LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Menzis schakeld onterecht deurwaarder in voor de 2e keer.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
lieke0411
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jun 2012 17:15

Menzis schakeld onterecht deurwaarder in voor de 2e keer.

Ongelezen bericht door lieke0411 »

Ik weet niet of dit het goede forum is waar ik dit neer kan zetten maar ik waag maar een poging.

Ik ben een wantbetaler.Ik betaalde mijn premies nooit aan de menzis.En ik ben daardoor aangemeld bij het cvz sinds 2010.Ik betaal die achterstand netjes elke maand af aan de deurwaarder die zij destijds ingeschakeld hebben.Ik heb een Wajong uitkering van het uvw.Nu weet iedereen wel dat het standaard zo is dat het UWV de premie inhoud van je uitkering en het overmaakt naar het cvz.Dat gebeurd netjes.Nu is het dus zo dat menzis beweerd dat mijn premies van heel 2011 niet betaald zijn.Terwijl het UWV zegt ja die zijn wel nestjes ingehouden en betaald aan het cvz.Het cvz zegt ook die premies die binnen komen die betalen wij eens in de zoveel tijd netjes aan de menzis dat is zo afgesproken met de menzis.Goed daar staat het UWV en ik los van.Nu heb ik dus Tijhuis en partners achter me aan die hebben de opdracht van menzis gekregen om bij mij die premies van heel 2011 te verhalen.Ik krijg nu de gelegenheid om de bewijs stukken dat ik die premies betaald heb op te sturen naar Tijhuis en partners.Die bewijsstukken krijg ik van het UWV dat zijn mijn specificaties.Ik vind het uiterst heel irritant en vervelend dat Tijhuis en menzis beweren dat die premies niet betaald zijn en dat ik nu weer voor de 2e keer zelf deze fout van menzis moet oplossen omdat hun het uit handen hebben gegeven doen ze er verder geen uitspraak meer over.Ja dit is de 2e keer dat menzis deze fout maakt.Vorig jaar had ik precies het zelfde gedonder maar dat ging over andere maanden.Ik heb toen mijn gelijk gekregen achteraf nadat ik die bewijs stukken geleverd had aan Tijhuis en het dossier werd gesloten.Dat koste mij veel beltegoed en tijd.Overigs waren ze toen vriendelijker.Ik begrijp niet dat menzis stuk bij voet houd dat ik die premies niet betaald heb en dat hun zeggen dat het om achterstallige premies gaat terwijl de bewijzen er zijn en terwijl ik elke maand mijn schuld aan Tijhuis betaal daar weet menzis ook van.Ongelofelijk.Zijn er meer mensen met zo'n gelijk verhaal die ook betaald elke maand of waarvan het ingehouden word op het loon of uitkering en als nog brieven krijgt van Menzis of een deurwaarder dat er niet betaald is terwijl dat wel zo is.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Menzis schakeld onterecht deurwaarder in voor de 2e keer.

Ongelezen bericht door Jolijn »

Heb je Menzis en Tijhuis (schriftelijk) ervan op de hoogte gesteld dat hun datzelfde gedonder vorig jaar ook al geflikt hebben?
Doe er ook een link van je topic van de vorige keer bij.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... is+Tijhuis
Heeft Menzis web-care zich toen hier op het forum gemeld?
Als jij gewoon (weer) gelijk hebt, zou ik maar 's een vergoeding vragen voor het ongemak.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Menzis schakeld onterecht deurwaarder in voor de 2e keer.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Communiceer schriftelijk en verstook er geen beklopten aan.
Betwist de vordering en geef aan dat u dit verhaal al eerder heeft meegemaakt. Verder geeft u aan geen andere communicatie anders als een dagvaarding te willen ontvangen. Zorg wel voor uw bewijsstukken als het voor de rechter komt.

lieke0411
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jun 2012 17:15

Re: Menzis schakeld onterecht deurwaarder in voor de 2e keer.

Ongelezen bericht door lieke0411 »

Ik heb menzis en Tijhuis nog niet schriftelijk benaderd wel telefonische.Menzis webcare had toen in mijn vorige klacht gereageerd.Ja dat zou ik wel moeten doen een vergoeding vragen.Menzis heeft hun administratie gewoon niet op orde.Wachten een halfjaar om een deurwaarder in te schakelen en dan krijg je ineens onterechte hoge kosten plus de premies die al betaald zijn.Ik vind het echt zwaar vervelend als ik dat mag zeggen.De 2e keer dat kan toch gewoon niet.Maar ja ik zal maar weer de bewijzen opsturen ik wil hier wel werk van gaan maken.Ik heb 7 dagen de tijd van Tijhuis dus hopelijk heb ik binnen die tijd de bewijzen opgestuurd gekregen van het UVW.Het UWV werk gelukkig goed mee dat kan ik niet van die deurwaarder zeggen.Ik had ze gebeld maar ik kon me verhaal niet eens afmaken bij de gene die ik aan de telefoon had die vrouw wist zeker dat menzis geen fouten maakte ik zei kijk maar even in mijn dossiers daar staat vast dat ik eerder gebeld heb over een gelijke soort fout door menzis en toen had ik ook gelijk.Ze zei dat dat een andere zaak was en opgelost dat ze daar niks mee te maken had.Als ze dat niet na wil kijken prima maar dat moet ze ook niet zeggen dat menzis geen fouten maakt.Daar komen ze wel achter wanneer dit dossier gesloten word omdat ik gelijk heb en het hunzelf geld kost :D
Maar goed ik hoop dat ik hier iets aan kan doen doordat het niet vaker gaat gebeuren maar ja ze zijn machtig zowel menzis als Tijhuis dus wat kan ik er verder ook aan doen behalve te bellen en bewijzen te sturen.Niks denk ik.Daarom vroeg ik of er meer mensen zijn in een soort gelijke situatie.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Menzis schakeld onterecht deurwaarder in voor de 2e keer.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik zou zeggen lees mijn berichten over Anderzorg/Menzis eens :D

lieke0411
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jun 2012 17:15

Re: Menzis schakeld onterecht deurwaarder in voor de 2e keer.

Ongelezen bericht door lieke0411 »

Heb je daar een link van?Ik kan het niet vinden.

Menzis
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mei 2009 21:09
Contacteer:

Re: Menzis schakeld onterecht deurwaarder in voor de 2e keer.

Ongelezen bericht door Menzis »

@Lieke,
Ik lees dat je voor de tweede keer erg ontevreden bent over de manier waarop je bent behandeld. Uiteraard trekken we ons dat aan. We willen graag kijken naar de eventuele fouten die zijn gemaakt in het incassotraject. Mocht je hiervoor openstaan dan ontvangen we graag je verzekerdennummer en telefoonnummer via [email protected]. Als je daarbij even de link naar deze reactie plaatst, hoef je je verhaal niet opnieuw te doen. We horen graag van je.

Met vriendelijke groet,

Linda Broekema
Webcareteam Menzis

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Menzis schakeld onterecht deurwaarder in voor de 2e keer.

Ongelezen bericht door sephora30 »


Rekkie
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jan 2012 15:25

Re: Menzis schakeld onterecht deurwaarder in voor de 2e keer.

Ongelezen bericht door Rekkie »

En ik ben daardoor aangemeld bij het cvz sinds 2010
Ok dan draag je dus de 130% premie af aan het cvz sinds 2010, dan kan menzis je alleen je aanmelden bij de deurwaarder voor de achterstallige premies van voordat je aangemeld bent bij het cvz. 2011 heeft menzis niks mee te maken aangezien het cvz die int. Wel draagt het cvz 1x per half jaar de premie af aan menzis. Waarschijnlijk hebben ze de bedragen binnengekomen van het cvz niet goed gematched. Anders heb ik er geen verklaring voor.

lieke0411
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jun 2012 17:15

Re: Menzis schakeld onterecht deurwaarder in voor de 2e keer.

Ongelezen bericht door lieke0411 »

Ja dat klopt.Menzis heeft destijds ook een deurwaarder ingeschakeld voor mijn achterstallige premies.Ik betaal nu nog elke maand af aan de deurwaarder.Dus daar kan het niet aan liggen.Ik denk ook dat je gelijk hebt Rekkie.

Protheus
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jun 2012 02:14

Re: Menzis schakeld onterecht deurwaarder in voor de 2e keer.

Ongelezen bericht door Protheus »

Je geeft zelf aan dat Menzis je sinds 2010 heeft aangemeld bij het CVZ. Alleen Menzis kan je hierin aanmelden of afmelden. Deze regeling betekend dat het CVZ in opdracht van Menzis je standaard (dus zonder aanvullende verzekeringen) premie inhoudt + een bestuurlijke boete. Dit zijn in feite je maandbetalingen om in ieder geval verzekerd te blijven. Eventuele achterstanden worden niet ingelost, dit zal je dus zelf moeten verzorgen. De inschrijving bij het CVZ blijft van kracht totdat je totale achterstand is ingelost.

Het is dus niet reeel dat Menzis een deurwaarder inschakeld om de maandpremies van 2011 bij je te verhalen. Deze lopen in opdracht van Menzis via het CVZ. Indien Menzis deze betalingen niet ziet dient Menzis zelf na te gaan bij het CVZ of deze bedragen wel worden geind. (worden deze wel door je werkgever of uitkering ingehouden?)

Mocht het inderdaad zijn dat er elke maand door het CVZ de premie wordt ingehouden, behoef je de kosten voor de deurwaarder niet te voldoen. Het kan wel zijn dat indien je de achterstand niet inloopt, Menzis hiervoor na herhaaldelijke berichten en aanmaningen een deurwaarder inschakeld. Vanuit jouw verhaal maak ik echter op dat je de achterstanden juist wel aflost.

Ik zou een bericht sturen naar zowel de deurwaarder als naar Menzis met daarin het gegeven dat je sinds 2010 door Menzis bij het CVZ ben ingeschreven en het CVZ de bestuurlijke boete bij je werkgever of uitkerende instantie inhoudt.
Hierin kan je aangeven het bedrag niet te voldoen, daar de premies al worden voldaan en verwijs je de deurwaarder terug naar Menzis.

Indien zowel Menzis als de deurwaarder hun vorderingen niet willen staken, zou ik in een berichtgeving een tegenclaim opwerpen. Bijv: 12 X 181,83 = 1425,96 euro wat je aan Menzis moet voldoen. Vanuit CVZ (130%)heb je 12 X 154,48 = 1853,76 euro voldaan. Als tegenclaim zou ik dan opvoeren dat indien de vordering niet via CVZ verloopt volgens Menzis, jij een bedrag terugeist van 427,80 euro welke verminderd kan worden met je achterstand, en de eis om de CVZ inschrijving teniet te doen. De deurwaarderskosten zijn dan wel voor Menzis daar jij wel gewoon de betalingen hebt voldaan. (deurwaarderskosten bij Menzis zijn veelal op no cure no pay basis).

(Berekening is op basis van de tarieven en premie 2012. Deze kan je eventueel zelf berekenen op basis van de premie 2011, door te kijken naar je premie in 2011 en in de brief van het cvz)

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Menzis schakeld onterecht deurwaarder in voor de 2e keer.

Ongelezen bericht door crazyme »

Emmy75 schreef:Communiceer schriftelijk en verstook er geen beklopten aan.
Offtopic:

Beklopten verstoken ?

Is dat een vlaams germanisme of zo ?
*geen idee*

Opzoeken: beklopten
Werkwoordsvorm, zie onder bekloppen

Opzoeken: bekloppen

be` klop - pen (beklopte, h. beklopt) door kloppen onderzoeken; be` klop - ping de -woord (vrouwelijk) bekloppingen

Mijn gevoel zegt : aangetekend schrijven of deurwaarders exploot.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Menzis schakeld onterecht deurwaarder in voor de 2e keer.

Ongelezen bericht door Jolijn »

@crazyme. Emmy75 heeft bericht misschien getypt op telefoon?
Beklopten= belkosten?

lieke0411
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jun 2012 17:15

Re: Menzis schakeld onterecht deurwaarder in voor de 2e keer.

Ongelezen bericht door lieke0411 »

Ik heb een mail gehad van menzis webcare en er stond in:

Ik heb Uw mail in goede orde ontvangen. We gaan kijken naar eventuele fouten in het incassotraject en we zullen u zo spoedig mogelijk op de hoogte brengen van onze bevindingen.

Ik heb er even geen namen bij gedaan wegens privacy.
Dus ik hoop binnenkort er wat over te horen.Ben ook benieuwd waar het dan fout gaat.

Moraalridder
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jul 2012 14:39

Re: Menzis schakeld onterecht deurwaarder in voor de 2e keer.

Ongelezen bericht door Moraalridder »

Menzis stuurt voor het tweede jaar op rij onjuiste nota's de klantenservice is onbeschoft en de bewijzen die je stuurt dat zij fout zitten verdwijnen zomaar, ze vegen dus letterlijk hun kont af met de gegevens die jij hun laat toekomen. Eerst vertellen ze mijn dochter dat die haar premie niet betaald heeft en nu dat ik door verschuiving haar premie een extra keer mag betalen, als je om opheldering vraagt wordt het veel erger waarbij men totaal geen kennis heeft van het begrip basis boekhouden. Men schuift intern met nota's is mij verteld door de klantenservice en of ze kloppen zal hun een zorg zijn want tegen argumentatie houden ze niet van bij Menzis.

Mijn dochter heeft bijvoorbeeld een jongerenverzekering bij deze club waarin de pil/prikpil ed. niet zit maar borstkanker onderzoek 50/60 en baarmoederhalskanker onderzoek 40/50 wel in zit terwijl de verzekering t/m 30 jaar is, ze begrijpen dus niet dat iemand van 21 hier niet op zit te wachten.

Nu men wederom ongefundeerde rekeningen stuurt wordt het tijd om mensen te waarschuwen voor Menzis als zorgverzekeraar deze club is uiterst onbetrouwbaar, het vorige jaar 4/5 maanden gegevens insturen alvorens ze wisten wat ze fout hadden gedaan en nu ook weer voor de tweede keer. Ik laat het nu wel aankomen op een deurwaarder/rechtszaak omdat ik kan bewijzen dat zij gewoon jou als verzekeringsnemer proberen te flessen, mocht je automatisch betalen zou ik mij rekeningen aan Menzis checken.

Uiteraard zijn zowel mijn dochter als ik ex-verzekerden bij Menzis zodra dit mogelijk is het is daarom ook geen wonder dat Menzis klanten verliest omdat de jongere zoals mijn dochter een verzekering willen die hun administratie op orde heeft en niet constant onjuist nergens op gebaseerde rekeningen stuurt. Menzis verrekend bijvoorbeeld zomaar je eigen bijdrage(220 euro) met de maandelijkse nominale premie waardoor er fouten in het betalingsverkeer ontstaan in hun systeem zonder dit overigens aan de verzekerde te melden, je krijgt alleen maar een hoop onzin rekeningen en voordat je ervan af bent ben toch gauw een half jaar verder!

Ik raad dan ook iedereen aan om Menzis niet als zorgverzekeraar te nemen, ze zijn duur ten opzichte van anderen en leveren administratief als jaren een wanprestatie!

Menzis hoeft mij niet te mailen omdat ik dat stadium inmiddels voorbij ben, als ik tegen een muur wil lullen kan ik dat ik gewoon thuis doen aangezien dit de zelfde werking heeft!! CVZ en deurwaarders inschakelen prima hoor ik hoef alleen maar te bewijzen dat ze uit hun nek lullen bij Menzis bij het UWV(ook WAO) en ze maken geen cent over naar Menzis!

Menzis
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mei 2009 21:09
Contacteer:

Re: Menzis schakeld onterecht deurwaarder in voor de 2e keer.

Ongelezen bericht door Menzis »

Beste Moraalridder,

Ik wil toch de vrijheid nemen om te reageren op uw klacht.

Ik lees in de klacht dat er veel problemen zijn met uw verzekeringspolis. Ik vind dit heel vervelend, mijn excuses hiervoor.

Graag wil ik nog een keer mijn hulp aanbieden. Wilt u uw verzekeringsnummer mailen naar [email protected]? We gaan het dan zo snel mogelijk voor u uitzoeken.

In afwachting van uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Marcia Berfelo
Webcareteam Menzis

Moraalridder
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jul 2012 14:39

Re: Menzis schakeld onterecht deurwaarder in voor de 2e keer.

Ongelezen bericht door Moraalridder »

Menzis schreef:Beste Moraalridder,

Ik wil toch de vrijheid nemen om te reageren op uw klacht.

Ik lees in de klacht dat er veel problemen zijn met uw verzekeringspolis. Ik vind dit heel vervelend, mijn excuses hiervoor.

Graag wil ik nog een keer mijn hulp aanbieden. Wilt u uw verzekeringsnummer mailen naar [email protected]? We gaan het dan zo snel mogelijk voor u uitzoeken.

In afwachting van uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Marcia Berfelo
Webcareteam Menzis

Het vorige jaar ben ik een half jaar bezig geweest met het opsturen van betalingen en ook nu weer doen je net alsof jullie gek zijn. Elke basiskennis boekhouden ontbreekt volkomen jullie schuiven intern met geld van diverse rekeningen/verzekerden, de klantenservice is onbeschoft en liegt het behang letterlijk van de muren.

Ik kies voor een rechtsgang dit keer en wel om de volgende reden, ik ben reeds weer een maand bezig met het opsturen van betaling overzichten waar jullie gewoon letterlijk schijt aan hebben, als ik op jaarbasis een half jaar kwijt met jullie fouten te corrigeren daarna niet eens een excuus krijg aangeboden dan is een deurwaarder/rechtsgang geen overbodige luxe met dit soort creatief boekhouden. Ondertussen ben ik zoveel tijd kwijt met alle onzin die Menzis loopt te verkondigen dat ik eigenlijk wel betaald wenst te worden voor de werkzaamheden die ik voor deze zorgverzekeraar verricht omdat ze het zelf niet voor elkaar krijgen hun administratie op orde te krijgen!!

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Menzis schakeld onterecht deurwaarder in voor de 2e keer.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Menzis verrekend bijvoorbeeld zomaar je eigen bijdrage(220 euro) met de maandelijkse nominale premie waardoor er fouten in het betalingsverkeer ontstaan in hun systeem zonder dit overigens aan de verzekerde te melden

Dit klopt, zulke fratsen hebben ze bij mij ook al tig keer uitgehaald :twisted:

Menzis
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mei 2009 21:09
Contacteer:

Re: Menzis schakeld onterecht deurwaarder in voor de 2e keer.

Ongelezen bericht door Menzis »

Beste Moraalridder,

Erg vervelend om te lezen dat er dingen niet goed zijn gegaan.
Zoals mijn collega u gisteren heeft aangeboden, wil ik het graag voor u nakijken. Zou u uw gegevens willen mailen naar [email protected]?

Met vriendelijke groet,

Marielle Korver
Webcaremedewerkster Menzis

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Menzis schakeld onterecht deurwaarder in voor de 2e keer.

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Mensen van de Menzis,

Lezen jullie nu echt niet wat moraalridder zegt? Hij wil niet dat jullie het nog een keer voor hem nakijken, dat hebben jullie al tig keren gedaan.

Ik sta hier echt met stomme verbazing te kijken. Eerst regelen ze het niet goed, vervolgens komen ze erachter dat mensen online gaan klagen, dan richten ze een webcare afdeling op om de schade te beperken, en vervolgens leest de webcare medewerker gewoon niet wat de klant online zegt en herhaalt ze gewoon exact wat een collega zegt terwijl de klant al aangeeft dat niet te willen.

Onvoorstelbaar gewoon.

Isabel

Gesloten