LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fa-med BV
Fa-med BV
onlangs kreeg ik een rekening van Fa-med van 15,02 euro. Ik kende het bedrijf niet en las de brief aandachtig. ik zou bij de tandarts gewezen zijn voor een controle en mijn verzekeraar zou mij dat als eigen bijdragen in rekening brengen. Ik vond dat erg raar want ik heb voor mijn vrouw het zelfde verzekeringspakket en mijn vrouw hoefde niks te betalen. Hierop heb ik contact gelegd met de verzekeraar die eerst aangaf er na te zullen kijken. echter ging daar wat tijd over heen waarop ik na een herinnering nu in eens een aan maling kreeg van 55,07 euro. Mijn verzekeraar gaf te kennen het geld over te maken en deed dat ook keurig met excuses. fa-med was hierover ingelicht en zouden het bedrag niet in rekening brengen. nog geen week later kreeg ik weer een rekening of ik de 40,05 euro als nog zou willen betalen. Ik was verbouwereerd en nam telefonisch contact op met fa-med maar dat was slechts tijdverspilling. ze zeiden'' ik vind het vervelend dat mijn collega bij u de indruk heeft achtergelaten dat u de boette niet hoefde te betalen. kort gezegd u moet dat bedrag betalen en had u verder nog wat nee dan wens ik u een fijne middag!!! Ik vind dat nogal onbeschoft door een fout van de verzekeraar moet ik nu extra kosten maken en daar is totaal geen begrip voor.
Re: Fa-med BV
Je moet niks, of je wel of niet betaalt, daar ben je altijd nog zelf bij.
Het geeft wel aan dat telefonische toezeggingen niks waard zijn. Je kunt alsnog de inhoud van dat bewuste gesprek + datum, tijd en naam medewerker doormailen (+ evt hetzelfde in een brief) en meteen vermelden natuurlijk dat je niet betaalt. Ook de inhoud van het tweede gesprek, dat gesprek impliceert dat wat nr 1 zegt, idd zo gezegd is.
Bovendien, als medewerker twee dit zegt:
ze zeiden'' ik vind het vervelend dat mijn collega bij u de indruk heeft achtergelaten dat u de boette niet hoefde te betalen. k
Wat zijn zijn eigen woorden dan nog waard?
Vlgs mij mogen in een eerste aanmaning niet meteen incassokosten (wat dat zal die €40 verhoging zijn?) gerekend worden.
http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=50
Het geeft wel aan dat telefonische toezeggingen niks waard zijn. Je kunt alsnog de inhoud van dat bewuste gesprek + datum, tijd en naam medewerker doormailen (+ evt hetzelfde in een brief) en meteen vermelden natuurlijk dat je niet betaalt. Ook de inhoud van het tweede gesprek, dat gesprek impliceert dat wat nr 1 zegt, idd zo gezegd is.
Bovendien, als medewerker twee dit zegt:
ze zeiden'' ik vind het vervelend dat mijn collega bij u de indruk heeft achtergelaten dat u de boette niet hoefde te betalen. k
Wat zijn zijn eigen woorden dan nog waard?
Vlgs mij mogen in een eerste aanmaning niet meteen incassokosten (wat dat zal die €40 verhoging zijn?) gerekend worden.
http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=50
Laatst gewijzigd door Jolijn op 26 feb 2013 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Fa-med BV
Waarom zouden ze daar begrip voor moeten hebben? Die rekening moet gewoon op tijd betaald worden. I.p.v. op de verzekering te wachten had je ook gewoon even die rekening zelf kunnnen betalen en het dan bij de verzekering kunnen declareren.
Re: Fa-med BV
Ik ben het met je eens dat er niet persee begrip nodig is. Wel is dat netjes, nog niet eens zozeer t.ov. TS, maar t.ov. de eigen medewerker. Als bedrijf mag de wel de indruk geven dat de medewerkers te vertrouwen zijn, ongeacht welke je (toevallig) aan de telefoon krijgt.Rim69 schreef:Waarom zouden ze daar begrip voor moeten hebben? Die rekening moet gewoon op tijd betaald worden. I.p.v. op de verzekering te wachten had je ook gewoon even die rekening zelf kunnnen betalen en het dan bij de verzekering kunnen declareren.
Duidelijkheid en doen wat gezegd is " fa-med was hierover ingelicht en zouden het bedrag niet in rekening brengen."
( Misschien kan TS nog een keer bellen en zegt medewerker 3 dan dat wat collega 2 gezegd heeft, niet waar is. )
-
- Berichten: 3574
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Fa-med BV
Op de site van mijn verzekeraar (Zilveren Kruis) staat bij declaraties dit:
Het is niet de schuld van uw verzekeraar dat u te laat bent met betalen.
Als ik u was, zou ik die extra kosten dan ook snel betalen, voor ze wéér hoger worden.
Zit geen woord Frans bij.Zilveren Kruis schreef:U betaalt altijd eerst zelf de zorgnota. Wij betalen vervolgens de vergoeding aan u uit. Controleer daarom voordat u de nota naar ons opstuurt of deze daadwerkelijk is betaald. Maak ook altijd een kopie van de originele nota voor uw eigen administratie.
Het is niet de schuld van uw verzekeraar dat u te laat bent met betalen.
Als ik u was, zou ik die extra kosten dan ook snel betalen, voor ze wéér hoger worden.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 27 feb 2013 09:47
Re: Fa-med BV
Wij betreuren uiteraard deze situatie.
Vanwege het ontbreken van uw gegevens is het voor ons echter niet duidelijk hoe deze situatie heeft kunnen ontstaan. We willen u vriendelijk vragen uw contactgegevens aan ons door te geven zodat wij contact met u kunnen opnemen om deze klacht te bespreken.
Met vriendelijke groet,
Famed.
Vanwege het ontbreken van uw gegevens is het voor ons echter niet duidelijk hoe deze situatie heeft kunnen ontstaan. We willen u vriendelijk vragen uw contactgegevens aan ons door te geven zodat wij contact met u kunnen opnemen om deze klacht te bespreken.
Met vriendelijke groet,
Famed.
Re: Fa-med BV
En op mijn verzekeringsdeclaratie staat (OHRA): Aan wie moet OHRA betalen?VioletPrue schreef:Op de site van mijn verzekeraar (Zilveren Kruis) staat bij declaraties dit:
Zit geen woord Frans bij.Zilveren Kruis schreef:U betaalt altijd eerst zelf de zorgnota. Wij betalen vervolgens de vergoeding aan u uit. Controleer daarom voordat u de nota naar ons opstuurt of deze daadwerkelijk is betaald. Maak ook altijd een kopie van de originele nota voor uw eigen administratie.
Het is niet de schuld van uw verzekeraar dat u te laat bent met betalen.
Als ik u was, zou ik die extra kosten dan ook snel betalen, voor ze wéér hoger worden.
mijzelf of zorgverlener
Aangezien Fa-med geen prettig "bedrijf" is om zaken mee te doen (ervaring) betaal ik rechtstreeks aan Fa-med, zodat ze niets te ****** hebben; stuur de originele nota naar OHRA en heb ik na 3 weken het geld weer terug op mijn rekening.
Re: Fa-med BV
Ik heb vanwege een rekening 1 keer met Fa-med gemaild, moet zeggen dat ik er een goed gevoel aan over heb gehouden. Werd netjes te woord gestaan( via mail dan ) en de rekening kwam toen via mijn zorgverzekeraar.
Wel heb ik van te voren gevraagd of het vergoed werd, is wel zo handig.
Wel heb ik van te voren gevraagd of het vergoed werd, is wel zo handig.