LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff/Wehkamp

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
MySol
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 sep 2013 23:54

Lindorff/Wehkamp

Ongelezen bericht door MySol »

Een paar maanden geleden ontvingen mijn man en ik een brief van Lindorff wat op mijn naam stond. Het ging om een bedrag van 400 euro inzake wehkamp uit 2006. Nu weet ik dat ik toen wel iets besteld had maar ik weet ook zeker dat het niet om zo'n groot bedrag ging. Lindorff was echter zo dwingend, continue brieven sturen en bellen, ook savonds en in het weekend, dat we toch maar zijn gaan betalen. Nu inmiddels al 300 euro afgelost. Totdat ik gister besloot om dat lindorff eens te googelen en nogal schrok van alle berichten. Ook wat ik las over die verjaringstermijn heb ik nooit iets vanaf geweten! Voor lindorff kwam heb ik echter nooit brieven gehad van incasso inzake wehkamp of wehkamp zelf. Wat moet ik nu? Heeft het nog zin om bezwaar te maken aangezien wij nu al een groot gedeelte betaald hebben?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff/Wehkamp

Ongelezen bericht door snepke »

sorry ,dubbel geplaatst
Laatst gewijzigd door snepke op 07 sep 2013 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff/Wehkamp

Ongelezen bericht door snepke »

MySol schreef:Een paar maanden geleden ontvingen mijn man en ik een brief van Lindorff wat op mijn naam stond. Het ging om een bedrag van 400 euro inzake wehkamp uit 2006. Nu weet ik dat ik toen wel iets besteld had maar ik weet ook zeker dat het niet om zo'n groot bedrag ging. Lindorff was echter zo dwingend, continue brieven sturen en bellen, ook savonds en in het weekend, dat we toch maar zijn gaan betalen. Nu inmiddels al 300 euro afgelost. Totdat ik gister besloot om dat lindorff eens te googelen en nogal schrok van alle berichten. Ook wat ik las over die verjaringstermijn heb ik nooit iets vanaf geweten! Voor lindorff kwam heb ik echter nooit brieven gehad van incasso inzake wehkamp of wehkamp zelf. Wat moet ik nu? Heeft het nog zin om bezwaar te maken aangezien wij nu al een groot gedeelte betaald hebben?
Heb jij in 2006 wel betaald ? Of is de rekening toen vergeten?
Als ik zeker weet dat ik betaald heb ,ga ik dus niet betalen.
En ja, er is een verjaringstermijn.

Als je gaat betalen geef je toe dat er iets open staat. Lijkt mij dus geen zin hebben om bezwaar te maken.
Dat had je voor je ging betalen moeten doen.

MySol
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 sep 2013 23:54

Re: Lindorff/Wehkamp

Ongelezen bericht door MySol »

Ik heb mijn rekeningen van 2006 erop na gekeken en ik kon inderdaad niks vinden dat ik betaald had aan wehkamp. Wel weet ik nog dat het om een rokje ging wat nooit zo duur kon zijn als 400 euro;)

Dat ik eerder bezwaar moest maken ben ik inmiddels ook achter:(

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Lindorff/Wehkamp

Ongelezen bericht door wiseger »

MySol schreef:Ik heb mijn rekeningen van 2006 erop na gekeken en ik kon inderdaad niks vinden dat ik betaald had aan wehkamp. Wel weet ik nog dat het om een rokje ging wat nooit zo duur kon zijn als 400 euro;)

Dat ik eerder bezwaar moest maken ben ik inmiddels ook achter:(
De kosten kunnen alleen maar zo hoog zijn indien er een rechtzaak is geweest die je hebt verloren. Is dat niet het geval, dan is hier sprake van een betalingsachterstand plus incasso kosten en rente. In dat geval lijkt me dit bedrag wel aan de hoge kant.

Vraag Lindorff om een gespecificeerde rekening zodat je weet hoe het bedrag is opgebouwd.

MySol
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 sep 2013 23:54

Re: Lindorff/Wehkamp

Ongelezen bericht door MySol »

Er is inderdaad nooit een rechtszaak geweest. Ik zal een mail of brief sturen om te specificeren waarom het bedrag zo hoog is. Bedankt voor de tip.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Lindorff/Wehkamp

Ongelezen bericht door Jolijn »

MySol schreef:Er is inderdaad nooit een rechtszaak geweest. Ik zal een mail of brief sturen om te specificeren waarom het bedrag zo hoog is. Bedankt voor de tip.
Waarom?
Je kunt nu toch geen bezwaar meer maken.
Stop maar 's een keer met betalen.

MySol
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 sep 2013 23:54

Re: Lindorff/Wehkamp

Ongelezen bericht door MySol »

We zullen zeker wel gaan stoppen met betalen maar ik ben dan toch wel benieuwd waar hun zo'n hoog bedrag vandaan halen. Een bezwaar is dan misschien niet meer mogelijk maar ik kan vanaf nu wel stoppen met betalen. En als ze dan nog door blijven gaan om een specificatie vragen.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Lindorff/Wehkamp

Ongelezen bericht door thecure »

MySol schreef:We zullen zeker wel gaan stoppen met betalen maar ik ben dan toch wel benieuwd waar hun zo'n hoog bedrag vandaan halen. Een bezwaar is dan misschien niet meer mogelijk maar ik kan vanaf nu wel stoppen met betalen. En als ze dan nog door blijven gaan om een specificatie vragen.
dus je betaald eerst, en vraag je je daarna af waarvoor je eigenlijk betaald?

MySol
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 sep 2013 23:54

Re: Lindorff/Wehkamp

Ongelezen bericht door MySol »

Zoals ik al in mijn 1e bericht schreef het was uit 2006!! Logisch dat ik niet alles precies meer weet het is al behoorlijk lang geleden. En omdat ze zo bleven stalken zijn we inderdaad maar gaan betalen ja. Wat jammer dat ik hier zo afgebrand word ik weet heus wel dat ik naïef geweest ben, maar ik kwam hier alleen voor advies!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Lindorff/Wehkamp

Ongelezen bericht door Jolijn »

MySol schreef:Zoals ik al in mijn 1e bericht schreef het was uit 2006!! Logisch dat ik niet alles precies meer weet het is al behoorlijk lang geleden. En omdat ze zo bleven stalken zijn we inderdaad maar gaan betalen ja. Wat jammer dat ik hier zo afgebrand word ik weet heus wel dat ik naïef geweest ben, maar ik kwam hier alleen voor advies!
Afgebrand?
'k Weet niet of er berichten zijn verwijderd, maar wat er wel staat is nergens 'afbrandend'.

MySol
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 sep 2013 23:54

Re: Lindorff/Wehkamp

Ongelezen bericht door MySol »

@Jolijn, die reactie was niet voor jou bedoeld maar voor thecure

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Lindorff/Wehkamp

Ongelezen bericht door thecure »

MySol schreef:@Jolijn, die reactie was niet voor jou bedoeld maar voor thecure
Ik brand niemand af, maar ook al zouden ze je intimideren, dan nog zou ik eerst nakijken wat voor vordering het precies is

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff/Wehkamp

Ongelezen bericht door snepke »

thecure schreef:
MySol schreef:@Jolijn, die reactie was niet voor jou bedoeld maar voor thecure
Ik brand niemand af, maar ook al zouden ze je intimideren, dan nog zou ik eerst nakijken wat voor vordering het precies is
Precies, iedereen kan wel zeggen dat ze geld van je willen.En als je,je bang laat maken en betaald hebben hun makkelijk en snel geld verdient .

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Lindorff/Wehkamp

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Ik kan me voorstellen dat je hier meer duidelijkheid over wilt hebben.
Wil je daarom je klantnummer of postcode mailen naar [email protected]. zodat wij dit voor je kunnen nakijken.

Met vriendelijke groet,

webcareteam wehkamp.nl

prendervergast
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jul 2013 14:45

Re: Lindorff/Wehkamp

Ongelezen bericht door prendervergast »

Mensen die onterechte vorderingen gaan betalen houden het wangedrag van Lindorff en Intrum Justitia helaas wél in stand. Waarom zou je ooit gaan betalen als de vordering onterecht is?
MySol schreef:Lindorff was echter zo dwingend, continue brieven sturen en bellen, ook savonds en in het weekend, dat we toch maar zijn gaan betalen. Nu inmiddels al 300 euro afgelost.

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Lindorff/Wehkamp

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag MySol,

U heeft een bericht geplaatst op dit forum.

Uiteraard is Lindorff verplicht om de vordering te kunnen specificeren. Daarbij is een schuld niet zomaar na een aantal jaren verjaard. Verjaring kan om een aantal redenen gestuit worden. Om een gespecificeerd overzicht van de vordering (incl. eventuele kosten en rente) te kunnen ontvangen, vraag ik u om contact met mij op te nemen via [email protected] en het vorderingnummer door te geven. Ik zal u dan voorzien van alle stukken.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Mevr. M. Bosch
Reputatiemanager
Lindorff B.V.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Lindorff/Wehkamp

Ongelezen bericht door Jolijn »

MySol schreef:@Jolijn, die reactie was niet voor jou bedoeld maar voor thecure
Ook die brandt niet af.



Mevrouw Bosch is reputatiemanager! :lol:

tamarakelly
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2013 20:45

Re: Lindorff/Wehkamp

Ongelezen bericht door tamarakelly »

Wij zijn voor het eerst geconfronteerd met dit probleem op 7 oktober 2010. Toen ontvingen wij een brief van AGC gerechtsdeurwaarders en Incasso dat wij een bedrag verschuldigd waren aan Lindorff Purchase B.V. inzake Wehkamp ter waarde van 766,75. Wij zijn toen aan het bellen gegaan. Gebeld met de vraag wat hebben we dan zogenaamd gekocht, maar dat kon niet verteld worden. Toen Wehkamp gebeld, zij zeiden nee hoor alles is betaald en we hebben maar 1 klantnummer op dit adres, dus in andere woorden we hebben geen openstaande rekeningen. Weer naar AGC gebeld alles verteld. Zij zeiden het uit te zoeken en vervolgens niets meer van gehoord.

Nu ontvingen wij op 25 juni 2013 weer een brief via een ander incasso bureau, namelijk EDR Incasso weer met een openstaand bedrag via Lindorff Purchase B.V. inzake Wehkamp, dit maal een bedrag van 856,90 euro.

Wij weer bellen met de Wehkamp, weer geen openstaande bedragen op dit adres. Weer EDR gebeld het doorgegeven, zij zeiden toen de "stukken" door te sturen per mail. Nooit meer iets gehad en ook nooit meer iets gehoord. Tot vandaag, ik kreeg telefoon. Een man aan de lijn of hij met dhr. of mevr. (naam) sprak, ik zei ja. O zegt hij dat is mooi want ik heb hier een vordering liggen voor u. Ik zeg vordering waarvan of waarvoor. Lindorff purchase Inzake Wehkamp. Waarop mijn antwoord gaan we nou weer beginnen. Ik weer gezegd, we hebben hier geen dhr. of mevr. (naam) wonen en ook geen opstaande rekeningen op dit adres en ook op geen een ander adres. Maar meneer bleef volhouden en zei vervolgens dat het vast een typefout is geweest en er nu proces verbaal werd opgemaakt en hij ons zou zien in de rechtbank van Den Bosch. Ik zei waarvoor het is niet voor ons bedoeld. Hij jawel hoor. Juiste geboortedatum en goede telefoonnummer dus is de rekening voor jullie. Ik werd wel zo laaiend want deze meneer wilde maar niet luisteren. Hij zei afsluitend wij laten het hierbij en het proces verbaal word nu opgemaakt en het word verder opgelost via de rechtbank. Ik ben helemaal van de flos hiervan. Hij was zo dreigend, kortaf en gewoon weg bot. Dat ik half overstuur in bijzijn van mijn kinderen mijn man heb gebeld op zijn werk.

Ik naar Wehkamp gebeld en zelfs zij zeggen dat het op een of andere manier fout is gegaan. Want op dit adres staat maar 1 klantnummer staat en dat staat niet eens op mijn getrouwde naam maar mijn meisjesnaam en zonder openstaande rekeningen. En op andere oudere adressen staat ook niets open. Op naam van mijn man is er helemaal geen klantnummer en ook niet op een oud adres. Ik zei ook tegen deze meneer, waarom komt het dan steeds bij ons terecht. Dat kon hij mij helaas niet vertellen. Heb daarna het nummer van Lindorff gekregen en van de afdeling Wehkamp Finance en wehkamp credit. Maar eerlijk gezegd vind ik niet dat ik ons geld er nog aan moet verspillen. Mijn man zei ons probleem hier eens neer te leggen en misschien heeft iemand advies voor ons want wij weten het niet meer.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Lindorff/Wehkamp

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het beste advies is om nooit te bellen maar te mailen. Dan heb je altijd een zwart op wit antwoord. Of je krijgt geen antwoord: dat is ook prima. In elk geval kun je dan aantonen dat je je best hebt gedaan. Je hebt zo een zwart op wit dossier.

Was je ooit zelf klant bij Wehkamp?

In elk geval niet betalen, ook al gaan ze door met intimideren. Bij de kantonrechter hebben ze geen zaak.

Gesloten