LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vraag over inboedel beslaglegging

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: vraag over inboedel beslaglegging

Ongelezen bericht door alfatrion »

Emmy75 schreef:
Linoge schreef:Het is "jou" toebehoren en wat hebben die artikelen in vredesnaam te maken met het feit of ze de spullen van zijn ouders mee mogen nemen?

Die ene link gaat over Eerste afdeling. Rechtsmacht van de Nederlandse rechter

Lekker toepasselijk hier.
Half gelezen ofzo ?
Begrijpend lezen is een vaardigheid die niet een iedereen gegeven is. Die ene link ging over:
  1. de wijze van procederen voor de rechtbanken, de hoven den de Hoge Raad
  2. van de gerechtelijke tenuitvoerlegging van vonnissen, beschikkingen en authentieke akten
  3. van regtspleging van onderscheiden aard en
  4. arbitrage.
Artikel 150 Rv valt onder
  • Eerste boek - De wijze van procederen voor de rechtbanken, de hoven en de Hoge Raad
  • Tweede titel - De dagvaardingsprocedure in eerste aanleg
  • Negende afdeling - Bewijs
  • Paragraaf 1 - Algemene bepalingen van bewijsrecht
Tja, wat zouden de regels rondom de bewijslast hier nu mee te maken hebben...

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: vraag over inboedel beslaglegging

Ongelezen bericht door Linoge »

Emmy75 schreef: Half gelezen ofzo ?
Helemaal niet gelezen. Toen die pagina eindelijk eens wilde laden ben ik afgehaakt. Ik heb sowieso geen vertrouwen in iemand die de ene na de andere wettekst kopiëerd, maar zelf niet in staat is twee zinnen in foutloos nederlands te schrijven. Komt op mij een beetje onbetrouwbaar over. Verder gaat het er niet om hoe het sec in de wet staat, maar ook om hoe dat geinterpreteerd en gebruikt wordt. Kan je wel naar wetteksten gaan verwijzen, maar die deurwaarder gaat toch echt wel beslag leggen op de hele inboedel.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: vraag over inboedel beslaglegging

Ongelezen bericht door boef530 »

Inderdaad, de deurwaarder legt beslag op alles wat wettelijk voor beslag in aanmerking komt zonder rekening te houden met eigendoms-verhoudingen. De deurwaarder staat niet te trappelen om de boel werkelijk te verkopen maar als pressiemiddel, beslag resulteert in 9 van de 10 gevallen tot betaling.
TS is al afgehaakt want mijn vraag of hij/zij enige inkomsten geniet waar al beslag op ligt blijft onbeantwoord, jammer.

Marjama
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jul 2012 19:24
Locatie: Enschede

Re: vraag over inboedel beslaglegging

Ongelezen bericht door Marjama »

Bel ze op en doe een goed voorstel, vaak valt er nog het een en ander te regelen! Ik hoop het beste voor je :)

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: vraag over inboedel beslaglegging

Ongelezen bericht door boef530 »

@Marjama, heeft geen zin meer TS is allang gaan drossen en gaat voor een kartonnen doos onder de brug.

Marjama
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jul 2012 19:24
Locatie: Enschede

Re: vraag over inboedel beslaglegging

Ongelezen bericht door Marjama »

@boef530 .. ik denk niet dat hij/zij dat zal doen.. niemand ziet dat toch graag als eindbestemming!

boxer
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 okt 2008 12:31

Re: vraag over inboedel beslaglegging

Ongelezen bericht door boxer »

Ga een goede regeling treffen,met het betreffende bedrijf .
Als je zelf contact opneemt nemen ze je veel serieuzer.
Het belangrijkste is dan wel Rustig en Beleefd blijven.
Succes gewenst.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: vraag over inboedel beslaglegging

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

het is altijd snel oordelen over iemand,
je kan ook echt wel in een situatie terecht komen waar je niks aan kan doen...
kan zat redenen bedenken..

en ja dat ij/zei thuis woont,dat is minder voor de ouders,ik zou er niet gerust op zijn..

wat hierboven geschreven werd,ga zelf de dingen regelen,
laat het niet op zijn beloop,netjes blijven,zo bereik je het meeste.

neem aan dat je gewoon inkomsten hebt,dus regelingen treffen..

succes

NatasjaB
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 aug 2010 18:49

Re: vraag over inboedel beslaglegging

Ongelezen bericht door NatasjaB »

Beste Hadji,

Ik ben ook van mening dat mensen te snel reageren over jou situatie.
Je stelt je vraag waarschijnlijk niet om vervolgens op je vingers te worden getikt.

Als je niet wilt dat eventuele toekomstige beslagleggingen op inboedel van je ouders wordt gelegd, kun je het beste naar de notaris gaan.
Bij de notaris kun je laten vastleggen dat hetgeen wat in huis aanwezig is, behalve de door jou aangegeven objecten, je ouders toe behoort.
Dit kost je wel wat geld, ga uit van een 250 euro, echter ben je er dan in de toekomst wel van af.
Deze notariële akte kun je dan aan eventuele toekomstige deurwaarders laten zien.
Dit is mijn advies en ik hoop dat je er iets aan hebt.

Solar Angel
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 feb 2010 21:27

Re: vraag over inboedel beslaglegging

Ongelezen bericht door Solar Angel »

rozemarijntje schreef:het is altijd snel oordelen over iemand,
je kan ook echt wel in een situatie terecht komen waar je niks aan kan doen...
kan zat redenen bedenken..

en ja dat ij/zei thuis woont,dat is minder voor de ouders,ik zou er niet gerust op zijn..

wat hierboven geschreven werd,ga zelf de dingen regelen,
laat het niet op zijn beloop,netjes blijven,zo bereik je het meeste.

neem aan dat je gewoon inkomsten hebt,dus regelingen treffen..

succes
Het is wat laat maar ik ben erg benieuwd : noem eens wat redenen dat je in zo'n situatie terecht komt maar er NIETS aan kunt doen ?

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: vraag over inboedel beslaglegging

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Solar Angel schreef:
rozemarijntje schreef:het is altijd snel oordelen over iemand,
je kan ook echt wel in een situatie terecht komen waar je niks aan kan doen...
kan zat redenen bedenken..

en ja dat ij/zei thuis woont,dat is minder voor de ouders,ik zou er niet gerust op zijn..

wat hierboven geschreven werd,ga zelf de dingen regelen,
laat het niet op zijn beloop,netjes blijven,zo bereik je het meeste.

neem aan dat je gewoon inkomsten hebt,dus regelingen treffen..

succes
Het is wat laat maar ik ben erg benieuwd : noem eens wat redenen dat je in zo'n situatie terecht komt maar er NIETS aan kunt doen ?
Als grootste voorbeeld: Een ex die de schulden lekker bij de ander neerlegt. :S Een bewindvoerder die zegt wel even je zaken te regelen, maar vervolgens helemaal niks regelt, je tijdenlang aan het lijntje houdt totdat je er achter komt dat je veel schulden hebt. Er zijn genoeg oorzaken waardoor je met fikse schulden zit en er echt niks aan kan doen.

Trouwens, je mag toch ook alleen de WSNP in als je niet verwijtbaar in de schulden terecht bent gekomen?? ;) Zitten er genoeg in, en volgens de rechter dan allemaal niet verwijtbaar.....

Solar Angel
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 feb 2010 21:27

Re: vraag over inboedel beslaglegging

Ongelezen bericht door Solar Angel »

Eh ja, maar ik heb het hier over NIETS aan kunnen doen, maar dan ook NIETS.

Ik denk dat het bij het merendeel van de mensen met problematische schulden een kwestie is van een samenloop van omstandigheden en dat er maar (gelukkig!) weinig zijn die het echt volledig aan zichzelf te danken hebben. Maar dat er mensen glashard beweren dat ze er niets, maar dan ook echt niets aan hebben kunnen doen ? Nee, dat gaat mij te ver 8)

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: vraag over inboedel beslaglegging

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Ik ben het nog wel met je eens dat zodra je zelf merkt dat de schulden te hoog oplopen en de deurwaarder over beslaglegging gaat praten, je ook niet langer je kop in het zand moet steken en actie moet gaan ondernemen. Maar helaas, het kan echt gebeuren dat je er niets, maar dan ook niets zelf aan kan doen. Er wordt (zeker hier op dit forum) te snel en te hard geoordeeld.....

Solar Angel
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 feb 2010 21:27

Re: vraag over inboedel beslaglegging

Ongelezen bericht door Solar Angel »

Auti-Mama schreef:Ik ben het nog wel met je eens dat zodra je zelf merkt dat de schulden te hoog oplopen en de deurwaarder over beslaglegging gaat praten, je ook niet langer je kop in het zand moet steken en actie moet gaan ondernemen. Maar helaas, het kan echt gebeuren dat je er niets, maar dan ook niets zelf aan kan doen. Er wordt (zeker hier op dit forum) te snel en te hard geoordeeld.....
Tja, toch vind ik dat moeilijk te geloven dat je er NIETS maar dan ook echt NIETS aan kon doen. Maar goed, dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening 8)

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: vraag over inboedel beslaglegging

Ongelezen bericht door Jolijn »

Solar Angel schreef:
Auti-Mama schreef:Ik ben het nog wel met je eens dat zodra je zelf merkt dat de schulden te hoog oplopen en de deurwaarder over beslaglegging gaat praten, je ook niet langer je kop in het zand moet steken en actie moet gaan ondernemen. Maar helaas, het kan echt gebeuren dat je er niets, maar dan ook niets zelf aan kan doen. Er wordt (zeker hier op dit forum) te snel en te hard geoordeeld.....
Tja, toch vind ik dat moeilijk te geloven dat je er NIETS maar dan ook echt NIETS aan kon doen. Maar goed, dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening 8)
Een ex die de schulden lekker bij de ander neerlegt.

Je hebt gelijk, je had dat zelf ipv je ex kunnen doen.

Solar Angel
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 feb 2010 21:27

Re: vraag over inboedel beslaglegging

Ongelezen bericht door Solar Angel »

Toen die schulden ontstonden was je daar zelf bij toch ? Toen was het nog geen ex lijkt me.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: vraag over inboedel beslaglegging

Ongelezen bericht door Jolijn »

Solar Angel schreef:Toen die schulden ontstonden was je daar zelf bij toch ? Toen was het nog geen ex lijkt me.

Voor de duidelijkheid: ik maakte gebruik van het voorbeeld van @Autimama.
Ik denk dat je een beetje naïef bent, als je er van uit gaat dat je van alles dat een 'wederhelft' doet ( en laat) op de hoogte bent.

Gesloten