LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] exploot kosten + + +?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

exploot kosten + + +?

Ongelezen bericht door bianca82 »

Gister kreeg ik een brief van een deurwaarder namens DUO in mijn brievenbus..

dom dom laatste paar maanden niet goed opgelet en alles bijgehouden omdat ik in mijn hoofd had dat ik het laatste kleine bedrag zodra de belastinggelden binnen waren gelijk over zou maken..

geen excusses uiteraard...

maar nu zat ik te googlen voor de exploot kosten en ik ben vrij verbaasd dat dat 91,36 euro is bij deze deurwaarder terwijl online staat bij 73,83 moet zijn..

terwijl ik belde voor uitleg en nog wat dingen begreep ik dat ze ook de btw erbij oprekenen en dan kom je wel aan zo'n bedrag maar ik kan dat nergens op betrouwbare sites vinden dat dit mag enz..

weet iemand dat toevallig? en eventueel met een betrouwbare link erbij?

ik ga nu weer met DUO bellen omdat ook de hoofdsom niet kloppend is.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: exploot kosten + + +?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik vind een link - http://schuldinfo.nl/?id=51 - waar een nog lager bedrag staat :(

Niet echt makkelijk om een antwoord te vinden - maar als de hoofdsom al niet klopt zou ik zowiezo even contact met de deurwaarder opnemen om dit aan te geven.
Anders blijft deze pogen een en ander te innen - met alle mogelijke gevolgen van dien.

Succes

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: exploot kosten + + +?

Ongelezen bericht door bianca82 »

helaas klopt de hoofdsom wel maar duo is traag met alles verrekenen.. ook is blijkbaar de code die je altijd erbij moet vermelden elke maand anders dus een bedrag van vorig jaar die ik al had betaald stond niet zo te boek als betaald omdat ik hem met een andere maand code had betaald...

(wist niet eens dat er elke x een andere maand in die code stond want bij belastingacceptgiro is het altijd dezelfde code)

puntje bij paaltje kan ik gewoon dat hele bedrag gewoon gaan betalen... met extra kosten als die maand wel normaal was verrekend was er nu geen deurwaarder in beeld geweest... (ze hadden het als extra aflos verrekend) zucht dat kost me dus gewoon 200 euro extra want heb dus al het laatste bedragje voor duo opgestuurd dus ben vanaf volgende maand volledig van ze af... qua studieschuld...

overigens is dat het zelfde bedrag hoor guardian :)

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: exploot kosten + + +?

Ongelezen bericht door ArneLH »

Je geeft niet aan om wat voor exploot het gaat, dus er is niets over te zeggen zo.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: exploot kosten + + +?

Ongelezen bericht door bianca82 »

ik had het dan ook over de btw kosten van de exploot en niet over duo

de exploot is een dwangbevel..

duo kon me overigens niet vertellen waarom ik wel de acceptgiro's kreeg maar niet de aanmaningen en de herinneringen.. dat was wel heel frustrerend...

Incasso_deskundige
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:05

Re: exploot kosten + + +?

Ongelezen bericht door Incasso_deskundige »

Dit is geregeld in artikel 10 van het Besluit tarieven ambtshandelingen gerechtsdeurwaarders (Btag).

De kosten worden verhoogd met een percentage dat overeenkomt met het percentage, bedoeld in artikel 9, eerste lid, van de Wet op de Omzetbelasting 1968, indien de opdrachtgever de hem in rekening gebrachte omzetbelasting niet op grond van genoemde wet kan verrekenen en zulks nadrukkelijk verklaart, en de gerechtsdeurwaarder aan de voet van het exploot verklaart dat de kosten in verband daarmee zijn verhoogd.

Gesloten