LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Met schulden emigreren

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
aandegrond
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jun 2013 16:31

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door aandegrond »

of werken bij de belastingdienst. Leer je alle tips en trucs die je mooi in de praktijk kunt toepassen (waar kijken ze niet naar, hoe kun je onder zaken uitkomen en hoe kun je extra verdienen). En je kunt van degene van wie je de papieren moet controleren benaderen en een mooie deal mee maken.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door ruud_a »

aandegrond schreef:of werken bij de belastingdienst. Leer je alle tips en trucs die je mooi in de praktijk kunt toepassen (waar kijken ze niet naar, hoe kun je onder zaken uitkomen en hoe kun je extra verdienen). En je kunt van degene van wie je de papieren moet controleren benaderen en een mooie deal mee maken.
ik zie al dat u geen hulp nodig hebt.

bliemertje
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 nov 2012 16:02

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door bliemertje »

zou ook wel iets zijn bijv bij iemand een nulletje erbij zetten zodat zodat um een belasting aanslag krijgt

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door ruud_a »

bliemertje schreef:zou ook wel iets zijn bijv bij iemand een nulletje erbij zetten zodat zodat um een belasting aanslag krijgt
ik krijg over vorig jaar geld terug (als de overheid niet met terugwerkende kracht de belastingwetten verandert tenminste), dus een nulletje erbij zou zeer welkom zijn.
twee is ook goed, want nulletjes kosten niets.

bliemertje
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 nov 2012 16:02

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door bliemertje »

laat ze dit maar niet lezen anders zijn ze al verandert

witte angora
Berichten: 30791
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door witte angora »

ruud_a schreef:
aandegrond schreef:Ben ook een tijdje voor schulden baar het buitenland geweest. Veel schuldeisers geven het na een paar jaar op en boeken het af. Alleen enkele hardnekkige blijven je ook na terugkomst in Nederland achtervolgen. maar er is niets te halen, ik huur onder en heb zogenaamd geen cent te makken
dat is de juiste instelling.
je schulden afwentelen op een ander.
misschien kunt u bij een bank gaan solliciteren?
Bij de overheid is ook een mogelijkheid.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door ruud_a »

witte angora schreef:
ruud_a schreef:
aandegrond schreef:Ben ook een tijdje voor schulden baar het buitenland geweest. Veel schuldeisers geven het na een paar jaar op en boeken het af. Alleen enkele hardnekkige blijven je ook na terugkomst in Nederland achtervolgen. maar er is niets te halen, ik huur onder en heb zogenaamd geen cent te makken
dat is de juiste instelling.
je schulden afwentelen op een ander.
misschien kunt u bij een bank gaan solliciteren?
Bij de overheid is ook een mogelijkheid.
bliemertje wilde al bij de belastingdienst.
dat is ook overheid.
tot ze het privatiseren natuurlijk.
dan kun je je belasting aan "De Belastingdienst NV" afdragen.

bliemertje
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 nov 2012 16:02

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door bliemertje »

waarom nou alweer een nv

roekoe1
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2015 10:56

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door roekoe1 »

Ik snap je hele verhaal wel hoor
ken ook iemand die is ook verhuist naar België
Wat een rust heeft die persoon nu
En daar in België helpen ze je veel beter dan hier wat ik had gehoord

Zita1
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 apr 2013 17:05

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Zita1 »

Je zegt dat je in de schuldsanering zit en ook een bewindvoerder hebt!

Dat betekent dus dat je in een traject zit bijv. Wsnp

Als je in de Wsnp zit dan heb je geluk met die tweede kans om van je schulden af te komen in 3 jaar tijd!

En dan wil jij deze tweede kans vergooien om in duitsland te gaan wonen en dat voor een man.........
Hoe dom kun je zijn!!!

Daar ga je echt spijt van krijgen maar goed het is jou leven.

Onthoud 1 ding NIETS IS WAT HET LIJKT..........

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door moederslink »

De post van TS Selenatje is al 2 jaar oud , het zal wel opgelost zijn of ze ligt in een hangmatje in Suriname of zo :D en de post van Yazmine is 1 jr oud , die zit ws al in Duitsland...

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Josephien12 »

moederslink schreef:De post van TS Selenatje is al 2 jaar oud , het zal wel opgelost zijn of ze ligt in een hangmatje in Suriname of zo :D en de post van Yazmine is 1 jr oud , die zit ws al in Duitsland...
de post van roekoe1 is van dezelfde dag

Proudmama
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 okt 2016 13:30

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Proudmama »

Ik zit met ong 50000 euro schuld. Ben al sinds 2002 af het betalen. Schuld was anderhalve ton. Graag wil ik na België verhuizen maar ik heb nu beschermingsbewind. .. kan dat?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Proudmama schreef:Ik zit met ong 50000 euro schuld. Ben al sinds 2002 af het betalen. Schuld was anderhalve ton. Graag wil ik na België verhuizen maar ik heb nu beschermingsbewind. .. kan dat?
Lijkt me niet. Wat zegt je bewindvoerder?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door ciske »

joris21 schreef:Geen geld om het te betalen maar wel naar een ander land willen verhuizen wie betaald dat.
Van mij mogen ze dit soort figuren gewoon aan een ketting elke dag aan het werk zetten tot alles is afbetaald tot de laatste cent.



Wat een hard oordeel. Je weet toch niet waarom iemand schulden heeft?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door moederslink »

Eens met Ciske! We weten niets van deze TS :o
En trouwens: een ton aflossen in 14 jr is toch zo.n € 7000 p.j oftewel zo.n kleine €600 p.m.
Dat vind ik knap.
En of je naar België mag verhuizen en dat was de vraag :mrgreen: , weet ik niet. Dit zal in overleg met de bewindvoerder moeten.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Moneyman »

ciske schreef:
joris21 schreef:Geen geld om het te betalen maar wel naar een ander land willen verhuizen wie betaald dat.
Van mij mogen ze dit soort figuren gewoon aan een ketting elke dag aan het werk zetten tot alles is afbetaald tot de laatste cent.

Wat een hard oordeel. Je weet toch niet waarom iemand schulden heeft?
Nou, inderdaad! Hardvochtig, gewoon. Als gerechtsdeurwaarder kan ik alleen maar respect hebben voor iemand die zo veel aflost als deze persoon.

joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door joris21 »

En er dan tussenuit wil naaien.
Eerst alles betalen dan pas weg, als men geld heeft om te verhuizen dan is er ook geld om af te lossen.
Dat moet jij als Deurwaarder toch ook snappen

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Moneyman »

joris21 schreef:En er dan tussenuit wil naaien.
Eerst alles betalen dan pas weg, als men geld heeft om te verhuizen dan is er ook geld om af te lossen.
Dat moet jij als Deurwaarder toch ook snappen
Kap nou eens met al je vooroordelen! Er is geen sprake van "er tussenuit willen naaien", maar van een verhuizing. Waar jij ovetigens de finesses niet van kent, en dus ook geen oordeel over moet / mag hebben.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door moederslink »

Proudmama schreef:Ik zit met ong 50000 euro schuld. Ben al sinds 2002 af het betalen. Schuld was anderhalve ton. Graag wil ik na België verhuizen maar ik heb nu beschermingsbewind. .. kan dat?
joris21 schreef:En er dan tussenuit wil naaien.
Eerst alles betalen dan pas weg, als men geld heeft om te verhuizen dan is er ook geld om af te lossen..........
Waar haal je dit vandaan dat ie " er tussenuit wil naaien ?" Hij vraagt het alleen.... :roll:
Zolang je onder bewind staat , krijg je " leefgeld " en waarom zou je dan niet kunnen verhuizen om bv goedkoper te gaan wonen of daar familie of vrienden hebt zitten of het hier in Nederland zat bent...er kunnen verschillende redenen zijn.
Het zal sowieso in overleg met de bewindvoerder moeten .
Als het goed is is er ook gespaard en dit kan gebruikt worden om te verhuizen , zeker toe te juichen als het een goedkopere woning is waardoor er meer afgelost kan worden aan de schuldeisers , binnen Nederland is dit toegestaan . Naar België ? Dat weet ik niet ( zeker ) .
Waar je ook woont , je bent en blijft gebonden aan je bewindvoerder , net zolang tot je schuldenvrij bent verklaard en een schone lei hebt.
Ik lees nu , links en rechts, verschillende reacties van je die , vind ik , nogal ongenuanceerd en te stellig zijn.
Misschien even rustiger en beter tot 10 tellen voor je maar van alles neerplempt? Het is m.i. onmogelijk om welke TS dan ook te kennen , laat staan er een oordeel over hebben. Mening? OK ! Oordeel ? Niet OK !

Gesloten