LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EDR Incasso en Global Guarantee OÜ

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Frantic Frankie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2016 22:26

EDR Incasso en Global Guarantee OÜ

Ongelezen bericht door Frantic Frankie »

Mijn zoon heeft een brief ontvangen van EDR incasso over een te vorderen bedrag van 97,93.
Het zou in opdracht zijn van Global Guarantee OÜ uit Tallinn, Estland.
Beide bedrijven zijn ons volledig onbekend.
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Ik wil een aangetekende brief sturen waarin ik bewijzen eis voor hun vordering.
Iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt,

Frank

De_Onwetende
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mar 2016 17:43

Re: EDR Incasso en Global Guarantee OÜ

Ongelezen bericht door De_Onwetende »

Even Googlen leverde me het resultaat op dat dit een kleine kredietverstrekker is, die kortlopende en snelle leningen regelt.
Heeft je zoon ooit een keer te weinig geld gehad en toen toevallig zo'n minilening aangevraagd?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: EDR Incasso en Global Guarantee OÜ

Ongelezen bericht door sacredfour »

Dit zijn flitskredieten en zijn bij wet verboden. Ze rekenen altijd teveel rente of kosten wat op hetzelfde neer komt.
Niet betalen! Schrijf ze dat je de lening nietig verklaart. Alle kosten die op het krediet in rekening zijn gebracht moeten terugbetaald worden. Dit kan dan verrekend worden met de leensom.
Je kan bij de AFM meer informatie vinden over deze schurken.
zie ook dit draadje op een ander forum:
http://www.schulden-vrij.info/index.php ... 423.0.html
Ga er wel even voor zitten! Dit topic heeft ondertussen al 106 pagina's en meer dan 500.000 bezoekers!

Frantic Frankie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2016 22:26

Re: EDR Incasso en Global Guarantee OÜ

Ongelezen bericht door Frantic Frankie »

Dat is nu juist het rare, mijn zoon heeft geen krediet genomen. Als dat zo was zou het niet zo vreemd zijn.
Ik heb een aangetekende brief gestuurd waarin ik de stukken vraag waarop zij de incasso baseren.
Ben benieuwd naar hun reactie.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EDR Incasso en Global Guarantee OÜ

Ongelezen bericht door Guardian72 »

EDR staat - hier ook - bekend om het doen van onjuiste of onrechtmatige pogingen tot vordering van kosten.
(namens een sexspeeltjes firma bijvoorbeeld).

Mail, of fax - ze een verzoek tot overhandigen rechtsgeldig bewijs - binnen redelijke termijn (14 dagen).
Aangetekend hoeft nog niet (kost alleen maar meer) en met een fax of mail kan je ook redelijk ervanuitgaan dat die aankomen.

Geef in je melding aan dat zolang zij niet kunnen aantonen dat er daadwerkelijk een bedrag dat je zou moeten betalen openstaat, je ook niet gaat betalen. En dat als je binnen 30 dagen niets hoort, zij daarmee aangeven dat de vordering onterecht/onjuist was, en er verder voor jou niets te doen is.

Frantic Frankie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2016 22:26

Re: EDR Incasso en Global Guarantee OÜ

Ongelezen bericht door Frantic Frankie »

Ze hebben een mail gestuurd nav mijn brief. Hierin staat dat ze de stukken proberen te vinden.
Beetje vaag allemaal. Zolang er geen rechtsgeldige stukken zijn zien ze zeer zeker geen geld.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EDR Incasso en Global Guarantee OÜ

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Frantic Frankie schreef:Ze hebben een mail gestuurd nav mijn brief. Hierin staat dat ze de stukken proberen te vinden.
Beetje vaag allemaal. Zolang er geen rechtsgeldige stukken zijn zien ze zeer zeker geen geld.
Proberen te vinden?
Als er echt 'stukken' waren was dat heel simpel in een dossier.
Frantic Frankie stuurt een brief, dus kijken we in dossier Frantic Frankie - klaar.
Geen dossier, dan ***smoes verzinnen en melden 'foutje bedankt'.

Gesloten