LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff gebruikt privé gegevens voor reclame

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
engelien
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 feb 2007 11:46

Lindorff gebruikt privé gegevens voor reclame

Ongelezen bericht door engelien »

Ongeveer een half jaar geleden krijg ik telefonisch een bericht dat ik een openstaand saldo had bij een webshop. Klopt, mijn fout, € 20,- openstaand direct overgemaakt en dossier gesloten. Toch?

Krijg ik net op mijn mobiel een sms bericht, met reclame over de fantastische Lindorff Rente Deal met een aantrekkelijke korting.

Hoe halen ze het in hun hoofd om mijn privé gegevens te gebruiken voor reclame? Zij hebben mijn persoonsgegevens gekregen van de webwinkel voor een eenmalige zakelijke transactie. Niet om ze op te nemen in hun eigen database. En al helemaal niet om vervolgens een lening bij ze af te sluiten.
Ik vind het schandalig dat er op deze manier wordt om gegaan met mijn privacy.

birgitske
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 okt 2014 17:17

Re: Lindorff gebruikt privé gegevens voor reclame

Ongelezen bericht door birgitske »

Hoe weet je dat hun daar verantwoordelijk voor zijn?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Lindorff gebruikt privé gegevens voor reclame

Ongelezen bericht door berndv »

engelien schreef:Ongeveer een half jaar geleden krijg ik telefonisch een bericht dat ik een openstaand saldo had bij een webshop. Klopt, mijn fout, € 20,- openstaand direct overgemaakt en dossier gesloten. Toch?

Krijg ik net op mijn mobiel een sms bericht, met reclame over de fantastische Lindorff Rente Deal met een aantrekkelijke korting.

Hoe halen ze het in hun hoofd om mijn privé gegevens te gebruiken voor reclame? Zij hebben mijn persoonsgegevens gekregen van de webwinkel voor een eenmalige zakelijke transactie. Niet om ze op te nemen in hun eigen database. En al helemaal niet om vervolgens een lening bij ze af te sluiten.
Ik vind het schandalig dat er op deze manier wordt om gegaan met mijn privacy.
Klacht neerleggen bij de webshop en bij het college bescherming persoonsgegevens. Met lindorff heeft u in beginsel al helemaal geen overeenkomst, het is de webshop waar u uw gegevens aan gegeven heeft en het is aan hen om correct met uw privacy om te gaan.

Gesloten