LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brief Corpus justitia beslaglegging!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Raar dat rekeningnummers van zo'n oplichtersbende niet meteen geblokkeerd worden. Ik kon er nog steeds naartoe overboeken:

Afbeelding[/url][/url]

En zou de site inmiddels zijn gehackt door een sociaal betrokken hacker? Het lijkt er op.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 08 aug 2013 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door tenormin »

http://www.reputatiecoaching.nl/corpus- ... okfactuur/

Ook een helder, duidelijk verhaal. Zegt het voort, twitter, Facebook, wat er maar aan social media is.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

En nogmaals , laat iedereen die gebeld heeft zich melden bij de OPTA.
Er word (voor mij in elk geval) misbruik van het 0900 systeem gemaakt - en je kan daarom een pging doen om de gesprekskosten terug te halen.

Zeker omdat na 'maximale kosten' bij meerdere mensen in dit topic alleen al blijkt dat men de verbinding verbreekt.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door trail46 »

Ook op het kassa-site staat een stuk over dit Nep-bedrijf.
http://kassa.vara.nl/actueel/consumente ... -justitia/
Er circuleren momenteel naar verwachting vele honderden brieven van een niet-bestaand incassobureau, Corpus Justitia uit Eindhoven. In de brief wordt de ontvanger gesommeerd snel 129,80 euro over te maken, anders wordt beslag gelegd op huis en auto. De Fraudehelpdesk en Meld Misdaad Anoniem hebben de afgelopen dagen meer dan 600 telefoontjes gekregen van personen die zo'n brief op de mat hebben gekregen.

'Betaal niet!'
De Fraudehelpdesk waarschuwt mensen vooral niet te betalen en het aan de helpdesk - en niet aan Meld Misdaad Anoniem - te melden als ze zo'n brief krijgen.
Bronvermelding = vara-kassa.nl

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Het was zelfs net op het half acht journaal! Dat er jarenlang mensen met dreigende brieven en taal zich zo bedreigd voelen....nou als het op journaal komt..

Vanmiddag las ik dat er elk uur nu honderden meldingen binnenkomen!!

Dus dit is echt malafide en geen aftakking van??

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Corpus Justitia: een takje aan de grote Intrum Justitia boom.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door dhc »

Lijkt me niet! Ze gaan geen nep incassoburo oprichten, denk dat ze zelf werk genoeg hebben....

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

http://mobile.twentefm.nl/streeknieuws/35437

Een van de vele vele waarschuwingen.....politie waarachuwd...dus nee bob ,dit is niet goed.
Geen takje..ja van oplichters

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Bob Schurkjens schreef:Corpus Justitia: een takje aan de grote Intrum Justitia boom.
Nogmaals (zie opmerking van Vogels) - kan je dit onderbouwen?

Ik denk eerder dat deze oplichters (was gister ook op RTL nieuws / Editie NL) bewust deze naam hebben gekozen, omdat het lijkt op Intrum Justitia - en daarmee mensen op het verkeerde been willen zetten.
(Benadeelden zouden IJ eens kunnen bellen\mailen waarom zijn dit doen - misschien dat zij dan ook stappen gaan ondernemen omdat dit verwarring is vanwege de overeenkomsten in de naam)

prendervergast
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jul 2013 14:45

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door prendervergast »

De site is NIET gehackt. Bij CJ was men zo slim geweest alléén het com-domein te registreren en niet het NL-domein. Het NL-domein is nu geregisteerd om mensen te waarschuwen voor CJ. Werkwijze trouwens vergelijkbaar men Intrum Justitia, dus wellicht inderdaad een dochteronderneming?
Bob Schurkjens schreef: En zou de site inmiddels zijn gehackt door een sociaal betrokken hacker? Het lijkt er op.
Afbeelding

prendervergast
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jul 2013 14:45

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door prendervergast »

Met het incasseren van onterechte bedragen voor malafide bedrijven is Intrum Justitia "groot" geworden, dus het zou zeker waar kunnen zijn.
dhc schreef:Lijkt me niet! Ze gaan geen nep incassoburo oprichten, denk dat ze zelf werk genoeg hebben....

prendervergast
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jul 2013 14:45

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door prendervergast »

Ze houden er dezelfde praktijken op na als Intrum Justitia, dus "op het verkeerde been zetten", dat doen ze dan toch verkeerd.
Guardian72 schreef: Ik denk eerder dat deze oplichters bewust deze naam hebben gekozen, omdat het lijkt op Intrum Justitia - en daarmee mensen op het verkeerde been willen zetten.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door ArneLH »

Guardian72 schreef:Ik denk eerder dat deze oplichters (was gister ook op RTL nieuws / Editie NL) bewust deze naam hebben gekozen, omdat het lijkt op Intrum Justitia - en daarmee mensen op het verkeerde been willen zetten.
(Benadeelden zouden IJ eens kunnen bellen\mailen waarom zijn dit doen - misschien dat zij dan ook stappen gaan ondernemen omdat dit verwarring is vanwege de overeenkomsten in de naam)
Dat zij allebei Justitia in de handelsnaam dragen lijkt mij onvoldoende (vgl. Rb Amsterdam, 18 juli 2007, ECLI:NL:RBAMS:2007:BB3934 (Intrum Justitia/Evia Justitia)).

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

En het nieuws en de politie die immers waarschuwd zal nog niet onderzocht hebben of het idd bij ij hoort..dat zal toch wel!!

Honderden meldingen per dag..nou wacht ,met spanning af :lol:
Politie en nieuws gooien dit neem ik aan zonder onderzoek nietnnaar buiten!!

ElisaB
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 feb 2013 14:05

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door ElisaB »

rozemarijntje schreef:En het nieuws en de politie die immers waarschuwd zal nog niet onderzocht hebben of het idd bij ij hoort..dat zal toch wel!!

Honderden meldingen per dag..nou wacht ,met spanning af :lol:
Politie en nieuws gooien dit neem ik aan zonder onderzoek nietnnaar buiten!!
Een klein beetje "onderzoek" op de nog steeds bestaande website laat zien welke klanten ze in de portefeuille hebben, en dat zijn zeker geen kleintjes: Pixar, Reuters, Kraft, Nike, bovendien hebben ze een vacature geplaatst waarop je kunt reageren, ze zoeken een incasso medewerker....

Ga je eens kijken of dit bedrijf wel internationaal bekend is, kom je het niet tegen.

Ik werk op de Luchthavenweg 81 in Eindhoven, echter, dat is een groot gebouw waarin veel kantoren gevestigd zijn, met ieder een eigen postadres (erbij). Men kan er wel dagelijks een kantoortje huren, eenmalig, om vervolgens het vliegtuig te kunnen nemen.....

De receptie zal blij zijn met correspondentie :]

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door dhc »

prendervergast schreef:Met het incasseren van onterechte bedragen voor malafide bedrijven is Intrum Justitia "groot" geworden, dus het zou zeker waar kunnen zijn.
dhc schreef:Lijkt me niet! Ze gaan geen nep incassoburo oprichten, denk dat ze zelf werk genoeg hebben....
Onderbouwing graag, aan onderbuikgevoelens hebben we niks....

dan kan ik nog wel ff doorgaan.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Volgens mij gebeurt er helemaal niets als je die brieven gewoon weggooit. Zoals iemand anders al zegt lijkt de business case voor dit bedrijf het 0900 nummer te zijn. De bedragen zijn te laag om verdere actie te verwachten om dat geld te incasseren. Ze zullen dus niet gauw op de stoep staan om dat geld te komen halen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

GJvdZ schreef:Volgens mij gebeurt er helemaal niets als je die brieven gewoon weggooit. Zoals iemand anders al zegt lijkt de business case voor dit bedrijf het 0900 nummer te zijn. De bedragen zijn te laag om verdere actie te verwachten om dat geld te incasseren. Ze zullen dus niet gauw op de stoep staan om dat geld te komen halen.
Daarom zouden mensen die wel gebeld hebben, de OPTA moeten inschakelen.
Het lijkt me ondertussen vrij duidelijk dat dit met opzet zo gedaan is om op deze manier geld binnen te harken, en dat is misbruik van het 0900 systeem.

Ik vind zelf trouwens dat als je een 0900 nummer moet bellen voor een incassoburo, dat incassoburo waarschijnlijk niet te goeder trouw is..

tigertje
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 nov 2005 11:18

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door tigertje »

Inmiddels heeft ING de rekening nummer van Corpus justitia geblokkeerd.
Nu maar hopen dat men het geld terug kan storten naar de slachtoffers.

prendervergast
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jul 2013 14:45

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door prendervergast »

Kwestie van een beetje volgen wat de ervaringen zijn. Heeft niets met onderbuikgevoelens te maken. Als je nu nog steeds niet door hebt wat voor clubje IJ is..... tja....
dhc schreef:
prendervergast schreef:Met het incasseren van onterechte bedragen voor malafide bedrijven is Intrum Justitia "groot" geworden, dus het zou zeker waar kunnen zijn.
dhc schreef:Lijkt me niet! Ze gaan geen nep incassoburo oprichten, denk dat ze zelf werk genoeg hebben....
Onderbouwing graag, aan onderbuikgevoelens hebben we niks....

dan kan ik nog wel ff doorgaan.

Gesloten