wel een rechtzaak start al ze niet met concrete bewijzen komen en een tegenvordering zal indienen.

Nou hij had nog minstens twee weekjes nodig, dus be n benieuwd.

To be continued.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: EDR Incasso wat een firma.....

Ongelezen bericht door berndv »

Als zij u onterecht laten afwijzen bij andere bedrijven kunt u ze aanklagen voor laster. Verder zou ik eens langs het jurididisch loket gaan, kijken wat zij voor u kunnen betekenen. Normaal zou ik zeggen wacht maar af en laten ze u maar dagvaarden, maar aangezien u er nu hinder van ondervindt bij het aanragen van zaken, zou ik dat niet afwachten en hen ter verantwoording roepen.

Rafc1972
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 apr 2012 18:33

Re: EDR Incasso wat een firma.....

Ongelezen bericht door Rafc1972 »

berndv schreef:Als zij u onterecht laten afwijzen bij andere bedrijven kunt u ze aanklagen voor laster. Verder zou ik eens langs het jurididisch loket gaan, kijken wat zij voor u kunnen betekenen. Normaal zou ik zeggen wacht maar af en laten ze u maar dagvaarden, maar aangezien u er nu hinder van ondervindt bij het aanragen van zaken, zou ik dat niet afwachten en hen ter verantwoording roepen.
Hallo berndv,

Bedankt voor je reactie, ze hebben laten weten om voor die 244 euro niet te gaan dagvaarden. Uiteraard geef ik ze nu eenmalig de mogelijkheid om dit naar behoren op te lossen, doen ze dit niet ga ik uiteraard stappen ondernemen en een tegenvordering indienen.

Maar het juridisch loket is nog eens een hele goede tip, waar ik zelf nog niet aan gedacht had. Dank hiervoor.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: EDR Incasso wat een firma.....

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Hij twijfelde en toen moest ik mijn naam zeggen, anders gaf hij de zijne niet. Ik heb toen maar een fictieve naam opgeven, ook hij verbrak wanhopig de verbinding.
Wat heeft het nu voor een zin met een incassoburo te bellen over een openstaande schuld en dan een fictieve naam op te geven ... :?

Rafc1972
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 apr 2012 18:33

Re: EDR Incasso wat een firma.....

Ongelezen bericht door Rafc1972 »

Leo The Emperor schreef:
Hij twijfelde en toen moest ik mijn naam zeggen, anders gaf hij de zijne niet. Ik heb toen maar een fictieve naam opgeven, ook hij verbrak wanhopig de verbinding.
Wat heeft het nu voor een zin met een incassoburo te bellen over een openstaande schuld en dan een fictieve naam op te geven ... :?
Ik had al diverse keren mijn naam gegeven.....als hij niet luistert kan ik er niets aan doen en hij had dossier voor zijn neus, wat dat betreft....alleen toen ik zijn naam vroeg, toen vroeg hij ineens weer om mijn naam. En toen was het even net kleine kinderen, jij eerst, nee jij eerst. Toen heb ik maar een fictieve naam op gegeven en toen gaf ie zijn naam....markant dat dan weer wel.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EDR Incasso wat een firma.....

Ongelezen bericht door Guardian72 »

EDR incasso is toch onderdeel van de Starguide club? (Zie elders in dit forum)

Zowiezo niet handig dat je telefonisch dingen hebt proberen te regelen - schriftelijk is (in verband met bewijs/dossiervorming) een stuk beter.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: EDR Incasso wat een firma.....

Ongelezen bericht door puma73 »

Nee hoor,

EDR is een arrogante zelfingenomen club die zich bezig houdt met incasso en het opmaken van financiële profielen over draagkracht. Ze adviseren bepaalde bedrijven over draagkracht van mensen.

Ze zijn erg geïntimideerd als ze mensen benaderen, soms bij het onbeschofte af.
Het wordt tijd dat dit soort financiële cowboys een door wettelijke regels op hun juiste plaats worden gezet.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EDR Incasso wat een firma.....

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Puma,

In ieder geval werkt Starguide met EDR samen..
Verklaart een hoop over starguide dat ze juist dit buro kiezen :)

MAXIEM

Re: EDR Incasso wat een firma.....

Ongelezen bericht door MAXIEM »

puma73

Je schrijft:
Ze zijn erg intimiderend als ze mensen benaderen, soms bij het onbeschofte af. Het wordt tijd dat dit soort financiële cowboys eens door wettelijke regels op hun juiste plaats worden gezet.
Bedoel je dit soort akties? :wink:
Afbeelding

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 02 mei 2012 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Rafc1972
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 apr 2012 18:33

Re: EDR Incasso wat een firma.....

Ongelezen bericht door Rafc1972 »

Zo vandaag nog even eentje het vuur aan de schenen gelegd. God wat had die jongen het zwaar, wou alleen maar extra tijd, die gaf ik hem niet.

Hij vond het niet fair dat ik druk uitoefende. Ik gaf daar als reply op dat ze zelf niks anders doen. Ik wou ook een uitnodiging op kantoor om samen mijn dossier te bekijken wat ze tot nu toe verzameld hebben en zien wat we kunnen doen voor een oplossing, ook in deze bleef ie maar zeggen dat ie stukken had opgevraagd, ik zei dat is niet relevant, ik wil zien tot nu toe en daarover gaan onderhandelen.

Dan uiteraard ook verjaringstermijn, ik heb geen contract, dat wist ik al, maar ook al had ik een contract, dan is deze inmiddels verjaard, termijn staat op 5 jaar. Hij had het over stuitten, ik zeg dat klopt maar dat moet je wel kunnen aantonen dat je dat gedaan had. Hij zei dat ze dat deden, ik vroeg naar welk adres hebben jullie gestuurd? Hij bleef volhouden dat ze het gedaan hadden, ik bleef vragen welk adres. Uiteindelijk kwam hij met een paar adressen, maar mijn laatste adres in Nederland was in 2002 en ben pas in 2011 teruggekomen, hij noemde mijn laatste adres en mijn eerste adres sinds terugkeer (ben niet verhuisd ondertussen :) ) ik zei, dat is mooi en waar heb je in de tussenliggende periode heen gestuurd, kwam geen antwoord op, ja een paar schijnbewegingen om het gesprek een andere kant op te sturen. Ik uiteraard doorvragen, ik zei vertel waar ik gewoond heb in Belgie, uiteindelijk kwam ie met het verhaal van: Dat ik men op de hoogte moet houden waar ik heen verhuis waar ik een contract heb, ik zei juist waar ik een contract heb. En ik heb me netjes laten uitschrijven door de gemeente en mezelf in laten schrijven in de nieuwe gemeente.

Maar na een uur vuur aan de schenen heb gebracht en hij zo klem in het hoekje zat, kwam ie met een voorstel, dat hij de opdrachtgever zou bellen en mij terug zou bellen vandaag, ik ging ermee akkoord.

Hij belde me netjes terug en had de mededeling dat het dossier gesloten zou worden, niet door de opdrachtgever, maar door EDR uit coulance. Ik denk dat de eis dat ik neer had gelegd dat elke dag dat ik hinder er zou van ondervinden en niet opgelost zou raken, dat ik dan in rekening zou brengen niks mee te maken zal hebben :)

Anyway, moraal van het verhaal, zaak gewonnen, heb ook al een emailbevestiging en misschien een leer voor sommige mensen, laat je als je in je recht staat laat je niet afschrikken door een incasso bureau, ze kunnen niks behalve smeken of je wilt betalen. Met andere woorden: Kom voor jezelf op !

Danny3008
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2013 23:19

Re: EDR Incasso wat een firma.....

Ongelezen bericht door Danny3008 »

Mijn vriendin krijgt een email van EDR incasso dat ze iets van 300,- moet betalen omdat ze in 2007 een reis had geboekt bij gomundo, deze had ze toen tijdig geannuleerd dus daar was ze van af.
Nu proberen ze geld te trekken, het viel me op dat het bedrag overgemaakt moest worden naar een derde gelden rekening bij de DeutscheBank??? Beetje raar niet.
Ik heb jaren tussen criminelen gezeten dus weet er het 1 en ander van dus ging er mee belletje rinkelen.
Ik heb besloten het te negeren en als het door gaat zelf effe naar Den Haag te gaan om te kijken hoe dat EDR kantoor der uit ziet.
In ieder geval BETAAL ik helemaal NERGENS voor!!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EDR Incasso wat een firma.....

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Danny3008 schreef:Mijn vriendin krijgt een email van EDR incasso dat ze iets van 300,- moet betalen omdat ze in 2007 een reis had geboekt bij gomundo, deze had ze toen tijdig geannuleerd dus daar was ze van af.
Nu proberen ze geld te trekken, het viel me op dat het bedrag overgemaakt moest worden naar een derde gelden rekening bij de DeutscheBank??? Beetje raar niet.
Ik heb jaren tussen criminelen gezeten dus weet er het 1 en ander van dus ging er mee belletje rinkelen.
Ik heb besloten het te negeren en als het door gaat zelf effe naar Den Haag te gaan om te kijken hoe dat EDR kantoor der uit ziet.
In ieder geval BETAAL ik helemaal NERGENS voor!!!
@ Danny,

je zou natuurlijk ook GoMundo eens kunnen mailen en vragen waarom ze, 5 jaar na dato, een niet bestaande vordering aan EDR overdragen.
Je hebt grote kans dat ze melden dat er niets is overgedragen en dat het een fout is, danwel poging tot oplichting van EDR (ze hebben hier al niet zo`n beste naam)..
Belangrijk is wel dat je zaken schriftelijk doet (Fax of mail) zodat je bewijs hebt van contact.

corvanbaalen
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jun 2006 16:18

Re: EDR Incasso wat een firma.....

Ongelezen bericht door corvanbaalen »

Als vrijwilliger help ik vaak asielzoekers met hun administratie.
In oktober krijgt een van mijn cliënten een brief van EDR, waarin staat dat hij € 475,48 moet betalen, zijnde een vordering van Univé Zorg van 01-10-2005.
Mijn cliënt is in april 2012 naar Nederland gekomen en heeft voordien in Somalië verbleven.
Ik heb ze dat geschreven, met een kopie aan Univé.
Van EDR heb ik niets meer gehoord, wel van Univé, die inzag dat deze vordering onterecht was.
Groot is mijn verbazing dat op 16 januari 2013 wéér een brief komt van EDR aan mijn cliënt.
Nu willen ze € 409,22 hebben, voor een openstaande rekening van NTI (?)
Te betalen aan de Deutsche Bank.
En weer dreigen ze met registratie databank EDR Credit Service!
Het lijkt nu toch wel erg op oplichterij.
Ik ben wel verbaast dat bedrijven als NTI en Univé zich inlaten met een bedrijf dat er zulke praktijken op na houdt.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EDR Incasso wat een firma.....

Ongelezen bericht door Guardian72 »

corvanbaalen schreef:Als vrijwilliger help ik vaak asielzoekers met hun administratie.
In oktober krijgt een van mijn cliënten een brief van EDR, waarin staat dat hij € 475,48 moet betalen, zijnde een vordering van Univé Zorg van 01-10-2005.
Mijn cliënt is in april 2012 naar Nederland gekomen en heeft voordien in Somalië verbleven.
Ik heb ze dat geschreven, met een kopie aan Univé.
Van EDR heb ik niets meer gehoord, wel van Univé, die inzag dat deze vordering onterecht was.
Groot is mijn verbazing dat op 16 januari 2013 wéér een brief komt van EDR aan mijn cliënt.
Nu willen ze € 409,22 hebben, voor een openstaande rekening van NTI (?)
Te betalen aan de Deutsche Bank.
En weer dreigen ze met registratie databank EDR Credit Service!
Het lijkt nu toch wel erg op oplichterij.
Ik ben wel verbaast dat bedrijven als NTI en Univé zich inlaten met een bedrijf dat er zulke praktijken op na houdt.
Ik zou, samen met deze client, aangifte doen.
Hier is m.i. overduidelijk sprake van oplichting - en wie weet hoeveel onterechte betalingen die jojo`s ondertussen binnen hebben.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: EDR Incasso wat een firma.....

Ongelezen bericht door berndv »

Heb hetzelfde op dit moment lopen, althans voor mijn ouders. Kregen een brief van EDR met een vordering van oxxio voor een paar duizend euro. Schijnbaar kan oxxio haar eigen incasso cowboys niet in de hand houden, of ze hebben hun eigen administratie niet op orde, want zowel ik als mijn ouders hebben nooit iets van oxxio afgenomen, noch zullen wij dat nu ooit doen, noch zullen wij wie dan ook adviseren om dit ooit te doen. Bedrijven die met dergelijke cowboys samenwerken moet je links laten liggen, ook al hebben de bedrijven zelf geen directe invloed op het incassobureau en hun praktijken, zij schakelen ze wel in. Oxxio wil me al bijna 2 weken bellen over dit gedoe, weet niet echt waarom, maar schijnbaar komt het bellen er maar niet van.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EDR Incasso wat een firma.....

Ongelezen bericht door Guardian72 »

berndv schreef:Heb hetzelfde op dit moment lopen, althans voor mijn ouders. Kregen een brief van EDR met een vordering van oxxio voor een paar duizend euro. Schijnbaar kan oxxio haar eigen incasso cowboys niet in de hand houden, of ze hebben hun eigen administratie niet op orde, want zowel ik als mijn ouders hebben nooit iets van oxxio afgenomen, noch zullen wij dat nu ooit doen, noch zullen wij wie dan ook adviseren om dit ooit te doen. Bedrijven die met dergelijke cowboys samenwerken moet je links laten liggen, ook al hebben de bedrijven zelf geen directe invloed op het incassobureau en hun praktijken, zij schakelen ze wel in. Oxxio wil me al bijna 2 weken bellen over dit gedoe, weet niet echt waarom, maar schijnbaar komt het bellen er maar niet van.
Ik vraag me af of Oxxio hier wel van weet. zeker als jezelf, noch je ouders, ooit klant geweest zijn.
Ik vermoed dat EDR als bedrijfsmodel heeft "We verzinnen facturen en we kijken welke idioot betaald".

Dit soort meldingen zoals van Berndv versterkt dit idee alleen maar.
Ook hier, overweeg aangifte te doen van oplichting.

annwie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2013 12:39

Re: EDR Incasso wat een firma.....

Ongelezen bericht door annwie »

ook ik zit ogescheept met EDR en zij willen nu na het schrijven van een brief waarin ik uitleg niks te gaan en willen betalen i.v.m oxxio een bewijs dat ik geen inkomsten heb en kopie van bankrekening en mijn rekening nummer en willen weten of ik nog meer luxegoederen heb en of mijn partner dan wel rekeningen heeft zoals spaar rekeningen etc. ik heb hierop uitteraad op gereageerd doormiddel van belen heb de brief niet ingevuld en ben ook niet verplan en ook niet om te betalen voor iets dat ik niet heb afgenomen maar oxxio gewoon heft doorlaten lopen en ik nergens van af weet en nu ? geen idee zij blijven hammeren dat ik betalen moet of anders .... gek word ik ervan help!
dus als iemand nog goeie tips heeft dan graag

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EDR Incasso wat een firma.....

Ongelezen bericht door Guardian72 »

annwie schreef:ook ik zit ogescheept met EDR en zij willen nu na het schrijven van een brief waarin ik uitleg niks te gaan en willen betalen i.v.m oxxio een bewijs dat ik geen inkomsten heb en kopie van bankrekening en mijn rekening nummer en willen weten of ik nog meer luxegoederen heb en of mijn partner dan wel rekeningen heeft zoals spaar rekeningen etc. ik heb hierop uitteraad op gereageerd doormiddel van belen heb de brief niet ingevuld en ben ook niet verplan en ook niet om te betalen voor iets dat ik niet heb afgenomen maar oxxio gewoon heft doorlaten lopen en ik nergens van af weet en nu ? geen idee zij blijven hammeren dat ik betalen moet of anders .... gek word ik ervan help!
dus als iemand nog goeie tips heeft dan graag
@ Annwie,

Als jij nooit Oxxio klant bent geweest, dan hoef je 'wegens oxxio' natuurlijk niets te betalen.
Verspil geen moeite meer aan EDR, men is kennelijk weer een oplichtingronde gestart.
Controleer alles - of er inderdaad nooit een oxxio contract is geweest, en voor de rest volstaat dan 1 mail/fax met daarin de text "Wij zijn nooit klant geweest van Oxxio, derhalve is uw vordering onjuist of onrechtmatig - binnen 8 dagen willen wij schriftelijk bevestiging dat u uw pogingen tot incasso staakt, zo niet volgt aangifte van oplichting en bedreiging (die brief met de 'vraag' om kopie ID, bankrekening e.d. kan echt als bedreigend ervaren worden)". Via mail of fax ivm bewijs van verzending (en inhoud).
Bewaar alle papieren verder - als EDR blijft zwijgen, doe dan alsnog aangifte.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: EDR Incasso wat een firma.....

Ongelezen bericht door berndv »

Guardian72 schreef: Als jij nooit Oxxio klant bent geweest, dan hoef je 'wegens oxxio' natuurlijk niets te betalen.
annwie schreef:maar oxxio gewoon heft doorlaten lopen en ik nergens van af weet
Geen ider, maar dit lijkt me niet hetzelfde als bij mijn ouders. Daar betrof het oxxio op het adres van mijn ouders met mijn voorletter, dit verhaal lijkt me iets anders.

sckunky
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2014 21:29

Re: EDR Incasso wat een firma.....

Ongelezen bericht door sckunky »

goede dag

ik heb ook een brief ontvangen van EDR, een incasso brief,
wat me hierin vooral op valt, is dat de opdracht gever voor de incasso ( de schuldeiser), Tealinez limited
gevestigd is op loire 200-202 te denhaag, het incasso bureau edr gevestigd is op loire 192-198 te denhaag en dat de stichting derdengeldenbeheer DRA gevestigd is op loire 188-190 te denhaag.

beter een goede buur dan een verre vriend.!!!

alleen heb ik geen schuld hier, maar daar zijn mensen voor die ervoor hebben gestudeerd, zij zullen dit wel recht zetten,

vr groet een lotgenoot

Gesloten