LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia hardleers!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ja je denkt dat je van ze af bent maar het zijn rotzakken !

Dit lees je helaas zo vaak in topics over hen dat ze aso en onbeschoft zijn
aan de telefoon.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door Jolijn »

JolandaRandy schreef:Om 12.20uur gebeld, de meneer aan telefoon deed zeer zeer onbeschoft, echt zeer onbeschoft nog veel erger dan alle anderen hiervoor!!!
Hij zij dat alles ingetrokken was en op mijn vraag waarom het dan wel open stond op internet
werd hij agressief datdat gewoon zo was,
Belde IJ zelf of jij?

JolandaRandy
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2013 11:10

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door JolandaRandy »

Ik heb hem netjes gebeld om te vragen waarom op internet dat bedrag nog open stond, lijkt mij een logische vraag.
Waarop deze meneer zeer en echt zeer onbeschoft begon te doen!!!
Waarop ik vroeg waar ik ene klacht kon indienen, want dit is echt niet normaal, ook al de manier waarop ik eerder te woord ben gestaan en de mail zonder kop of eind, dus dat is best een klacht waard!
Maar daarop kon ik met veel moeite het adres van intrum krijgen ja, het lijkt me dat dat bij een branche vereniging hoort ofzo daarop werd hoorn neer gegooid, voordat ik uberhaupt zijn naam kon vragen!

IK snap niet dat een bedrijf die zo met hun klanten omgaat nog bestaat!!!!
En ik snap oxxio heel goed dat ze zulke incassoburo's niet meer inschakeld! Daar regende het nl klachten ik ben nl niet de enige,....Maar de behandeling van vandaag die was gewoon de ergste toch nu toe!
Ben nog nooit maar dan ook echt nog nooit zo behandeld door wie dan ook,....

IK heb een mail geschreven naar het adres die iemand mij hier boven als tip gaf, via een link, van iemand die bij intrum werkt, heb keurig geschreven wat er gebeurd is en of hij/zij even deze topic wil lezen, maar anders dan bij oxxio wordt hier natuurlijk niet op gereageerd, had ook niet anders verwacht hoor van zo een bedrijf maar proberen kon ik het altijd!

Als Branche organisatie zouden ze dit soort mensen moeten beboeten, en ze uit de branchevereniging gooien, pas was er bij Radar een dame die beweerde dat mensen netjes behandeld werden , nou mevr ik kan u verzekeren dat ik altijd netjes blijf, maar nog nooit in me leven een maand lang zo onbeschoft behandeld ben! En vandaag was het ergste!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het leek mij geen logische vraag, je wist al van Oxxio dat het ingetrokken was, je had gewoon bij de site van IJ weg kunnen blijven.
Wat niet weg neemt dat IJ netjes had kunnen reageren, maar jij had je de moeite kunnen besparen daar weer in te loggen, je had het kunnen laten gaan.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door Jolijn »

IK heb een mail geschreven naar het adres die iemand mij hier boven als tip gaf, via een link, van iemand die bij intrum werkt,

Als je de link van Jules van Intrum Justitia Webcare bedoelt? Dat is geen Webcare team van IJ, dat is gewoon een aangemaakte account van 1 of andere lolbroek.

JolandaRandy
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2013 11:10

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door JolandaRandy »

Jolijn,...het gaat om een rekening waar de hele tijd fouten mee zijn gemaakt,..dus ik wilde wel even controleren of de zaak nu echt weg was daar.
NU meer dan dag later mag je dat ook wel verwachten, althans dat zou je mogen verwachten van een normaal functionerend bedrijf.

Bij navraag bleek niet alleen het bedrijf niet te functioneren maar de woordvoering was ronduit te erg voor woorden!
Jammer, maar helaas!

En bedankt voor de tip over die lolbroek, die schrijf ik dus maar niet meer!!!

AlexandraSl
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2013 18:48

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door AlexandraSl »

Ik ben inmiddels al anderhalf jaar aan het corresponderen met Intrum Justitia over een vermeende vordering van (jazeker!) EUR 10,-- van Translink Systems B.V. (het bedrijf achter de OV-chipkaart met - helaas - een monopoliepositie). De vordering is uiteraard verhoogd met incassokosten ter hoogte van EUR 62,-- en bedraagt in totaal EUR 72,--. De vordering is ontstaan door een fout van een medewerker van Translink Systems B.V. Deze medewerker heeft bij het opladen van mijn OV-chipkaart automatisch opwaarderen aangezet. En ja, aangezien ik daar nooit mee heb ingestemd, beschikt het bedrijf niet over een bankrekening om het automatisch bij te schrijven bedrag van af te halen. Zodoende wordt een vordering gecreëerd. Dit heeft Intrum Justitia mij ook per brief aangegeven, maar ja: "wij kunnen er nu niets meer aan doen, dus u moet het toch betalen." Ik heb aangegeven dat ze die tien euro maar weer van de OV-chipkaart afhalen, maar hierop wordt niet meer gereageerd. Wel ontvang ik nog om de zoveel maanden een acceptgiro. De ene keer met enkel het "vriendelijke" verzoek tot betaling over te gaan, de andere keer met de aankondiging dat men overgaat tot dagvaarden of de vraag om contact met ze op te nemen voor het treffen van een betalingsregeling. Het toppunt was een sms eind november met daarin een korting van EUR 5,-- in verband met Sinterklaas.

Vandaag ontving ik wederom een sms om contact op te nemen. Ik heb maar weer eens gebeld en aangegeven dat het tijd wordt om mij uit hun systeem te verwijderen en dat ik zeker niet overga tot betaling. Nog eens gewezen op het feit dat men heeft toegegeven dat de fout bij Translink Systems B.V. ligt. "Ja mevrouw, dat kan wel zo zijn, maar onze opdrachtgever vindt dat zij gelijk heeft. Ze houdt haar poot stijf." Heel bijzonder. Want als dat het geval is, waarom word ik dan niet gedagvaard? Blijkbaar hoopt men dat ik uiteindelijk een keer ga betalen, dus blijft Intrum Justitia maar acceptgiro`s en smsjes versturen.

Ik vind het werkelijk niet te geloven dat bedrijven dit incassobureau inschakelen om hun vorderingen te innen. Hun handelswijze is onprofessioneel en lachwekkend!

esme42
Berichten: 76
Lid geworden op: 29 nov 2011 09:06

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door esme42 »

Beste mensen


Het is niet nodig te reageren als Intrum Justitia een email of smsje stuurt met een verzoek om terug te bellen. Als ze u nodig hebben, weten ze u echt wel te bereiken.

Ondertussen heb ik al een half jaar problemen met IJ en in mijn zaak gaat het dan om rekeningen die verjaard zijn, maar waar ook geen bewijs van is dat het daadwerkelijk mijn rekeningen zijn.
Ik ben een tijd niet op het forum geweest, maar als ik zie dat mensen IJ steeds bellen, denk ik waarom? Het kost u geld en energie en IJ neemt zelf niet eens de moeite om u te bellen. Nee tuurlijk niet, omdat mensen schrikken als ze een incassobureau achter zich aan krijgen, maar daarom hoeft u nog niet de kosten en de moeite te nemen.

Net als die mevrouw hier, u heeft van Oxxio het bewijs dat het betaald is en dat IJ ten onrechte u lastig valt, laat het dan gaan. U heeft het bewijs, ze kunnen u niets maken.

Het is maar een tip

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Esme,

het punt is dat IJ op alle mogelijk manieren probeert om mensen zodanig te bewerken dat ze betalen - ook al is het verjaard, abuis, of regelrechte oplichting.
Door dreigementen met rechtszaken, inbeslagnames en deurwaarders worden sommige mensen gewoon bang - en denken door te betalen van alle ellende af te zijn.

Helaas, als je instort en betaald, denk ik dat je op een interne lijst van "makkelijke slachtoffers" komt, waardoor je een paar jaar later alsnog een nieuwe (nep) vordering krijgt. (Alleen - dit is een vermoeden, gebasseerd op de vele topics hier, en ervaringen in mijn directe omgeving).

Het beste wapen tegen dergelijke praktijken is informatie, onderwijs, en kennis.
Ken je rechten (en plichten), weet waar je hulp kan vragen, weet wat mag en niet mag...
Plus een zekere mate van zelfvertrouwen - dat zou ook handig zijn.

IJ gebruikt methoden die grenzen aan het misdadige (stalking, bedreiging, intimidatie) en mag hier kennelijk ongestraft mee doorgaan (geen prioriteit kennelijk, bij overheid en justitie).

En, helaas, IJ staat hier niet alleen in - sommige andere incassocowboys gebruiken ook twijffelachtige methoden (Cannock Chase - eigen ervaring), EDR (zie forum) en diverse anderen.

Totdat de politiek, en justitie, actie ondernemen is kennis verspreiden (zoals hier gebeurd) het enige wapen dat de argeloze consument heeft.

Een en ander betekent natuurlijk niet dat men alles moet weigeren, een terechte herinnering/aanmaning moet zo snel mogelijk betaald worden.

esme42
Berichten: 76
Lid geworden op: 29 nov 2011 09:06

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door esme42 »

@guardian,

ja dat is zeker waar. IJ blijft gewoon proberen. Vorig jaar had ik 3 vorderingen, 2 zijn afgesloten, van de 3e nooit bericht gehad, maar het is niet gestuit, maar ook geen bewijs dat het ook echt om een rekening van mij gaat.

Helaas heeft Zembla op het laatste moment afgezien om dit in hun programma uit te zenden.

Maar nu een half jaar later proberen ze het gewoon weer. Nu niet eens per post, maar per email met een nieuwe vordering van Debitel. Ik weet nergens vanaf, zie geen specificatie, weet niet op wanneer het betrekking heeft en of het überhaupt wel een rekening van mij is.
Ik weet dat ik om het bewijs van stuiting moet vragen en ik maak me er verder ook niet druk om.

Maar ik hoop gewoon door mensen hier te waarschuwen dat ze geen slapeloze nachten krijgen over de behandeling van IJ.

Laat ik wel zijn, krijg ik een aanmaning die terecht is, dan betaal ik hem natuurlijk.

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door cvproductions »

Ze worden nu zelf gepakt|:





Geachte heer / mevrouw,


De Belastingdienst heeft de vordering op u met referentie 730116882 aan ons overgedragen. Wij hebben u hierover al een brief gestuurd.
Het openstaande bedrag is momenteel 100,99 euro(inclusief kosten).
Om een boete te vermijden. Wordt u vriendelijk verzocht de belastingschuld zo spoedig mogelijk te betalen.


U kunt direct online betalen met ukash via onze website. U dient hieronder te klikken en de ukashprepaid te kopen.


www.intrum.nl/aanmaning


Let op: nadat uw Ukash (prepaid credit) heeft gekocht dient u de 19 cijferige nummercode hieronder
te activiveren om de betaling af te ronden.


online betalen

Let op: als wij uw betaling niet voor 24-02-2014 ontvangen, loopt u het risico op een gerechtelijke procedure.
U kunt niet reageren op deze email.


Hoogachtend,


Intrum Justitia






* Werkdagen zijn: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag. Het weekend en nationale feestdagen zoals Kerstmis, tweede paasdag en tweede pinksterdag zijn geen werkdagen.
Dit bericht is verzonden door Intrum Justitia Nederland, statutair gevestigd aan de Johan de Wittlaan 5 te (2517JR ) Den Haag, ingeschreven in het Handelsregister Den Haag onder nummer 37.299.596.
This message has been sent by Intrum Justitia Nederland, which has its seat at Johan de Wittlaan 5 te (2517JR ) Den Haag, the Netherlands, and is registered in the Commercial Register Den Haag under number 37.299.596.

Het is een phishing mail, maar toch.... leuk om te lezen!!@!

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door cvproductions »

Weet u hoe ze reageren op een mail?????

"Dank voor uw bericht. Wij zullen deze zo spoedig mogelijk in behandeling nemen. Dit kan meer dan vijf werkdagen in beslag nemen. "

Is meer dan 5 werkdagen dan wel snel!!!!!!!!!!!!

SCHAAMTELOOS!!!!!!!!!!!!!!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

cvproductions schreef:
Het is een phishing mail, maar toch.... leuk om te lezen!!@!
Ik moet zeggen, dit is wel een goede.
Geen overduidelijke taal of grammatica fouten - adresgegevens etc. erbij.

Alleen, jammer dat ze ukash gebruiken - want dat is in NL voornamelijk bekend van het 'politievirus' ...
Daarom zouden alarmbellen moeten gaan rinkelen..
En grootste fout - de belastingdienst.. Die gaat echt niet met dergelijke amateurs in zee (men zoekt nog naar opties om de naam van dat bedrijf te verbieden, aangezien ze pretenderen 'iets' met justitie te doen te hebben)

Ik zou me trouwens niet verbazen als IJ hier wel achter zit....
Met die cowboys geloof ik dat ze tot alles in staat zijn :)

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Intrum Justitia hardleers!

Ongelezen bericht door 16again »

De link in de oorspronkelijke mail, wijst dat daadwerkelijk naar www.intrum.nl/aanmaning ?
Dat lijkt wel officiele IJ site.

In e-mail is het eenvoudig om display tekst (hier: www.intrum.nl/aanmaning) anders te laten zijn dan adres waar daadwerkelijk heen geklikt wordt

Gesloten