LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen duidelijk overzicht huurschuld, wel beslag

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Antibedrieger
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 okt 2011 10:52

Geen duidelijk overzicht huurschuld, wel beslag

Ongelezen bericht door Antibedrieger »

Hallo

Sinds 2005 diagnose PTSS wegens ernstige geweldsmisdrijven, volledig arbeidsongeschikt, WAO-uitkering (oude regeling).

-In 2010 woninginbraak en bedreiging.
-Noodgedwongen ondergedoken, met dubbele woonlasten geconfronteerd.
-Politie weigert bijna 3 maanden aangifte op te nemen.
-Eerst na klacht nationale ombudsman aangifte kunnen doen, politie onderneemt niets ondanks dat daders bekend zijn.
-Hulp voor bovenstaande gezocht (dreigende huurschuld) bij o.a. slachtofferhulp, stichting korrelatie en maatschappelijk werk.
-Bij woningstichting1 dit probleem ook aangegeven en dat post systematisch gestolen wordt.
-Geen hulp gekregen, klachtenprocedure slachtofferhulp vruchteloos, slachtofferhulp liegt zelfs.
-Dagvaarding, zitting niet meegekregen.
-November 2010 ruiming woning.
-Eind 2010 vertrek naar Duitsland.
-Juni/September 2012 Brief deurwaarder, Eindafrekening gehuurd object € 2.695,-, niet op gereageerd.
-September 2013, op advies van BJZ terug naar Nederland om voor kind te zorgen, toezegging BJZ hulp bij woning vinden.
-September 2013, naar Nederland gekomen, "tijdelijk" op camping gaan wonen.
-November 2013 na succesvol gereageerd te hebben, toewijzing woning afgewezen wegens huurschuld.
-Januari 2014 betalingsregeling getroffen met woningstichting1 in samenspraak met BJZ. Schuld blijkt € 6.114,45 te zijn, geen specificatie, enkel scheiding huurachterstand (€ 1.428,28) en overige kosten. Mondeling verzocht om inzage schuld/duidelijke specificatie.
-Maart 2014, nogmaals bij woningstichting1 verzocht om inzage specificatie schuld en voorwaarden 2e kansbeleid, niet gekregen.
-Maart 2014, netwerkoverleg BJZ, gemeente politie en woningstichting2. Laatstgenoemde beweert aantoonbaar onzin over mij tegenover BJZ. Aangifte door mij gedaan wegens laster en smaad.
-Maart 2014, Woningstichting2 boos op BJZ wegens doorspelen uitlatingen van hen aan mij.
-April 2014, Hulp bij CJG, Home Start, en dergelijke gezocht, afgewezen wegens geen inschrijving in betreffende gemeente.
-April 2014, na netwerkoverleg mondelinge toezegging BJZ dat als aan betalingsregeling gehouden wordt, zal in november woning toegewezen worden. BJZ adviseert mij geen contact te zoeken met woningstichting.
-Juli 2014, BJZ komt eindelijk "toezegging" na, via mail uittreksel verslag van gesprek woningstichting2 en management woningstichting2. In uittreksel wordt erop gewezen dat ik me ook aan de voorwaarden van het 2e kansbeleid moet houden, wordt verwezen naar bijlage. Geen duidelijke toezegging woning. BJZ verzocht om bijlage, geen antwoord.
-Juli/Augustus 2014, casus kind wordt overgedragen naar andere BJZ, andere BJZ zegt woning vinden mijn probleem, zelf oplossen. Toezegging dat kind naar mij komt ook ingetrokken. Omgang (was ieder weekend) wordt drastisch ingeperkt. Alleen nog iedere 3 weken onder begeleiding bij BJZ...
-September 2014, Woningstichting1 nogmaals om specificatie verzocht, niet gekregen, betalingsregeling stopgezet aangezien BJZ, Woningstichting1 en woningstichting2 zich niet aan afspraak houden.
-September 2014/Januari 2015, zware inzinking, 2 keer klacht bij BJZ ingediend, BJZ zegt niets ontvangen.
-Maart 2015, 14 dagenbrief, woningstichting1 duidelijk gemaakt dat afspraken niet nageleefd worden en op ontbreken specificatie gewezen.
-Maart 2015, Eindelijk "specificatie" van woningstichting, blijkt rekeningen van deurwaarder bestemd voor woningstichting1 te zijn.
-Maart 2015, 2e 14 dagenbrief, schuld verhoogt met (niet verplichte) incassokosten, schuld nu € 6.554,91.
-September 2015, volledig beslag op uitkering. Geen rekening met beslagvrije voet gehouden, daar niet ingeschreven in Nederland.
-September 2015, Advocaat ingeschakeld om beslagvrije voet te laten veranderen, moet bewijs leveren geen inkomen in Buitenland, geen geld voor eigen bijdrage en aanvraag schuldenoverzicht Schufa (Duitse BKR).

Allereerst, waarom eerst een sommering van de deurwaarder om de eindafrekening te voldoen (€ 2.695,-) en blijkt later de schuld € 6.114,45 te zijn.
Op navraag bij de deurwaarder blijkt het om 2 verschillende dossiers te gaan. De eindafrekening blijkt los van de andere vordering (huurschuld en bijkomende kosten) te staan.
Dat zou betekenen dat het mogelijk om 2 verschillende rekeningen gaan die open staan en het dus mogelijk om een totaal van € 8.809,45 zou gaan.

Hoe los ik dit in vredesnaam op?
Het is een regelrechte marteling voor mij en heeft een zeer negatieve invloed op mijn PTSS. Ik heb geen sociaal netwerk om op terug te vallen en weet me gewoon geen raad meer...
Ik heb ontzettend last van oververmoeidheid en depressies door deze stress en ik kom op die manier gewoon niet tot rust.

Mijn kind mag ik momenteel helemaal niet meer zien, zonder dat er überhaupt iets is voorgevallen en de omgang altijd vlekkeloos verliep.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Geen duidelijk overzicht huurschuld, wel beslag

Ongelezen bericht door tijger1 »

En waar is dan het beslag op?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Geen duidelijk overzicht huurschuld, wel beslag

Ongelezen bericht door sacredfour »

Wat een verhaal! Zo te horen heb jij direct hulp nodig. Ik denk niet dat dit platform jouw kan helpen. Zet je verhaal ook op dit forum:
http://www.schulden-vrij.info/
Er is hier meer kennis om je naar de juiste hulpverlener te sturen.

Antibedrieger
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 okt 2011 10:52

Re: Geen duidelijk overzicht huurschuld, wel beslag

Ongelezen bericht door Antibedrieger »

@snuffel1

Allereerst moet duidelijk zijn dat ik er alles aan gedaan heb deze schuld te voorkomen.
Ik heb de betalingsregeling stopgezet pas nadat alle andere partijen zich niet aan hun afspraken hielden. Dat is mijn goed recht!

Daarbij heb ik tot op heden geen duidelijk overzicht gekregen hoe deze schuld is opgebouwd! Betaald u wel rekeningen waarvan u geen duidelijke specificatie heeft?

Er is overigens op mijn volledige WAO beslag gelegd.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen duidelijk overzicht huurschuld, wel beslag

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het is evident dát je moet betalen. Je bent immers niet voor niets veroordeeld. De enige vraag zou nog kunnen zijn hoeveel. Stoppen met betalen is dan het domste wat je kan doen, beslag is dan een logische volgende stap.

Er is maar één zinnig ding wat jij kunt doen, en dat is ZSM (!!!) hulp zoeken. Dit los je zelf never nooit meer op.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen duidelijk overzicht huurschuld, wel beslag

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb het hele verhaal niet gelezen, maar mij is wel duidelijk dat er een grote schuld is die je niet meer kunt aflossen. Je kunt bij de rechtbank een schone lij (WSNP) procedure aanvragen. Als je wordt toegelaten, dan moet je moet dat een aantal jaren aflossen wat je kunt en de rest wordt dan kwijtgescholden. Dit is zeker geen makkelijk traject. Ik dacht dat de gemeente hulp aanbied aan mensen met schulden.

Antibedrieger
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 okt 2011 10:52

Re: Geen duidelijk overzicht huurschuld, wel beslag

Ongelezen bericht door Antibedrieger »

Moneyman schreef:Het is evident dát je moet betalen. Je bent immers niet voor niets veroordeeld. De enige vraag zou nog kunnen zijn hoeveel. Stoppen met betalen is dan het domste wat je kan doen, beslag is dan een logische volgende stap.

Er is maar één zinnig ding wat jij kunt doen, en dat is ZSM (!!!) hulp zoeken. Dit los je zelf never nooit meer op.
Men is verplicht een overzichtelijke rekening op te stellen, dit is tot op heden niet gebeurd en daarmee vervalt de betalingsplicht tot het moment dat er wel een duidelijke specificatie is. Daarom is het mijn recht de betalingen stop te zetten.
http://www.mkbservicedesk.nl/185/aan-we ... oldoen.htm#
http://www.visservaneck.nl/artikelen/factuureisen/

Antibedrieger
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 okt 2011 10:52

Re: Geen duidelijk overzicht huurschuld, wel beslag

Ongelezen bericht door Antibedrieger »

alfatrion schreef:Ik heb het hele verhaal niet gelezen, maar mij is wel duidelijk dat er een grote schuld is die je niet meer kunt aflossen. Je kunt bij de rechtbank een schone lij (WSNP) procedure aanvragen. Als je wordt toegelaten, dan moet je moet dat een aantal jaren aflossen wat je kunt en de rest wordt dan kwijtgescholden. Dit is zeker geen makkelijk traject. Ik dacht dat de gemeente hulp aanbied aan mensen met schulden.
Allereerst heb ik destijds overal aangeklopt toen de huurschuld dreigde en stak niemand een poot uit.
Ten tweede sta ik niet in Nederland ingeschreven en heb daarom geen aanspraak op deze schuldsanering.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen duidelijk overzicht huurschuld, wel beslag

Ongelezen bericht door Moneyman »

Antibedrieger schreef:
Moneyman schreef:Het is evident dát je moet betalen. Je bent immers niet voor niets veroordeeld. De enige vraag zou nog kunnen zijn hoeveel. Stoppen met betalen is dan het domste wat je kan doen, beslag is dan een logische volgende stap.

Er is maar één zinnig ding wat jij kunt doen, en dat is ZSM (!!!) hulp zoeken. Dit los je zelf never nooit meer op.
Men is verplicht een overzichtelijke rekening op te stellen, dit is tot op heden niet gebeurd en daarmee vervalt de betalingsplicht tot het moment dat er wel een duidelijke specificatie is. Daarom is het mijn recht de betalingen stop te zetten.
http://www.mkbservicedesk.nl/185/aan-we ... oldoen.htm#
http://www.visservaneck.nl/artikelen/factuureisen/
Je haalt zaken door elkaar. Eisen die aan een factuur worden gesteld, hebben niets van doen met een gerechtelijk vonnis. Je bent al veroordeeld, dus betalen moet je sowieso. Er komt je geen opschortingsrecht toe.

Antibedrieger
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 okt 2011 10:52

Re: Geen duidelijk overzicht huurschuld, wel beslag

Ongelezen bericht door Antibedrieger »

Moneyman schreef:
Antibedrieger schreef:
Moneyman schreef:Het is evident dát je moet betalen. Je bent immers niet voor niets veroordeeld. De enige vraag zou nog kunnen zijn hoeveel. Stoppen met betalen is dan het domste wat je kan doen, beslag is dan een logische volgende stap.

Er is maar één zinnig ding wat jij kunt doen, en dat is ZSM (!!!) hulp zoeken. Dit los je zelf never nooit meer op.
Men is verplicht een overzichtelijke rekening op te stellen, dit is tot op heden niet gebeurd en daarmee vervalt de betalingsplicht tot het moment dat er wel een duidelijke specificatie is. Daarom is het mijn recht de betalingen stop te zetten.
http://www.mkbservicedesk.nl/185/aan-we ... oldoen.htm#
http://www.visservaneck.nl/artikelen/factuureisen/
Je haalt zaken door elkaar. Eisen die aan een factuur worden gesteld, hebben niets van doen met een gerechtelijk vonnis. Je bent al veroordeeld, dus betalen moet je sowieso. Er komt je geen opschortingsrecht toe.
Tot op heden heb ik GEEN vonnis gezien, enkel bedragen/vorderingen zonder duidelijke specificatie. Het enige vonnis wat mij bekend is, is het vonnis om over te mogen gaan tot ontruiming en ook dat vonnis heb ik tot op heden niet onder ogen gehad.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Geen duidelijk overzicht huurschuld, wel beslag

Ongelezen bericht door tijger1 »

Wel zo prettig voor de schuldeisers want dan hebt u geen recht op een beslagvrije voet en komt er nog wat terug van die schuld.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Geen duidelijk overzicht huurschuld, wel beslag

Ongelezen bericht door trail46 »

Antibedrieger schreef: Makkelijker gezegd dan gedaan, bovendien heb ik ondertussen mijn buik vol van deze afvallige bananenrepubliek en wil ik het liefste terug naar Duitsland. En daarbij, ik laat me door jou niet mijn mond snoeren.
Je kunt wel roepen dat ik hulp moet zoeken, maar waar ik hulp kan krijgen vermeld je niet.

Je hebt het steeds over je ''recht'' maar de plichten ( iets van normaal de huur betalen of een betalingsregeling zonder gedoe na te komen) hoor ik je veel minder. Moneyman probeert jou de mond helemaal niet te snoeren maar wijst je terecht op verplichtingen die je bent aangegaan en hoe onverstandig het is om een laatste kans/betalingsregeling om zeep te brengen door die niet na te komen.Als je dit een bananenrepubliek vind houd niemand je tegen om te vertrekken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Geen duidelijk overzicht huurschuld, wel beslag

Ongelezen bericht door moederslink »

Antibedrieger schreef:Allereerst heb ik destijds overal aangeklopt toen de huurschuld dreigde en stak niemand een poot uit.
Ten tweede sta ik niet in Nederland ingeschreven en heb daarom geen aanspraak op deze schuldsanering.
Ik begrijp nog steeds een paar dingen niet : u heeft van eind 2010- sept 2013 in Duitsland gewoond,
had u daar gewoon inkomen? Staat u soms daar ook nog officieel ingeschreven?
Dan komt u sept 2013 in Nederland wonen op een camping. Woont u daar nu nog dan? En daar dus niet ingeschreven?
En dan stopt u in sept 2014 met de betalingsregeling, omdat u de specificatie niet heeft/ krijgt , maar u was al wel begonnen met deze afbetaling :roll:
De vordering is nu in 1x opeisbaar.

En hoe bereiken ze u nu met al die brieven dan ? Op die camping ? En waarom bent u niet op een gewone kamer o.i.d. gaan wonen , dan heeft u een adres bij GBA en kan de sanering worden opgestart.
U zit hoe dan ook met een forse schuld en u heeft hulp nodig, dan is het toch logisch dat je ergens woont ? Anders gebeurt er nl niets!
Het wordt/ is nu een zooitje en u wordt er bepaald, letterlijk, niet beter van!
Dus....adres krijgen, hulp starten en begeleiding in dit traject!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen duidelijk overzicht huurschuld, wel beslag

Ongelezen bericht door Moneyman »

Met hard roepen kom je niet verder. En de problemen lossen zich écht niet vanzelf op. Je zult ZELF in actie moeten komen. Ik krijg niet bepaald de indruk dat die adviezen landen.

Bij iedere oplossingsrichting direct roepen waarom het voor jou niet werkt, schiet niet op. Je moet zoeken naar mogelijkheden om die oplossingen wél te laten werken. Of accepteren dat je in de problemen blijft zitten.

Antibedrieger
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 okt 2011 10:52

Re: Geen duidelijk overzicht huurschuld, wel beslag

Ongelezen bericht door Antibedrieger »

moederslink schreef:
Antibedrieger schreef:Allereerst heb ik destijds overal aangeklopt toen de huurschuld dreigde en stak niemand een poot uit.
Ten tweede sta ik niet in Nederland ingeschreven en heb daarom geen aanspraak op deze schuldsanering.
Ik begrijp nog steeds een paar dingen niet : u heeft van eind 2010- sept 2013 in Duitsland gewoond,
had u daar gewoon inkomen? Staat u soms daar ook nog officieel ingeschreven?
Dan komt u sept 2013 in Nederland wonen op een camping. Woont u daar nu nog dan? En daar dus niet ingeschreven?
En dan stopt u in sept 2014 met de betalingsregeling, omdat u de specificatie niet heeft/ krijgt , maar u was al wel begonnen met deze afbetaling :roll:
De vordering is nu in 1x opeisbaar.

En hoe bereiken ze u nu met al die brieven dan ? Op die camping ? En waarom bent u niet op een gewone kamer o.i.d. gaan wonen , dan heeft u een adres bij GBA en kan de sanering worden opgestart.
U zit hoe dan ook met een forse schuld en u heeft hulp nodig, dan is het toch logisch dat je ergens woont ? Anders gebeurt er nl niets!
Het wordt/ is nu een zooitje en u wordt er bepaald, letterlijk, niet beter van!
Dus....adres krijgen, hulp starten en begeleiding in dit traject!


Ik heb een WAO-uitkering en deze wordt in het buitenland (EU) ook uitbetaald. Ik heb in 2012 twee keer een vordering van de deurwaarder gehad (€ 2.695,-) waar ik niet op gereageerd heb.

Ik heb in samenspraak met BJZ in januari 2014 vrijwillig met de woningstichting1 een betalingsregeling getroffen (dit om goede wil te tonen bij woningstichting2 om een woning toegewezen te krijgen), en heb daarbij meteen uitdrukkelijk om een specificatie gevraagd.
De vordering was op dat moment € 6.114,45 en werd mij voorgelegd zonder enige vorm van specificatie (enkel in huurschuld en andere kosten opgedeeld).

Deze specificatie heb ik tot op heden niet gekregen. Bovendien was deze betalingsregeling onderdeel van de afspraak dat ik middels bemiddeling van BJZ een woning toegewezen zou krijgen.

Deze betalingsregeling heb ik in november 2014 stopgezet omdat BJZ, de woningstichting1 (waar de schuld openstaat) en woningstichting2 (waar ik wilde huren) zich niet aan hun toezeggingen hebben gehouden.
Ik heb namelijk RECHT op deze specificatie van woningstichting1.

Afgelopen maart heeft de woningstichting1 mij via de mail de zogenaamde 14-dagen brief gestuurd en deze willens en wetens schriftelijk naar een verkeerd adres gestuurd (oud GBA adres van 2010). Deze 14-dagen brief voldoet daarbij NIET aan de wettelijke eisen en is derhalve niet rechtsgeldig.

Op deze 14-dagen brief heb ik gereageerd en nogmaals om een duidelijke/overzichtelijke specificatie verzocht. Daarop heb ik een mail met de openstaande huur (ongespecificeerd) en een kopie (scan) van enkele rekeningen (deurwaarder, containerkosten, factuur bouwbedrijf) gekregen. Aangezien deze mail niet aan de voorwaarden van de wettelijk voorgeschreven specificatie voldoet heb ik hier verder niet op gereageerd. Het moge toch duidelijk zijn dat de woningstichting zich NIET aan de regels heeft gehouden hetgeen mij dat RECHT daarmee geeft NIET te betalen.

Vervolgens krijg ik eind september jongstleden van het UWV het bericht dat de deurwaarder volledig beslag op mijn WAO-uitkering heeft gelegd. Van de deurwaarder zelf ik al die tijd niets vernomen.

Jullie doen allemaal makkelijk door te stellen dat ik maar een kamer moet zoeken en/of me ergens in te schrijven, er zijn echter een aantal factoren die dat nagenoeg onmogelijk maken.

Allereerst verlangen huiseigenaren een verhuurdersverklaring die ik dus niet krijg wegens de huurschuld. Daar houdt het verhaal eigenlijk al op.
Ten tweede heb ik een (niet erkende hulp-)hond, hetgeen niet is toegestaan bij de meeste kamerverhuurders.
Ten derde, ik heb PTSS en is de leefomgeving, rust en privacy erg belangrijk voor mijn psychische gesteldheid. Ik zoek echt geen medelijden of zo, maar je stopt iemand die in een rolstoel zit ook niet in een appartementje op 3 hoog zonder lift.

Ik heb toentertijd op de toezegging van BJZ vertrouwd en ben er daarom vanuit gegaan dat ik slechts enkele maanden op de camping zou verblijven, ik zou na een half jaar middels de bemiddeling van BJZ een woning toegewezen krijgen, hetgeen dus niet gebeurd is. Zodoende zit ik nog steeds op de camping.

Los het zelf op en zoek hulp wordt er telkens maar weer geroepen, dat terwijl ik duidelijk aangeef dat het te belastend voor me is en ik daarom ook herhaaldelijk HULP heb gezocht, maar nergens heb gekregen.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Geen duidelijk overzicht huurschuld, wel beslag

Ongelezen bericht door tijger1 »

Er kan alleen maar beslag gelegd worden door een deurwaarder na een vonnis van de rechter.

En voor iedereen is privacy, rust en een fijne leefomgeving belangrijk.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Geen duidelijk overzicht huurschuld, wel beslag

Ongelezen bericht door moederslink »

Uw verhaal was mij al duidelijk hoor! Ik heb alles doorgelezen , een paar x zelfs, ik wilde alleen weten of u idd nog op die camping verblijft, dus u heeft geen woonadres.
Een kamer zoeken ,waar een hond ook welkom is , is prioriteit 1 ,
Dan heeft u een vaste verblijfplaats en dan kunnen dingen in gang worden gezet.
Een andere optie is anti kraak gaan wonen. Google eens op St Camelot. Ook daar zijn panden waar huisdieren welkom zijn.
Misschien is het niet de stad/ plek waar u wilt wonen, maar het zijn vaak wel rustige plekken , voor 1 of 2 personen en nogmaals : dan is er een startpunt.
Maar dat u bent gestopt, uwerzijds , met uw betaalverplichtingen vind ik niet slim. Ondanks dat u geen specificatie nog had, had dit gewoon door moeten lopen, maar dat is slechts mijn mening. Die specificatie is er uiteindelijk toch wel gekomen.
Op die camping blijven " hangen " lost vooralsnog niets op.

martine81
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 jun 2015 17:08

Re: Geen duidelijk overzicht huurschuld, wel beslag

Ongelezen bericht door martine81 »

Niet dat ik direct zo veel verstand heb van schulden, maar het is me even onduidelijk wat je nu precies wilt. Je maakt wel duidelijk wat niet lukt/wat je niet wilt, maar wat wil je wel (niet vervelend bedoeld, maar ik weet het echt niet) Want als je niet vertelt wat je wel wilt wordt het moeilijk voor mensen je te helpen

Want ook al heb je geen specificatie, je zult die schuld uiteindelijk toch wel moeten betalen lijkt mij.

Antibedrieger
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 okt 2011 10:52

Re: Geen duidelijk overzicht huurschuld, wel beslag

Ongelezen bericht door Antibedrieger »

tijger1 schreef:Er kan alleen maar beslag gelegd worden door een deurwaarder na een vonnis van de rechter.

En voor iedereen is privacy, rust en een fijne leefomgeving belangrijk.
Hoe en wanneer (d.w.z. in welke fase van het inningstraject) komt zo'n vonnis tot stand?
Ik heb enkel de (niet rechtsgeldige) 14-dagen brief gekregen en daarna de beslaglegging.
Voor zover ik heb meegekregen is er geen vonnis met betrekking tot beslaglegging, enkel een (ongezien) vonnis met betrekking tot de ontruiming.

Antibedrieger
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 okt 2011 10:52

Re: Geen duidelijk overzicht huurschuld, wel beslag

Ongelezen bericht door Antibedrieger »

martine81 schreef:Niet dat ik direct zo veel verstand heb van schulden, maar het is me even onduidelijk wat je nu precies wilt. Je maakt wel duidelijk wat niet lukt/wat je niet wilt, maar wat wil je wel (niet vervelend bedoeld, maar ik weet het echt niet) Want als je niet vertelt wat je wel wilt wordt het moeilijk voor mensen je te helpen

Want ook al heb je geen specificatie, je zult die schuld uiteindelijk toch wel moeten betalen lijkt mij.
Dus jij betaald rekeningen zonder na te gaan of ze kloppen? Mag ik je dan ook een paar rekeningen sturen? :wink:
Een schuldeiser heeft zich ook gewoon aan de regels te houden en dat doen ze niet!

Omdat ik niet in Nederland woon hoeft de deurwaarder geen rekening met de beslagvrije voet te houden. Zodoende hebben ze mijn VOLLEDIGE uitkering in beslag genomen waardoor ik nog dieper in de problemen kom en geen geld om te leven heb.

Gesloten