LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff -een gebed zonder eind-

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
babsbabbels
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2013 01:18

Lindorff -een gebed zonder eind-

Ongelezen bericht door babsbabbels »

Mijn kind had een telefoonabonnement bij Hyves.
Maar hij raakte zijn werk kwijt en de rekeningen stapelden op.
Hij heeft zijn vervoer verkocht en met het daarmee verkregen geld de rekening aan Hyves tot op de laatste cent voldaan.

Hyves sloot daarna op verzoek van mijn kind het abbo af.

Maanden later lag er een brief op de mat afkomstig van incassobedrijf Lindorff.
Of mijn kind maar even 160 euro wilde ophoesten.
Kind gebeld met Lindorff en netjes de boel uitgelegd dat er geen sprake was van een schuld.

Echter Lindorff hield vol van wel.
Ik Lindorff gebeld.
Alles uitgelegd, geen sprake van schuld; of zij contact op wilden nemen met Hyves dan was dit opgelost.

Nee hoor, dat deden ze niet.
Ik met Hyves gebeld.
Nee mevrouw, U heeft gelijk, alles is keurig betaald.
Om een heel lang verhaal kort te maken: Lindorff bleef brieven schrijven, dreigde met de deurwaarder, met de rechter, waarop ik zei: breng het maar voor de rechter, jullie hebben geen poot om op te staan.

Na een paar maanden stilte kreeg mijn kind weer een brief van Lindorff: nu werd er niet meer gesproken over de rechtbank maar zou Lindorff de naam van mijn kind doorgeven aan kredietregistratie als er niet betaald werd.

Ik heb hier op het forum al tientallen bladzijden gezien met klachten over Lindorff die soortgelijk zijn.

Ik vraag me af of Radar hier eens aandacht aan kan besteden in het programma want deze werkwijze is toch te gek voor woorden.
Mijn kind wordt gedwongen een dure advocaat in te schakelen en anders staat hij geregistreerd bij kredietregistratie met alle gevolgen vandien.
Het is pure chantage.

Als iemand anders dit leest en weet bij welke instantie ik dit kan melden zodat deze praktijken stoppen, bij voorbaat veel dank.

Groeten,
BabbelBabs

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Lindorff -een gebed zonder eind-

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik heb hier op het forum al tientallen bladzijden gezien met klachten over Lindorff die soortgelijk zijn

Dan weet je wel hoe je moet handelen (of juist niet handelen).
BTW, Jouw kind wordt helemaal niet gedwongen een dure advocaat in te schakelen.

william-1973
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 jun 2013 20:53

Re: Lindorff -een gebed zonder eind-

Ongelezen bericht door william-1973 »

Sinds 2011 worden er voor telefoon abonnementen geen BKR registraties meer gedaan. gewoon een loze dreigement.

Als u even had gegoogeld, dan was je zelf al achter het antwoord gekomen en hoeft je zoon geen "Dure advocaat in te schakelen"

Wat ik u wel aanraad, en dit kost ongeveer tussen de 10 á 15 euro p/m
dat is om bij uw verzekerings- pakket een rechtsbijstandverzekering af te sluiten voor u zelf en uw zoon zelf ook een laten afsluiten.

Die verzekering helpt u bij dit soort gevallen uitstekend en die kunnen u een verhelderen zicht op de zaak geven.

Vraag aan Hyves een bevestiging dat de openstaande schulden zijn betaald, en laat Lindorf maar met bewijs komen dat er nog een schuld openstaat. Eenmaal een bevestiging van Hyves binnen, en dan kan je een dikke middelvinger opsteken naar lindorf. Blijft die aandringen op betaling, dan kan ik u verder aanraden om , als u de bevestiging heeft.

Een scan te maken van de brief, die per email te versturen en een tegenvordering in te dienen van €500,00 tegen Lindorf voor alle moeite, zoals inkt, telefoon, papier, en uw eigen tijd die u erin heeft gestoken,en de tijd die u er nog gaat insteken, en een eventuele vrije dag om op de rechtszaak te verschijnen mocht dit nodig zijn, en dat u die ook vergoed wil zien van Lindorf.
Mocht dit resulteren in een rechtszaak, dan is uw tegenvordering rechtsgeldig en dit zal meegenomen worden in de uitspraak, de rechter zal dan uiteindelijk bepalen wat u toe gaat komen. Meestal is het een kwestie van tegen elkaar afstrepen.

Ik durf te wedden dat u niets meer van hun zal horen

Bekijk de link van BKR die ik heb geplaatst, en die zal u alles uitleggen over een BKR registratie met telefoonabonnement en waarom dit niet meer wordt gedaan.

http://www.bkr-opvragen.nl/geen-bkr-reg ... nnementen/

stofzuigertje

Re: Lindorff -een gebed zonder eind-

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ze dreigen meestal wel maar zelden komt het tot een rechtszaak.

Vraag gewoon 1x wanneer de zitting is die ze beloven zodat U kunt winnen in deze zaak.
Alle bewijzen dan meenemen en overtuig de rechter en je krijgt alle kosten vergoed.
Dus reiskosten en vrije dag die je meestal moet nemen.

Als je vraagt om de datum van zitting omdat je toch vrijwel zeker zult winnen stoppen ze meestal wel.
Alle onzin als ze toch doorgaan negeren en bewaar alles.

Zij horen te reageren op Uw vraag en als ze dat niet doen verliezen ze zelfs als je wel schulden had.
Als zij iets beloven en/of ergens onterecht mee dreigen is strafbaar en daarmee verliezen ze altijd!

Dus gewoon op datum zitting vragen zodat U in de vakantie planning hier rekening mee kan houden.
Wedden dat ze daar meestal niet van terug hebben.

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Lindorff -een gebed zonder eind-

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag Babsbabbels,

Onlangs heeft u een bericht geplaatst op dit forum. Ten eerste meldt Lindorff betreffende vorderingen van T-Mobile geen consumenten bij het BKR. Graag zou ik in contact met u willen komen om te kijken waarom er toch een vordering aan Lindorff is overgedragen terwijl u aangeeft dat alles is voldaan. Zou u zo vriendelijk willen zijn om contact met mij op te nemen via [email protected] onder vermelding van het vorderingnummer?

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en wacht u bericht af.

Met vriendelijke groet,

Mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff -een gebed zonder eind-

Ongelezen bericht door Guardian72 »

babsbabbels schreef: Na een paar maanden stilte kreeg mijn kind weer een brief van Lindorff: nu werd er niet meer gesproken over de rechtbank maar zou Lindorff de naam van mijn kind doorgeven aan kredietregistratie als er niet betaald werd.
Kan je deze brief - geanonimiseerd! - scannen en plaatsen?
Want zoals je ziet beweerd het bedrijf dat ze dit niet doen...
Zou toch wel fijn zijn als die brief aantoont dat men dat wel beweert te doen.
(Overijverige stagiar of zo?)

trikson
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jul 2010 14:08

Re: Lindorff -een gebed zonder eind-

Ongelezen bericht door trikson »

Die mevrouw Bosch van Lindorff heeft het toch maar druk he! Fijn dat er een forum als deze bestaat; jammer dat bedrijven als Lindorff pas fatsoenlijk willen praten als er negatieve publiciteit online verschijnt. Sterkte ermee; als ze daadwerkelijk hebben gedreigd met het BKR zou ik mijn poot stijf houden en een klacht indienen bij evt landelijke organisaties waar ze bij zijn aangesloten! Schande!

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Lindorff -een gebed zonder eind-

Ongelezen bericht door Lindorff »

TS heeft tot op heden geen contact met Lindorff opgenomen.

Mirjam_87
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2013 09:52

Re: Lindorff -een gebed zonder eind-

Ongelezen bericht door Mirjam_87 »

Wat apart.
Als u naar Hyves heeft gebeld en zij hebben aangegeven dat alles netjes betaald is kunnen ze daar toch ook een schriftelijk bewijs van afgeven.
Als u een begeleidend brief schrijf naar lindorff met bijlagen: Betalingsoverzicht vd bank EN bewijs van hyves dan kunnen ze toch niet anders dan de rekening afboeken?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Lindorff -een gebed zonder eind-

Ongelezen bericht door GJvdZ »

trikson schreef:Die mevrouw Bosch van Lindorff heeft het toch maar druk he! Fijn dat er een forum als deze bestaat; jammer dat bedrijven als Lindorff pas fatsoenlijk willen praten als er negatieve publiciteit online verschijnt. Sterkte ermee; als ze daadwerkelijk hebben gedreigd met het BKR zou ik mijn poot stijf houden en een klacht indienen bij evt landelijke organisaties waar ze bij zijn aangesloten! Schande!
Een incassobedrijf hoeft niet echt aan positieve PR bij het grote publiek te werken. Dat zal niet de reden zijn dat ze hier reageren. Incassobureau's hebben alleen maar te maken met hun opdrachtgevers. Als die hun geld krijgen is het prima.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff -een gebed zonder eind-

Ongelezen bericht door Guardian72 »

GJvdZ schreef: Een incassobedrijf hoeft niet echt aan positieve PR bij het grote publiek te werken. Dat zal niet de reden zijn dat ze hier reageren. Incassobureau's hebben alleen maar te maken met hun opdrachtgevers. Als die hun geld krijgen is het prima.
ALS het terecht is dat een opdrachtgever een incassocowboy inschakelt.
Even zaak van Snepke en CD/Lindorff .. aantoonbaar en bewijsbaar onjuist - maar toch tot aan de rechter doorgaan...

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff -een gebed zonder eind-

Ongelezen bericht door snepke »

Guardian72 schreef: Even zaak van Snepke en CD/Lindorff .. aantoonbaar en bewijsbaar onjuist - maar toch tot aan de rechter doorgaan...
Als ik er weer aan denk,krijg ik er weer de zenuwen van.
Wat een *****bedrijf is dat.

Gesloten