LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Datum incasso veranderen Menzis en Vitens

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Datum incasso veranderen Menzis en Vitens

Ongelezen bericht door beusen »

kweenie schreef:
Wat een onzin.
De systemen zijn reeds aanwezig, of de klant de eerste of laatste dag van de maand betaald.
Het controlesysteem kan ook voor een andere datum aangemaakt worden
Als ze dat systeem al zo zouden willen inrichten dat dat kan (en de kosten voor die inrichting zouden willen dragen), dan vallen er dus ruim twintig dagen per maand mensen uit bij wie niet kan worden geïncasseerd. Dat betekent dat de vervolgtrajecten niet eenvoudig een keer per maand voor één groep gestart kunnen worden, maar dat er op zijn minst allerlei aanvullende handelingen moeten worden uitgevoerd. Dat zal allemaal met extra inspanningen en extra kosten gepaard gaan.
Het gaat om de vaste data zoals TS schrijft de 14e v.d.maand!
Om nog een data bij te voegen op de 1e van de maand , kan het systeem wel aan, zonder gepaard te gaan met meerkosten.
Dat het niet willekeurig op ieder dag van de maand kan zijn, spreek ik helemaal niet over, maar dit brengen jullie hier in het spel.

mh73

Re: Datum incasso veranderen Menzis en Vitens

Ongelezen bericht door mh73 »

Eigenlijk doet dit allemaal niet ter zake. Je hebt een overeenkomst met een bedrijf, en dan heb je te betalen wanneer dat bedrijf de rekening stuurt. En als je akkoord bent gegaan met automatische incasso, dan heb je maar te accepteren dat die incasso op de 14e van de maand komt.

En al hetgeen zo'n bedrijf verder wil doen om jou te plezieren is coulance.

Maar goed, TS is hier al sinds 15 december niet meer geweest, dus die heeft inderdaad alleen de desbetreffende bedrijven even een schop na willen geven, meer niet.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Datum incasso veranderen Menzis en Vitens

Ongelezen bericht door GJvdZ »

beusen schreef:
kweenie schreef:Dus de bedrijven moeten maar twintig keer per maand incasso's gaan uitvoeren en controleren in plaats van een keer per maand. En twintig keer per maand controleren of iedereen van die groep heeft betaald. En twintig keer per maand herinneringen versturen, en alle andere acties doen voor mensen die niet betaald hebben. Daarmee scheep je zo'n bedrijf ook op met bijna twintig keer zo veel werk. En dus ook met veel hoger kosten. Kosten die jij en de andere klanten kunnen gaan betalen.

Dus je bent eigenlijk boos omdat ze de klanten niet onnodig op kosten willen jagen. Tsja.
Hoezo twintig keer een incasso per maand. :shock:

Eenvoudig een betalingsregeling, waar de klant op zijn gewenste tijdstip wil en kan betalen.
Is heel simpel om het te doen en tevreden klanten! :wink:
Jij levert de IT aanpassingen gratis aan deze bedrijven?

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Datum incasso veranderen Menzis en Vitens

Ongelezen bericht door beusen »

GJvdZ schreef:
beusen schreef:
kweenie schreef:Dus de bedrijven moeten maar twintig keer per maand incasso's gaan uitvoeren en controleren in plaats van een keer per maand. En twintig keer per maand controleren of iedereen van die groep heeft betaald. En twintig keer per maand herinneringen versturen, en alle andere acties doen voor mensen die niet betaald hebben. Daarmee scheep je zo'n bedrijf ook op met bijna twintig keer zo veel werk. En dus ook met veel hoger kosten. Kosten die jij en de andere klanten kunnen gaan betalen.

Dus je bent eigenlijk boos omdat ze de klanten niet onnodig op kosten willen jagen. Tsja.
Hoezo twintig keer een incasso per maand. :shock:

Eenvoudig een betalingsregeling, waar de klant op zijn gewenste tijdstip wil en kan betalen.
Is heel simpel om het te doen en tevreden klanten! :wink:
Jij levert de IT aanpassingen gratis aan deze bedrijven?
Over welke IT aanpassing heb je het?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Datum incasso veranderen Menzis en Vitens

Ongelezen bericht door kweenie »

beusen schreef: Om nog een data bij te voegen op de 1e van de maand , kan het systeem wel aan, zonder gepaard te gaan met meerkosten.
Dat het niet willekeurig op ieder dag van de maand kan zijn, spreek ik helemaal niet over, maar dit brengen jullie hier in het spel.
Natuurlijk gaat het wel met kosten gepaard om een extra dag in te voeren in het systeem. Natuurlijk minder dan als het 20 extra dagen moeten zijn, maar het gaat niet vanzelf.

Hoe weet je trouwens dat het systeem het zonder meerkosten aankan? Weer jij welk systeem ze gebruiken en of daar een apart in te vullen veld voor de incassodatum beschikbaar is? Het lijkt mij heel goed mogelijk dat dit niet handmatig ingevuld/aangepast kan worden.

Los van de systeemkosten moeten er dan ook elke maand twee keer per maand incasso's worden ingepland, twee keer per maand worden gekeken of de incasso's wel gelukt zijn, twee keer per maand eventuele herinneringen en aanmaningen versturen etc.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Datum incasso veranderen Menzis en Vitens

Ongelezen bericht door thecure »


Helaas zijn de grote bedrijven niet in staat om hun klanten te helpen. Jammer dat z,n mooi land als Nederland steeds verder naar de kloten gaat.

Groet Mart
Wat heeft het niet verzetten van de datum te maken met het naar de kloten gaan??
Zou je niet eerst je eigen financiën op orde brengen??

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Datum incasso veranderen Menzis en Vitens

Ongelezen bericht door beusen »

kweenie schreef:
beusen schreef: Om nog een data bij te voegen op de 1e van de maand , kan het systeem wel aan, zonder gepaard te gaan met meerkosten.
Dat het niet willekeurig op ieder dag van de maand kan zijn, spreek ik helemaal niet over, maar dit brengen jullie hier in het spel.
Natuurlijk gaat het wel met kosten gepaard om een extra dag in te voeren in het systeem. Natuurlijk minder dan als het 20 extra dagen moeten zijn, maar het gaat niet vanzelf.

Hoe weet je trouwens dat het systeem het zonder meerkosten aankan? Weer jij welk systeem ze gebruiken en of daar een apart in te vullen veld voor de incassodatum beschikbaar is? Het lijkt mij heel goed mogelijk dat dit niet handmatig ingevuld/aangepast kan worden.

Los van de systeemkosten moeten er dan ook elke maand twee keer per maand incasso's worden ingepland, twee keer per maand worden gekeken of de incasso's wel gelukt zijn, twee keer per maand eventuele herinneringen en aanmaningen versturen etc.
Omdat ik bij een bedrijf een andere incassodatum heb, als ze in eerste instantie hebben ingevoerd.
Geloof mij, werkt perfect, zonder dat het bedrijf ook een word geript heeft, om extra kosten te betalen.


mh73 schreef: op de 14e van de maand komt.

En al hetgeen zo'n bedrijf verder wil doen om jou te plezieren is coulance.

Maar goed, TS is hier al sinds 15 december niet meer geweest, dus die heeft inderdaad alleen de desbetreffende bedrijven even een schop na willen geven, meer niet.

Dus is het toch mogelijk! :wink:
Dat TS niet meer hier geweest is, heb ik ook geschreven:

Als hij wordt afgez..kt, zou ik ook niet meer reageren! :mrgreen:

Ik heb het al vaker geschreven, dat het kan, dus aan jullie de keuze om het te geloven.
Verder stop ik met deze discussie, heeft echt geen zin.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Datum incasso veranderen Menzis en Vitens

Ongelezen bericht door kweenie »

Omdat ik bij een bedrijf een andere incassodatum heb, als ze in eerste instantie hebben ingevoerd.
Geloof mij, werkt perfect, zonder dat het bedrijf ook een word geript heeft, om extra kosten te betalen.
Ah, omdat je bij één bedrijf een andere incassodatum kunt kiezen, kan dit bij ieder bedrijf, bij ieder gebruikt administratiesysteem ook zo. Want ieder bedrijf gebruikt natuurlijk de zelfde programmatuur en heeft die programmatuur op de zelfde manier ingericht... Maar je hebt gelijk, verdere discussie heeft inderdaad geen zin.

Even terug naar TS, het is het goed recht van een bedrijf om op een specifieke datum te willen incasseren. Of het nu wel of niet technisch mogelijk zou zijn om het op een andere dag te doen. Het is ook jouw goed recht om, als dit je niet bevalt, na afloop van je contract naar een ander bedrijf over te stappen, als die een voor jou betere incassodatum hanteert.

Maar om nou te zeggen dat hierom het land naar de filistijnen gaat... dat vind ik meer zeggen over hoe je zelf in het leven staat dan over 'het land'.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Datum incasso veranderen Menzis en Vitens

Ongelezen bericht door beusen »

kweenie schreef:
Omdat ik bij een bedrijf een andere incassodatum heb, als ze in eerste instantie hebben ingevoerd.
Geloof mij, werkt perfect, zonder dat het bedrijf ook een word geript heeft, om extra kosten te betalen.
Ah, omdat je bij één bedrijf een andere incassodatum kunt kiezen, kan dit bij ieder bedrijf, bij ieder gebruikt administratiesysteem ook zo. Want ieder bedrijf gebruikt natuurlijk de zelfde programmatuur en heeft die programmatuur op de zelfde manier ingericht... Maar je hebt gelijk, verdere discussie heeft inderdaad geen zin.

Even terug naar TS, het is het goed recht van een bedrijf om op een specifieke datum te willen incasseren. Of het nu wel of niet technisch mogelijk zou zijn om het op een andere dag te doen. Het is ook jouw goed recht om, als dit je niet bevalt, na afloop van je contract naar een ander bedrijf over te stappen, als die een voor jou betere incassodatum hanteert.

Maar om nou te zeggen dat hierom het land naar de filistijnen gaat... dat vind ik meer zeggen over hoe je zelf in het leven staat dan over 'het land'.

Kijk zelf dit bericht is niet afkomstig van mij, zo lees je berichten, dat zegt dan weer veel over jou om mij woorden in de mond te leggen, die niet van mij zijn! :mrgreen:

Kijk nog een opmerking, niet iets roepen voor je mijn berichten gelezen te hebben., maar ik quoot het dan nog een keer voor jou!,

beusen schreef: Ik weet niet, of het mogelijk is, om van de incasso geen gebruik te maken.

Namelijk een betalingsregeling, waar je stipt op tijd op het eind van de maand het geld overmaakt.

Sommige bedrijven doen er aan mee, omdat ook mensen pas op het eind van de maand hun salaris krijgen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Datum incasso veranderen Menzis en Vitens

Ongelezen bericht door kweenie »

beusen schreef:Kijk zelf dit bericht is niet afkomstig van mij, zo lees je berichten, dat zegt dan weer veel over jou om mij woorden in de mond te leggen, die niet van mij zijn!
Ik leg je geen woorden in de mond, ik ging verder met het topic van TS. Ik schrijf zelfs nog expliciet
verdere discussie heeft inderdaad geen zin.

Even terug naar TS,
etc. Juist om verder te gaan met de vraag van TS. Niet de hele wereld draait namelijk om jou.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Datum incasso veranderen Menzis en Vitens

Ongelezen bericht door beusen »

@mart1970

Heb toch nog een gegoogeld,om te weten of Menzis ook andere betaalmogelijkheden heeft.

Hier zijn voorbeelden, hoe je te werk kunt gaan en welke mogelijkheid Menzis bied.
Misschien is er iets voor jou, om van deze gebruik te maken.

https://www.menzis.nl/klantenservice/be ... geling-oud

walsum107
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 mei 2016 23:36

Re: Datum incasso veranderen Menzis en Vitens

Ongelezen bericht door walsum107 »

Wat voorheen achteraf in rekening werd gebracht wordt thans steeds meer naar voren gehaald. In sommige gevallen betgaal je 2 x per maand door deze eenzijdig opgelegde regeling. En dat is maal éénmaal mogelijk volgens de uitvinders hiervan. Nochtans kan dit voor betrokkenen een enorm probleem worden. We praten over even afgerond € 120 per maand (zorgverzekering). Moet je maar ophoesten met een minimum inkomen, daar is € 10 soms een probleem. Vitens 4 x per jaar, de overigen elke maand. Talloze meningen, soms goed bedoeld en soms veelal nietszeggend. Maar het gaat om degenen die het even niet kunnen ophoesten. Dan is het betreffende bedrijf soms nogal star. Tenslotte is éénzijdig besloten de datum van incasso naar voren te trekken. Overigens lijkt het mij dat dit in goed overleg met bv de zorgverzekeraar goed opgelost kan worden. Wat Vitens betref, zolang ik daar water van betrek is het altijd 3 voorschotten geweest met een afrekening in november. Ooit kon je de incasso datum zelf regelen. Dank zij de automatisering van alles is er geen ruimte meer voor begrip. En het wordt steeds erger denk ik.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Datum incasso veranderen Menzis en Vitens

Ongelezen bericht door thecure »

walsum107 schreef:Wat voorheen achteraf in rekening werd gebracht wordt thans steeds meer naar voren gehaald. In sommige gevallen betgaal je 2 x per maand door deze eenzijdig opgelegde regeling. En dat is maal éénmaal mogelijk volgens de uitvinders hiervan. Nochtans kan dit voor betrokkenen een enorm probleem worden. We praten over even afgerond € 120 per maand (zorgverzekering). Moet je maar ophoesten met een minimum inkomen, daar is € 10 soms een probleem. Vitens 4 x per jaar, de overigen elke maand. Talloze meningen, soms goed bedoeld en soms veelal nietszeggend. Maar het gaat om degenen die het even niet kunnen ophoesten. Dan is het betreffende bedrijf soms nogal star. Tenslotte is éénzijdig besloten de datum van incasso naar voren te trekken. Overigens lijkt het mij dat dit in goed overleg met bv de zorgverzekeraar goed opgelost kan worden. Wat Vitens betref, zolang ik daar water van betrek is het altijd 3 voorschotten geweest met een afrekening in november. Ooit kon je de incasso datum zelf regelen. Dank zij de automatisering van alles is er geen ruimte meer voor begrip. En het wordt steeds erger denk ik.
als je een minimum inkomen hebt, krijg je ook zorgtoeslag. dus je betaald in de praktijk lang geen 120 euro.

oldbilly
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 sep 2014 19:23

Re: Datum incasso veranderen Menzis en Vitens

Ongelezen bericht door oldbilly »

Mijn advies: Tel je vaste lasten op en zet die op je spaarrekening, die gekoppeld is aan je gewone bankrekening. Je kan via internetbankieren gewoon inplannen wanneer er een bedrag van de spaarrekening naar de rekening moet waar de incasso vanaf gaat. De grap is dat je het bedrag gewoon moet reserveren. Ik zorg ook dat het bedrag van het eigen risico er elke maand bijgeboekt wordt, dan heb ik volgend jaar in de 5e maand het hele bedrag wel bij elkaar en ben ik van dat gezeur af. We weten dat we elk jaar dat bedrag nodig hebben. Wat er over blijft, daar moet je het van doen, het is niet anders. :lol:

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Datum incasso veranderen Menzis en Vitens

Ongelezen bericht door Moneyman »

oldbilly schreef:Mijn advies: Tel je vaste lasten op en zet die op je spaarrekening, die gekoppeld is aan je gewone bankrekening. Je kan via internetbankieren gewoon inplannen wanneer er een bedrag van de spaarrekening naar de rekening moet waar de incasso vanaf gaat. De grap is dat je het bedrag gewoon moet reserveren. Ik zorg ook dat het bedrag van het eigen risico er elke maand bijgeboekt wordt, dan heb ik volgend jaar in de 5e maand het hele bedrag wel bij elkaar en ben ik van dat gezeur af. We weten dat we elk jaar dat bedrag nodig hebben. Wat er over blijft, daar moet je het van doen, het is niet anders. :lol:
Goed advies, reserveren. Zo goed, dat het al meermaals is gegeven.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Datum incasso veranderen Menzis en Vitens

Ongelezen bericht door Guardian72 »

MichielFRL schreef:2e betaalrekening nemen en daar alle vaste lasten van laten incasseren.
1x de vaste lasten optellen, naar boven afronden, saldo aanvullen en draaien maar.
Nooit meer zorgen over mislukte incasso's.
Dit is - imho - de beste optie.
Geld binnen - direct vaste lasten naar de vaste lasten rekening - en wat er over is...
En een betalingsregeling valt dan onder de vaste lasten..

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Datum incasso veranderen Menzis en Vitens

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Nee we laten 30 of 31 keer per maand incasso opdrachten uitvoeren want wij hebben geluisterd naar onze klanten(is iedereen blij). Daarnaast 2x die hoeveelheid controles. Daarna een veelvoud aan herinneringen. Want ondanks het feit dat wij op verzoek van de klant en voor hem/haar gunstige datum hebben afgesproken staat er niet voldoende geld op de rekening. Goh meneer de verzekeraar of een andere instantie waar je geld aan verschuldigd bent het komt deze maand niet uit op deze dag mag het een dag later??

Zet m lekker bot neer ik weet het, maar helaas dit is wat mensen willen.
Los van het IT verhaal heeft iemand ooit een boekhouding gedaan??

Gesloten