LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassobureau Gothia / infoscore

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
patty72
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2016 15:27

Incassobureau Gothia / infoscore

Ongelezen bericht door patty72 »

Vandaag kreeg een aanmaning van infoscore bv binnen , de 1 ste keer dat ik van deze incasso bureau
had gehoord of gezien heb ,
mijn vraag eigenlijk is- wie heeft hier ervaring mee met dit incasso bureau
heb gegoogeld voor heen was dit Gothia bv .. te Heerenveen
staan niet meer in kvk in geschreven ,
zo op de website staat geschreven dat deze 2 bureau's samen gevoegd zijn
infoscore bv staat wel in kvk ingeschreven sinds 2016 ...
hebben wel de zelfde postcode als postbus en woonplaats
Naar mijn mening alleen naam verandering en geen samenvoeging van bedrijf ?
of zie ik dit verkeerd .... :shock: vind het persoonlijk maar een raar smaakje hebben .... of ben ik nu paranoia aan het worden .
heb ondertussen e-mail verstuurd om der achter te komen hoe en wat en dat ze me een kopie van t origineel
op sturen , verkeerde zet of niet ... ?
groetjes pat
Laatst gewijzigd door Radar op 19 okt 2016 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast in verband met de duidelijkheid / leesbaarheid.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Incassobureau Gothia / infoscore

Ongelezen bericht door puma73 »

patty72 schreef:Vandaag kreeg een aanmaning van infoscore bv binnen , de 1 ste keer dat ik van deze incasso bureau
had gehoord of gezien heb ,
mijn vraag eigenlijk is- wie heeft hier ervaring mee met dit incasso bureau
heb gegoogeld voor heen was dit Gothia bv .. te Heerenveen
staan niet meer in kvk in geschreven ,
zo op de website staat geschreven dat deze 2 bureau's samen gevoegd zijn
infoscore bv staat wel in kvk ingeschreven sinds 2016 ...
hebben wel de zelfde postcode als postbus en woonplaats
Naar mijn mening alleen naam verandering en geen samenvoeging van bedrijf ?
of zie ik dit verkeerd .... :shock: vind het persoonlijk maar een raar smaakje hebben .... of ben ik nu paranoia aan het worden .
heb ondertussen e-mail verstuurd om der achter te komen hoe en wat en dat ze me een kopie van t origineel
op sturen , verkeerde zet of niet ... ?
groetjes pat
ff quoten

MM919
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jun 2016 19:32

Re: Incassobureau Gothia / infoscore

Ongelezen bericht door MM919 »

Eerlijk gezegd had ook ik nog nooit gehoord van dit nogal schimmige verhaal. Let wel iedereen kan zonder meer een incasso buro maar ook adviesbureau beginnen. Ook de bekende -zo blijkt - gaan over de schreef. Hier niet op reageren zo lijkt mij.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Incassobureau Gothia / infoscore

Ongelezen bericht door Julie4444 »

MM919 schreef:Eerlijk gezegd had ook ik nog nooit gehoord van dit nogal schimmige verhaal. Let wel iedereen kan zonder meer een incasso buro maar ook adviesbureau beginnen. Ook de bekende -zo blijkt - gaan over de schreef. Hier niet op reageren zo lijkt mij.
Slecht advies.

TS heeft navraag gedaan, wat in dit geval de juiste actie is. Struisvogelpolitiek werkt absoluut niet en moet ook nooit zomaar worden aangeraden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Incassobureau Gothia / infoscore

Ongelezen bericht door berndv »

MM919 schreef:Hier niet op reageren zo lijkt mij.
Dan zien we TS binnenkort terug met een topic over dat ze bezoek heeft gehad van een deurwaarder. TS betwist nergens dat ze schuld heeft, maar vraagt of iemand dit incassoburo kent. Ik ken deze trouwens niet, maar nu heb ik zelf ook niet heel veel ervaring met incassoburo's.

MM919
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jun 2016 19:32

Re: Incassobureau Gothia / infoscore

Ongelezen bericht door MM919 »

Het incassobureau lijkt onbekend. Het niet reageren op een vermeende vordering kan slechts bij de gang naar het kantongerecht leiden tot invordering via de deurwaarder.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Incassobureau Gothia / infoscore

Ongelezen bericht door berndv »

ts heeft op zich juist gehandeld door gewoon de originele vordering op te vragen. Die zou er toch moeten zijn. Niet reageren op een incassobureau omdat je nog nooit van het bureau gehoord hebt is niet altijd even handig. Om dan vervolgens pas te gaan reageren als de gang naar de rechter is in gezet ben je wel iets te laat.

MM919
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jun 2016 19:32

Re: Incassobureau Gothia / infoscore

Ongelezen bericht door MM919 »

Struisvogelpolitiek is in deze niet de juiste terminologie. Info naar het vermeende buro wel. Voorzover onbekend vertegenwoordigd het buro wel de eiser. Dat is een eerste vereiste. Immers wanneer dat niet zo is heeft betaling geen zin. Het gestelde was wel juist.

MM919
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jun 2016 19:32

Re: Incassobureau Gothia / infoscore

Ongelezen bericht door MM919 »

U leest meer dan ik er is geen inhoudelijke vordering. Zelfs dan is de vraag of het onbekende buro gemachtigd is door de eiser dat te vorderen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Incassobureau Gothia / infoscore

Ongelezen bericht door Julie4444 »

MM919 schreef:Het incassobureau lijkt onbekend. Het niet reageren op een vermeende vordering kan slechts bij de gang naar het kantongerecht leiden tot invordering via de deurwaarder.
Met alle verhogingen en extra kosten, rompslomp en gedoe dat daarbij komt. Onverstandig dus, want dat heeft TS door navraag te doen al voorkomen. Als de vordering terecht blijkt heeft TS zich dus (tot er bewijs komt) voldoende ingedekt om eventuele verhogingen te ontkomen.

Het advies om gewoon random incassobureau's te negeren zonder dat een TS hier goede reden (informatie) voor geeft is IMHO immoreel. De gevolgen zijn dan voor de TS die jouw advies misschien wel opvolgt.
MM919 schreef:Struisvogelpolitiek is in deze niet de juiste terminologie. Info naar het vermeende buro wel. Voorzover onbekend vertegenwoordigd het buro wel de eiser. Dat is een eerste vereiste. Immers wanneer dat niet zo is heeft betaling geen zin. Het gestelde was wel juist.
Een struisvogel steekt zijn kop in het zand en negeert het gevaar, onderneemt geen actie en zal dus de consequenties hiervan moeten ervaren. Incassovorderingen negeren vergelijken met struisvogelgedrag is accuraat, want ook een schuldenaar die vorderingen negeert onderneemt geen actie en zal dus de consequenties hiervan moeten ervaren.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incassobureau Gothia / infoscore

Ongelezen bericht door Moneyman »

MM919 schreef:U leest meer dan ik er is geen inhoudelijke vordering. Zelfs dan is de vraag of het onbekende buro gemachtigd is door de eiser dat te vorderen.
Waar maak jij uit op dat er geen vordering is...?

Je advies om niets te doen is in ieder geval erg slecht. Gewoon even de relevante informatie opvragen is veel slimmer, en dat heeft TS inmiddels gedaan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Incassobureau Gothia / infoscore

Ongelezen bericht door moederslink »

patty72 schreef:.......heb ondertussen e-mail verstuurd om der achter te komen hoe en wat en dat ze me een kopie van t origineel
op sturen , verkeerde zet of niet
Prima zet! Afwachten dus nu even....

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Incassobureau Gothia / infoscore

Ongelezen bericht door kokka »

Ik zie dat ze wel lid zijn van het NVI,net als intrum jusitia en lindorf
Zo heel schimmig zal het toch niet zijn dan?

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incassobureau Gothia / infoscore

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik snap ook niet zo goed wat het nou schimmig maakt. Gothic was gewoon een bekende club.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Incassobureau Gothia / infoscore

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als je denkt dat het spam is (dan wil je niet reageren omdat je e-mail dan op een lijst kan komen te staan) dan kun je altijd googelen naar het bedrijf en hier op een andere manier achter aan gaan.

Mariekje80
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2016 15:33

Re: Incassobureau Gothia / infoscore

Ongelezen bericht door Mariekje80 »

Vanmiddag het onderstaande email bericht ontvangen van infoscore, ik zelf kan dit incassobureau niet en als ik bij mijn zalando kijk staat er keurig bij betaling afgewikkeld. dus ik vraag me af wat dit nou weer is. de vordering is over 2012 en ik weet zeker dat ik dit betaald heb en betalingswijze staat ook op vooruitbetalen.


Geachte mevrouw Marieke Grinwis,

Hierbij delen wij u mede dat de vordering inzake Zalando door cessie over is gegaan op infoscore Portfolio Management International GmbH (iPM). Wij willen u erop attenderen dat de vorderingen van iPM door ons, infoscore Nederland B.V., worden verwerkt.

Het openstaand saldo bedraagt € 81,40 . Wij verzoeken u dit bedrag over te maken vóór 25 oktober 2016 op rekeningnummer NL40ABNA0615483755 ten name van ‘Stichting Derdengelden infoscore Collection’ onder vermelding van dossiernummer 871000019108


dit onderstaande zijn de gegevens die ik bij mijn zalando gevonden heb.
Bestelling Datum Bedrag Betaalstatus Afleverstatus
10205014654545 21.07.12 € 25,95 Afgewikkeld Verzonden  Bestelling bekijken »
10203014374148 10.06.12 € 36,85 Afgewikkeld Verzonden  Bestelling bekijken »

ik vind dit heel raar.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Incassobureau Gothia / infoscore

Ongelezen bericht door berndv »

Mariekje80 schreef:Vanmiddag het onderstaande email bericht ontvangen van infoscore, ik zelf kan dit incassobureau niet en als ik bij mijn zalando kijk staat er keurig bij betaling afgewikkeld. dus ik vraag me af wat dit nou weer is. de vordering is over 2012 en ik weet zeker dat ik dit betaald heb en betalingswijze staat ook op vooruitbetalen.


Geachte mevrouw Marieke Grinwis,

Hierbij delen wij u mede dat de vordering inzake Zalando door cessie over is gegaan op infoscore Portfolio Management International GmbH (iPM). Wij willen u erop attenderen dat de vorderingen van iPM door ons, infoscore Nederland B.V., worden verwerkt.

Het openstaand saldo bedraagt € 81,40 . Wij verzoeken u dit bedrag over te maken vóór 25 oktober 2016 op rekeningnummer NL40ABNA0615483755 ten name van ‘Stichting Derdengelden infoscore Collection’ onder vermelding van dossiernummer 871000019108


dit onderstaande zijn de gegevens die ik bij mijn zalando gevonden heb.
Bestelling Datum Bedrag Betaalstatus Afleverstatus
10205014654545 21.07.12 € 25,95 Afgewikkeld Verzonden  Bestelling bekijken »
10203014374148 10.06.12 € 36,85 Afgewikkeld Verzonden  Bestelling bekijken »

ik vind dit heel raar.
dit is inderdaad wel heel vreemd. Wat zeiden ze toen u ze om uitleg vroeg over welke vorderingen dit gaat? Doe dit eventueel indien mogelijk wel schrifrtelijk ivm bewijsvoering en geef aan dat u de vordering betwist.

nvt
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2017 22:17

Re: Incassobureau Gothia / infoscore

Ongelezen bericht door nvt »

Ik heb zelf ook recentelijk een fake-brief van Infoscore ontvangen.
Dit klopt ook niet.
Ik zit in een schuldsanering sinds 2015 en vooraf KPN Lindorf B.V. ingeschakeld, een incassobureau, dus niet Infoscore / Gothia.
KPN / Lindorff B.V. is accoord gegaan met de schuldsanering, dus ik heb met Infoscore / Gothia niets te schaften.
KPN heb ik ook nog opgebeld en die gaven aan dat ze Infoscore / Gothia gewoon niet kennen.

Gekkehenkienie
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2018 15:21

Re: Incassobureau Gothia / infoscore

Ongelezen bericht door Gekkehenkienie »

Onlangs ook mailverkeer door InfoScore ontvangen met een claim uit 2015? van KPN? Vreemd zooitje vind ik het, want wij hebben geen openstaande posten... Kan iemand bevestigen of dit een serieuze onderneming is? :?:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Incassobureau Gothia / infoscore

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Gekkehenkienie schreef:Onlangs ook mailverkeer door InfoScore ontvangen met een claim uit 2015? van KPN? Vreemd zooitje vind ik het, want wij hebben geen openstaande posten... Kan iemand bevestigen of dit een serieuze onderneming is? :?:
klinkt als een serieuze poging om snel onrechtmatig geld te innen.
Als u geen openstaande posten heeft (en voor zover ik weet, zal KPN niet zo`n cowboy gebruiken) zou het zelfs oplichting kunnen zijn.

Gesloten