LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beslag inboedel, waarde nihil

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door prem »

Kirstenp80 schreef:werken, ik soliciteer gemiddeld 10 keer per week en nee niet alleen maar reageren via internet, ik ga langs bedrijven om persoonlijk mijn solicitatiebrief en cv te overhandigen, maar er is gewoon geen werk, behalve dagjes werk en de verdiensten worden afgetrokken van de uitkering, ik laat geen eten bezorgen, ga naar de aldi en lidl en loop aanbiedingen af, koop geen dure kleding en schoenen, ga naar kringloop winkels, en dat doe ik wanneer iets echt af is, zoals mijn 2 spijkerbroeken nu echt af zijn, gaten zitten erin.
Ik heb geen telefoon, alleen internet, wat incl is met de kamer die ik huur, maar geen telefoon, heb geen mobieltje, wanneer ik echt moet bellen, koop ik een klein skype tegoed om dat te doen.

Je hebt wel gelijk dat ik eerder naar schuldhulp had gemoeten, maar ga ik maandag direct doen, alle papieren al bijelkaar gezocht.
Wat kun je Kirsten als ik vragen mag en in welke provincie woon je?

Silver55
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jul 2013 15:16

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door Silver55 »

Even uit mijn hoofd: beslag op inboedel mag (met gerechterlijke papieren). Maar de totale inbeslagname moet tenminste 180 euro bedragen anders mag het niet verkocht worden. Doen ze dat toch, dan raad ik u aan met een jurist te spreken over een mogelijk kort geding.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door gilas »

sacredfour schreef:Mijn ervaring met schuldhulpverlening is dat een eenvoudig briefje naar de deurwaarder, waarin je de deurwaarder laat weten dat je geen bezittingen hebt, helpt. Vraag ze mee te doen aan de beslaglegging op je inkomen. Je kan dit alsnog doen. Dit voorkomt de kosten van een openbare veiling. De deurwaarder mag dit redelijk verzoek niet weigeren. Gaan ze toch door met de openbare verkoop dat weet ik nog wel een paar manieren om dit te stoppen. In dat geval stuur me een PM.
Dus jij wil dat TS nog meer in de schulden komt in plaats van eruit... :roll:
Dit heeft niet alleen met de deurwaarder te maken maar met al de schulden van TS.
Het is al zover dat ze er niet zelf meer uit kan komen en dus gewoon professionele hulp nodig heeft om dit te doen.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door sacredfour »

Vraag ze mee te doen aan de beslaglegging op je inkomen
Professionele help is ook zeker aan te raden. Mee doen aan beslag op inkomen is voorlopig toch de beste oplossing. TS heeft dan altijd nog recht op het beslagvrije inkomen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door kweenie »

Kirstenp80 schreef:Er ligt al jaren een beslag op mijn uitkering, en voordat Yards kwam om beslag te leggen op inboedel, zijn er 2 andere deurwaarders geweest die beslag erop wilde leggen, die hebben gekeken, gezegt, is niks waard, leggen we geen beslag op, heb ze de situatie uitgelegd, en hebben zich aangesloten bij de deurwaarder die beslag op uitkering had gelegd.
Zou het wellicht zo kunnen zijn dat die eerste twee keer vooral ook waren bedoeld om aan te geven dat het echt menens is, en dat je toch echt aanvullende maatregelen zou moeten nemen om werkelijk iets extra's aan de schuld te gaan doen? En dat ze, omdat dat zelfs na twee keer niet heeft geholpen, nu wel haast gedwongen worden om die dreiging kracht bij te zetten?

Moedt
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:30

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door Moedt »

Kirstenp80 schreef:
Maar goed, schuldhulp, ik wilde er eigenlijks niet heen omdat ik volledig schuldig ben in het maken van die schulden, en als ik kon, zou ik ze willen betalen.
Ik vind het super dat je zo denkt.
Hopelijk ben je snel uit de zorgen want dat verdien je in mijn ogen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door tenormin »

Josephien12 schreef:
In die tv programmas zie ik mensen met diepe schulden gewoon door paffen, eten laten ze bezorgen door de appie heijn (in plaats van naar de aldi te gaan met de fiets) en de smartphone met het dure abonnement daar kunnen ze ook niet zonder.
Nou, de door u genoemde uitzending heb ik kennelijk gemist. Heeft u misschien een link waar mensen 'met diepe schulden' toch de AH auto voor laten komen rijden (en de rest van wat u noemt?). Ja, wel het roken, maar de rest...

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door ruud_a »

Josephien12 schreef:
In die tv programmas zie ik mensen met diepe schulden gewoon door paffen, eten laten ze bezorgen door de appie heijn (in plaats van naar de aldi te gaan met de fiets) en de smartphone met het dure abonnement daar kunnen ze ook niet zonder.
misschien zijn die sigaretten wel van de omroep.
net als de koffie.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Kirstenp80 schreef:
"Er ligt al jaren een beslag op mijn uitkering."

"werken, ik soliciteer gemiddeld 10 keer per week en nee niet alleen maar reageren via internet, ik ga langs bedrijven om persoonlijk mijn solicitatiebrief en cv te overhandigen, maar er is gewoon geen werk."

"Je hebt wel gelijk dat ik eerder naar schuldhulp had gemoeten, maar ga ik maandag direct doen."


Iets klopt er hier niet. Al jaren een beslag op de uitkering, wel gemiddeld 10x per week solliciteren (dat zijn meer dan 1000 sollicitaties in de afgelopen 2 jaar) en dan na een paar jaar erachter komen dat je eerder naar de schuldhulp had gemoeten?


v.d.Heyden

Kirstenp80
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:51

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door Kirstenp80 »

Ben net bij het gkb geweest, moet zo snel mogelijk beschermingsbewind aanvragen, ben doorverwezen vanwege psychische problemen (borderline) en depressies zodat alles uit handen wordt genomen, waarschijnlijk voor de rest van mijn leven, maar dit is nodig zodat er in de toekomst geen nieuwe problemen en schulden meer kunnen ontstaan. Yards is door het gkb al geinformeerd hierover en was schappelijk.

update: heb aankomende woensdag een afspraak voor beschermingsbewind
Laatst gewijzigd door Kirstenp80 op 21 jul 2014 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door puma73 »

Zeer verstandige beslissing, dit zal een hoop rust brengen, rust die u nodig heeft om aan andere problemen te werken.

sterkte ermee.

cherry1872
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2015 20:39

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door cherry1872 »

Hallo.

Ik heb een soortgelijke situatie met mijn man.
Ik kan heel erg goed het advies van sacredfour.
We hebben per mail en per telefoon contact opgenomen en voorgesteld nu mijn man een vast contract heeft waar al beslag op ligt om te delen met de deurwaarder. Maar ze willen nergens wat van weten en willen geen kant op. Dit omdat toen ze bij de rechter het beslag hebben aangevraagd mijn man geen baan had. Nu komen zo donderdag beslag leggen terwijl de spullen niet opwegen tegen de kosten die er nu bij komen en al bestaan. Ik weet nu niet meer wat ik moet doen. We kunnen het voorkomen Door 400 euro te betalen maar dat kan niet als je op beslagvrije voet leeft. Hun zeggen ook dat het geen oneigenlijk beslag is omdat hum niet het beslag op het loon hebben gelegd.

Gr

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door renewouters »

Kirstenp80 schreef: maar er is gewoon geen werk
Onzin. Als je een positieve houding hebt en je kunt wat, dan heb je zo wat gevonden. Misschien geen wereldbaan, maar wel iets waar je geld mee verdient.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door sacredfour »

cherry1872.
Heb je deze brief verstuurd?
http://www.schulden-vrij.info/index.php ... 834.0.html

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door puma73 »

Weer die kletsbrief, de deurwaarder bepaald en jij hebt als bewonder daar aan mee te werken. Dit is gewoon wettelijk vastgelegd en het verhinderen of hinderen van de openbare verkoping is strafbaar en vervolgbaar.

Verder bepaald niet de deurwaarder, maar de schuldeiser welke wettelijke middelen worden ingezet. Alleen de deurwaarder bepaald de waarde van de goederen tijdens het beslag en kan, als hij van mening is dat de goederen onvoldoende waarde hebben het beslag niet leggen.

Die simpele brief zal niet voorkomen dat de deurwaarder zelf een kijkje komt nemen voor de waarde.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door sacredfour »

Heeft altijd gewerkt! :mrgreen:

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door puma73 »

sacredfour schreef:Heeft altijd gewerkt! :mrgreen:

Ik denk dat de deurwaarders deze kletsbrief nu wel kennen en daar niet meer serieus op ingaan, net al met die andere kletsbrieven.

Eens houdt de kletsbrief op te werken.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door Moneyman »

Deze brief is zo slecht nog niet. Als een inboedel geen bovenmatige waarde vertegenwoordigd en de schuldenaar al van de beslagvrije voet moet rondkomen, is een beslag op de roerende zaken vexatoir en misbruik van recht.

Uiteraard kan en deurwaarder wel om bewijs vragen en zelf willen vaststellen of de inboedel al dan niet bovenmatig is, maar daadwerkelijk beslag leggen komt er vaak niet meer van. De tuchtrechter is daar tegenwoordig namelijk terecht niet zo blij mee.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door sacredfour »

In deze brief schrijf ik:
Maar ik vertrouw erop dat u het niet zover zal laten komen.
Laat je niet intimideren, maar probeer wel, samen met de deurwaarder, een oplossing te vinden.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door puma73 »

sacredfour schreef:In deze brief schrijf ik:
Maar ik vertrouw erop dat u het niet zover zal laten komen.
Laat je niet intimideren, maar probeer wel, samen met de deurwaarder, een oplossing te vinden.
Is geen intimidatie, maar een vriendelijk advies. En nogmaals, niet de schuldenaar bepaald of de inboedel niks waard is maar de deurwaarder.

Gesloten