LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff / T-mobile

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Depjeee

Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door Depjeee » 19 aug 2014 12:53

Goedemiddag,

In augustus 2012 ontving ik van Lindorff een brief met dat bij t-mobile nog een vordering open stond van € 2.098,00, een vordering uit 2009. Ik was een stuk jonger, dacht daarbij dat zo'n mensen altijd gelijk hadden... Gebeld om een betalingsafspraak te maken. Aangezien ik nog wel wat meer schulden heb en er mee bezig ben om deze afgelost te krijgen heb ik verder bij deze vordeirng niet stil gestaan. Enfin.. Betalingsregeling afgesproken, het begon met 75 euro per maand, dit werd om de drie maanden opgevoerd naar 250!! per maand. Dit kon ik niet betalen, gebeld of iets anders mogelijk was, dit was niet zo. Dus ik heb het gelaten voor wat het is.

In mei 2014 meld het incassobureau zich weer, de situatie uitgelegd en dat ik daaorm niet meer had betaald. Vervolgens een regeling getroffen van 100 euro per maand. Nu ben ik gaan inloggen op 'mijn lindorff' en zie daar dat mijn rente € 1853,00 bedraagt. Of deze vordering terecht is twijfel ik over, dat wil ik gaan uitzoeken. Maar het rente bedrag is bijna even hoog als de hoofdsom.. Via de website: http://www.wettelijkerente.net/renteberekening.aspx ik weet niet welke optie ik moest kiezen, maar het hoogste bedrag aan rente dat hier uit komt is € 500,00 euro...

Is het trouwens bij contract dat het na twee jaar is verjaard? Ook heb ik zojuist op internet gelezen dat Lindorff of T-mobile het contract van toen der tijd moet kunnen overleggen, als ze dit niet kunnen zouden hun sowieso geen poot hebben om op te staan..

Ik weet begod niet wat ik moet doen..

berndv

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door berndv » 19 aug 2014 13:06

Depjeee schreef: Is het trouwens bij contract dat het na twee jaar is verjaard? Ook heb ik zojuist op internet gelezen dat Lindorff of T-mobile het contract van toen der tijd moet kunnen overleggen, als ze dit niet kunnen zouden hun sowieso geen poot hebben om op te staan..
Betwist u het bestaan van de overeenkomst bij tmobile? Zo ja, dan kunt u ze inderdaad vragen om de papieren te overleggen. Lastiger maakt het wel dat u de betaling in beginsel niet heeft betwist maar bent gaan betalen, wat feitelijk een schuldbekentenis is.

Verjaring zal hier nog niet aan de orde zijn. De factuur stamt schijnbaar uit 2009, verjaring hiervoor is 5 jaar, en daar zitten we nog binnen, daarnaast heeft u in 2012 ook bericht hiervan gehad, welke de termijn wederom verlengd heeft met 5 jaar.

Het kan altijd zin hebben om om bewijzen te vragen. Dit had u 2 jaar geleden eigenlijk al moeten doen, maar goed, dat kan altijd, zeker als u zeker weet dat het bedrag onterecht is en u nooit een contract heeft gehad bij tmobile.

Depjeee

Ongelezen bericht door Depjeee » 19 aug 2014 13:23

Daar ben ik me nu ook bewust van dat ik beter nog niet had kunne betalen... Ik twijfel of de vordering correct is. Hierover wordt ik terug gebeld vandaag door t-mobile. Echter twijfel ik aan de rente die lindorff zich berekend. Het is bijna het zelfde bedrag als de hoofdsom..

Maar als een van deze partijen mij geen contract kunnen overleggen, kunnen ze dan iets?

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 19 aug 2014 13:47

Is dat even schrikken maar het rentebedrag klopt. De vordering stamt uit 2009 u heeft de vordering niet betwist en om een betalingsregeling gevraagd. Een betalingsregeling wil niet zeggen dat de rente stopgezet wordt maar gedurende de regeling doorloopt. U komt de regeling niet na met als gevolg dat het gehele bedrag per direct opeisbaar is geworden, de hoofdsom wordt vermeerderd met de wettelijke rente vanaf 2009 tot en met het jaar dat de vordering is voldaan. Ik lees dat u nog meer schulden aan het oplossen bent als dat klopt wordt het tijd voor hulp van uw gemeente want anders komt u nooit van de schuld af.

Depjeee

Ongelezen bericht door Depjeee » 19 aug 2014 16:52

Hoezo zou het rente bedrag kloppen? Lindorff telt 1% per maand. Dus met een hoofdsom van 2098 euro wordt de rente na een maand 20,84. De nieuwe 'hoofdsom' wordt dan 2118,84. De maand erna wordt hier opnieuw 1% rente over berekend en ga zo maar door. Ik vraag me af of zo wettelijk de rente berekend mag worden aangezien ik op wettelijkerente.nl uitkom op een bedrag van ongeveer 400 euro.

Bedankt voor je advies, maar schuldhulp verlening of sanering is bij mij niet aan de orde. Ook al heb ik meerdere schulden posten. Ik heb werk en heb met de iedere post die ik heb open staan een betalingsregeling getroffen. Dus ik ben goed op weg en blij dat ik mijn boontjes zelf heb kunnen doppen ipv afhankelijk te zijn van z'n sanering of wat dan ook. Overigens was ik Lindorff nader aan het bekijken of dit rente bedrag klopte omdat ik misschien voor iets aan het betalen ben wat niet blijkt te kloppen.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH » 19 aug 2014 18:40

De wettelijke rente is wel een cumulatieve rente, maar je berekent slechts de nieuwe hoofdsom (oude hoofdsom+rente) na 12 maanden (art. 6:119 lid 2 BW). De hoofdsom wordt dus niet al iedere maand hoger, tenzij zoiets specifiek is overeengekomen. Als dat het geval is dan zal zo'n rentebeding al snel onredelijk bezwarend zijn, zeker aangezien een rente van 1%/mnd al flink uitstijgt boven de wettelijke (zie oa. Hof Amsterdam, 16 november 2010, ECLI:NL:GHAMS:2010:BO5017).

Depjeee

Ongelezen bericht door Depjeee » 19 aug 2014 20:26

Dus met andere woorden? De 1% per maand? De dame van Lindorff gaf aan dat per maand de rente minder wordt... Dus t wordt wel degelijk dan per maand berekend.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH » 19 aug 2014 20:30

Dat is niet wat ik zeg, de rente wordt wel per maand berekend, maar in de volgende maand wordt niet direct ook rente over de rente van de vorige maand gerekend.

Lindorff

Ongelezen bericht door Lindorff » 20 aug 2014 20:15

Beste Depjee,

U heeft een bericht geplaatst betreffende een vordering bij Lindorff.

Graag zou ik hierover met u in contact komen en de gemaakte betalingsregeling eventueel opnieuw met u doornemen om te kijken of deze bij uw financiele situatie past. Tevens kan ik uw vragen over de rente beantwoorden.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om contact met mij op te nemen via [email protected]?

Alvast dank!

Met vriendelijke groet,

mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.

[email protected]

Gesloten