LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door puma73 »

Chanmaster schreef:Lindorff.

Nieuwe methodieken om mensen onnodig te intimideren, lees maar.

Cytaat ondtvangen door een cliënt op: 29-04-2014.

LINDROFF (geen adresvermelding)

Aan (Cliëntgegevens moet ik helaas verzijgen)


Afdeling incasso: 088-11899900 E-mail: [email protected] Datum: 25 april 2014

Referentie : ******** Opdrachtgever Lindorff BV Inzake T-mobile.

Geachte heer, mevrouw ****************

Betreffende de vordering van onze opdrachtgever Lindorf BV inzake T-mobile delen wij u mee dat door de rechtbank bent veroordeeld tot betaling van een bedrag van € 1,156,78 (Deze text is letterlijk overgenomen)

Hoe gek kan men het maken? Met deze gek doen wij geen zaken meer. Schuldeisers zoeken maar een ander incassobureau, met Lindorff zijn wij klaar.
Dus u gaat nu ook al bepalen via welk incassobureau schuldeisers hun geld moeten zien te krijgen? Ik denk dat uw (denkbeeldige) cliënten dan nog veel meer (denkbeeldige) problemen krijgen.

En voor iemand die schuldhulpverlener claimt te zijn staan er wel erg veel vautjes in uw text.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Even aangenomen dat het waar zou zijn - zou een incassocowboy dan niet staan te kwijlen van "We hebben gelijk - en hier is het bewijs"?
Dus, nummer uitspraak, kopie uitspraak?

Kan ook een spam/phishing zijn die de naam van een bekende incassocowboy gebruikt.

Ik zou adviseren begin met een cursus Nederlands - en ga dan eens achter bewijs aan.
Als het namenlijk terecht is, en er is een uitspraak van de rechter, dan is het in belang van de "client" om zo snel mogelijk te betalen, danwel proberen een regeling te treffen.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Is geen spam, officieel per post aan geadresseerde toegezonden. Het zijn gewoon een stelletje gekken en dat weten ze nu dan ook.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door puma73 »

Chanmaster schreef:Is geen spam, officieel per post aan geadresseerde toegezonden. Het zijn gewoon een stelletje gekken en dat weten ze nu dan ook.
En dat voor iemand die claimt schuldhulpverlener te zijn. Met de nadruk op claimt. Iemand die zo omgaat met de belangen van (denkbeeldige) cliënten is voor mij geen schuldhulpverlener.

houtwaus
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2013 12:14

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door houtwaus »

ik heb een incasso vordering gekregen van lindorff van mijn moeder
deze is al in december 2006 overleden, en het ging om wat ik weet iets van wehkamp uit 2003
of 2002.
heb ze een kopie van overlijdens akte gestuurd en nu krijg ik onder de naam mevr van der woning -erven
heb nooit wt gehoord van hen tot vorig jaar de eerste brief kwam. of ik ff 12000euro over moet maken anders gingens ze naar een kanton rechter.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Gewoon negeren, niet op reageren want dat zou stuiting zijn.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Chanmaster schreef:Gewoon negeren, niet op reageren want dat zou stuiting zijn.
Vooral niet negeren - juist Lindorff gaat erg snel naar de rechter, en als je negeert, en niet komt, kan het zomaar zijn dat je ten onrechte zou moeten betalen.

In dit geval, zeker gezien het bedrag, zou je het beste via het Juridisch Loket of je rechtsbijstandsverzekering om hulp/advies kunnen vragen.

Maar, even verder denken (ken uw rechten).
Het gaat om een consumentenkoop (beweert men) uit 2003. Dit verjaart na 2 jaren ( Bron: http://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/B ... 17-05-2014).
Als dit schrijven, of in elk geval het eerste schrijven geadresseerd aan uw moeder, pas dit jaar (dus, 2014) is gekomen, is zowel de originele termijn (zou zijn 2005) of zelfs de termijn als jaartal van overlijden gebruikt zou worden (dan zou het zijn 2008) al overschreden zijn. Zowiezo is dus de vordering - ALS deze al rechtmatig is, Lindorff heeft er een handje van om ook onjuiste vorderingen te sturen! - volledig en in elk opzicht verjaard.

Ook interessant leesvoer in dit opzicht: http://www.amsadvocaten.nl/blog/verbint ... g-stuiten/

Punt is, u heeft gereageerd met de overlijdensverklaring - en daarmee dus te kennen gegeven "he, er zijn nog mensen aanwezig op dat adres" - dus denken ze bij Lindorff waarschijnlijk een makkelijk slachtoffer gevonden te hebben. Lees de diverse Lindorff (en andere incasso topics) rustig door, en mocht u twijffelen, neem dan contact op met het Juridisch Loket of uw rechtsbijstandsverzekeraar.
Deze kunnen u helpen door een "terugblafbrief" op te (helpen) stellen waarin u in juridische taal Lindorff te kennen geeft met hun wettelijk oninbare vordering (als deze uberhaupt al bestaat) de boom in te kunnen gaan.

Heeft u nog de mogelijkheid om in de oude administratie te duiken en na te gaan of er inderdaad nog een rekening bij Wehkamp open zou staan (was uw moeder wel klant?)? Want, als blijkt dat er helemaal geen open rekening meer was, dan praten we zelfs over een onrechtmatige vordering, en mogelijk zelfs een poging tot oplichting/afpersing.

Algemene tip: Bij het contact met incassocowboys zoals Lindorff, NIET telefonisch tenzij u gesprekken kunt opnemen. Email (met verzend en leesbevestiging), en Fax zijn snelle en goedkope methoden waarbij inhoud aangetoond kan worden (en bij fax direct ook ontvangst). Een ander alternatief zou zijn aangetekend schrijven, alleen hier zijn hogere kosten aan verbonden - dus niet direct aantrekkelijk.

Op basis van uw bericht @houtwaus, meen is dat verjaring zowiezo geld - dus betaal vooralsnog niets.
Poot stijf houden, dossier maken van correspondentie, en als men het echt op het spits wil drijven, aangifte doen van bedreiging/oplichting.

miss-badeend
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 mar 2013 19:47

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door miss-badeend »

Wij hebben net een vordering van mg de jong deurwaarders gehad voor een vordering die bij lindorff zou lopen.
Nou is 1 vordering bekend, deze is echter door edr overgenomen en betaald, maar waar dit nou weer vandaan komt???
3 jaar lang hebben we alle poststukken verzameld vanwege de start schuldsanering dat is net geregeld begin mei en nou dit uitzoek werk weer!

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door sacredfour »

Dit is een deurwaarders en incassobureau. Heeft Lindorff je bericht dat ze de vordering aan de Jong zouden doorgeven? Zo niet stuur ze de incassobrief. Je kan mij een PM sturen voor deze.

miss-badeend
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 mar 2013 19:47

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door miss-badeend »

Wij hebben nog nooit iets van lindorff gehad over kpn.

De brief in 2012 die wij hebben gehad ging over t-mobile, en die heeft lindorff naar edr gestuurd. Deze is betaald.

miss-badeend
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 mar 2013 19:47

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door miss-badeend »

Overigens ook nooit een factuur of contract van kpn gehad. Mg de jonge spreekt over maart-juni 2012 er is destijds helemaal geen contract bij kpn geweest. Eind 2011 wel een aanvraag abbo, maar die was gelijk al geannuleerd door kpn (vanwege een registratie in de telecom wanbetalers systeem of hoe dat maar heet haha)
Het betreft ook niet mij maar mijn partner die nu dus in de schuldsanering zit

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door sacredfour »

Is het WSNP laat het dan over aan de bewindvoerder.
Anders stuur de incassobrief.

arkotje
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2014 15:03

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door arkotje »

Nu naar 12 jaar kreeg ik ook een brief met of ik binnen 5dagen bijna 400 euro wilde overmaken
omdat ik in het verleden met een zeker Mvr H bakker wie dit is mij niet bekend zorgverlener iets heb afgenomen maar wat weet ik niet nu nooit eerder een brief gehad nu dit ik stuur het ook gewoon retoer afzender wat moet ik er anders mee :oops:

arkotje
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2014 15:03

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door arkotje »

en dan dit bovestaande brief is ook niet eens voor mij deze persoon is jaren geleden verhuist dus de brief terug sturen of wat raad iemand mij aan naar 12 jaar is het inmiddels toch verjaard

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door czarczar »

peterschroen schreef:Mijn conclusie kan er maar één zijn en dat is dat Lindorff bewust consumenten met dreigende taal benadert in de hoop hen geld af te troggelen op basis van allerlei verjaarde en/of willekeurige vorderingen. Bovendien neemt men kennelijk niet de moeite om feiten te checken of tot zich te nemen. Het is onvoorstelbaar dat dit soort praktijken kennelijk gewoon legaal zijn.
Tsja, iedereen mag bij iedereen een vordering neerleggen. of je nu Lindorff heet of Czarzar. Of je nu op je briefpapier hebt staan dat je particulier bent of dat je een Incasso- en Deurwaarderskantoor bent. Allemaal even veel rechten. Ik schrijf al tijden lang dat je weinig tot geen reactie moet geven op incassobureaus met hun vorderingen als je zeker weet dat ze onterecht zijn, maar telkenmale wordt mij weer gezegd dat ik het bij het verkeerde eind heb. Dat je wel moet reageren. U bent het zoveelste voorbeeld dat je maar beter niet kunt reageren. Als je reageert, dan hebben ze beet. Ze doen maar wat. Dan kom je er niet meer vanaf. Soms is niet reageren beter.
Let wel, als ze wel gelijk hebben en de vordering terecht is, dan beter wel reageren, desnoods om een betalingsregeling te treffen. Tenzij je de gok in dat geval wilt nemen natuurlijk, ook wel eens een aanrader, maar dat kan je duur te staan komen.

ablanke
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2015 09:32

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door ablanke »

Lindorff leert er niet van! Ook hier een brief met een fake-naam op ons huisadres met een sommatie namens CanalDigital/M7 Group SA. De ternaamstelling klopt niet, op dit adres heeft nooit iemand met die naam gewoond, ook niet een naam die er op lijkt! En eveneens is er nooit een contract geweest met Canal Digital en zijn er niet eerder brieven verzonden.
Na te hebben gebeld wordt je afgescheept met dat je de brief rustig kunt weggooien en dat ze op zoek gaan naar het goede adres van de ternaamgestelde.

Moraalridder
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jul 2012 14:39

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door Moraalridder »

Even voor alle mensen hier die te maken hebben met Lindorff of enig ander incasso bedrijf, een vordering van langer dan 2 jaar geleden heeft geen enkel rechtsgrond meer alleen zorgkosten kunnen t/m 5 jaar naar dato gevorderd worden zoals bijv: tandarts kosten inzake een prothese maar ook ziekenhuis nota's worden met een max. van 2 jaar vergoed door een zorgverzekering. Er is echter een uitzondering genaamd de belastingdienst die een vorderingstermijn van 10 jaar kent. Lindorff beweert gerechtelijke uitspraken te hebben inzake vorderingen ook dit is een leugen aangezien alleen een Gerechtsdeurwaarder dergelijke zaken kan regelen en jouw als persoon minimaal 2 maal op de hoogte moet hebben gesteld, van de vordering en datum rechtszaak en uitspraak rechter. Lindorff en Vestiging Finance beweren vaak dat ze een dagvaarding klaar hebben liggen of doen uitgaan trap er niet in want ze kunnen helemaal geen dagvaarding opstellen als incasso bureau ze plegen valsheid in geschrifte indien ze dit wel doen omdat dit werk is voorbehouden aan de Gerechtsdeurwaarder.

Dit soort incasso bureau's nemen het vaak niet zo nauw met de waarheid. Mensen moeten goed bedenken dat indien een vordering terecht is deze niet via een incasso bureau bij je terecht komt maar direct via een Gerechtsdeurwaarder.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Moraalridder schreef: Dit soort incasso bureau's nemen het vaak niet zo nauw met de waarheid. Mensen moeten goed bedenken dat indien een vordering terecht is deze niet via een incasso bureau bij je terecht komt maar direct via een Gerechtsdeurwaarder.
Uhm.. sinds wanneer?
Er zijn ook legitieme incassoburo`s hoor - die mensen aanschrijven dat er nog een rekening open staat.
Als je dan merkt "verhip, dat klopt inderdaad" en betaald - is er geen nood aan de man.

Echt niet dat een bedrijf direct een deurwaarder inschakelt als je 2 dagen te laat bent..
De deurwaarder doet men pas als er al een heel traject van herinneringen, aanmaningen en incassopogingen gedaan zijn.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door puma73 »

Moraalridder schreef:Even voor alle mensen hier die te maken hebben met Lindorff of enig ander incasso bedrijf, een vordering van langer dan 2 jaar geleden heeft geen enkel rechtsgrond meer
Een hoop geklets, ga maar een keertje kijken wat de verjaringsrechten zijn voor diverse zaken. Je hebt er een aantal gemist.

Moraalridder
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jul 2012 14:39

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door Moraalridder »

Verjaringsrechten? lol ik zou inderdaad dit eens opzoeken als ik jou was.

termijn van verjaring bij consumentenkoop bedraagt 2 jaren

Sommige vorderingen verjaren op nog kortere termijn. Hieronder volgen een aantal voorbeelden; -termijn van verjaring voor contractuele vorderingen bedraagt 5 jaren (onder andere geldvordering/incasso, niet betaalde lening of huurvordering); -termijn van verjaring invorderen wettelijke rente bedraagt vijf jaren; -termijn van verjaring bij consumentenkoop bedraagt 2 jaren; -termijn van verjaring wegens gebreken in opgeleverd werk bedraagt 2 jaren; -termijn van verjaring voor vernietiging van een schenking bedraagt 1 jaar; -termijn van verjaring opeisen cultuurgoederen bedraagt 1 jaar; -termijn van verjaring personenvervoer bedraagt 1 jaar; -termijn van verjaring vordering vakantiegeld bedraagt 2 jaren. Daar er zoveel verschillende korte termijnen voor verjaring zijn, is het in uw belang dat u uw vordering op tijd opeist. Bij het verstrijken van de verjaringstermijnen kunt u uw rechten namelijk niet meer afdwingen. Ons incassobureau dan wel de daar werkende incasso advocaten kunnen voor invordering en/of stuiting zorgdragen.

Gesloten