LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia voor Eveline Cosmetics al ruim 4 jaar

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Tyro10
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2015 20:45

Intrum Justitia voor Eveline Cosmetics al ruim 4 jaar

Ongelezen bericht door Tyro10 »

Hoi, fijn dat je de moeite neemt dit even te lezen. Sinds 4 jaar krijg ik aanmaningen per email en brief van Intrum Justitia voor een factuur van Eveline Cosmetics Online/Evence, een bedrijf dat inmiddels is opgeheven en nog het allermooiste: die ik gelijk betaald heb! Ondanks menig protest van mijn kant zeggen ze dat het bedrag van 24,75 inderdaad betaald is, maar dat dit bedrag niet overeenkomt met het bedrag van de onbetaalde facturen???

Nu dreigen ze al sinds 2012 met een deurwaarder die uiteindelijk toch niet komt, maar ik wil eigenlijk weten of ze nog mogen innen voor een inmiddels opgeheven bedrijf. Dat ik in Tiel geregistreerd sta als wanbetaler is grote onzin! Daarheen heb ik een brief gestuurd en die ongeopend retour ontvangen omdat het adres niet bekend is. Ook kan ik gewoon telefooncontracten afsluiten hoor :)

Ook is mijn vraag of ze wel zo lang mogen aanmanen. De bestelde cosmetica producten zijn in april 2011 verstuurd en begin mei betaald, althans de verzendkosten dan want daar gaat het hier over.

Ondertussen heb ik op dit forum ook al het eea gelezen over de praktijken van IJ, dus echt huiverig ben ik niet. Maar heb er wel verschillende slapeloze nachten van gehad...

Ik lees jullie reacties graag!

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Intrum Justitia voor Eveline Cosmetics al ruim 4 jaar

Ongelezen bericht door sacredfour »

maar ik wil eigenlijk weten of ze nog mogen innen voor een inmiddels opgeheven bedrijf.
Ja dat mogen ze. De afhandeling wordt gedaan door de curator als er sprake was van een faillissement. Was er geen faillissement dan kan het zijn dat de vordering verkocht was (cessie) voordat het bedrijf opgeheven was. Ben je het zat dat ze je blijven lastigvallen, stuur dan de incassobrief.

Madeleine1955
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 aug 2013 07:40

Re: Intrum Justitia voor Eveline Cosmetics al ruim 4 jaar

Ongelezen bericht door Madeleine1955 »

Er is maar één deurwaarder: de gerechtsdeurwaarder.
En de gerechtsdeurwaarder is de enige die beslag op goederen en geld kan leggen.

Maar een deurwaarder kan alleen maar beslag leggen op het moment dat er een gerechtelijke procedure is geweest waar u gedaagd bent door eiser Intrum Justitia en de rechter de eis toewijst aan Intrum Justitia, eiser in dit geval.

Heb jij een uitnodiging gehad om te verschijnen bij de rechter inzake het bovengenoemde lulverhaal?
Dus? Prrrrrfffttt. Doe ze de groeten en blijven ze zeuren: Laat ze maar hun zogenaamde gelijk halen bij de rechter. Poot stijf houden!

Ouburg84
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 aug 2014 15:32

Re: Intrum Justitia voor Eveline Cosmetics al ruim 4 jaar

Ongelezen bericht door Ouburg84 »

Beste Tyro10,

Helaas mogen ze gewoon door gaan met jou lastig vallen. Naast dat je de incassobrief stuurt, kan je ook een eenzijdige betalingsregeling te treffen waarbij je dagelijks een cent over maakt.

Grtz
Laatst gewijzigd door Ouburg84 op 25 jan 2016 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Intrum Justitia voor Eveline Cosmetics al ruim 4 jaar

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ook die ene cent is een erkenning van de schuld. Wil je dit wel doen?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Intrum Justitia voor Eveline Cosmetics al ruim 4 jaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Betaling is geen erkenning. Betaling op deze manier levert echter wel aansprakelijkheid voor de kosten op.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Intrum Justitia voor Eveline Cosmetics al ruim 4 jaar

Ongelezen bericht door sacredfour »

Betaling is geen erkenning.
????

Tyro10
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2015 20:45

Re: Intrum Justitia voor Eveline Cosmetics al ruim 4 jaar

Ongelezen bericht door Tyro10 »

sacredfour schreef:Ook die ene cent is een erkenning van de schuld. Wil je dit wel doen?
Nee, dit ga ik zeker nooit doen. Het bedrijf Eveline is niet failliet maar opgeheven. Laat IJ hun best maar doen en voor mij part brengen ze het naar de rechter. Ze staan niet sterk omdat ik op tijd betaald heb.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Intrum Justitia voor Eveline Cosmetics al ruim 4 jaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

sacredfour schreef:
Betaling is geen erkenning.
????
Snap je 'm niet? ;-)

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Intrum Justitia voor Eveline Cosmetics al ruim 4 jaar

Ongelezen bericht door sacredfour »

Als het 5 euro was geweest, was het dan wel een erkenning?

stofzuigertje

Re: Intrum Justitia voor Eveline Cosmetics al ruim 4 jaar

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je bij de rechtszaak die zij beloofd hebben een betaling bewijs kunt laten zien kun je zelfs al jou gemaakte kosten nog claimen.

Reiskosten + vrije dag dus ook claimen en zij zitten fout en weigeren onderzoek te doen.
Gewoon rustig afwachten.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Intrum Justitia voor Eveline Cosmetics al ruim 4 jaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

sacredfour schreef:Als het 5 euro was geweest, was het dan wel een erkenning?
Nee. Zelfs algehele betaling wordt niet perse als erkenning gezien. Mensen betalen soms onder druk van incassobureaus of deurwaarders een vordering, die onterecht was. Dat kan je later terugdraaien. Het feit dat je betaald hebt, betekent dus niet dat je de vordering erkent.

Gesloten