LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Met schulden emigreren

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door joris21 »

[Tekst verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 17 okt 2016 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht is niet respectvol, niet constructief en niet onderbouwd.

Proudmama
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 okt 2016 13:30

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Proudmama »

Ik word aangevallen en bevooroordeeld terwijl jullie schijnbaar niet kunnen lezen???? Die schulden zijn gekomen Door een lover boy! Ik heb nog nooit op grote voet geleefd!!!

Proudmama
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 okt 2016 13:30

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Proudmama »

Bewindvoerder heeft me zojuist gebeld en ik heb groen licht! We gaan een verzok Schrift opstellen om bewind op te heffen en dan mag ik gaan! :P

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vind de beschuldigingen en verwijten wel erg grof worden. Nergens staat dat de topicstarter een uitkering heeft. Wat al eerder gezegd is: Ieder jaar 7000 euro aflossen met een bijstandsuitkering, en dat al 14 jaar lang, dat gaat gewoon niet lukken. Dat bestaat niet. Ik blijf bij mijn vorige opmerking:
witte angora schreef:Tijd dat de moderator met zijn bezem langs komt.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door witte angora »

Proudmama schreef:Bewindvoerder heeft me zojuist gebeld en ik heb groen licht! We gaan een verzok Schrift opstellen om bewind op te heffen en dan mag ik gaan! :P
Gefeliciteerd, Proudmama! Ik hoop voor je dat het spoedig geregeld is, en ik wens je al het goede toe in je nieuwe thuisland!

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door gemist »

Die komt nog wel terug hoor. De Nederlandse frieten zijn veel te lekker om op te geven.

joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door joris21 »

[Tekst verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 17 okt 2016 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht is niet respectvol, niet constructief en niet onderbouwd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door ciske »

witte angora schreef:
Proudmama schreef:Bewindvoerder heeft me zojuist gebeld en ik heb groen licht! We gaan een verzok Schrift opstellen om bewind op te heffen en dan mag ik gaan! :P
Gefeliciteerd, Proudmama! Ik hoop voor je dat het spoedig geregeld is, en ik wens je al het goede toe in je nieuwe thuisland!


Top,. veel geluk in Belgie.

joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door joris21 »

De waarheid is voor sommige hard schijnbaar.
Alleen BL2 snapt het verhaal.

[Tekst verwijderd door de Moderator]

En de schuldeisers kunnen de pot op zo redeneren sommige hier.
Als iemand 150K schuld heeft en wel 5 koters dan had daar van te voren al eens een rem op moeten komen.
Maar ja het is handig met geld van ons allemaal want dat is het uiteindelijk je schuld aflossen
Laatst gewijzigd door Radar op 17 okt 2016 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet-onderbouwde opmerking.

Mucha

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door ciske »

Mucha schreef:
Kom op zeg !
Ten eerste zijn het kinderen en niet "koters".
En ten tweede doet iemand hier haar stinkende best om uit de problemen te komen. Mag dat ?
Zij zal vast fouten hebben gemaakt in haar verleden. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze compleet de grond in geboord moet worden.

+1

joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door joris21 »

Ze mag best fouten gemaakt hebben maar waar het omdraait is dat mevr. groter wil wonen meer uitkering kan vangen en daarvoor naar België wil uitwijken dat gaat er bij mij niet in.
Als je geen schuld hebt mag je eisen gaan stellen waar je wilt wonen, niet met 50K schuld nog op je rug

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door berndv »

joris21 schreef:Maar ja groot deel wat hier zit heeft of ww of wil niet werken.
hahaha, sinds 11 oktober actief op het forum (onder deze naam tenminste :wink: ) en sindsdien al bijna 100 berichten met een gemiddelde van 16 berichten per dag. Zal wel een stukje herkenning in zitten zeker :lol:

Oh ja, ik werk trouwens gewoon, enige "uitkering" die ik ooit heb mogen ontvangen is een studiebeurs.

ik krijg bijna zin in chocolademelk :wink:
Laatst gewijzigd door berndv op 17 okt 2016 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Mucha

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Proudmama
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 okt 2016 13:30

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Proudmama »

ik heb altijd dubbele banen gehad om mijn verleden te kunnen oplossen!!! En ja ik heb 5 prachtige kinderen waar ik me echt niet voor ga verontschuldigen!!!! Ik ben nu afgekeurd geworden volledig omdat ik 3 hernia's heb artrose en reuma!! Ben inmiddels al 4 geopereerd en vaak rolstoel afhankelijk en nu heb ik een wao uitkering. Dus ik heb 2-3e van mijn schuld afbetaald en sinds nu staat de teller net onder de 50.000. Ik weet dat dit ook nog een flink kapitaal is maar er komt wel licht in de tunnel!
Mijn kinderen zijn allemaal van 1 man die me trouwens ook meehelpt de schulden te betalen.

joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door joris21 »

Oh ja, ik werk trouwens gewoon, enige "uitkering" die ik ooit heb mogen ontvangen is een studiebeurs.
Ik ook kan alleen in deze opdracht veel wachten en beeldscherm kijken deze week.
af en toe ff wat invullen en dan duurt het weer een uur voor er iets gedaan kan worden.
Wat wil je dan ? Moet ze een nier verkopen ? Voor straf naar een werkkamp ? De prostitutie in ?
haar 5 kinderen zijn er nu eenmaal. En die schulden ook.
50K schuld los je niet zomaar eventjes af. En zeker niet als je ook nog eens voor 5 kinderen moet zorgen.
Ze zit diep in de ****. Wil je haar er nog verder in duwen ?
Heeft ze geen recht op een tweede kans ? Op een beetje lucht ? Medemenselijkheid ?
Prostitutie is al geweest met de loverboy
Maar aan kinderen beginnen als je al schulden hebt ja sorry dan ben je niet goed bezig.
Maar dat wil niet zeggen dat je dan maar moet verhuizen omdat je groter huis wilt en daar meer kinderbijslag krijgt zodat de schuld niet door haar betaald word maar door de overheid.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door alfatrion »

Proudmama schreef:Bewindvoerder heeft me zojuist gebeld en ik heb groen licht! We gaan een verzok Schrift opstellen om bewind op te heffen en dan mag ik gaan! :P
Dat vind ik tof om te horen. :)

Proudmama
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 okt 2016 13:30

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Proudmama »

Ik betaal tenminste wel mijn schulden af!!! En ja tuurlijk heb ik fouten gemaakt in mijn leven maar hebben we die niet allemaal?? Ene wat erger dan de ander maar Door door ben ik wel gaan vechten en mijn best gaan doen om te betalen! Mijn 5 kinderen zal ik me never nooit voor excuseren!!! Denk dat ik een groot deel van mijn vechtlust Door hun heb zelfs! Ze hebben altijd een volle maag en schone gewassen gestreken kleren aan. Oké wij verkiezen om niet na de eft Eling te gaan maar lekker met een picknickmand in het park maar dat vinden de kids alleen maar leuk. Ik had ook minder kunnen afbetalen om luxery te leven maar dat heb ik nooit gewild en wil ik niet. Ik heb die schulden op mijn naam en los ze ook netjes op!!!

Proudmama
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 okt 2016 13:30

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Proudmama »

Oow en over dat groter huis.... kost hetzelfde als hier in Maastricht! ! Dus ik ga wat dat betreft idd vooruit maar kost niets extra's! En daarbij kunnen mijn jongens ook meer rust krijgen dat vind ik belangrijk.
En mijn 4e zwangerschap kwam terwijl ik gesteriliseerd zou worden en mijn jongste dochter kwam gewoon Door de pil!! Dus 4 en 5 waren niet gepland maar wel welkom

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door BL2 »

Een "loverboy", bij een moeder van 5 kinderen. Dan ben je toch geen 16 meer en heb je hopelijk net iets meer levenservaring om niet in zulk soort dingen te trappen, en zeker geen 2 jaren lang.

Waarom een bezem door dit topic, gewoon een duidelijke discussie met twee meningen. Als dat al niet meer mag.......

Anderzijds, een loverboy, een ongelovelijke schuld, artrose, hernie, reuma, wao, gescheiden, autistische kinderen, kleine woning, rolstoel. Het zijn ook geen dingen om vrolijk van te worden.

En dit alles komt dan ineens ten laste van de Belgische staat, zonder ooit een cent aldaar premie betaald te hebben, ik kijk er erg van op als dat gaat lukken.......

Gesloten