Mar1960 schreef:Ik zal jullie nog iets mooiers vertellen: ik heb nooit iets besteld bij Eveline en dus ook nooit iets gekregen totdat ik verleden week een brief kreeg van Interum Justitia dat ik 73 euro moest betalen......
Ik heb NOOIT iets besteld/ontvangen maar ook NOOIT een rekening gezien, een herinnering, een aanmaning of wat er ook maar op lijkt. Het allereerste dat ik kreeg was dus de brief van Interum Justitia.
Uiteraard heb ik contact opgenomen met Eveline én met Interum Justitita. Eveline zegt, je moet bij Interum zijn want wij hebben het uit handen gegeven en Interum zegt dan, wij kunnen u niet helpen want Eveline is de opdrachtgever...
Via mijn rechtsbijstandsverzekering de tip gekregen om aangifte te gaan doen bij de politie en hiervoor heb ik nu een afspraak gemaakt voor a.s. zaterdag. Met Interum Justitia wel af kunnen spreken dat de vordering stil wordt gelegd totdat ik mijn aangifte naar ze heb verstuurd.
Wordt vervolgd......
Waarom de vordering stil leggen? Gewoon cancellen.
Jij hebt niets besteld - dus is er geen overeenkomst.
IJ moet maar terug naar Eveline - en jou verder niet lastig vallen.
Wat Eveline zegt klopt ook niet - want dan zou ik ook een melding bij de FIOD maken - omdat dan de bedrijfsadministratie wel erg veel gaten zou hebben.
Natuurlijk kunnen ze kijken wat er op jouw naam staat - en als opdrachtgevers van IJ MOETEN zij deze opdracht terug kunnen nemen.
Ik zou inderdaad de houding van Eveline zien als "wij willen zomaar geld van u, en schakelen rustig een (niet zo best bekend staand) incassoburo in. Bewijzen hebben we niet, geven we niet, want die bestaan niet - betaal nu maar en houd u verder koest".
Aangifte van oplichting / afpersing en/of identiteitsfraude zou inderdaad wel de juiste weg kunnen zijn (helaas).
Als extra tip:
Print dit topic uit, en kijk op bijvoorbeeld klacht.nl en opgelichtopinternet.nl of er meer soortgelijke klachten zijn - en neem deze prints mee.
Hiermee kan je dan aannemelijk maken dat er geen sprake is van een foutje, maar meer van een bewuste poging om onrechtmatig aan geld te komen.