LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WebCasso en het goochelen met vonnissen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
moverhorst
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2015 13:20

WebCasso en het goochelen met vonnissen

Ongelezen bericht door moverhorst »

Situatie: Er staat plots een deurwaarde voor de deur met een dossier waarin een vonnis uit 2009 zit. Nog nooit een enkele rekening, herinnering of aanmaning mogen ontvangen in de tussentijd. Er word beweerd dat dit een tandarts rekening betreft van een schamele 77 euro, maar het totaal bedrag is ondertussen ruim 350 euro.

Mijn gok is dat dit naar een oud adres is verstuurd, als het uberhaupt verstuurd is, evenals de dagvaarding etc en dit zo zonder mijn medeweten is afgetroggelt bij de katonrechter. Nu heb ik mijn klacht ingedient bij het klachtencompas en daar zag ik dat PRECIES de zelfde truuk bij iemand anders is uitgehaald, beetje erg toevallig?

Nu heb ik de enige tandarts gebeld die het geweest zou kunnen zijn, zij zeggen van niets te weten en de enige keer dat ik daar ben geweest (precies ja, ik ben daar maar 1 keer geweest), is er netjes afgerekent. Ander bedrag dan dit, dus verwarring kan het ook niet zijn.

Nu blijft dit incasso bureau (WebCasso) zich achter het vonnis verschuilen, hoger beroep is geen optie omdat het uit 2009 komt en het bedrag te laag is, en ook bewijsstukken zijn niet 1,2,3 in te zien. (als ze er uberhaupt zijn?)

Oftewel, de waterdichte manier om iemand een poot uit te draaien, 450% winst bovenop het "oorspronkelijk bedrag", doe mij ook zo'n baan.

Ik heb mij dus nooit kunnen verweren en heb tegelijkertijd geen enkele optie om hier tegen in te gaan behalve dagvaarden van het incassobureau...

Zijn er nog meer mensen die dit mee hebben gemaakt? zoja, ook bij WebCasso? en kunnen we hier (indien nodig, gezamelijk) iets aan doen?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: WebCasso en het goochelen met vonnissen

Ongelezen bericht door sjohie »

moverhorst schreef:Situatie: Er staat plots een deurwaarde voor de deur met een dossier waarin een vonnis uit 2009 zit. Nog nooit een enkele rekening, herinnering of aanmaning mogen ontvangen in de tussentijd. Er word beweerd dat dit een tandarts rekening betreft van een schamele 77 euro, maar het totaal bedrag is ondertussen ruim 350 euro.

Mijn gok is dat dit naar een oud adres is verstuurd, als het uberhaupt verstuurd is, evenals de dagvaarding etc en dit zo zonder mijn medeweten is afgetroggelt bij de katonrechter. Nu heb ik mijn klacht ingedient bij het klachtencompas en daar zag ik dat PRECIES de zelfde truuk bij iemand anders is uitgehaald, beetje erg toevallig?

Nu heb ik de enige tandarts gebeld die het geweest zou kunnen zijn, zij zeggen van niets te weten en de enige keer dat ik daar ben geweest (precies ja, ik ben daar maar 1 keer geweest), is er netjes afgerekent. Ander bedrag dan dit, dus verwarring kan het ook niet zijn.

Nu blijft dit incasso bureau (WebCasso) zich achter het vonnis verschuilen, hoger beroep is geen optie omdat het uit 2009 komt en het bedrag te laag is, en ook bewijsstukken zijn niet 1,2,3 in te zien. (als ze er uberhaupt zijn?)

Oftewel, de waterdichte manier om iemand een poot uit te draaien, 450% winst bovenop het "oorspronkelijk bedrag", doe mij ook zo'n baan.

Ik heb mij dus nooit kunnen verweren en heb tegelijkertijd geen enkele optie om hier tegen in te gaan behalve dagvaarden van het incassobureau...

Zijn er nog meer mensen die dit mee hebben gemaakt? zoja, ook bij WebCasso? en kunnen we hier (indien nodig, gezamelijk) iets aan doen?
Je zou om te beginnen hier eens het vonnis op kunnen vragen, dat zou jij als partij moeten kunnen krijgen lijkt me.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: WebCasso en het goochelen met vonnissen

Ongelezen bericht door thecure »

snuffel1 schreef:
Mijn gok is dat dit naar een oud adres is verstuurd, als het uberhaupt verstuurd is, evenals de dagvaarding etc en dit zo zonder mijn medeweten is afgetroggelt bij de katonrechter
Goed gegokt, alle vorderingen worden naar het laatst bekende adres gestuurd in dit geval uw oude adres. U bent inmiddels door de kantonrechter tot veroordeeld daarna mag de deurwaarder het vonnis ten uitvoer leggen daarmee geholpen door de GBA van uw gemeente om uw werkelijke adres te achterhalen. Heel triest maar betalen is de enige optie.
wie eist, bewijst. dus als je zegt dat er geen rekening is uit die tijd, laten ze die rekening maar zien dan waar het om gaat!

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: WebCasso en het goochelen met vonnissen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kunt in verzet bij de rechtbank binnen 4 weken nadat je bekent werd met het vonnis.

Daarnaast kun je een klacht indienen bij de kamer voor gerechtsdeurwaarders, omdat de deurwaarder je adres had moeten controleren. Dit heeft deze kennelijk nagelaten, omdat je anders de dagvaarding wel zou hebben ontvangen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: WebCasso en het goochelen met vonnissen

Ongelezen bericht door Jolijn »

en ook bewijsstukken zijn niet 1,2,3 in te zien. (als ze er uberhaupt zijn?)
Er al toch 1 en ander in het vonnis staan? O.a. het adres waar destijds de evt. rekeningen en dagvaarding naar toe zijn gegaan?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: WebCasso en het goochelen met vonnissen

Ongelezen bericht door Jolijn »

Nu heb ik de enige tandarts gebeld die het geweest zou kunnen zijn, zij zeggen van niets te weten en de enige keer dat ik daar ben geweest (precies ja, ik ben daar maar 1 keer geweest), is er netjes afgerekent. Ander bedrag dan dit, dus verwarring kan het ook niet zijn.
Vraag hier even een schriftelijk (mail) bewijs van.

Gesloten