LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

antoinette1960 schreef:Gisteren heb ik een herincasso gekregen via Linddorf uit 2007.
Het betreft een schuld van een rekeningnummer van de ABN -AMRO.
Deze is na mijn weten geheel voldaan ook in 2007.
Een geldvordering verjaart na 5 jaar.
Als u na 2007 niks meer heeft vernomen is de vordering van AbnAmro inmiddels verjaard.
Ik zou dus zeker niet ingaan op een betalingsregeling met Lindorff
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 12 okt 2013 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door crazyme »

Antoinnette1960 schreef:De deurwaarder van Linddorf heeft wel gezegd dat ze meedogenloos zijn als ik niets doe en ze willen me ook wel een betalingsregeling voorstellen. Wat is verstandig
Mail ze dit verhaal en zeg dat je pas verder actie onderneemt wanneer ze de vordering onderbouwen.

Reageer verder nergens op.

Antoinnette1960
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2013 11:38

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door Antoinnette1960 »

Er staat geen rek.nr bij alleen een dossiernummer.
En de bank kon me ook niet vinden.

Antoinnette1960
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2013 11:38

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door Antoinnette1960 »

Bedankt ga maandag eerst het rek.nr opvragen waar het om zou gaan.
Dan de bank bellen en dan pas het incassobureau want ik wil mijn verhaal
Wel kunnen onderbouwen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door Jolijn »

Leuke actie van Lindorff :roll: Misschien is het mijn bankrekeningnummer wel...

De deurwaarder van Linddorff heeft wel gezegd dat ze meedogenloos zijn als ik niets doe

Daar zou ik actie op ondernemen, op papier/mail zetten dat dd .... tijdstip ...... dhr/mevr. ....dit gezegd heeft, even een samenvatting van dit gesprek/dreigement maken.
En dan meteen om onderbouwing vragen en wijzen op de verjaringstermijn. Check de tips van de posters voor me :idea:
Bel Lindorff niet, dan heb je niks zwart op wit.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Jolijn schreef:Bel Lindorff niet, dan heb je niks zwart op wit.
Dit is zo`n beetje de belangrijkste tip.
Tenzij je kan opnemen - alleen schriftelijk met dit bedrijf zaken regelen.

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag Antoinette,

U heeft een bericht geplaatst op dit forum. Graag zou ik hierover met u in contact willen komen. Wellicht kan ik de juiste gegevens voor u vinden en u uitleg geven over de vordering. Zou u zo vriendelijk willen zijn om mij een e-mailbericht sturen: [email protected] ?

Ik wacht uw reactie af.

Met vriendelijke groet,

Mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door Jolijn »

@Antoinette, zo'n bericht als hierboven van mevrouw Bosch, zou helemaal niet nodig moeten zijn.
Die juiste gegevens + uitleg zouden gewoon duidelijk in de brief moeten staan.
En als jij buiten dit forum om, gewoon per mail/brief om juiste gegevens zou vragen, moet dat ook voldoende zijn om die te krijgen.

En als je nooit eerder bericht van wie dan ook over die schuld hebt gehad ( en je bent niet verhuisd zonder alle instanties op de hoogte te stellen van je nieuwe adres) dan is het verjaard, want dan is er niet gestuit (ongeacht of er misschien eventueel toch nog een klein bedrag open zou staan).

Een geldvordering verjaart na 5 jaar.
Als u na 2007 niks meer heeft vernomen is de vordering van AbnAmro inmiddels verjaard.
Ik zou dus zeker niet ingaan op een betalingsregeling met Lindorff

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door Lindorff »

Antoinette, zo'n bericht als hierboven van mevrouw Bosch, zou helemaal niet nodig moeten zijn.
Die juiste gegevens + uitleg zouden gewoon duidelijk in de brief moeten staan.
In iedere brief die Lindorff stuurt, wordt een kenmerk genoemd die te herleiden is naar de vordering in het systeem. Dit kan een vorderingnummer of een rekeningnummer zijn. Als Antoinette besluit om contact op te nemen met onze afdeling Front Office - bereikbaar op telefoonnummer 088-222 51 00 - dan kan een medewerker Antoinette van alle gevraagde informatie voorzien.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Lindorff schreef: In iedere brief die Lindorff stuurt, wordt een kenmerk genoemd die te herleiden is naar de vordering in het systeem. Dit kan een vorderingnummer of een rekeningnummer zijn. Als Antoinette besluit om contact op te nemen met onze afdeling Front Office - bereikbaar op telefoonnummer 088-222 51 00 - dan kan een medewerker Antoinette van alle gevraagde informatie voorzien.
Waarom dan de keuze om niet direct een persoon in elk geval een samenvatting te sturen?
Waarom worden mensen - al dan niet terecht - niet direct geinformeerd?

Als iemand mij zo`n brief stuurt - zonder enige onderbouwing of bewijs - ga ik er per definitie van uit dat het 'dus' een poging is mij op te lichten. In dit forum vinden we helaas voldoende voorbeelden van 'foutjes', administratieve onregelmatigheden tot aan regelrechte oplichting - of van incassobedrijven die willens en wetens met een onjuist aangetoonde vordering tot aan de rechter gaan.

Veel verwarring, negatieve aandacht etc. zou voorkomen kunnen worden door:
- betere controle van vorderingen
- betere en directe voorlichting van de personen die aangeschreven worden
- heldere en niet verkapte communicatie (dus, let op de toon van brieven)

Maar, dit is zo simpel - en dit doet geen een incassoclub - ik kan me niet geheel aan de indruk onttrekken dat de hele incassobranche wel vaart bij "FUD" praktijken (Fear, Uncertainty and Doubt - Angst, Onzekerheid en Twijffel).

Gesloten