LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Caiway

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
meave
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jan 2012 14:15

Caiway

Ongelezen bericht door meave »

Hallo forum leden.

Ik kreeg gisteren een brief binnen van Caiway en die meldde dat ik nog een vordering á 36.50 open zou hebben staan. Ik ben echter al 3 jaar geen klant meer van Caiway!!! Net gebeld en zij vertelde me dat dit 2 termijnbedragen zouden zijn...? Naar mijn weten heb ik alles betaald en heb ik ook geen brieven gekregen dat er nog iets open zou staan. Ik beroep mij vervolgens op het verjaarings termijn, maar volgens de vrouw geld dat niet in dit geval. De vordering blijft gewoon eeuwig staan (haar woorden).
Ik heb vervolgens gemeld dat ik mij op vervolg stappen ging richten. Kijken wat ik moet doen...

Vervolgens het juridisch loket gebeld. Het was haar niet duidelijk of dit een dienst of een consumentenkoop was. Is het een dienst dan is het verjaringstermijn 3 jaar, bij consumentenkoop is dit 2 jaar.

Mijn vraag aan jullie: Valt dit onder diensten (lijkt me wel, omdat je een dienst afneemt van een telefoniebedrijf) of is dit consumentenkoop?

stofzuigertje

Re: Caiway

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je vandaag opzegt is het nog verplicht om december en januari te betalen.
dus huidige maand + volgende met 1 maand opzeg termijn.

Maar je weet tot welke datum je betaalde maar weet je opzeg datum nog?
Is daar bewijs van.

Als je stopte met betalen na opzeggen maar het contract nog liep kan dit gebeuren.
Heb je telefonisch of per E mail opgezegd, want je zit met bewijs probleem in dit geval.

Als zij de opzeg datum en laatste betaaldatum melden kun je makkelijker nakijken.

meave
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jan 2012 14:15

Re: Caiway

Ongelezen bericht door meave »

stofzuigertje schreef:Als je vandaag opzegt is het nog verplicht om december en januari te betalen.
dus huidige maand + volgende met 1 maand opzeg termijn.

Maar je weet tot welke datum je betaalde maar weet je opzeg datum nog?
Is daar bewijs van.

Als je stopte met betalen na opzeggen maar het contract nog liep kan dit gebeuren.
Heb je telefonisch of per E mail opgezegd, want je zit met bewijs probleem in dit geval.

Als zij de opzeg datum en laatste betaaldatum melden kun je makkelijker nakijken.
Hoi Stofzuigertje.
Ik heb niet vandaag opgezegd, maar dec 2012. Zij zeggen dat er 1 opzeg termijn is en dat februari 2013 nog openstaat. De bevestigings brief die ik heb gehad dateerde van januari 2013 (ik heb telefonisch per direct opgezegd)

Maar het gaat dus om 2 termijnen.
1. november 2012 (deze is vrij zeker betaald)
2. februari 2013

Ik heb in 3 jaar tijd geen brieven gezien ookal zeggen hun dat deze verstuurd zijn. Dit kan ik niet bevestigen omdat ik die brieven hier niet heb gehad.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Caiway

Ongelezen bericht door bprosman »

Neem aan dat je van je opzegging wel een bevestiging hebt, daarin staat meestal ook eea over te betalen en openstaande termijnen.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Caiway

Ongelezen bericht door Appie83 »

Dit lijkt mij inderdaad een dienst, dus is de verkorte verjaringstermijn van 2 jaar niet van toepassing. Dan val je dus terug op verjaringstermijn van 5 jaar (niet van 3 jaar).

En of je wel of niet hebt betaald. Zij hebben blijkbaar in hun systeem staan dat je nog niet hebt betaald. Dan is het aan jou om aan te tonen dat je wel hebt betaald. Dit zou u dan moeten kunnen vinden op uw bankafschriften.

meave
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jan 2012 14:15

Re: Caiway

Ongelezen bericht door meave »

Appie83 schreef:Dit lijkt mij inderdaad een dienst, dus is de verkorte verjaringstermijn van 2 jaar niet van toepassing. Dan val je dus terug op verjaringstermijn van 5 jaar (niet van 3 jaar).

En of je wel of niet hebt betaald. Zij hebben blijkbaar in hun systeem staan dat je nog niet hebt betaald. Dan is het aan jou om aan te tonen dat je wel hebt betaald. Dit zou u dan moeten kunnen vinden op uw bankafschriften.
Appie

de verjaringstermijn klopt niet helemaal wat je zegt.
Het Juridisch loket heeft uitgezocht dat het zo zit..

1. verjaringstermijn 2 jaar, voor consumentenkoop
2. Verjaringstermijn 3 jaar, voor diensten van consumentenkoop
3. verjaringstermijn 5 jaar, voor alle overige zaken

bankafschriften zijn tegenwoordig online, en daar kan ik niet iets terugvinden na 2 jaar terug. Het is dus voor mij alleen mogelijk als ik bankafschriften opvraag bij de bank.

jopla
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2015 17:07

Re: Caiway

Ongelezen bericht door jopla »

verjaring is helaas 5 jaar.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Caiway

Ongelezen bericht door bprosman »

bankafschriften zijn tegenwoordig online, en daar kan ik niet iets terugvinden na 2 jaar terug. Het is dus voor mij alleen mogelijk als ik bankafschriften opvraag bij de bank.
Je kunt ze één keer per jaar (bijvoorbeeld tijdens je belastingaangifte) ook alle 12 downloaden en opslaan thuis.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Caiway

Ongelezen bericht door Appie83 »

Het juridisch loket heeft u dan verkeerd ingelicht of u heeft hen verkeerd begrepen.
https://www.consuwijzer.nl/thema/verjaring

En bij de Rabobank als de ING is het mogelijk om af- en bijschrijvingen tot 5 jaar terug op te vragen via online bankieren, en ik denk dat dat ook bij andere banken wel mogelijk is. Zo niet, dan zal u toch naar de bank moeten gaan als u denkt dat u heeft betaald. Het zou jammer zijn dat Caiway een incassobureau zou inschakelen. Als je de onderwerpen op dit forum over incasso doorleest is dat iets wat je niet moet willen.

jopla
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2015 17:07

Re: Caiway

Ongelezen bericht door jopla »

Maeve,..

Ik heb precies hetzelfde!!
Ook op 8 dec een brief gekregen van Caiway, en het gaat ook over 2012.
Of ik effe 48 euro wil betalen!

Toeval?

Ze hebben het nagekeken in de computer maar er is geen aanmaning te zien,
wel raden ze me dringend aan het bedrag over te maken,wat ik niet van plan ben.

jopla
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2015 17:07

Re: Caiway

Ongelezen bericht door jopla »

Appie 83

Caiway kan wel brieven gaan sturen dat je 1 miljoen moet betalen!
sinds 2012 hebben we geen overeenkomst meer met hun.
Ze zullen toch echt bewijzen moeten tonen waar het van is, ...
dit kan niet zomaar!!!
En dreigen met deurwaarders, lijkt me ook niet de beste manier, ook dat
kan niet zomaar!
Het lijtk erop dat Caiway dringend geld nodig heeft.

meave
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jan 2012 14:15

Re: Caiway

Ongelezen bericht door meave »

Appie83 schreef:Het juridisch loket heeft u dan verkeerd ingelicht of u heeft hen verkeerd begrepen.
https://www.consuwijzer.nl/thema/verjaring

En bij de Rabobank als de ING is het mogelijk om af- en bijschrijvingen tot 5 jaar terug op te vragen via online bankieren, en ik denk dat dat ook bij andere banken wel mogelijk is. Zo niet, dan zal u toch naar de bank moeten gaan als u denkt dat u heeft betaald. Het zou jammer zijn dat Caiway een incassobureau zou inschakelen. Als je de onderwerpen op dit forum over incasso doorleest is dat iets wat je niet moet willen.
Thx voor de link Appie83.

Ik heb de afschriften kunnen regelen via internet bankieren van de abn, gratis. Zal ze binnenkort wel krijgen.

Denk je echt dat ze om iets meer dan 30 euries een incassobureau inschakelen? Kijk als het zo is, dat ik hun nog geld schuldig ben, dan ben ik uiteraard wel willend om te betalen, ik moet het alleen even zeker weten, dus vandaar mijn afschriften. Ik vroeg me alleen af of het niet verjaart is.

Jopla,
Lijkt er wel op hé dat ze geld nodig hebben.

jopl
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 okt 2014 09:22

Re: Caiway

Ongelezen bericht door jopl »

Ik heb een klacht gedaan op klacht.nl
dan moeten ze binnen 5 dagen antwoorden.
Dat deden ze dus na paar uur, maar niet via
klacht.nl maar via mijn fb!
Gewoon in een PB en vreselijke arrogante taal....

Maeve,..ik heb mijn afschriften gelijk gekregen via ING
Ik heb op 2 april 2012 een betaling gedaan waarop ik bij opschrift heb geschreven,.
laatste betaling aan Caiway ik heb geen abonnement meer!!!!
beetje dom had beter de code kunnen opschrijven maar bedrag was hoger
dan wat ze nu nog van mij vragen, en later dan welke datum het
nu om gaat,..dus ik denk dat ze fout op fout maken daar.

IK ga ze niet wijzer maken dan ze zijn, ik krijg nl niks op papier, in de brief staat
niet eens waar het om ging
dus laat dat incassoburo maar komen!
Dit mag niet!
Persoonlijk vind ik het ook iets te toevallig dat we tot nu toe nog samen, maar waarschijnlijk meer
mensen dit ineens na bijna vier jaar krijgen.
Ik ga dit niet betalen!
Maeve,...een incassoburo mag niet eens optreden als je de papieren niet hebt, ik neem aan dat je net als mij alleen een brief hebt met een bedrag erop, nog niet eens met het waarvoor>????
NOu dan kunnen ze je niks maken, ze kunnen wel een rekening van 100 euro sturen!@
IK heb juridisch advies gewonnen, en deze zeggen dit.
Kortom niets doen, en wachten of ze ooit bewijs gaan sturen van wat je dn zou moeten betalen.
Niets doen!
Succes.

jopl
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 okt 2014 09:22

Re: Caiway

Ongelezen bericht door jopl »

meave schreef:
stofzuigertje schreef:Als je vandaag opzegt is het nog verplicht om december en januari te betalen.
dus huidige maand + volgende met 1 maand opzeg termijn.

Maar je weet tot welke datum je betaalde maar weet je opzeg datum nog?
Is daar bewijs van.

Als je stopte met betalen na opzeggen maar het contract nog liep kan dit gebeuren.
Heb je telefonisch of per E mail opgezegd, want je zit met bewijs probleem in dit geval.

Als zij de opzeg datum en laatste betaaldatum melden kun je makkelijker nakijken.
Hoi Stofzuigertje.
Ik heb niet vandaag opgezegd, maar dec 2012. Zij zeggen dat er 1 opzeg termijn is en dat februari 2013 nog openstaat. De bevestigings brief die ik heb gehad dateerde van januari 2013 (ik heb telefonisch per direct opgezegd)

Maar het gaat dus om 2 termijnen.
1. november 2012 (deze is vrij zeker betaald)
2. februari 2013

Ik heb in 3 jaar tijd geen brieven gezien ookal zeggen hun dat deze verstuurd zijn. Dit kan ik niet bevestigen omdat ik die brieven hier niet heb gehad.
TEGEN MIJ ZEIDEN ZE OOK DAT IK BRIEVEN HAD GEHAD, DUS TOEN VROEG IK WANNEER DAN?
WERD IK 20 MIN IN DE WACHT GEHANGEN EN TOEN ZE TERUG KWAM ZEI CLAUDIA VAN DE KALNTENSERVICE DOODLEUK DAT ER NIETS VERZONDEN WAS!

jopl
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 okt 2014 09:22

Re: Caiway

Ongelezen bericht door jopl »

Caiway heeft mij net gebeld.

Ik hoef niet meer te betalen. Bedrijf vind het zelf toch ook wel beetje gek.
DE man waar ik steeds wat onvriendelijk contact had belde persoonlijk om me dat te vertellen.

Tevens krijg ik een mooie bos bloemen .

Dus kom op , volhouden!

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Caiway

Ongelezen bericht door tijger1 »

Als u een bankrekening hebt waar u geen afschriften meer bij krijgt, is het heel nuttig en verstandig jaarlijks alle afrekeningen op te slaan. Dan hebt u nooit een probleem meer om een betaling te bewijzen.

stofzuigertje

Re: Caiway

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Kun je Caiway vragen of ze zelf hier willen reageren?

Na zoveel tijd zonder betaal herinnering dit doen is bepaald geen reclame.
Ik vind vooral omdat vele verhuizen en daarmee in problemen komen dat je binnen een redelijke termijn een incasso moet starten en niet jaren later.

Normaal is na 1 maand een brief en na 2 of 3 maanden dreigen met incasso en zo...
Dus 2 of 3 maanden en geen jaren.

Ik wacht op antwoord van Caiway dus vraag hun eens, ze zijn van harte welkom voor uitleg hier.

jopl
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 okt 2014 09:22

Re: Caiway

Ongelezen bericht door jopl »

Toen ik vanmiddag dat gesprek had heb ik het ook over deze Topic gehad, die was al bij hun bekend.
Ik heb gezegd dat deze mevrouw ook hetzelfde probleem heeft, gek genoeg zeiden ze doodleuk dat er heel veel brieven uit zijn gegaan met openstaande rekeningen.
Tja in mijn geval klopte dit duidelijk niet, ben bang voor de andere gevallen ook niet allemaal, maar oke...
ze weten van deze topic en ik hoop dat het voor de andere dame ook snel opgelost is.

Een beetje bedrijf is niet blij met al deze negatieve reclame.

Gesloten