LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Magnana
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2018 12:17

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Magnana »

Waarom lukt het niemand om deze '50liefdeplus' eens keihard aan te pakken???
Ze kunnen gewoon ongestoord hun gang gaan, de oplichters........

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Magnana schreef:Waarom lukt het niemand om deze '50liefdeplus' eens keihard aan te pakken???
Ze kunnen gewoon ongestoord hun gang gaan, de oplichters........
Wat wil je doen dan? Jij bent gedupeerde, ik niet.

Magnana
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2018 12:17

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Magnana »

Wat zijn we bijdehand hè.........

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door vroem »

Magnana schreef:Wat zijn we bijdehand hè.........
eerder realistisch...

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Magnana schreef:Wat zijn we bijdehand hè.........
Het is een serieuze reactie. De bal ligt bij jullie als gedupeerden.

Magnana
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2018 12:17

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Magnana »

Hallo Promiel, hoe staat het er voor met de rechtzaak? Ik heb nog steeds last van het incassobureau.
Ze sturen zelfs berichtjes naar mijn mobiele telefoon...........Intimideren........

Magnana
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2018 12:17

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Magnana »

Goed nieuws vernomen: datingsite 50Liefde heeft de rechtszaak verloren, wegens misleiding! Plus dat ik nog een vette klacht heb ingediend over hun, bij de Reclame Code Commissie, hopelijk krijgen ze een fikse boete........

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Magnana schreef:Goed nieuws vernomen: datingsite 50Liefde heeft de rechtszaak verloren, wegens misleiding! Plus dat ik nog een vette klacht heb ingediend over hun, bij de Reclame Code Commissie, hopelijk krijgen ze een fikse boete........
Vergeet het maar: de RCC kan hen geen boete opleggen.

melwil2007
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mei 2013 21:49

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door melwil2007 »

Zie inmiddels ook het artikel in Monitor. Daar kunnen jullie ook weer op reageren.

https://demonitor.kro-ncrv.nl/artikelen ... ter-je-aan

Wil

Confetti
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 apr 2017 15:33

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Confetti »

Magnana schreef:Goed nieuws vernomen: datingsite 50Liefde heeft de rechtszaak verloren, wegens misleiding! Plus dat ik nog een vette klacht heb ingediend over hun, bij de Reclame Code Commissie, hopelijk krijgen ze een fikse boete........

Hee Magnana,

Dat is goed nieuws!
Kunnen we dat ergens nalezen? Ik ben razend benieuwd!
En was jij nu degene die de rechtszaak gestart is? Of heb je de info ergens anders vandaan?
(Ik heb namelijk even geen zin om de hele draad weer door te nemen)

Groetjes :-)

Magnana
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2018 12:17

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Magnana »

Hey Confetti

Bij de online versie van het tv programma Monitor, kun je een en ander nalezen.
Ik zit dicht bij de bron namelijk en weet dat de datingsite 50Liefde, afgelopen woensdag
de rechtszaak verloren heeft.......

Groetjes......

Confetti
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 apr 2017 15:33

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Confetti »

Ja, dat artikel had ik afgelopen dinsdag al gelezen. Daar is sindsdien niets aan toegevoegd.
Over een rechterlijke uitspraak kan ik nergens iets terugvinden.
Je zit dicht bij de bron zeg je, maar je bent blijkbaar niet degene die de rechtszaak gestart is?
Kan je misschien iets duidelijker zijn? Eventueel in een privéberichtje.
Ik ben namelijk degene die hier op het forum het topic gestart heeft dus ik zou heel graag op de hoogte blijven!

melwil2007
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mei 2013 21:49

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door melwil2007 »

goede morgen

Ik heb gisteren een reactie van Monitor gehad. Ze raden de mensen aan massaal klachten in te dienen tijde Reclame Code Commissie en de Autoriteit Consument en Markt. Hoe meer klachten, hoe makkelijker het is voor deze organisaties om 50Liefde aan te pakken. Beide organisaties hebben klachtenformulieren op hun website staan, dus de procedure is heel makkelijk. Ik zie dat ik op mijn berichten iedere keer meer dan 1000 bezoekers heb. Als al die mensen een klacht indienen ...

Wat de rechtszaak betreft kan ik u melden dat de zaak nog steeds loopt. Er is nog geen gerechtelijke uitspraak. Dit heb ik vernomen van degene diepe zaak heeft aangespannen tegen 50Liefde. Er is me geen rechtspraak bekend aangespannen door 50liefde zelf. En ik vraag me af of ze ook zo ver zouden gaan, gezien de documentatie die inmiddels bekend is over hun werkwijze. Ik wens u allen een prettige dag, en ga vooral niet betalen!

Ik plak hieronder het antwoord van Monitor

groeten

Wil

Op verzoek van Monitor heb ik de inhoud van de email verwijderd. Ze willen op dit moment de mailwisseling vertrouwelijk houden. Het advies blijft hetzelfde. Dien klachten in!
Laatst gewijzigd door melwil2007 op 09 mar 2018 19:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Had je toestemming om die email met naam en toenaam openbaar te maken?

melwil2007
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mei 2013 21:49

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door melwil2007 »

Magnana heb je details over die gewonnen rechtszaak? Wie heeft wat gewonnen en wat is de uitspraak?

groeten

Wil

Magnana
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2018 12:17

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Magnana »

Iemand van dit forum heeft een rechtszaak aangespannen tegen datingsite 50Liefde en is daar ook open over geweest
op dit forum. Ik weet dat de datingsite de rechtszaak verloren heeft, omdat ik daarvan op de hoogte gehouden ben door de Monitor.
Heb niet betaald, mede naar aanleiding van de uitspraak. Voor mensen die wel betaald hebben:
angst is een slechte raadgever......... naar mijn idee.

Gerben1
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2018 10:32

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Gerben1 »

Ik zie dat er al veel klachten zijn geuit over de datingsite 50Liefde en het wordt tijd om er weer even de aandacht op te vestigen.
Op 26 februari 2018 maakte ik gebruik van een aanbieding van de datingsite 50Liefde voor voor een lidmaatschap voor 3 maanden voor € 19,99 per maand. De verschuldigde eerste betaling heb ik voldaan via Ideal en had nu een premium-lidmaatschap t/m 28 maart. Op 22 maart wordt er plotseling € 39,99 geïncasseerd van mijn bankrekening en heb dit direct laten storneren. Op 23 maart ontving meteen een zeer intimiderende email van de site of ik maar even 2 x € 39,99 (dit is 4 x de afgesproken € 19,99) = € 78,98 wilde betalen + € 7,50 administratiekosten. Als ik niet binnen 14 dagen betaal wordt de vordering in handen gegeven van een incassobureau. Tevens heeft 50Liefde op 23 maart mijn premium-lidmaatschap per direct ingetrokken. Mijn verzoek om dit te herstellen omdat ik betaald heb voor een lidmaatschap t/m 28 maart wordt afgewezen met het verhaal dat ik mijn abonnement niet heb voldaan. Hier is dus sprake van misleiding, oplichting, intimidatie en contractbreuk. We kunnen die [ongefundeerde passage verwijderd] hier toch niet mee weg laten komen ?
Gerben (schuilnaam).
Laatst gewijzigd door Radar op 27 mar 2018 11:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd / topic samengevoegd met bestaand topic

Magnana
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2018 12:17

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Magnana »

Gerben1, Vooral niets betalen! Ik speek uit ervaring. Laat ze maar dreigen en intimideren, ze hebben geen poot om op te staan. Ze zijn pas via een rechtszaak veroordeeld wegens misleiding. Indien je wel betaald, ben je je geld kwijt naar mijn idee........

Gerben1
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2018 10:32

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Gerben1 »

Uiteraard ben ik niet op het betalingsverzoek van Connection Builders, de eigenaar van 50Liefde, ingegaan en ik heb verder niets meer van ze vernomen. Vandaag, na 2 1/2 maand, krijg ik via emial en via een sms`je aanmaningen om direct de openstaande vordering te voldoen. De nota is verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten van € 40,--. Ze beweren dat ik eerder in gebreke ben gesteld, maar dat is niet waar, ik heb na 29 maart 2018 geen enkel bericht meer ontvangen van Connection Builders of van enig incassobureau. Ik peins er niet over om te betalen. Ik zal ze per aangetekende brief een zgn. "Vernietiging van overeenkomst wegens dwaling en oneerlijke handelspraktijken" toesturen. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Confetti
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 apr 2017 15:33

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Confetti »

Gerben1 schreef:Uiteraard ben ik niet op het betalingsverzoek van Connection Builders, de eigenaar van 50Liefde, ingegaan en ik heb verder niets meer van ze vernomen. Vandaag, na 2 1/2 maand, krijg ik via emial en via een sms`je aanmaningen om direct de openstaande vordering te voldoen. De nota is verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten van € 40,--. Ze beweren dat ik eerder in gebreke ben gesteld, maar dat is niet waar, ik heb na 29 maart 2018 geen enkel bericht meer ontvangen van Connection Builders of van enig incassobureau. Ik peins er niet over om te betalen. Ik zal ze per aangetekende brief een zgn. "Vernietiging van overeenkomst wegens dwaling en oneerlijke handelspraktijken" toesturen. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Prima actie, en vooral niet betalen!
Ze gaan vreselijk vervelend en intimiderend worden, zet je maar schrap.
Ik heb ook voet bij stuk gehouden en uiteindelijk zijn de berichten gestopt.
Ze zitten behoorlijk in het nauw want er loopt een rechtszaak.
(Volgens Magnana is er zelfs al een zaak afgehandeld, daar kan ik echter niets van vinden.
Ik heb aan Magnana meer info daarover gevraagd maar helaas geen concreet antwoord daarop gekregen.)

Gesloten