LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Famed

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Patricia41
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 okt 2014 15:40

Famed

Ongelezen bericht door Patricia41 »

Ik heb inmiddels Famed. Van hun heb ik 2 tandartsrekeningen gekregen. Zelf ben ik sinds kort verhuisd en heb ook mijn nieuw adres meteen door gegeven.
Tevens heb ik door extra kosten met behoud op de verhuizing doorgegeven dat ik bereid ben beiden nota's op een slag eind mei te kunnen en willen betalen.

Dus uitstel van betaling. Emails heen en weer. Eerst dagen later krijgt men eens een antwoord, toch niet het antwoord wat men verwacht van Famed.

Ik heb zelf nu eens beiden nota nummers vergleken met mijn eigen notas. Online gaat en kan dit ja alles. Ook kan man uitstel van betaling online rekenen en/of een betalingsregeling zo treffen.
Ondanks bevestiging per email, en verwerking van komen er nieuwe herinneringen per post binnen.

Dan krijg ik nog een email, wij hebben getracht u bereiken met een 06 nummer wat niet van mij is, en een nota nummer wat ook niet van mij is. Heb meteen met beiden nota's vegleken die ik zelf heb.
Nu vraag ik mijzelf af, waar dit heen gaat.
Kan toch gewoonweg niet waar zijn. Ben bereid te betalen eind mei beiden rekeningen op een slag. Ze laten een persoon in kompleete ongewisheid.

Het adres waar ik nu woon, komen ook rekeningen van Famed binnen per post die aan de persoon die daar gewoond heeft binnen.
Ik heb deze post al diverse keren terug gestuurd en op de omslag vermeld dat deze persoon verhuist is. De rekeningen voor deze persoon blijven maar binnen komen.

Ik ben raadloos wat Famed aangaat en heb er langzaam aan genoeg van. Men wil betalen en dan wordt men in ongewisheid gelaten of men krijgt gewoon geen antwoord of een antwoord wat men niet verwacht.

Graag reactie

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Famed

Ongelezen bericht door berndv »

Patricia41 schreef:Ik heb inmiddels Famed. Van hun heb ik 2 tandartsrekeningen gekregen. Zelf ben ik sinds kort verhuisd en heb ook mijn nieuw adres meteen door gegeven.
Tevens heb ik door extra kosten met behoud op de verhuizing doorgegeven dat ik bereid ben beiden nota's op een slag eind mei te kunnen en willen betalen.

Dus uitstel van betaling. Emails heen en weer. Eerst dagen later krijgt men eens een antwoord, toch niet het antwoord wat men verwacht van Famed.
U wilt dus later betalen dan de uiterste betalingstermijn en hebt dit gevraagd of daf kon. U kreeg een antwoord, maar niet het antwoord dat u verwachte? Maar wat voor antwoord kreeg u dan? Even vooropgesteld dat een regeling of uitstel niet iets is waar u recht op heeft, dus hieraan hoeven ze niet mee te werken.
Patricia41 schreef: Ik heb zelf nu eens beiden nota nummers vergleken met mijn eigen notas. Online gaat en kan dit ja alles. Ook kan man uitstel van betaling online rekenen en/of een betalingsregeling zo treffen.
Ondanks bevestiging per email, en verwerking van komen er nieuwe herinneringen per post binnen.
Dus famed heeft per mail bevestigd dat u beide nota's pas eind mei hoeft te betalen in zijn geheel? Geen regeling met termijnen ofzo? Daarnaast kunnen er nog herinneringen komen inderdaad, de betaling is immers nog steeds te laat. Over welke tijdsspanne hebben we het hier eigenlijk? Van wanneer zijn de facturen, wanneer heeft u de verhuizing doorgegeven, wanneer heeft u een regeling gevraagd, wanneer is de regeling bevestigd, wanneer ontving u de herinnering? Dat praat allemaal wat gemakkelijker.
Patricia41 schreef: Dan krijg ik nog een email, wij hebben getracht u bereiken met een 06 nummer wat niet van mij is, en een nota nummer wat ook niet van mij is. Heb meteen met beiden nota's vegleken die ik zelf heb.
Nu vraag ik mijzelf af, waar dit heen gaat.
Kan toch gewoonweg niet waar zijn. Ben bereid te betalen eind mei beiden rekeningen op een slag. Ze laten een persoon in kompleete ongewisheid.

Het adres waar ik nu woon, komen ook rekeningen van Famed binnen per post die aan de persoon die daar gewoond heeft binnen.
Ik heb deze post al diverse keren terug gestuurd en op de omslag vermeld dat deze persoon verhuist is. De rekeningen voor deze persoon blijven maar binnen komen.
Het eerste is slordig inderdaad. Het tweede kan toch volgensmij famed weinig aan doen? Het terugsturen van 1 rekening hoeft niet te betekenen dat dit meteen en direct verwerkt is, dus ook hier is het zonder verdere info moeilijk iets van te vinden.

Patricia41
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 okt 2014 15:40

Re: Famed

Ongelezen bericht door Patricia41 »

Hallo, ja diverse keren per email kontakt te hebben gehad heb ik mijzelf aangemeld per internet, zo heb je een overzicht van eigen nota's en kun je ofwel een betalingsregeling of wel meteen betalingsuitstel aanvragen. Hierop heb ik eerst een bevestigingsemail gekregen, enige dagen later een akkoord verklaring.

Er werd mij dan ook mede gedeeld dat het voor een nota niet ging, daar deze naar credios incasso zou zijn gestuurd, hun heb ik dan ook meteen aangeschreven, echter al een tijdje geleden er komt geen reactie op.
Nu heb ik 2 brieven opgezet die per aangetekend schrijven weg gaan.

Van de persoon die op dit adres gewoond heeft, heb ik niet een keer maar al meerdere malen de post terug gestuurd van Famed naar Famed. Ook heb ik haar hiervan bericht gegeven, het enige wat dan terug komt is dat heb ik al door gegeven. Afhalen komt ze haar post niet, net zogoed dat er ook van andere incasso bureaus post bij mij binnenstroomt. Hier heb ik niks mee te doen. Tevens krijg ik haar nieuw adres niet dus blijft mij niks anders dan het terug te sturen. Meer kan ik niet doen.

De facturen zijn van april en mei dit jaar. De herinnering kwam een week later aan.

Joachimo
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mar 2011 17:29

Re: Famed

Ongelezen bericht door Joachimo »

Patricia41 schreef:Hallo, ja diverse keren per email kontakt te hebben gehad heb ik mijzelf aangemeld per internet, zo heb je een overzicht van eigen nota's en kun je ofwel een betalingsregeling of wel meteen betalingsuitstel aanvragen. Hierop heb ik eerst een bevestigingsemail gekregen, enige dagen later een akkoord verklaring.

Er werd mij dan ook mede gedeeld dat het voor een nota niet ging, daar deze naar credios incasso zou zijn gestuurd, hun heb ik dan ook meteen aangeschreven, echter al een tijdje geleden er komt geen reactie op.
Nu heb ik 2 brieven opgezet die per aangetekend schrijven weg gaan.

Van de persoon die op dit adres gewoond heeft, heb ik niet een keer maar al meerdere malen de post terug gestuurd van Famed naar Famed. Ook heb ik haar hiervan bericht gegeven, het enige wat dan terug komt is dat heb ik al door gegeven. Afhalen komt ze haar post niet, net zogoed dat er ook van andere incasso bureaus post bij mij binnenstroomt. Hier heb ik niks mee te doen. Tevens krijg ik haar nieuw adres niet dus blijft mij niks anders dan het terug te sturen. Meer kan ik niet doen.

De facturen zijn van april en mei dit jaar. De herinnering kwam een week later aan.
Ideetje Patricia41.....
Zit er misschien niet een Famed medewerker op dit forum? Wie weet heeft Famed wel een Facebook pagina ? Wellicht kun je daar een korte bondige post op deze pagina zetten, om aandacht te vragen voor jouw probleem o.v.v." #fa-med i'm framed" o.i.d. Mijn ervaring is dat ze dan erg snel reageren. (vaak binnen enkele minuten al door div. contact personen) Ze zitten ECHT niet te wachten op negatieve publiciteit. :) Laat je ons nog weten hoe het is afgelopen voor je is met Famed ?
Laatst gewijzigd door Joachimo op 10 mei 2015 14:57, 4 keer totaal gewijzigd.

Joachimo
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mar 2011 17:29

Re: Famed

Ongelezen bericht door Joachimo »

Patricia41 Even gekeken voor je, wat ik kan vinden over Famed, misschien kan je hier wat mee.Succes!

Facebook ; http://www.facebook.com/famedbv

LinkedIn ; http://www.linkedin.com/company/fa-med-b.v.

Twitter http://twitter.com/famedbv @Famedbv

(bericht over hun op twitter;) "‏@remodb; @Famedbv meest onklantvriendelijke bedrijf ooit. 90 cent per
minuut om te bellen...."


En hun missie/ visie

Missie

“Fa-med verzorgt op een persoonlijke, betrokken maar wel zo efficiënt en correct mogelijke wijze alle financiële zaken tussen zorgaanbieders, zorgverzekeraars en zorgconsumenten.”

Visie

“Fa-med helpt zorgaanbieders hun medische vak nog beter te vervullen, verlost van alle factureringszorgen en met blijvend tevreden zorgconsumenten en zorgverzekeraars.”

Joachimo
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mar 2011 17:29

Re: Famed

Ongelezen bericht door Joachimo »

:) Neem aan dat alles goed met Famed is afgelopen Patricia41 ??

Patricia41
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 okt 2014 15:40

Re: Famed

Ongelezen bericht door Patricia41 »

Hoi hoi nee, ik heb het helaas nog altijd niet opgelost :oops: :oops: :oops:

wjpnl
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 apr 2015 17:39

Re: Famed

Ongelezen bericht door wjpnl »

Tja, mijn echtgenote is een 'medisch professional' (tandarts) en zij is gestopt met het innen van facturen via Famed omdat ze boze patiënten kreeg door alle fouten die ze maken. Met hun zogenaamde 'Comfort' dienstverlening geef je als het ware de vordering aan hen over: Zij betalen de factuur aan de zorgverlener en gaan daarna aan het werk om het richting klant/patiënt te declareren. Helaas worden er in dit traject zoveel fouten gemaakt, dat mijn echtgenote een paar klanten is kwijtgeraakt omdat Famed tot en met een rechtszaak ging, omdat een klant niet betaald zou hebben. Hij is met zijn betaalbewijzen enkele malen langs geweest in de praktijk, mijn vrouw haar assistente heeft tientallen telefoontjes aan Famed gepleegd en ook de man zelf beweerde de betaalbewijzen meerdere malen verzonden te hebben. In de rechtszaak kreeg hij uiteindelijk zijn gelijk, maar gaf -natuurlijk- mijn echtgenote haar praktijk de schuld van deze hele situatie.

Een aantal andere gevallen ging minder ver, maar leidde ook tot het opstappen van patiënten. Toen ze op wilde zeggen, bleek ze helaas met een opzegtermijn van een half jaar te maken te hebben!

Kortom, wanprestaties alom en niemand -noch de medisch professional, noch de patiënt- waren tevreden.

Helaas is het ook zo, dat wanbetaling door patiënten in de medische sector schering en inslag is. Als er geen tussenpartij als Famed wordt ingeschakeld, is de administratie van een gemiddelde medische praktijk gemiddeld 20% van de tijd bezig met het betaald krijgen van facturen... met matig succes. Het gebruik maken van diensten van Famed plus alle irritaties die het de medici en patiënten kost, is in de praktijk toch vaak voordeliger dan de oplossing waar mijn echtgenote voor gekozen heeft: De mensen gewoon weer zelf te factureren.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Famed

Ongelezen bericht door prem »

Als iedereen nou gewoon net als hier in Belgie zijn consult en behandeling direct ter plaatse zou betalen zou het een stuk beter zijn voor de medici.
Als je hier naar de huisarts gaat zorg je gewoon dat je 23,50 bij je hebt of pint.
Bonnetje in de bus bij de ziekenkas en twee dagen later staat het op je rekening.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Famed

Ongelezen bericht door CB »

prem schreef:Als iedereen nou gewoon net als hier in Belgie zijn consult en behandeling direct ter plaatse zou betalen zou het een stuk beter zijn voor de medici.
Denk je dat? Op die manier kunnen ze toch niet meer frauderen. :wink: Daarbij is het ook nog eens slecht voor de werkgelegenheid, want bedrijven als Famed kunnen ze dan wel opdoeken.

vliegenderob
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2009 15:19

Re: Famed

Ongelezen bericht door vliegenderob »

ook ik heb al jaren problemen met Famed, veroorzaakt door hun slechte administratie en ben ook een keer verhuisd. Misschien kan hun computer geen verhuizingen aan!

vliegenderob
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2009 15:19

Re: Famed

Ongelezen bericht door vliegenderob »

volgens mij is het ook helemaal geen goed idee om bij "moeilijke" rekinguitschrijvers de administratie uit te besteden. De weg is te lang!

Patricia41
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 okt 2014 15:40

Re: Famed

Ongelezen bericht door Patricia41 »

wjpnl schreef:Tja, mijn echtgenote is een 'medisch professional' (tandarts) en zij is gestopt met het innen van facturen via Famed omdat ze boze patiënten kreeg door alle fouten die ze maken. Met hun zogenaamde 'Comfort' dienstverlening geef je als het ware de vordering aan hen over: Zij betalen de factuur aan de zorgverlener en gaan daarna aan het werk om het richting klant/patiënt te declareren. Helaas worden er in dit traject zoveel fouten gemaakt, dat mijn echtgenote een paar klanten is kwijtgeraakt omdat Famed tot en met een rechtszaak ging, omdat een klant niet betaald zou hebben. Hij is met zijn betaalbewijzen enkele malen langs geweest in de praktijk, mijn vrouw haar assistente heeft tientallen telefoontjes aan Famed gepleegd en ook de man zelf beweerde de betaalbewijzen meerdere malen verzonden te hebben. In de rechtszaak kreeg hij uiteindelijk zijn gelijk, maar gaf -natuurlijk- mijn echtgenote haar praktijk de schuld van deze hele situatie.

Een aantal andere gevallen ging minder ver, maar leidde ook tot het opstappen van patiënten. Toen ze op wilde zeggen, bleek ze helaas met een opzegtermijn van een half jaar te maken te hebben!

Kortom, wanprestaties alom en niemand -noch de medisch professional, noch de patiënt- waren tevreden.

Helaas is het ook zo, dat wanbetaling door patiënten in de medische sector schering en inslag is. Als er geen tussenpartij als Famed wordt ingeschakeld, is de administratie van een gemiddelde medische praktijk gemiddeld 20% van de tijd bezig met het betaald krijgen van facturen... met matig succes. Het gebruik maken van diensten van Famed plus alle irritaties die het de medici en patiënten kost, is in de praktijk toch vaak voordeliger dan de oplossing waar mijn echtgenote voor gekozen heeft: De mensen gewoon weer zelf te factureren.
Hallo, ja ik ben er echt niet tevreden over. Als ik terug moet naar de Orthodontiste zal ik het met haar nog eens erover hebben. Bovendien heb ik 3 rekeningen betaald in een slag, heb tot nu toe ook 3 behandelingen gehad. Dan nog ik wordt met 2 nota nummers geconfronteerd die niet van mij zijn.
Dus buitenom mijn eigen rekeningen die ik inmiddels voldaan heb, zijn er volgens hun nog 2 nota's met nummers die niet van mij zijn. Je moet zo de ogen openhouden vandaag de dag. Niet te min ik laat me niet klein krijgen.

Patricia41
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 okt 2014 15:40

Re: Famed

Ongelezen bericht door Patricia41 »

vliegenderob schreef:ook ik heb al jaren problemen met Famed, veroorzaakt door hun slechte administratie en ben ook een keer verhuisd. Misschien kan hun computer geen verhuizingen aan!
Hallo, Ik heb inmiddels mijn rekeningen al 3 na 3 behandelingen keurig betaald. Dan nog zal ik er mijn orthodontiste op aan spreken, dit laat ik niet met mij doen. Ze confronteren mij nu even ook nog met 2 nota's die niet van mij zijn, en waar er een van naar een incasso bureau zou zijn worden gestuurd.
Dit incasso bureau heb ik al aangeschreven een paar keer er komt gewoon weg geen reactie.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Famed

Ongelezen bericht door Guardian72 »

wjpnl schreef:... In de rechtszaak kreeg hij uiteindelijk zijn gelijk, maar gaf -natuurlijk- mijn echtgenote haar praktijk de schuld van deze hele situatie....
Hoe vervelend ook - door te kiezen voor zo`n club als Famed (die toch in de diverse fora een niet al te beste naam heeft) - heeft deze patient natuurlijk gelijk.
Als patient ga je er van uit dat je een behandeling krijgt, dan een rekening van de behandelaar, en als er vragen, onduidelijkheden of fouten zijn ga je naar de behandelaar.
Famed verschuilt zich achter onhandige formulieren, 0900 nummers (bewust fouten? dus extra telefooninkomsten??) en een onpersoonlijk gedoe. (Ik ben ook patient die met hen te maken heeft, helaas).

De oplossing ligt, m.i. toch echt bij de zorgverleners die met deze club in zee gaan. Zij moeten eisen stellen qua kwaliteit, benadering en procedures - en zolang men dat niet doet, maar wel zaken blijft doen met deze club ligt de verantwoording toch echt bij hen.

Gesloten