LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yards deurwaarder heeft mij kapot gemaakt

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Mark_Haegens
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2012 15:37

Yards deurwaarder heeft mij kapot gemaakt

Ongelezen bericht door Mark_Haegens »

Hallo iedereen,

Yards deurwaarder heeft mij helemaal de put in geholpen, ik heb al een tijdje een schuld lopen bij Yards maar ze hebben het afgelopen jaar mij financieel zo hard aangepakt waardoor ik nu nog meer in de problemen ben gekomen. Het begon vorig jaar zomer 2011 toen hebben ze via een bankbeslag 700 euro geïnt en toen begonnen de problemen met het betalen van de huur en vaste lasten, dankzij dat bankbeslag loop ik nu 2 maanden achter op huur en andere vaste lasten. Toen hebben ze een loonbeslag gelegd op mijn uitkering waardoor ik nog maar 700 euro te besteden heb. En nu hebben ze ook nog mijn vakantiegeld van bijna 700 euro ingehouden waardoor ik helemaal niks meer kan betalen en het vakantiegeld wilde ik juist gebruiken om alles een beetje in te lopen. En nu wordt over 2 weken mijn gas, licht en water afgesloten waardoor ik helemaal in de **** kom te zitten.

Ik wil op korte termijn Yards voor de rechter dagen en hoop op die manier wat geld terug te eisen zodat ik wat rekeningen in kan lossen. Mijn vraag aan jullie is: heb ik een redelijke kans en hebben jullie daar ervaring mee. Tuurlijk ik weet dat ik de schulden zelf heb gemaakt maar het kan nooit de bedoeling zijn om iemand nog meer in de problemen te helpen.

Alvast dank Mark.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Yards deurwaarder heeft mij kapot gemaakt

Ongelezen bericht door puma73 »

Mark_Haegens schreef:Hallo iedereen,

Yards deurwaarder heeft mij helemaal de put in geholpen, ik heb al een tijdje een schuld lopen bij Yards maar ze hebben het afgelopen jaar mij financieel zo hard aangepakt waardoor ik nu nog meer in de problemen ben gekomen. Het begon vorig jaar zomer 2011 toen hebben ze via een bankbeslag 700 euro geïnt en toen begonnen de problemen met het betalen van de huur en vaste lasten, dankzij dat bankbeslag loop ik nu 2 maanden achter op huur en andere vaste lasten. Toen hebben ze een loonbeslag gelegd op mijn uitkering waardoor ik nog maar 700 euro te besteden heb. En nu hebben ze ook nog mijn vakantiegeld van bijna 700 euro ingehouden waardoor ik helemaal niks meer kan betalen en het vakantiegeld wilde ik juist gebruiken om alles een beetje in te lopen. En nu wordt over 2 weken mijn gas, licht en water afgesloten waardoor ik helemaal in de **** kom te zitten.

Ik wil op korte termijn Yards voor de rechter dagen en hoop op die manier wat geld terug te eisen zodat ik wat rekeningen in kan lossen. Mijn vraag aan jullie is: heb ik een redelijke kans en hebben jullie daar ervaring mee. Tuurlijk ik weet dat ik de schulden zelf heb gemaakt maar het kan nooit de bedoeling zijn om iemand nog meer in de problemen te helpen.

Alvast dank Mark.

Als er loonbeslag, bankbeslag en het vakantie geld wordt ingehouden is er heel wat gebeurt. Dit komt niet uit de lucht vallen.

Ik denk dat je weinig kans maakt.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Yards deurwaarder heeft mij kapot gemaakt

Ongelezen bericht door sephora30 »

Je kunt natuurlijk niet een deurwaarder voor de rechter slepen omdat zij gewoon hun werk hebben gedaan, nl, het innen van een schuld die door jou zelf is gemaakt.

Heb je al eens contact opgenomen met de afdeling schuldhulpverlening van jouw gemeente of het maatschappelijk werk?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Yards deurwaarder heeft mij kapot gemaakt

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sephora30 schreef:Je kunt natuurlijk niet een deurwaarder voor de rechter slepen omdat zij gewoon hun werk hebben gedaan, nl, het innen van een schuld die door jou zelf is gemaakt.
En zelfs als de schulden buiten de schuld van TS zijn ontstaan, dan is het nog steeds niet de deurwaarder die voor de rechter gesleept moet worden....

leonn01
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mei 2012 15:32

Re: Yards deurwaarder heeft mij kapot gemaakt

Ongelezen bericht door leonn01 »

Wat je in ieder geval wel kan doen is checken of er geen fouten worden gemaakt met de beslagvrije voet. Deurwaarders willen nog wel eens meer vorderen dat wettelijk is toegestaan om "normaal" te kunnen leven. Daarnaast zou ik je aanraden om het hele traject na te kijken en vooral contact te blijven houden met je deurwaarder om bijvoorbeeld een regeling te treffen. Een deurwaarder voor de rechter dagen werkt naar mijn mening alleen maar averechts.

Buiten dat om kan je altijd hulp maken van schuldinstanties, dit wil niet altijd zeggen dat je in de schuldsanering komt. Zij kunnen je wellicht helpen betere afspraken te maken of je budget te beheren, zodat je kan aflossen en je levensbehoeften kan behouden.

Succes!

stofzuigertje

Re: Yards deurwaarder heeft mij kapot gemaakt

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je niet opgeeft dat je meerdere incasso's hebt lopen en geen info over inkomen geeft mogen ze dit bedrag pakken.

Als je onder sociaal minimale komt mag het niet dus je bent een beetje te laat.
Ze mogen elders geen problemen veroorzaken door zomaar zoveel te pakken.

Gezien de tijd die er al tussen zit zal het erg moeilijk worden en eerder bij de gemeente om hulp vragen en hun schuldhulp verleners kunnen dit soort vorderingen vaak wel in meerdere wel te betalen termijnen opdelen en regelen.

Dus ga eens langs bij Sociale Zaken en vraag om Schuld Hulp Verlening daar.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Yards deurwaarder heeft mij kapot gemaakt

Ongelezen bericht door ArneLH »

Voor zover dit te beoordelen is op grond van een forumpost sluit ik me aan de antwoorden hierboven. Het lijkt me niet dat er enige gronden zijn voor een of andere vordering of eis. Zoals leonn01 aangeeft loont het wel eens de moeite om de beslagvrije voet te controleren, maar dat zorgt hooguit voor een berisping van de deurwaarder als dat stelselmatig ter kwader trouw plaatsvindt en daar hoort geen vergoeding bij. Bovendien is het de verantwoordelijkheid van de geëxecuteerde om de nodige informatie aan te leveren zodat de deurwaarder de juiste beslagvrije voet kan bepalen, zoals ook stofzuigertje aangeeft.
Het is misschien niet 'eerlijk' maar 'dura lex sed lex'.

freddie21
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 jul 2009 10:28

Re: Yards deurwaarder heeft mij kapot gemaakt

Ongelezen bericht door freddie21 »

Met welk geld ga je yards dan voor de rechter dagen? Ik zou maar zorgen dat ik er minnelijk met ze uitkom. Aan een rechtzaak heb je niets want je hebt geen schijn van kans.

I'll be back!
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 mar 2012 02:29

Re: Yards deurwaarder heeft mij kapot gemaakt

Ongelezen bericht door I'll be back! »

Het is toch te gek dat een deurwaarder de complete loon in kan vorderen, zodat de getroffene al zijn overige verplichtingen niet na kan komen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Yards deurwaarder heeft mij kapot gemaakt

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dat kan een deurwaarder niet.

http://www.kbvg.nl/index.php?id=135

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Yards deurwaarder heeft mij kapot gemaakt

Ongelezen bericht door puma73 »

Als men de deurwaarder geen overzicht verstrekt van inkomsten en uitgaven hoeft de deurwaarder zich niet aan de beslagvrije voet te houden.

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: Yards deurwaarder heeft mij kapot gemaakt

Ongelezen bericht door SaritaX »

Dat doen ze echt niet zomaar.U zult een aanzienlijke schuld hebben en waarschijnlijk niet hebben gereageerd op ettelijke aanmaningen en waarschuwingen. Op een gegeven moment is de maat dan vol en zult u toch moeten betalen voor de diensten/goederen die u gekocht heeft.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Yards deurwaarder heeft mij kapot gemaakt

Ongelezen bericht door sephora30 »

puma73 schreef:Als men de deurwaarder geen overzicht verstrekt van inkomsten en uitgaven hoeft de deurwaarder zich niet aan de beslagvrije voet te houden.

Daar heb je gelijk in. Je moet wel zelf je inkomsten en uitgaven doorgeven.

I'll be back!
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 mar 2012 02:29

Re: Yards deurwaarder heeft mij kapot gemaakt

Ongelezen bericht door I'll be back! »

SaritaX schreef:Dat doen ze echt niet zomaar.U zult een aanzienlijke schuld hebben en waarschijnlijk niet hebben gereageerd op ettelijke aanmaningen en waarschuwingen. Op een gegeven moment is de maat dan vol en zult u toch moeten betalen voor de diensten/goederen die u gekocht heeft.
Met alle respect, maar als het inkomen €850,- zou zijn en ze eisen zes maanden lang €850,- op, hebben zij wel iemand leven totaal geruïneerd.

Mijn persoonlijke mening is dan ook dat ze tot €750,- af moeten blijven, zodat de vaste lasten door kunnen gaan.

I'll be back!
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 mar 2012 02:29

Re: Yards deurwaarder heeft mij kapot gemaakt

Ongelezen bericht door I'll be back! »

SaritaX schreef:U zult een aanzienlijke schuld hebben en waarschijnlijk niet hebben gereageerd op ettelijke aanmaningen en waarschuwingen.
Wat heeft het voor zin om contact op te nemen met die gasten als er toch niet mee te praten is? Want met de meeste incassobureau's en deurwaarders is niet mee te praten.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Yards deurwaarder heeft mij kapot gemaakt

Ongelezen bericht door dhc »

I'll be back! schreef:Het is toch te gek dat een deurwaarder de complete loon in kan vorderen, zodat de getroffene al zijn overige verplichtingen niet na kan komen.
Het zal wel in de garantievoorwaarden staan.....

I'll be back!
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 mar 2012 02:29

Re: Yards deurwaarder heeft mij kapot gemaakt

Ongelezen bericht door I'll be back! »

dhc schreef:
I'll be back! schreef:Het is toch te gek dat een deurwaarder de complete loon in kan vorderen, zodat de getroffene al zijn overige verplichtingen niet na kan komen.
Het zal wel in de garantievoorwaarden staan.....
Huh? :?:

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Yards deurwaarder heeft mij kapot gemaakt

Ongelezen bericht door dhc »

Ja ...die is ingewikkeld....mag je nog ff over nadenkuh.

I'll be back!
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 mar 2012 02:29

Re: Yards deurwaarder heeft mij kapot gemaakt

Ongelezen bericht door I'll be back! »

dhc schreef:Ja ...die is ingewikkeld....mag je nog ff over nadenkuh.
Ik geloof dat jij een heel klein beetje kierewiet bent. :?
Gaat het voor de rest wel goed? :mrgreen:

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Yards deurwaarder heeft mij kapot gemaakt

Ongelezen bericht door dhc »

Ga door BBCS, ga door....ik merk maar weer eens op dat je niet in staat bent sarcasme van ironie te onderscheiden.

Met mij gaat het verder uitstekend! Fijne baan, lieve vrouw en kids, goede vrienden, goede gezondheid en...geen problemen met garantie! Ook het begrijpend lezen gaat mij in ieder geval nog steeds goed af.

Gesloten